Forum OSKKO - wątek

TEMAT: KONKURS NA REFERENTA
strony: [ 1 ][ 2 ]
Zofia B13-02-2007 19:00:29   [#01]

 

Podpowiedzcie, proszę, czy poszukując kogoś na stanowisko REFERENT/ST. REFERENT do prowadzenia sekretariatu szkoły oraz obsługi spraw uczniowskich musze zorganizować konkurs? Nigdy tego nie robiłam, jak się za to zabrać? Mozna to jakoś obejść?

AnJa13-02-2007 19:02:12   [#02]
zdaje się, że referent to stanowisko urzednicze - czyli konkurs
Zofia B13-02-2007 19:04:02   [#03]
Też tak myślę. Ale jak się taki konkurs organizuje?
Kawa13-02-2007 19:04:53   [#04]
myślę,że tak jak księgowa -czyli konkurs
Kawa13-02-2007 19:08:13   [#05]

wysyłam Ci jak to jest na księgową

Nabór na wolne stanowisko głównego księgowego (1/2 etatu)

 - Dyrektor …….

 ogłoszenie nr 1/2006

    ………, 12.09.2006 r.


 
Ogłoszenie 1/2006
 
Dyrektor
…..

;…..
ogłasza nabór na wolne  stanowisko  głównego księgowego
(w wymiarze  1/2 etatu)
 


1. Osoba  ubiegająca się o zatrudnienie musi spełniać  jedno z następujących  wymagań niezbędnych do zatrudnienia na stanowisku  głównego księgowego, określonych  w ppkt od 1 do 4:

1) ukończyła ekonomiczne  jednolite studia magisterskie, ekonomiczne  wyższe studia zawodowe,  uzupełniające  ekonomiczne  studia  magisterskie lub ekonomiczne  studia podyplomowe i posiada  co najmniej  trzyletnią  praktykę  w księgowości,
2) ukończyła  średnią, policealną lub pomaturalną  szkołę ekonomiczną i posiada  co najmniej sześcioletnią  praktykę w księgowości,
3) jest wpisana do rejestru  biegłych rewidentów  na podstawie  odrębnych przepisów,
4) posiada świadectwo kwalifikacyjne uprawniające  do usługowego  prowadzenia ksiąg rachunkowych lub certyfikat księgowy  wydany na podstawie odrębnych przepisów,
 a także:
5) ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej  lub państwa  członkowskiego Ekonomicznego  Porozumienia  o wolnym Handlu ( EFTA)- strony umowy  o Europejskim Obszarze  Gospodarczym, chyba że przepisy odrębne uzależniają  zatrudnienie w jednostce sektora finansów  publicznych  od posiadania obywatelstwa polskiego,
6) ma pełną zdolność do czynności prawnych  oraz korzysta  z pełni praw publicznych,
7) nie była skazana  za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności  instytucji  państwowych  oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo  karno – skarbowe,
8) nie była karana za przestępstwo  popełnione umyślnie,
9) cieszy  się nieposzlakowaną opinią,
10) obsługuje komputer w zakresie  MS Office ( Word, Excel, Access) i zna  program  księgowości  budżetowej.


 
Do zakresu zadań wykonywanych  na stanowisku głównego księgowego będzie należało:
   
1) prowadzenie  rachunkowości jednostki;
2) wykonywanie  dyspozycji środkami pieniężnymi;
3) dokonywanie  wstępnej  kontroli operacji  gospodarczych  i finansowych  z planem finansowym;
4) dokonywanie  wstępnej kontroli kompletności  i rzetelności  dokumentów dotyczących operacji gospodarczych  i  finansowych.
 
