Forum OSKKO - wątek
Kinka | 08-02-2007 12:11:54 [#01] |
---|
Kochani, podpowiedzcie mi czy arkusze ocen, które daje się do oprawienia mają zawierać orzeczenia poradni pp lub jakies inne zaświadczenia czy też nic poza samymi arkuszami? Dziękuję |
Jacek | 08-02-2007 12:16:07 [#02] |
---|
Tylko arkusze |
rzewa | 08-02-2007 12:19:51 [#03] |
---|
nic poza arkuszami i opisem, o którym mowa w rozporządzeniu o dokumentacji
§ 13. ust. 1. Szkoła zakłada księgi arkuszy ocen. M/i>
ust. 2. W szkole dla dzieci i młodzieży księga arkuszy ocen zawiera ułożone w porządku alfabetycznym arkusze ocen uczniów urodzonych w jednym roku, którzy ukończyli lub opuścili szkołę. Na pierwszej stronie księgi arkuszy ocen umieszcza się adnotację:
"Księga arkuszy ocen uczniów urodzonych w .... roku".
ust. 3. W szkole dla dorosłych księga arkuszy ocen zawiera ułożone w porządku alfabetycznym arkusze ocen słuchaczy, którzy w danym roku szkolnym ukończyli lub opuścili szkołę. Na pierwszej stronie księgi arkuszy ocen umieszcza się adnotację:
"Księga arkuszy ocen słuchaczy, którzy ukończyli lub opuścili szkołę w roku szkolnym .... ".
ust. 4. Na końcu księgi arkuszy ocen umieszcza się adnotację:
1) w szkole dla dzieci i młodzieży:
"Księga zawiera:
1) .................... arkuszy ocen uczniów, którzy ukończyli szkołę,
(podać liczbę)
2) .................... arkuszy ocen uczniów, którzy z różnych przyczyn opuścili szkołę.",
(podać liczbę)
2) w szkole dla dorosłych:
"Księga zawiera:
1) .................... arkuszy ocen słuchaczy, którzy ukończyli szkołę,
(podać liczbę)
2) .................... arkuszy ocen słuchaczy, którzy z różnych przyczyn opuścili szkołę.".
(podać liczbę)
Adnotację na końcu księgi arkuszy ocen opatruje się pieczęcią szkoły oraz pieczątką i podpisem dyrektora szkoły. |
Kinka | 08-02-2007 12:30:53 [#04] |
---|
Bardzo dziękuję |
krystyna | 08-02-2007 14:13:20 [#05] |
---|
a np. to ? 7. Z przeprowadzonego egzaminu poprawkowego sporządza się protokół zawierający w szczególności: 1) skład komisji; 2) termin egzaminu poprawkowego; 3) pytania egzaminacyjne; 4) wynik egzaminu poprawkowego oraz uzyskaną ocenę. Do protokołu dołącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach ucznia. Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia. |
krystyna | 08-02-2007 14:15:20 [#06] |
---|
albo to ??? 7. Z prac komisji sporządza się protokół zawierający w szczególności: 1) w przypadku rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych: a) skład komisji, b) termin sprawdzianu, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, c) zadania (pytania) sprawdzające, d) wynik sprawdzianu oraz ustaloną ocenę; 2) w przypadku rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania: a) skład komisji, b) termin posiedzenia komisji, c) wynik głosowania, d) ustaloną ocenę zachowania wraz z uzasadnieniem. Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia. |
krystyna | 08-02-2007 14:16:30 [#07] |
---|
a to ??? 8. Do protokołu, o którym mowa w ust. 7 pkt 1, dołącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach ucznia. |
beera | 08-02-2007 14:18:08 [#08] |
---|
oczywiście też, bo stanowią one integralna część arkusza, tak jak np. ocena opisowa sporządzona komputerowo i dołączona do arkusza |
Bas | 08-02-2007 15:31:58 [#09] |
---|
A zwolnienia z w.f? |
rzewa | 08-02-2007 16:01:22 [#10] |
---|
nie
zwolnienia z wf to dokumentacja tej samej kategorii co dziennik lekcyjny. |
Katka | 13-03-2007 13:01:02 [#11] |
---|
W Rozporządzeniu w sprawie świadectw....z 14 marca 2005 r. doczytałam, że "14. W arkuszach ocen po wpisaniu wyników klasyfikacji rocznej (semestralnej) uzyskanych w klasie programowo najwyższej (semestrze programowo najwyższym) szkoły danego typu należy w kolejnej kolumnie wpisać wyniki klasyfikacji końcowej, z uwzględnieniem § 7 rozporządzenia." Czy to oznacza, że w klasie ostatniej wychowawca musi wypelniac dwie kolumny: oceny uzyskane w klasie ostatniej i jeszcze raz wszystkie , jakie będa na świadectwie.? Szczerze mówiąc nigdy tego nie robiłam, ale może popelniałam błąd. Jak to wygląda u Was? |
