Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
KONKURS NA REFERENTA |
Zofia B | 13-02-2007 19:00:29 [#01] |
---|
Podpowiedzcie, proszę, czy poszukując kogoś na stanowisko REFERENT/ST. REFERENT do prowadzenia sekretariatu szkoły oraz obsługi spraw uczniowskich musze zorganizować konkurs? Nigdy tego nie robiłam, jak się za to zabrać? Mozna to jakoś obejść? |
AnJa | 13-02-2007 19:02:12 [#02] |
---|
zdaje się, że referent to stanowisko urzednicze - czyli konkurs |
Zofia B | 13-02-2007 19:04:02 [#03] |
---|
Też tak myślę. Ale jak się taki konkurs organizuje? |
Kawa | 13-02-2007 19:04:53 [#04] |
---|
myślę,że tak jak księgowa -czyli konkurs |
Kawa | 13-02-2007 19:08:13 [#05] |
---|
wysyłam Ci jak to jest na księgową
Nabór na wolne stanowisko głównego księgowego (1/2 etatu)
- Dyrektor …….
ogłoszenie nr 1/2006
………, 12.09.2006 r. Ogłoszenie 1/2006 Dyrektor …..
;….. ogłasza nabór na wolne stanowisko głównego księgowego (w wymiarze 1/2 etatu) 1. Osoba ubiegająca się o zatrudnienie musi spełniać jedno z następujących wymagań niezbędnych do zatrudnienia na stanowisku głównego księgowego, określonych w ppkt od 1 do 4:
1) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej trzyletnią praktykę w księgowości, 2) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej sześcioletnią praktykę w księgowości, 3) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów, 4) posiada świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych lub certyfikat księgowy wydany na podstawie odrębnych przepisów, a także: 5) ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Ekonomicznego Porozumienia o wolnym Handlu ( EFTA)- strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że przepisy odrębne uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego, 6) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych, 7) nie była skazana za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karno – skarbowe, 8) nie była karana za przestępstwo popełnione umyślnie, 9) cieszy się nieposzlakowaną opinią, 10) obsługuje komputer w zakresie MS Office ( Word, Excel, Access) i zna program księgowości budżetowej. Do zakresu zadań wykonywanych na stanowisku głównego księgowego będzie należało: 1) prowadzenie rachunkowości jednostki; 2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi; 3) dokonywanie wstępnej kontroli operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym; 4) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych. 3. Wymagane dokumenty: 1) kwestionariusz osobowy; 2) list motywacyjny; 3) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie; 4) oświadczenie o niekaralności za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwa karane skarbowe i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie; 5) kserokopie świadectw pracy, dokumentujących wymagany staż pracy; 6) opinia z poprzedniego zakładu pracy; 7) oświadczenie o treści „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zmianami)” Inne dokumenty poza wskazanymi powyżej nie będą przyjmowane i nie będą miały wpływu na procedurę rekrutacyjną. Dokumenty w zamkniętych kopertach należy składać w kancelarii przedszkola ……..do dnia ……………2006r. Na kopercie należy podać: „ Nabór na wolne stanowisko głównego księgowego w ……
|
Kawa | 13-02-2007 19:09:23 [#06] |
---|
u nas ogłoszenie takie dajemy na stronę BIP i wywieszamy na tablicy ogłoszeń w placówce -szkole |
zgredek | 13-02-2007 19:12:34 [#07] |
---|
Art. 3a. 1. Nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze, zatrudnianych na podstawie art. 2 pkt 2 i 4, zwane dalej "stanowiskami urzędniczymi", jest otwarty i konkurencyjny. 2. Nabór kandydatów na stanowiska urzędnicze w jednostkach, o których mowa w art. 1, organizują kierownicy tych jednostek. 3. Nabór kandydatów na wolne stanowiska kierowników jednostek, o których mowa w art. 1, z wyjątkiem urzędu marszałkowskiego, starostwa powiatowego, urzędu gminy albo biura związku, organizują odpowiednio marszałek województwa, starosta, wójt (burmistrz, prezydent miasta) albo przewodniczący zarządu związku. 4. Ogłoszenie o stanowisku urzędniczym oraz naborze kandydatów na to stanowisko umieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej, o którym mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198, z 2002 r. Nr 153, poz. 1271, z 2004 r. Nr 240, poz. 2407 oraz z 2005 r. Nr 64, poz. 565), zwanym dalej "Biuletynem", oraz na tablicy informacyjnej w jednostce, w której jest prowadzony nabór. 5. Ogłoszenie o naborze powinno zawierać: 1) nazwę i adres jednostki, 2) określenie stanowiska urzędniczego, 3) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które są dodatkowe, 4) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,
5) wskazanie wymaganych dokumentów,
6) określenie terminu i miejsca składania dokumentów. 6. Termin do składania dokumentów, określony w ogłoszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 14 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia w Biuletynie.