3. Wymagane dokumenty:
 
1) kwestionariusz  osobowy;
2) list motywacyjny;
3) kserokopie dokumentów potwierdzających  posiadane  wykształcenie;
4) oświadczenie  o niekaralności  za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko  działalności  instytucji państwowych oraz samorządu    terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwa karane skarbowe i o niekaralności
za przestępstwa popełnione  umyślnie;
5) kserokopie  świadectw pracy, dokumentujących  wymagany staż  pracy;
6) opinia z poprzedniego zakładu pracy;
7) oświadczenie  o treści „ Wyrażam zgodę  na przetwarzanie moich danych osobowych  zawartych
w  ofercie   pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z  ustawą  z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zmianami)”
 
 
Inne dokumenty poza wskazanymi powyżej nie będą przyjmowane i nie będą  miały wpływu na procedurę rekrutacyjną.

 
Dokumenty w zamkniętych  kopertach  należy składać  w  kancelarii przedszkola  ……..do dnia ……………2006r.
 
Na kopercie  należy  podać: „ Nabór na wolne stanowisko głównego  księgowego w ……

Kawa13-02-2007 19:09:23   [#06]
u nas ogłoszenie takie dajemy na stronę BIP i wywieszamy na tablicy ogłoszeń w placówce -szkole
zgredek13-02-2007 19:12:34   [#07]

Art. 3a. 1. Nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze, zatrudnianych na podstawie art. 2 pkt 2 i 4, zwane dalej "stanowiskami urzędniczymi", jest otwarty i konkurencyjny.

2. Nabór kandydatów na stanowiska urzędnicze w jednostkach, o których mowa w art. 1, organizują kierownicy tych jednostek.

3. Nabór kandydatów na wolne stanowiska kierowników jednostek, o których mowa w art. 1, z wyjątkiem urzędu marszałkowskiego, starostwa powiatowego, urzędu gminy albo biura związku, organizują odpowiednio marszałek województwa, starosta, wójt (burmistrz, prezydent miasta) albo przewodniczący zarządu związku.

4. Ogłoszenie o stanowisku urzędniczym oraz naborze kandydatów na to stanowisko umieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej, o którym mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198, z 2002 r. Nr 153, poz. 1271, z 2004 r. Nr 240, poz. 2407 oraz z 2005 r. Nr 64, poz. 565), zwanym dalej "Biuletynem", oraz na tablicy informacyjnej w jednostce, w której jest prowadzony nabór.

5. Ogłoszenie o naborze powinno zawierać:

1) nazwę i adres jednostki,

2) określenie stanowiska urzędniczego,

3) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które są dodatkowe,

4) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,

5) wskazanie wymaganych dokumentów,

6) określenie terminu i miejsca składania dokumentów.

6. Termin do składania dokumentów, określony w ogłoszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 14 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia w Biuletynie.

Art. 3b. 1. Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze, upowszechnia się w Biuletynie listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze.

2. Lista, o której mowa w ust. 1, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

3. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.

Art. 3c. 1. Sporządza się protokół przeprowadzonego naboru kandydatów na stanowisko urzędnicze.

2. Protokół zawiera w szczególności:

1) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych według spełniania przez nich poziomu wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,

2) informację o z

astosowanych metodach i technikach naboru,

3) uzasadnienie dokonanego wyboru.

Art. 3d. 1. Informację o wyniku naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata albo zakończenia procedury naboru, w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.

2. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:

1) nazwę i adres jednostki,

2) określenie stanowiska urzędniczego,

3) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów

Kodeksu cywilnego,

4) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata na stanowisko urzędnicze.

3. Informację o wyniku naboru upowszechnia się w Biuletynie i na tablicy informacyjnej w jednostce, w której był prowadzony nabór, przez okres co najmniej 3 miesięcy.

Art. 3e. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy art. 3d stosuje się odpowiednio.

