Forum OSKKO - wątek

TEMAT: tematy z jęz.angielskiego
strony: [ 1 ]
asiha07-11-2002 19:29:52   [#01]
czy są jakieś wytyczne do wpisywania tematów przez językowców tzn. czy np. z jęz.angielskiego tematy nie powinny być pisane po polsku i po angielsku - a nie tylko po angielsku?
Leszek07-11-2002 19:40:01   [#02]

 

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu

z dnia 19 lutego 2002 r.

w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.

(Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 225)

§ 7. 1. Szkoła prowadzi dla każdego oddziału dziennik lekcyjny, w którym dokumentuje się przebieg nauczania w danym roku szkolnym, (...).

2. Do dziennika lekcyjnego wpisuje się w porządku alfabetycznym lub innym ustalonym przez dyrektora szkoły nazwiska i imiona uczniów, daty i miejsca urodzenia oraz adresy ich zamieszkania, imiona i nazwiska rodziców (prawnych opiekunów) i dresy ich zamieszkania, a także tygodniowy plan zajęć edukacyjnych, oznaczenie realizowanych programów nauczania zawartych w szkolnym zestawie programów nauczania dla danego oddziału oraz imiona i nazwiska nauczycieli prowadzących poszczególne zajęcia.

3. W dzienniku lekcyjnym odnotowuje się obecność uczniów na zajęciach edukacyjnych oraz wpisuje się tematy przeprowadzonych zajęć, oceny i zaliczenia uzyskane przez uczniów z poszczególnych zajęć edukacyjnych, oceny zachowania, a także przeprowadzone hospitacje zajęć edukacyjnych. Przeprowadzenie zajęć edukacyjnych nauczyciel potwierdza podpisem.

4. Przeprowadzenie hospitacji zajęć edukacyjnych potwierdza podpisem nauczyciel , upoważniony do sprawowania w szkole nadzoru pedagogicznego.

 

Zatem wpisujesz temat lekcji w jego oryginalnym brzmieniu - taki jak podałaś swojej klasie. Innych przepisów nie spotkałem.

Pozdrawiam.

Majka07-11-2002 21:12:45   [#03]

ale...

Poczas Bardzo Ważnej Kontroli z organu wydano u nas zalecenie, by tematy z języków obcych były wpisywane po polsku. Zalecenie brzmiało radykalnie ;-)
Adaa07-11-2002 21:29:44   [#04]

zależy od poziomu uczniów.....

 

Wpisuję po polsku jednak nie wszystkie:-)

Kluczowe zagadnienia w wersji angielskiej.

"What are you interested in? . Zainteresowania uczniów."

Leszek07-11-2002 21:32:07   [#05]

A zalecenie było poparte wskazaniem podstawy prawnej ?

Bez podstawy prawnej jest niewiele warte.

Ustawa o systemie oświaty - art 33:

4. Nauczyciele, o których mowa w

art. 35 ust. 5, mogą wydawać dyrektorom szkół i placówek doraźne zalecenia oraz zgłaszać uwagi i wnioski wynikające z przeprowadzonych czynności.

5. Dyrektor

szkoły lub placówki w ciągu 7 dni od otrzymania zaleceń, uwag i wniosków, o których mowa w ust. 4, może zgłosić wobec nich zastrzeżenia do organu sprawującego nadzór pedagogiczny.

6. W przypadku ni

euwzględnienia zastrzeżeń przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, dyrektor szkoły lub placówki jest obowiązany powiadomić ten organ o realizacji zaleceń, uwag i wniosków w terminie 30 dni.

Jeśli wizytator wyda zalecenie to dyrektor moze w ciągu 7 dni odwołać się do kuratora prosząc o podstawę prawną.

Pozdrawiam

violka07-11-2002 21:43:12   [#06]
spotkałam się z takim zdaniem ze strony metodyków, że powinny być wpisywane po angielsku
Leszek07-11-2002 21:54:40   [#07]

Powinny być wpisywane tak jak są podawane uczniom.

Pozdrawiam

Małgoś07-11-2002 22:17:29   [#08]

...dyrektor sprawuje nadzór pedagogiczny nad pracą n-li

...dyrektor kontroluje realizację programów nauczania przez n-li

...dyrektor kontroluje, czy to co dzieje się na lekcjach jest zgodne z programem nauczania, rozkładem materiału

...dyrektor nie zna języka angielskiego!