Art. 3b. 1. Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze, upowszechnia się w Biuletynie listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze.
2. Lista, o której mowa w ust. 1, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
3. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.
Art. 3c. 1. Sporządza się protokół przeprowadzonego naboru kandydatów na stanowisko urzędnicze. 2. Protokół zawiera w szczególności: 1) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych według spełniania przez nich poziomu wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze, 2) informację o z astosowanych metodach i technikach naboru,
3) uzasadnienie dokonanego wyboru.
Art. 3d. 1. Informację o wyniku naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata albo zakończenia procedury naboru, w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.
2. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:
1) nazwę i adres jednostki, 2) określenie stanowiska urzędniczego, 3) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego,
4) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata na stanowisko urzędnicze. 3. Informację o wyniku naboru upowszechnia się w Biuletynie i na tablicy informacyjnej w jednostce, w której był prowadzony nabór, przez okres co najmniej 3 miesięcy. Art. 3e. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy art. 3d stosuje się odpowiednio. |
Zofia B | 13-02-2007 19:14:20 [#08] |
---|
Dziękuję, jak juz dam te ogłoszenia i wpłyną oferty, to rozumiem, że jakaś komisja wybiera kandydatów, zaprasza, rozmawia, pisze protokół. Czy rzeczywiście tak ma być, nie utrudniam sobie zycia? |
Zofia B | 13-02-2007 19:16:23 [#09] |
---|
Zgredku, jestem zdruzgotana. To wszystko mam zrobić, żeby zatrudnić sekretarkę? |
zgredek | 13-02-2007 19:33:16 [#10] |
---|
nie sekretarkę - referenta;-) |
zgredek | 13-02-2007 19:34:29 [#11] |
---|
bogna |
24.07.2006 06:47 [#36] |
|
|
róznica |
|
|
referent jest stanowiskiem urzędniczym, więc obowiązuje "nabór na wolne stanowisko urzędnicze"; sekretarz szkoły jest stanowiskiem pracowniczym - zatrudnienie bez procedury konkursowej | |
Zofia B | 13-02-2007 19:54:01 [#12] |
---|
Głupio mi,że tam mało wiem! Powiedz mi jeszcze, gdzie o tych stanowiskach przeczytam. Goni mnie czas, wiec może sekretarz szkoły. Tylko żebym sie w coś nie wkopała..... |
Janusz z W | 13-02-2007 20:08:31 [#13] |
---|
Kuleżanki mieszacie cosik Nie mylcie, proszę, księgowej i głównej księgowej. Sekretarki z sekretarzem szkoły. To naprawdę nie jest to samo. Poza tym nie mylcie również konkursu z otwartym postępowaniem. Zosiu ściągnij uczniowskim sposobem z ogłoszeń publikowanych w BIPie takie ogłoszenie i po problemie. Czy zastanawiałaś się jakie obowiązki ciążą na sekretarzu, a jakie na referencie? Czy jest różnica w wynagrodzeniu? ;-))) |
zgredek | 13-02-2007 20:10:35 [#14] |
---|
tak jest! |
zgredek | 13-02-2007 20:11:22 [#15] |
---|
Zofia chciała referenta... |
Majka | 13-02-2007 20:12:19 [#16] |
---|
Przyznam się, że po tylu latach pracy w szkole nie wiem, czym rózni się sekretarz od sekretarki (prócz rodzaju gramatycznego)
:( |
Janusz z W | 13-02-2007 20:16:38 [#18] |
---|
Majko i przyznajesz się do tego? ;-))) |
Janusz z W | 13-02-2007 20:17:42 [#19] |
---|
Zgredku przepraszam, że się nie chwaliłem, ...ale Ty pewnie i tak wiesz co teraz robię. ;-) |
zgredek | 13-02-2007 20:17:54 [#20] |
---|
że sirota, że wie czy, że nie wie? ;-) |
Zofia B | 13-02-2007 20:20:21 [#21] |
---|
Oj mieszam cosik, mieszam... sama to wiem, inaczej nie szukałabym pomocy. Dziekuję za rady. Rzeczywiście chyba ściągnę to ogłoszenie. Najprostszy sposób bywa najlepszy |
zgredek | 13-02-2007 20:20:24 [#22] |
---|