Zofia B13-02-2007 19:14:20   [#08]
Dziękuję, jak juz dam te ogłoszenia i wpłyną oferty, to rozumiem, że jakaś komisja wybiera kandydatów, zaprasza, rozmawia, pisze protokół. Czy rzeczywiście tak ma być, nie utrudniam sobie zycia?
Zofia B13-02-2007 19:16:23   [#09]
Zgredku, jestem zdruzgotana. To wszystko mam zrobić, żeby zatrudnić sekretarkę?
zgredek13-02-2007 19:33:16   [#10]
nie sekretarkę - referenta;-)
zgredek13-02-2007 19:34:29   [#11]
bogna 24.07.2006 06:47 [#36]
róznica

referent jest stanowiskiem urzędniczym,

więc obowiązuje "nabór na wolne stanowisko urzędnicze";

sekretarz szkoły jest stanowiskiem pracowniczym - zatrudnienie bez procedury konkursowej

Zofia B13-02-2007 19:54:01   [#12]
Głupio mi,że tam mało wiem! Powiedz mi jeszcze, gdzie o tych stanowiskach przeczytam. Goni mnie czas, wiec może sekretarz szkoły. Tylko żebym sie w coś nie wkopała.....
Janusz z W13-02-2007 20:08:31   [#13]

Kuleżanki mieszacie cosik

Nie mylcie, proszę, księgowej i głównej księgowej. Sekretarki z sekretarzem szkoły. To naprawdę nie jest to samo. Poza tym nie mylcie również konkursu z otwartym postępowaniem.

Zosiu ściągnij uczniowskim sposobem z ogłoszeń publikowanych w BIPie takie ogłoszenie i po problemie. Czy zastanawiałaś się jakie obowiązki ciążą na sekretarzu, a jakie na referencie? Czy jest różnica w wynagrodzeniu? ;-)))

zgredek13-02-2007 20:10:35   [#14]
tak jest!
zgredek13-02-2007 20:11:22   [#15]
Zofia chciała referenta...
Majka13-02-2007 20:12:19   [#16]
Przyznam się, że po tylu latach pracy w szkole  nie wiem, czym rózni się sekretarz od sekretarki (prócz rodzaju gramatycznego)
:(
Majka13-02-2007 20:15:24   [#17]

sirota ;)

Już wiem :)
http://www.edukator.net.pl/regulaminy/zak_czyn/sekretarz.html
Janusz z W13-02-2007 20:16:38   [#18]

Majko i przyznajesz się do tego?

;-)))
Janusz z W13-02-2007 20:17:42   [#19]

Zgredku przepraszam, że się nie chwaliłem,

...ale Ty pewnie i tak wiesz co teraz robię. ;-)
zgredek13-02-2007 20:17:54   [#20]

że sirota, że wie

czy, że nie wie?

;-)

Zofia B13-02-2007 20:20:21   [#21]
Oj mieszam cosik, mieszam... sama to wiem, inaczej nie szukałabym pomocy. Dziekuję za rady. Rzeczywiście chyba ściągnę to ogłoszenie. Najprostszy sposób bywa najlepszy
zgredek13-02-2007 20:20:24   [#22]

ups...

powiem szczerze, że najpierw czekałam na wieści

potem czekałam na czekanie...

a później, to zapomniałam, że czekałam:-(

ale znając Cię;-) przypuszczam, że wiem

a jeśli wiem źle - to poczytam u was tam, bo trochę przestarzałe, ale jakoweś zawsze informacje są;-)

Janusz z W13-02-2007 20:24:29   [#23]

To wiesz

Jestem tam i tu ;-)))
zgredek13-02-2007 21:05:44   [#24]
wiem:-)
Marek Pleśniar13-02-2007 21:11:49   [#25]
Majko, żeby Cię wprawić w kompletne już pomieszanie do sekretarza i sekretarki dodam jeszcze sekretarzyk i sekreterę ;-)
Majka13-02-2007 23:16:02   [#26]
:))))))

Nauczycielowi łatwiej:
pani Grazynka, pani Ala .... co tam tytuł zawodowy, zakres kompetencji, obowiązki, konkursy ... ;))) Ważne, że miło i sprawnie :)
urszula lysak14-02-2007 08:28:27   [#27]
jeśli jeszcze potrzebujesz mogę ci wysłać ofertę na referenta ds. kancelaryjnych
urzędniczka14-02-2007 08:37:57   [#28]
Zofio nie utrudniaj sobie życia, może po prostu potrzebujesz sekretarki a nie referenta, a sekretarka to stanowisko pracownicze i nie ma potrzeby ogłaszania otwartego naboru.
bomals14-02-2007 11:53:16   [#29]

Zofia B

a ja dodam, ze lepiej zatrudnic sekretarza, tudziez sekretarke uniknie sie całej procedury, a obowiazki własciwie te same. Trzeba sobie ułatwiac zycie ... prawda?