Ala | 13-03-2007 13:09:51 [#12] |
---|
trzeba tak zrobić zwłaszcza gdy są przedmioty które zakończyły się w klasach programowo niższych i w ostatnim roku nauki ich nie było |
Katka | 13-03-2007 13:34:29 [#13] |
---|
dzięki bardzo, nigdy tak nie robiłam, ale wobec tego zacznę |
Martuś | 19-03-2007 14:03:28 [#14] |
---|
Od kiedy tj. od którego roku tak trzeba robić? /podstawa prawna/ Czy przed datą cytowanego rozporządzenia też? |
Katka | 19-03-2007 14:33:59 [#15] |
---|
nie wiem, znalazłam to w tym rozporządzeniu. Nigdy wcześniej tego nie robiłam. Potem (w 2006r. )ukazały sie jeszcze 2 roporządzenia zminiające, ale nie wniosły zmian do omawianej przez nas kwestii. Tak więc wydaje mi sie, ze od 2005r. |
rzewa | 19-03-2007 17:40:51 [#16] |
---|
wpisywanie klasyfikacji końcowej obowiązuje od 15.04.2005 r.
co oznacza, że należało umieścić taki wpis po raz pierwszy w roku szk. 2005/2006 |
rzewa | 19-03-2007 17:42:22 [#17] |
---|
poprawka pierwszy raz powinna być wpisana klasyfikacja końcowa w roku szk. 2004/2005!!! |
Martuś | 19-03-2007 18:12:10 [#18] |
---|
Śliczne dzięki - utwierdziłam się, że mam ok. |
mellaa | 03-04-2007 20:50:15 [#19] |
---|
czy strony należy numerowac? co z uczniami, którzy nie ukończyli szkoły w swoim roczniku czekamy na nich i wtedy oprawiamy księgę? |
rzewa | 04-04-2007 06:01:08 [#20] |
---|
należy numerować
czekamy |
ankate | 04-04-2007 06:55:51 [#21] |
---|
Nno dobra to jeszcze przypomnijcie jak się nanosi poprawki i będzie już wszystko. Chociaż nie wiem, moja p. w. ma radar w oku i zawsze w arkuszach mi się czegoś dopatrzy ;-) |
rzewa | 04-04-2007 08:03:16 [#22] |
---|
skreślasz, na czerwono piszesz tekst prawidłowy i na marginesie parafujesz oraz stawiasz pieczęć urzędową (małą) |
beera | 04-04-2007 08:36:23 [#23] |
---|
bez pieczęci- to sprostowanie § 22. Sprostowania błędu i oczywistej pomyłki w dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej dokonuje się przez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowego zapisu i czytelne wpisanie nad skreślonymi wyrazami właściwych danych oraz złożenie czytelnego podpisu przez dyrektora przedszkola, szkoły lub placówki albo osobę upoważnioną przez dyrektora do dokonania sprostowania.
skreślenie i zapis poprawny+ czytelny podpis dyrektora lub upoważnionej osoby |
beera | 04-04-2007 08:38:35 [#24] |
---|
i do postu 20 rzewa- podaj pp do numerowania stron w księdze ocen, bo pierwsze slyszę i w moim przekonaniu nie numeruje się stron w tej księdze |
rzewa | 04-04-2007 11:42:30 [#25] |
---|
oj... nie ma pp (za szybko odpowiedziałam:-() -> czyli nie ma obowiązu numerowania (ale jak ktoś to zrobił to nie szkodzi...)
a co do pieczęci też mam przestarzałe wiadomości... :-( (ale ja będę musiała stawiać imienną - nie umiem tego "czytelnego podpisu") |
beera | 04-04-2007 11:50:19 [#26] |
---|
I tak będziesz musiała złozyć czytelny podpis- bo tak stanowią przepisy, juz lepiej upowaznić kogoś, kto lubi się czytelnie podpisywać ( bywają tacy;) ;)) |
Ala | 21-08-2007 19:56:41 [#27] |
---|
wracam do starego wątku mam jasność ale potrzebna mi pp że do oprawy arkusze dajemy razem z załącznikami czyli np. protokołami i pracami pisemnymi ucznia z egzaminów poprawkowych jakoś nie mogę sobie znaleźć :-( |
beera | 21-08-2007 19:59:30 [#28] |
---|
o ile pomnę to jest w Rozp. w sprawie oceniania |
Jersz | 21-08-2007 19:59:51 [#29] |
---|
pp jest w rozp. w sprawie oceniania. |
beera | 21-08-2007 20:01:07 [#30] |
---|
dobrze pomnę:) 7. Z prac komisji sporządza się protokół zawierający w szczególności:
1) w przypadku rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych:
a) skład komisji,
b) termin sprawdzianu, o którym mowa w ust. 2 pkt 1,
c) zadania (pytania) sprawdzające,
d) wynik sprawdzianu oraz ustaloną ocenę;
2) w przypadku rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania:
a) skład komisji,
b) termin posiedzenia komisji,
c) wynik głosowania,
d) ustaloną ocenę zachowania wraz z uzasadnieniem.
Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia.
8. Do protokołu, o którym mowa w ust. 7 pkt 1, dołącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach ucznia. |
Ala | 21-08-2007 20:05:36 [#31] |
---|
dzięki :-) |
rzewa | 21-08-2007 20:07:11 [#32] |
---|
rozp. o ocenianiu §15 ust. 14. Z przeprowadzonego egzaminu klasyfikacyjnego sporządza się protokół zawierający w szczególności:
1) imiona i nazwiska nauczycieli, o których mowa w ust. 10, a w przypadku egzaminu klasyfikacyjnego przeprowadzanego dla ucznia, o którym mowa w ust. 4 pkt 2 - skład komisji;
2) termin egzaminu klasyfikacyjnego;
3) zadania (ćwiczenia) egzaminacyjne;
4) wyniki egzaminu klasyfikacyjnego oraz uzyskane oceny.
Do protokołu dołącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach ucznia. Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia.
§17 ust. 7. Z prac komisji sporządza się protokół zawierający w szczególności:
1) w przypadku rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych:
a) skład komisji,
b) termin sprawdzianu, o którym mowa w ust. 2 pkt 1,
c) zadania (pytania) sprawdzające,
d) wynik sprawdzianu oraz ustaloną ocenę;
2) w przypadku rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania:
a) skład komisji,
b) termin posiedzenia komisji,
c) wynik głosowania,
d) ustaloną ocenę zachowania wraz z uzasadnieniem.
Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia.
§19 ust. 7. Z przeprowadzonego egzaminu poprawkowego sporządza się protokół zawierający w szczególności:
1) skład komisji;
2) termin egzaminu poprawkowego;
3) pytania egzaminacyjne;
4) wynik egzaminu poprawkowego oraz uzyskaną ocenę.
Do protokołu dołącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach ucznia. Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia. |
inka2 | 21-08-2007 21:23:21 [#33] |
---|
A gdzie pisze, że księga arkuszy ocen ma być oprawiona? Ja kupuję w księgarni specjalne zeszyty. |
beera | 21-08-2007 21:25:19 [#34] |
---|
matko:) i co Ci z tych zeszytów? Wklejasz tam te arkusze? ;)))))) Przeciez księga arkuszy ocen, to arkusze ocen uczniów scalone zgodnie z przepisami |
beera | 21-08-2007 21:26:46 [#35] |
---|
§ 13. 1. Szkoła zakłada księgi arkuszy ocen.
2. W szkole dla dzieci i młodzieży księga arkuszy ocen zawiera ułożone w porządku alfabetycznym arkusze ocen uczniów urodzonych w jednym roku, którzy ukończyli lub opuścili szkołę. Na pierwszej stronie księgi arkuszy ocen umieszcza się adnotację: "Księga arkuszy ocen uczniów urodzonych w .... roku". 3. W szkole dla dorosłych księga arkuszy ocen zawiera ułożone w porządku alfabetycznym arkusze ocen słuchaczy, którzy w danym roku szkolnym ukończyli lub opuścili szkołę. Na pierwszej stronie księgi arkuszy ocen umieszcza się adnotację: "Księga arkuszy ocen słuchaczy, którzy ukończyli lub opuścili szkołę w roku szkolnym .... ". 4. Na końcu księgi arkuszy ocen umieszcza się adnotację:
1) w szkole dla dzieci i młodzieży: "Księga zawiera: 1) .................... arkuszy ocen uczniów, którzy ukończyli szkołę, (podać liczbę) 2) .................... arkuszy ocen uczniów, którzy z różnych przyczyn opuścili szkołę.", (podać liczbę)
2) w szkole dla dorosłych: "Księga zawiera: 1) .................... arkuszy ocen słuchaczy, którzy ukończyli szkołę, (podać liczbę) 2) .................... arkuszy ocen słuchaczy, którzy z różnych przyczyn opuścili szkołę.". (podać liczbę)
Adnotację na końcu księgi arkuszy ocen opatruje się pieczęcią szkoły oraz pieczątką i podpisem dyrektora szkoły. |