ups... powiem szczerze, że najpierw czekałam na wieści potem czekałam na czekanie... a później, to zapomniałam, że czekałam:-( ale znając Cię;-) przypuszczam, że wiem a jeśli wiem źle - to poczytam u was tam, bo trochę przestarzałe, ale jakoweś zawsze informacje są;-) |
Janusz z W | 13-02-2007 20:24:29 [#23] |
---|
To wiesz Jestem tam i tu ;-))) |
zgredek | 13-02-2007 21:05:44 [#24] |
---|
wiem:-) |
Marek Pleśniar | 13-02-2007 21:11:49 [#25] |
---|
Majko, żeby Cię wprawić w kompletne już pomieszanie do sekretarza i sekretarki dodam jeszcze sekretarzyk i sekreterę ;-) |
Majka | 13-02-2007 23:16:02 [#26] |
---|
:))))))
Nauczycielowi łatwiej:
pani Grazynka, pani Ala .... co tam tytuł zawodowy, zakres kompetencji, obowiązki, konkursy ... ;))) Ważne, że miło i sprawnie :) |
urszula lysak | 14-02-2007 08:28:27 [#27] |
---|
jeśli jeszcze potrzebujesz mogę ci wysłać ofertę na referenta ds. kancelaryjnych |
urzędniczka | 14-02-2007 08:37:57 [#28] |
---|
Zofio nie utrudniaj sobie życia, może po prostu potrzebujesz sekretarki a nie referenta, a sekretarka to stanowisko pracownicze i nie ma potrzeby ogłaszania otwartego naboru. |
bomals | 14-02-2007 11:53:16 [#29] |
---|
Zofia B a ja dodam, ze lepiej zatrudnic sekretarza, tudziez sekretarke uniknie sie całej procedury, a obowiazki własciwie te same. Trzeba sobie ułatwiac zycie ... prawda? |
Misza | 14-02-2007 15:59:48 [#30] |
---|
Co do tego zakresu czynności, który Majka przytoczyła to czegoś mi w nim brakuje, a czegoś za dużo. A gdzie jest korespondencja, rejestr pism i takie tam. Czyli takie coś co w sekretariacie bardzo ważne, wicedyrektorzy tym się zajmują? Naprawdę wycieczkami sekretarz ma sie zajmować? Nie wygodniej wice, bo to i zastępstwa od razu za nieobecnych zrobią? U nas na całe szczęście jest wiekszy podział. Oprocz sekretarza jest referentka, która prawie bez wytchnienia klepie w komputer jak niegdys maszynistka, jest też kierownik gospodarczy, który prowadzi ewidencje majątku i ogolnie trzyma pieczę nad kasą i budżetem. Ale to są 3 osoby, na 2,5 etatu, ale zawsze. |
zgredek | 14-02-2007 16:04:28 [#31] |
---|
Misza - to nie jest jakiś uniwersalny przydział czynności - to jest przydział czynności dla sekretarza szkoły konkretnej szkoły - widocznie taki zakres potrzebny był w tej właśnie szkole dlatego takie rzeczy po prostu trzeba dostosować do swoich warunków i swoich sekretarzy:-) |
Misza | 14-02-2007 16:09:36 [#32] |
---|
Ja wiem, że to jest przydział czynnosci w konkretnej szkole. Trochę mnie tylko wystraszył. Jedna osoba wszystko to robi, to jakiś omnibus chyba. Z praktyki wiem, że taki przydzial czynnosci jest fikcją. Nikt nie jest w stanie robić wszystkiego. Chyba, że to malutka szkoła, wice nie ma i tylko z dyrektorem się pracą dzielą. |
Tadek | 06-03-2007 08:40:32 [#33] |
---|
Dziewczyna odbyła u mnie staż z Biura Pracy (9 m-cy) i chciałbym ja dalej ztrudnić na stanowisku (prac. umysłowego) jak można to zorganizować "z dnia na dzień". |
rzewa | 06-03-2007 09:59:51 [#34] |
---|
normalnie - podpisać z nią umowę o pracę od dnia następnego po zakończeniu stażu |
Ewav | 06-03-2007 10:07:44 [#35] |
---|
Misza, przecież to wszystko potrafi dyrektor szkoły. Sam bez sekretarza, referentów, sekretarek. |
ewa bergtraum | 06-03-2007 14:25:19 [#36] |
---|
Nie tak prędko ... W wykazie stanowisk pracowniczych, w tym zatrudnionych na (...)stanowiskach urzędniczych (...) (zał. nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z dn. 2.08.2005 r.w sprawie zasad wynagradzania pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych samorzadu terytorialnego Dz. U. nr 146, poz. 1222) nie ma "pracownika umysłowego". Pani będzie miała status pracownika samorządowego, więc musisz, w zależności od zakresu obowiązków, jaki zechcesz jej powierzyć, znaleźć nazwę w wykazie. Jeśli będzie to stanowisko urzędnicze, trzeba obowiązkowo ogłosić konkurs. |
Tadek | 06-03-2007 16:18:08 [#37] |
---|