Misza14-02-2007 15:59:48   [#30]
Co do tego zakresu czynności, który Majka przytoczyła to czegoś mi w nim brakuje, a czegoś za dużo. A gdzie jest korespondencja, rejestr pism i takie tam. Czyli takie coś co w sekretariacie bardzo ważne, wicedyrektorzy tym się zajmują? Naprawdę wycieczkami sekretarz ma sie zajmować? Nie wygodniej wice, bo to i zastępstwa od razu za nieobecnych zrobią? U nas na całe szczęście jest wiekszy podział. Oprocz sekretarza jest referentka, która prawie bez wytchnienia klepie w komputer jak niegdys maszynistka, jest też kierownik gospodarczy, który prowadzi ewidencje majątku i ogolnie trzyma pieczę nad kasą i budżetem. Ale to są 3 osoby, na 2,5 etatu, ale zawsze.
zgredek14-02-2007 16:04:28   [#31]

Misza - to nie jest jakiś uniwersalny przydział czynności - to jest przydział czynności dla sekretarza szkoły konkretnej szkoły - widocznie taki zakres potrzebny był w tej właśnie szkole

dlatego takie rzeczy po prostu trzeba dostosować do swoich warunków i swoich sekretarzy:-)

Misza14-02-2007 16:09:36   [#32]
Ja wiem, że to jest przydział czynnosci w konkretnej szkole. Trochę mnie tylko wystraszył. Jedna osoba wszystko to robi, to jakiś omnibus chyba. Z praktyki wiem, że taki przydzial czynnosci jest fikcją. Nikt nie jest w stanie robić wszystkiego. Chyba, że to malutka szkoła, wice nie ma i tylko z dyrektorem się pracą dzielą.
Tadek06-03-2007 08:40:32   [#33]
Dziewczyna odbyła u mnie staż z Biura Pracy (9 m-cy) i chciałbym ja dalej ztrudnić na stanowisku (prac. umysłowego) jak można to zorganizować "z dnia na dzień".
rzewa06-03-2007 09:59:51   [#34]
normalnie - podpisać z nią umowę o pracę od dnia następnego po zakończeniu stażu
Ewav06-03-2007 10:07:44   [#35]
Misza, przecież to wszystko potrafi dyrektor szkoły. Sam bez sekretarza, referentów, sekretarek.
ewa bergtraum06-03-2007 14:25:19   [#36]

Nie tak prędko ...

W wykazie stanowisk pracowniczych, w tym zatrudnionych na (...)stanowiskach urzędniczych (...) (zał. nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z dn. 2.08.2005 r.w sprawie zasad wynagradzania pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych samorzadu terytorialnego Dz. U. nr 146, poz. 1222) nie ma "pracownika umysłowego".

Pani będzie miała status pracownika samorządowego, więc musisz, w zależności od zakresu obowiązków, jaki zechcesz jej powierzyć, znaleźć nazwę w wykazie. Jeśli będzie to stanowisko urzędnicze, trzeba obowiązkowo ogłosić konkurs.

Tadek06-03-2007 16:18:08   [#37]
Czyli muszę brać pod uwagę Grupa V jednostki działające w zakresie oświaty gdzie sa tylko stanowiska pracownicze, brak stanowisk urzędniczych.? W grupie I sa też stanowiska pracownicze np. - sekretarka czy na to stanowisko mogę zatrudnić?
ewa bergtraum06-03-2007 16:39:32   [#38]

Stanowiska pracownicze

Pod V -Jednostki działające w zakresie oświaty jest wykaz stanowisk pracowniczych. Jeżeli chcesz zatrudnić ją na którymś tam z wymienionych, nie musisz ogłaszać konkursu.