...dyrektor nie może zrozumiec zapisów w dzienniku lekcyjnym!

więc NICI Z NADZORU :-(

Zola07-11-2002 23:06:41   [#09]

i tak u nas uzasadniano pisanie tematów z języków po polsku

ja również wychodze z założenia ,żeby temat pisac po polsku - dyrektor nie musi znać i rosyjskiego i niemieckiego i angielskiego i francuskiego a hospituje i musi wiedzieć co

do dziennika zagląda wychowawca i może chciałby cos przkazac rodzicom i łatwiej mu będzie gdy zapis tematu jest po polsku

pisanie tematów po polsku jest niewygodne dla językowca - doswiadczam tego ale wygodne dla wychowacy,rodzica i nadzoru

mysle ,ze to kwestia umowy

Agnieszka z Krakowa08-11-2002 06:32:12   [#10]

?

Ciekawe, co wpisuje anglista, kiedy ma lekcję poświęconą uroczemu tematowi "phrasal verbs" :-)

Może coś przegapiłam, ale polszczyzna chyba takiego zjawiska nie wymysliła;-) Co wtedy? jak to przetłumaczyć?

Marek Pleśniar08-11-2002 07:49:57   [#11]

hmm, pozwólcie ze się przyczepię:-)

czyli ulubiona sztuczka z tematami! Powyżywam się trochę!! I nieco zboczę z tematu.

Cóż to kurka za temat "phrasal verbs", albo: "płazy i gady". Albo z techniki: "karmnik". Albo moja anglistka pisze "Haloween". Rozumiem że lekcja dotyczy sztuki zostania czarownicą;-)

Co karmnik? :-)))))
Czy to temat z przyrody? Zasadna byłaby "nauka obróbki drewna" czy jakieś tam ćwiczenia:-)

A teraz opowiam czemu mam prawo (w swych oczywiście wyobrazeniu) sie czepiać. Kiedyś, kiedyś wizytator natknał się w dzienniku na wdzięczny temat z techniki: "okucie". No i na domiar wszystkiego wtedy tej techniki uczyłem ja. No i mi wytłumaczyli to skutecznie;-)

Dziś napisałbym: nauka obróbki metalu skrawaniem - łuki i proste". I by było wiadomo czego sie uczniowie nauczyli. Ale nie uczę techniki i przepadło. Pozostanę w tym starym dzienniku z okuciem. A Wy z tym swoim.

Czy jakbym to okucie wpisał po angielsku czy niemiecku to nagle temat byłby mądrzejszy?

A więc wracając:

Po pierwsze po polsku z niezbędnymi fragmentami po angielsku. Np: Stosowanie czasów.... i tu po angielsku reszta

zniknie problem poprawności w ogóle skonstruowania tematu prawidłowo bo sobie dyrektor poczyta a ponadto będzie mógł sobie spokojnie sprawować ten swój nadzór. Chyba, że dyrektor anglista;-)

Ewa z Rz08-11-2002 11:11:30   [#12]

:)))

Ja to nawet zrobiłam szkolenie RP odnośnie pisania tematów lekcji - temat powinien byc tak sformułowany by albo opisywał co na lekcji było robione, albo pozwalał na określenie tego co uczeń z lekcji wynieść powinien (w aspekcie merytorycznym danego przedmiotu)

Nie była to łatwa lekcja dla RP, choć jej temat był czytelny: "Sztuka formułowania tematów lekcji"...
:)))
hania08-11-2002 21:11:58   [#13]

trochę dowcipnie, ale autentycznie:

Przykłady wpisów do dzienników:

"Wykańczanie policjanta"( dzieci kończyły dzieło plastyczne na temat..)

"Oglądanie narządów stolarza" ( wycieczka do zakłady stolarskiego)- :-)))

Podoba mi się Ewo, pomysł na taką radę....

Małgoś08-11-2002 21:15:51   [#14]

:-)))))

za te narządy stolarza to wręczyłabym  autorowi Złoty Korektor

Majka08-11-2002 21:45:08   [#15]

Najlepszy wpis z wf: Łuk napięty tyłem.

Zgadnijcie, co to było?

Małgoś08-11-2002 21:54:19   [#16]
mostek? koci grzbiet? ..stawiam na mostek ;-)
Majka08-11-2002 21:59:25   [#17]

mostek :)

Zajęło mi to więcej czasu :-))))

Długo wycierałam oczy z łez ;-)

Małgoś08-11-2002 22:10:53   [#18]

a koci grzbiet? to proste!

łuk napięty przodem!

:-)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]