Chodzą nauczyciele na szkolenia, zebrania i takie tam. Przynoszą różne sensacyjne wieści. Ostatnio usłyszałem, że załączniki muszą obciążyć dyrektorskie szafy. Jak zwykle pytam o podstawę prawną ;-)) Dwa lata temu sprokurowałem Zarządzenie dotyczące szkolnych procedur awansowych. Nie mam zamiaru żadać od ludzi więcej niż tego wymagają przepisy, tylko dlatego, że jakiś urzędnik sobie tego życzy. Po modyfikacjach wynikających z noweli KN i Rozporządzenia wygląda to tak: Zarządzenie nr 2/02/03
Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 25 w Rzeszowie z dnia 2 września 2002r. w sprawie trybu i terminów sporządzania, zatwierdzania i kontroli realizacji planów rozwoju zawodowego nauczycieli, trybu i terminów sporządzania sprawozdań z realizacji tych planów, zasad realizacji zadań określonych w tych planach i związanych z uzyskaniem stopni awansu zawodowego oraz przydzielenia opiekunów stażu nauczycielom stażystom i kontraktowym Na podstawie pkt. 3 i 4 art.9c Ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 1997 r. Nr 56, poz. 357, z 1998r. Nr 106, poz. 668 i Nr 162, poz. 1118 oraz z 2000 r. Nr 12, poz. 136 i Nr 19, poz. 239, Nr 22, poz. 291, Nr 122, poz.1323, Dz.U. z 2001r. Nr 111, poz. 1194, Nr 128, poz. 1404, Nr 144, poz. 1615, Dz.U. z 2002r. Nr 4, poz. 32) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2000r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2000r. Nr 70, poz.825 ze zmianami) zarządzam co następuje: § 1. 1. Nauczyciele, Nauczyciele Bibliotekarze, Pedagog Szkolny i Wychowawcy Świetlicy Szkoły Podstawowej zwani dalej nauczycielami, którzy w terminie określonym w art. 9d KN złożyli wnioski o rozpoczęcie stażu lub nauczyciele stażyści, najpóźniej do dnia 15 września, z zastrzeżeniem ust. 2, przedkładają do zatwierdzenia Dyrektorowi Szkoły Plan Rozwoju Zawodowego. 2. Plan, o którym mowa w ust.1 powinien w szczególności zawierać: a) zadania oraz formy i terminy ich realizacji, b) sposoby potwierdzania i omawiania realizacji zadań, 3. W przypadku nauczycieli stażystów ubiegających się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego do planu rozwoju powinna być dołączona następująca dokumentacja: a) harmonogram poznawania organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, b) harmonogram obserwacji zajęć dydaktycznych, wychowawczych i innych prowadzonych w szkole prowadzonych przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela, w których nauczyciel uczestniczyć będzie jako obserwator (co najmniej dwa zajęcia w miesiącu), c) harmonogram zajęć prowadzonych przez nauczyciela hospitowanych przez opiekuna stażu (co najmniej jedne zajęcia w miesiącu), d) harmonogram doskonalenia zawodowego; 4. W przypadku nauczycieli kontraktowych ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego do planu rozwoju powinna być dołączona następująca dokumentacja: a) harmonogram uczestnictwa w pracach organów szkoły, b) harmonogram doskonalenia zawodowego, c) harmonogram zapoznawania się z przepisami dotyczącymi systemu oświaty; 5. W przypadku nauczycieli mianowanych ubiegających się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego do planu rozwoju powinien być dołączony harmonogram doskonalenia zawodowego. § 2. 1. W terminie do 15 czerwca każdego roku nauczyciel odbywający staż przedkładają Dyrektorowi Szkoły pisemną informację o realizacji przez nauczyciela zadań wynikających z jego planu rozwoju zawodowego oraz o efektach prowadzonych przez nauczyciela zajęć. 2. W terminie 30 dni od terminu ukończenia stażu nauczyciele przedkładają do zatwierdzenia dyrektorowi szkoły sprawozdania z realizacji planów rozwoju zawodowego. 3. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1 powinno zawierać analizę wykonania zadań opisanych w Planie Rozwoju Zawodowego potwierdzonych w sposób opisany w tym planie. § 3. 1. Realizacja zadań zawartych w Planie Rozwoju Zawodowego nie może w żaden sposób zakłócić wykonywania podstawowych obowiązków nauczyciela wynikających z zadań statutowych Szkoły.
2. Urlopowanie nauczyciela w celu doskonalenia zawodowego może nastąpić pod warunkiem rytmicznej i systematycznej realizacji zadań określonych w Szkolnym Programie Nauczania. 3. Obserwacje zajęć dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych i innych nie mogą w żaden sposób zakłócić normalnego funkcjonowania klasy i szkoły. 4. Nauczyciele nie będący członkami Organów Szkoły mogą uczestniczyć w ich obradach tylko za ich zgodą, jedynie w charakterze obserwatorów. § 4. 1. Nauczycielom stażystom ubiegającym się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego oraz nauczycielom kontraktowym ubiegającym się o awans na stopień nauczyciela mianowanego od 1 września zostanie przydzielony opiekun stażu. 2. Na rok szkolny 2002/2003 przydzielono następujących opiekunów stażu: a) Pani .... – jako opiekuna stażu Panią ...., b) ... c) ... 3. Wykaz nowych opiekunów stażu będzie corocznie ogłaszany jako aneks do niniejszego zarządzenia.
§ 5. Traci moc Zarządzenie nr 2/2000/2001 Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 25 w Rzeszowie z dnia 1 października 2000r. w sprawie trybu i terminów sporządzania, zatwierdzania i kontroli realizacji planów rozwoju zawodowego nauczycieli, trybu i terminów sporządzania sprawozdań z realizacji tych planów, zasad realizacji zadań określonych w tych planach i związanych z uzyskaniem stopni awansu zawodowego oraz przydzielenia opiekunów stażu nauczycielom stażystom i kontraktowym (Monitor Szkolny nr 9 z 2000r. poz. 2)
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 2 września 2002r. |