Zatrudniasz także bez niego wymienionych w II Tabela stanowisk pracowniczych (str. 9161 Stanowiska pracownicze Lp. 1-61).

Natomiast jeśli będzie to stanowisko urzędnicze (str. 9160 Stanowiska urzędnicze od Lp. 1 do 16), np. referent czy specjalista do czegoś tam, to obowiązuje na nie konkurs.

I tak jak piszesz, sekretarza szkoły (Jednostki działajace w zakresie oświaty) czy sekretarkę (Stanowiska pracownicze) -  zatrudniasz bez konkursu.

Tadek07-03-2007 08:34:13   [#39]
ok. dzięki
malinka07-03-2007 17:27:58   [#40]
zgredku skąd cytujesz podstawę prawną w # 03?
rzewa07-03-2007 17:43:00   [#41]

malinka,

chyba chodzi ci o post #07? zgredek cytuje tam część:

ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 ze zm.)
krisko 6307-03-2007 18:55:05   [#42]
Konkursy ogłasza się wg.cyt.rozporządzenia na samodzielne ,kierownicze stanowiska urzędnicze w urzędach samorządowych/np.urząd marszałkowski,starostwa powiatowe, urzędy  gmine /a nie w jednostkach organizacyjnych tych urzędów/.więc co nas obchodzą konkursy?
krisko 6307-03-2007 18:57:36   [#43]
Dotyczy to oczywiśte dyrektorów czy kierowników tych jednostek
zgredek07-03-2007 19:27:13   [#44]

widzisz krisko - obchodzi niestety obchodzi jak najbardziej, bo takowe urzędnicze też mamy;-)

a to od czasu, gdy w uoso pojawił się:

Art. 5d. Status prawny pracowników niebędących nauczycielami zatrudnionych w szkołach i placówkach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego określają przepisy o pracownikach samorządowych.

dwalcz07-03-2007 21:24:34   [#45]
jak wylicza się pobory sekretarki? u nas są jakieś punkty (każdy punkt to ileś złoty)
rzewa07-03-2007 21:30:09   [#46]

w szkole samorządowej

zgodnie z rozporządzeniem o wynagrodzeniach prac samorządowych

wartość punktu ustala OP w uchwale.
dwalcz07-03-2007 21:49:33   [#47]

rzewa

rzewa, ale czy oni - administracyjni mają jakieś tabele?

czy na tym stanowisku - tyle punktów, a na tym - tyle. (poźniej tylko ilość punktów razy wartość za punkt) ???

zgredek07-03-2007 21:55:15   [#48]
ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW

z dnia 2 sierpnia 2005 r.

w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego
 
tu masz tabelę:
 TABELA
PUNKTOWYCH ROZPIĘTOŚCI DLA POSZCZEGÓLNYCH KATEGORII ZASZEREGOWANIA
 
Kategoria zaszeregowania Liczba punktów
I najniższe wynagrodzenie zasadnicze - 20
II 21 -  35
III 36 -  50
IV 51 -  65
V 66 -  80
VI 81 -  95
VII 96 - 110
VIII 111 - 125
IX 126 - 140
X 141 - 160
XI 161 - 180
XII 181 - 200
XIII 201 - 220
XIV 221 - 240
XV 241 - 260
XVI 261 - 280
XVII 281 - 300
XVIII 301 - 320
XIX 321 - 340
XX 341 - 365
XXI 366 - 390
zgredek07-03-2007 21:56:33   [#49]

OP ustala najniższe wynagrodzenie zasadnicze i wartość punktu

a potem:

3. Miesięczne kwoty wynagrodzenia zasadniczego ustala się jako sumę najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz iloczynu liczby punktów, ustalonych dla poszczególnych kategorii w tabeli stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzenia, i wartości jednego punktu w złotych.

zgredek07-03-2007 21:58:50   [#50]

e, tam bzdury napisałam

OP - najniższe wynagrodzenie zasadnicze

pracodawca w porozumieniu z OP i stosownie do możliwości finansowych - wartość punktu ustala

strony: [ 1 ][ 2 ]