beera | 21-08-2007 21:28:06 [#36] |
---|
aaaaaaaaaa chyba sierota jestem dziurkujesz i wrzucasz je do takiego "segregatora"? |
inka2 | 21-08-2007 21:34:12 [#37] |
---|
To są zeszyty opracowane i opisane zgodnie z rozporządzedzeniem. I w tymże rozporządzeniu nigdzie nie pisze o oprawianiu arkuszy. Mają być one "ułożone w porządku alfabetycznym". |
Katka | 31-08-2007 08:47:32 [#38] |
---|
Uczeń zmienia profil klasy i musi zaliczyc róznice programowe z 2 przedmiotów. nauczyciel podaje warunki , uczeń uzupełnia braki, sporządza sie protokółm który zostaje dołaczony do arkusza. I dalej - zakładam mu nowy arkusz i gdzie wpisuję mu te oceny z róznic programowych? I jeszcze - gdybym chciała mu uznac jeden przedmiot za zaliczony, bo - choc nazwa przedmiotu inna, to zakres materiału taki sam - to dyrektor wydaje jakąś specjalna decyzję w takiej sprawie? Pomóżcie niekumatej! |
marekd | 31-08-2007 11:24:36 [#39] |
---|
co z osiągnięciami? Jeśli w klasie programowo najwyższej wpisujemy oceny dwukrotnie, to jak rozwiązujecie problem osiągnięć, opuszczonych godzin,itd. Czy również wpisujecie dwukrotnie czytylko w ocenie końcowej? |
mariz | 09-11-2007 18:37:56 [#40] |
---|
Rozumiem, że arkusze uczniów, którzy są młodsi (rozpoczęli naukę rok wcześniej) czekają i zostają dołączone do odpowiedniego rocznika (za rok), a z kolei arkusze uczniów z danego rocznika czekają (na założenie księgi) aż wszyscy uczniowie z tego rocznika skończą szkołę.
Tego się trzymałam do tej pory, ale wizytator twierdzi, że arkusze nie mogą czekać, tylko daje się je do księgi w tym roku , w którym uczeń skończył pisząc- tyle i tyle arkuszy uczniów urodzonych w roku ..... i tyle i tyle arkuszy uczniów urodzonych w roku......
Po lekturze wątków na forum, wiem, że na pewno nie ma racji.
Na końcu zapis:
Księga zawiera:
1) ......arkuszy ocen uczniów, którzy ukończyli szkołę w roku np.2004/2005
2)......arkuszy ocen uczniów, którzy ukończyli szkołę w roku np.2005/2006
(chociaż właściwie nie musi się tak rozgraniczać)
3)....arkuszy ocen uczniów, którzy z różnych przyczyn ukończyli szkołę.
Tak jest od roku 2003/04? - prawda? |
rzewa | 09-11-2007 22:45:18 [#41] |
---|
prawda |
mariz | 10-11-2007 06:30:01 [#42] |
---|
Dzięki rzewa za utwierdzenie w słuszności, zawsze to lżej człowiekowi :))) |
Dota63 | 10-11-2007 16:25:01 [#43] |
---|
Czy w arkuszu ocen mogę wpisać PESEL ucznia? |
beera | 10-11-2007 17:41:16 [#44] |
---|
nie ma chyba takiej danej w arkuszu
być może ze względu na hermesy, itp, warto by tam rzeczywiście były |
rzewa | 10-11-2007 17:43:27 [#45] |
---|
to bardziej w księdze uczniów niz w arkuszach
(ja wpisywałm tam, gdzie zawód rodziców - ale miałam b. stary druk :-)) |
beera | 10-11-2007 17:44:20 [#46] |
---|
gdziekolwiek, ale to istotne dane na dzis |
rzewa | 10-11-2007 17:46:35 [#47] |
---|
ale w księdze wygodniej niż w arkuszach, nie? |
beera | 10-11-2007 17:47:27 [#48] |
---|
jednemu wygodniej tu, drugiemu tam
nie wiem- byleby gdzies wpisywać.
Skoro dota pyta o arkusze, to widać jej wygodniej tam :) |
frigg | 11-11-2007 19:26:46 [#49] |
---|
Nauczyciele n. zint. w mojej szkole sporządzają ocene opisową komputerowo. Czy tę wydrukowaną kartę powinni przypiąć (wkleić i opieczętować)do arkusza czy ona ma tak luzem "latać"? |
teka57 | 12-11-2007 00:10:52 [#50] |
---|
ja mam taki program,że karta z komputerowym wydrukiem jest stroną z arkusza ocen ,więc trakuję ją jak składową arkusza |
|