Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Schemat organizacyjny w szkole |
JarTul | 28-11-2002 17:22:23 [#01] |
---|
Intersują mnie schematy organizacyjne szkół, ze wskazaniem nie tylko podległości, ale również liczby etatów w części administracyjno-gospodarczej (oraz określnie liczby sal, metrażu obiektu oraz liczy oddziałów oraz godzin funkcjonowania placówki). Szczególnie proszę o informacje na temat relacji (podległości?) główny księgowy - kierownik gospodarczy oraz główny księgowy - pracownik mający w przydziale obowiązków sprawy kadrowe (pół etatu) i pracę w dziale księgowości. Czy organ prowadzący określa szkole schemat organizacyjny w postaci uchwały? |
Marek Pleśniar | 28-11-2002 20:07:27 [#02] |
---|
hmm taki dokument byłby ponad arkuszem organizacyjnym i jako taki chyba jest niezgodny z prawem - mam na mysli dane zatwierdzane w organie - w arkuszu organizacyjnym. A przeciez innych nie ma. nie spotkałem sie z dokumentem aż takiej rangi - w postaci schematu org, to raczej robią szkoły dla przejrzystości kto jest kto - jako dokument wewnetrzny - najczęściej w koncepcji dyrektorskiej na konkurs albo do planowania rozwoju chyba nie tędy droga. Czy nie mam racji? |
JarTul | 28-11-2002 21:50:27 [#03] |
---|
Jeżeli tak jest jak pisze Marek (a zdaje się, że tak)... to interesują mnie te nieoficjalne zasady struktury organizacyjne przyjęte przez dyrektorów na własny użytek (kto komu podlega - jak w początku wątku). |
stan | 28-11-2002 22:07:24 [#04] |
---|
Posłałem ci na priv. Otrzymałeś? stan |
JarTul | 29-11-2002 07:39:15 [#05] |
---|
Stan Dotarło. Wielkie dzięki. :-))) |
JarTul | 30-11-2002 09:58:25 [#06] |
---|
Patrzę z nadzieją w Wasze oczy... i czekam na dalsze przykłady. :-))) |
Leszek | 30-11-2002 13:56:17 [#07] |
---|
Stan czy mogę także poprosić o przesłanie. Pozdrawiam |
lola | 30-11-2002 19:19:16 [#08] |
---|
Jeżeli można prosić, to i ja stanę w kolejce, |
stan | 01-12-2002 11:33:05 [#09] |
---|
Wrzuciłem do "pobieralni". Proszę tylko nie traktować tego schematu jako wzorcowy. Mój taki jest i mi to odpowiada.
Pozdrawiam
stan |
Leszek | 01-12-2002 12:23:30 [#10] |
---|
Dzięki Stan, pobrałem. Pozdrawiam |
JarTul | 01-12-2002 19:40:38 [#11] |
---|
Nadal z nadzieją patrzę w Wasze oczy :-))) Proszę o rozwinięcie pierwotnego wątku. |
stan | 01-12-2002 21:57:12 [#12] |
---|
Jakieś ostatnie "Ustawy" w sprawie rachunkowości jednostek samorządowych spowodowały zmianę "usytuowania" głównego księgowego. Tzn., że stał się pierwszą wewnętrzną "instancją" kontroli finasowej. W rzadnym wypadku nie może podlegać kierownikowi administracyjnemu. Dyrektor podejmuje decyzje finansowe i za nie odpowiada przed prawem. Delegowanie uprawnień na kierownika nie zwalnia dyrektora z opowiedzialności przed prawem za jego decyzje. stan |
JarTul | 02-12-2002 07:27:12 [#13] |
---|
Stan... chodziło mi raczej o sytuację odwrotną - księgowa przełożoną kierownika gospodarczego. |
stan | 02-12-2002 08:03:52 [#14] |
---|
To chyba kwestia predyspozycji człowieka. Ja nie widzę przeszkód organizacyjno-prawnych. Pozdrawiam stan |
stan | 02-12-2002 08:07:47 [#15] |
---|
... i kwestia kto będzie podejmował decyzje finansowe a kto będzie je kontrolował. Ale wg mnie najzdrowszą jest sytuacja kiedy kierownik administracyjny jest podległy bezpośrednio dyrektorowi, a księgowość również jest na poziomie dyrektora, jako pierwszy"organ kontroli" finansów, co nie znaczy, że nie należy kontrolować księgowości. stan |
JarTul | 06-12-2002 11:15:28 [#16] |
---|
Jeszcze raz... może zokazji Mikołaja kilka prezentów w postaci schematów organizacyjnych? |
JarTul | 02-12-2003 08:15:10 [#17] |
---|
Wracam do tematu... Schemat organizacyjny (każda forma: oficjalna czy też tylko dokument wewnętrzny). Dwóch - trzech wicedyrektorów, zespół szkół, własna księgowość, pozostały personel administracyjny? |
stan | 02-12-2003 08:25:49 [#18] |
---|
Mój schemat jest w wymianie plików :-) Pozdrawiam stan |
JarTul | 02-12-2003 08:42:15 [#19] |
---|
Stan Pamiętam... Jeszcze raz dziękuję. |
ReniaB | 03-12-2003 00:10:27 [#20] |
---|
Nie wiem czy o to ci chodzi ale moge ci podrzucić instrukcję obiegu dokumentów i tam te zależności wychodzą. Każdy zakup powinien być sprawdzony pod względem legalności, rzetelności, celowości i gospodarności i to sprawa kierownika, a księgowy sprawdza pod względem księgowo finansowym. Tłumacząc na polski kierownik kupuje tylko to co ujęte w planie, dba by kupić najtaniej , legalnie i zgodnie z obowiązującymi przepisami, ale i tak przed zakupem musi zapytac księgowego czy są na to pieniądze. No i księgowy ma prawo nie zaakceptować rachunku, gdyby było coś nie tak formalnie. Nie wiem czy to o takie niuanse ci chodziło i czy tym konkretnie jesteś zaiteresowany? |
Gaba | 03-12-2003 19:00:26 [#22] |
---|
dyrektor - zastępca księgowa - sekretarz (jako kasjer podlega księgowej) referent (część pod ks. - a część pod sekretarza) --- obsługa (pod sekretarza) sprzątaczki, woźni, dozorca, konserwator |
Uśka | 03-12-2003 19:31:09 [#23] |
---|
i jeszcze dyrektor - wice nauczyciele klas IV-VI Nauczyciele I-III, świetlica, biblioteka pedagog |
Gaba | 04-12-2003 00:49:25 [#24] |
---|
+ to jasne, że nauczyciele.... zapomniało mi się :) - czasem mam wrażenie, że nauczyciele i uczniowie są zbędnym elementem szkoły :-) u mnie nauczyciele kl. I -III pod obydwie z nas (i tu są podzielone sprawy, która z nas za co + pedagodzy + bibliotekarz) |
Gaba | 04-12-2003 00:50:51 [#25] |
---|
aaa... masz mieć napisane w zarządzeniu, kto kogo kontroluje i w jakim zakresie - to jest schemat kontroli wew. - brak tego jest bardzo poważnym naruszeniem. | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|