Czyli muszę brać pod uwagę Grupa V jednostki działające w zakresie oświaty gdzie sa tylko stanowiska pracownicze, brak stanowisk urzędniczych.? W grupie I sa też stanowiska pracownicze np. - sekretarka czy na to stanowisko mogę zatrudnić? |
ewa bergtraum | 06-03-2007 16:39:32 [#38] |
---|
Stanowiska pracownicze Pod V -Jednostki działające w zakresie oświaty jest wykaz stanowisk pracowniczych. Jeżeli chcesz zatrudnić ją na którymś tam z wymienionych, nie musisz ogłaszać konkursu. Zatrudniasz także bez niego wymienionych w II Tabela stanowisk pracowniczych (str. 9161 Stanowiska pracownicze Lp. 1-61). Natomiast jeśli będzie to stanowisko urzędnicze (str. 9160 Stanowiska urzędnicze od Lp. 1 do 16), np. referent czy specjalista do czegoś tam, to obowiązuje na nie konkurs. I tak jak piszesz, sekretarza szkoły (Jednostki działajace w zakresie oświaty) czy sekretarkę (Stanowiska pracownicze) - zatrudniasz bez konkursu. |
Tadek | 07-03-2007 08:34:13 [#39] |
---|
ok. dzięki |
malinka | 07-03-2007 17:27:58 [#40] |
---|
zgredku skąd cytujesz podstawę prawną w # 03? |
rzewa | 07-03-2007 17:43:00 [#41] |
---|
malinka, chyba chodzi ci o post #07? zgredek cytuje tam część:
ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 ze zm.) |
krisko 63 | 07-03-2007 18:55:05 [#42] |
---|
Konkursy ogłasza się wg.cyt.rozporządzenia na samodzielne ,kierownicze stanowiska urzędnicze w urzędach samorządowych/np.urząd marszałkowski,starostwa powiatowe, urzędy gmine /a nie w jednostkach organizacyjnych tych urzędów/.więc co nas obchodzą konkursy? |
krisko 63 | 07-03-2007 18:57:36 [#43] |
---|
Dotyczy to oczywiśte dyrektorów czy kierowników tych jednostek |
zgredek | 07-03-2007 19:27:13 [#44] |
---|
widzisz krisko - obchodzi niestety obchodzi jak najbardziej, bo takowe urzędnicze też mamy;-) a to od czasu, gdy w uoso pojawił się: Art. 5d. Status prawny pracowników niebędących nauczycielami zatrudnionych w szkołach i placówkach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego określają przepisy o pracownikach samorządowych. |
dwalcz | 07-03-2007 21:24:34 [#45] |
---|
jak wylicza się pobory sekretarki? u nas są jakieś punkty (każdy punkt to ileś złoty) |
rzewa | 07-03-2007 21:30:09 [#46] |
---|
w szkole samorządowej zgodnie z rozporządzeniem o wynagrodzeniach prac samorządowych
wartość punktu ustala OP w uchwale. |
dwalcz | 07-03-2007 21:49:33 [#47] |
---|
rzewa rzewa, ale czy oni - administracyjni mają jakieś tabele? czy na tym stanowisku - tyle punktów, a na tym - tyle. (poźniej tylko ilość punktów razy wartość za punkt) ??? |
zgredek | 07-03-2007 21:55:15 [#48] |
---|
ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 2 sierpnia 2005 r.
w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego
tu masz tabelę:
TABELA
PUNKTOWYCH ROZPIĘTOŚCI DLA POSZCZEGÓLNYCH KATEGORII ZASZEREGOWANIA
Kategoria zaszeregowania |
Liczba punktów |
I |
najniższe wynagrodzenie zasadnicze - 20 |
II |
21 - 35 |
III |
36 - 50 |
IV |
51 - 65 |
V |
66 - 80 |
VI |
81 - 95 |
VII |
96 - 110 |
VIII |
111 - 125 |
IX |
126 - 140 |
X |
141 - 160 |
XI |
161 - 180 |
XII |
181 - 200 |
XIII |
201 - 220 |
XIV |
221 - 240 |
XV |
241 - 260 |
XVI |
261 - 280 |
XVII |
281 - 300 |
XVIII |
301 - 320 |
XIX |
321 - 340 |
XX |
341 - 365 |
XXI |
366 - 390 | |
zgredek | 07-03-2007 21:56:33 [#49] |
---|
OP ustala najniższe wynagrodzenie zasadnicze i wartość punktu a potem: 3. Miesięczne kwoty wynagrodzenia zasadniczego ustala się jako sumę najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz iloczynu liczby punktów, ustalonych dla poszczególnych kategorii w tabeli stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzenia, i wartości jednego punktu w złotych. |
zgredek | 07-03-2007 21:58:50 [#50] |
---|
e, tam bzdury napisałam OP - najniższe wynagrodzenie zasadnicze pracodawca w porozumieniu z OP i stosownie do możliwości finansowych - wartość punktu ustala |
|