Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Świadectwo dla ucznia z upośledzeniem
strony: [ 1 ]
ola5020-06-2006 20:44:34   [#01]

Mam dwa pytania dotyczące wypełniania arkuszy ocen i świadectw.

1. Na świadectwie ucznia realizujacego program szkoły specjalnej dokonujemy stosownego wpisu ,o którym mowa w rozporzadzeniu.Gdzie w arkuszu ocen odnotowujemy ten fakt?

2. Czy nauczanie indywidualne odnotowujemy w arkuszu ocen,a jeżeli tak,to w którym miejscu?W najnowszych arkuszach nie ma miejsca na taki wpis.Ostatecznie na świadectwie nic nie piszemy na ten temat,to pewnie w arkuszu ocen też nie.

beera20-06-2006 20:54:17   [#02]

1. Uczeń uposledzony w stopniu lekkim ma normalny arkusz i rzeczywiscie- dopiero mi Twoje pytanie uswiadomilo, ze nie ma miejsca w arkuszu na ten wpis

2. Nie odnotowujemy NI

ola5020-06-2006 21:10:13   [#03]

Asiu ,dzięki za podjęcie tematu.

Arkusz ocen jest podstawą do wypisania świadectwa, a w przyszłości może i duplikatu.Kto po latach będzie pamiętał,że uczeń realizował program szkoły specjalnej?Czyżby kolejna luka prawna?

beera20-06-2006 21:15:06   [#04]

masz rację- oczywiście!

nie wiem, moze ja czegos tez nie zauwazyłam- moze ktoś inny?

augustyna 2320-06-2006 21:35:56   [#05]
http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=16166#fbk

tutaj było na ten temat
beera20-06-2006 21:37:25   [#06]
no tak- wpisujemy tu lub tu- mowimy jednak z Olą o  braku we wzorze arkusza
Ewav20-06-2006 23:07:59   [#07]
Chyba jest miejsce na pierwszej stronie arkusza.
ola5020-06-2006 23:29:57   [#08]
Na pierwszej stronie jest "indywidualny program lub tok nauki "(podobnie zresztą jak na świadectwie pod ocenami), a uczono mnie,że dotyczy to ucznia zdolnego.
beera21-06-2006 07:11:56   [#09]

indywidualny tok, to indywidualny tok- co innego

ola5021-06-2006 23:10:02   [#10]
Zatem co z wpisem w arkuszu ocen?
ankate21-06-2006 23:13:08   [#11]
Gdzieś to by należało umieścić, skoro się robi adnotację na świadectwie. Ja wpisuję na pierwszej stronie w indywidualnym toku zapis ja na świadectwie, chociaż wiem, że niejest to właściwe, ale gdzieś jakiś ślad musi być.
beera22-06-2006 06:54:50   [#12]
lepiej przy wpisie ocen w danym roku- uczeń mógł miec przecież zmianę w trakcie nauki w szkole
wisiak22-06-2006 12:30:14   [#13]

a mnie przyszlo

w ogóle wypisać świadectwo dla ucznia z upośledzeniem umiarkowanym i nie wiem jak to zrobić. Nie pisałam świadectw 20 lat a takiego wcale . Pomóżcie. Pani dyrektor nie raczyła mnie poinstruować.
Fakir222-06-2006 12:45:58   [#14]

Wisiak - a w czym problem?

Napisz, gdzie widzisz trudność?

Jestem na linii teraz - jeśli chcesz pisz lub dzwoń :)))

beera22-06-2006 12:49:54   [#15]

Wiesiu- ocena opisowa + adnotacja nad tą oceną

a skąd Ty nagle świadectwa wypisujesz w przedszkolu?

Krzysztof Pom22-06-2006 13:00:54   [#16]
uczennica z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym kończy kl. III w szkole ogólnodostępnej - nauczana indywidualnie. Rozporządzenie mówi o świadectwie opisowym i żadnych adnotacji o jej niepełnosprawności umysłowej. Dlaczego? Skoro piszemy notkę dla tych z lekkim, to dlaczego nie dla tych dzieci z umiarkowanym?
wisiak22-06-2006 13:04:25   [#17]

bo z nim nauczanie prowadzę już w szkole

(mam oligo a biedaka nikt nie chciał).

Fakir nawet nie bardzo wiem jak opisać. Mój tok rozumowania jest taki: opiszę wszystko to co dobrze  dzieciak opanował ( czy wymieniam =poznal 3 litery??) nie pisząc o złych rzeczach. A czy np piszę, że dla niego pojęcie liczby jest abstrakcją? Nie chcę pisać o złych rzeczach, bo on w ostatnim czasie pokonał wiele problemów. Już sam fakt, że pracuje ze mną przez 3 godziny jest ogromnym sukcesem. Czy krótko opisuję co zrobił w zakresie "sawego programu'?

beera22-06-2006 13:05:07   [#18]

ej???

ale to dziecko  z NI?

czy rew- wych?

Fakir222-06-2006 13:07:01   [#19]

Krzysztofie...

To nie tak !

Kończy klasę III - OK. Ale nie "normalnej" szkoły.... W ramach "normalnej" ma swój IPE i go realizuje (no bo ma chyba orzeczenie?). Kończy III klasę i otrzymuje świadectwo o innym symbolu niż "normalne" dzieci... Dla tej uczennicy powinno byc świadectwo  MENiS-1/1/2...

Na owym świadectwie z tyłu masz miejsce na opisówkę (chociaż my stosujemy ustalone formuły, żeby było zborniej) dla zachowania i zajęć edukacyjnych. Jedynie dla religii/etyki jest punktowa.

Nie ma adnotacji o niepełnosprawności, bo po co? Samo świadectwo o tym mówi...

Fakir222-06-2006 13:11:17   [#20]

Wiesiu...

Czym innym jest rozbudowana ocena opisowa wydawana rodzicom a czym innym ocena wpisywana na świadectwie (i dalej w arkuszu ocen)... My mamy formuły... Np.

Zachowanie:

- nie stwarzą żadnych problemów wychowawczych

- w sytuacjach niesprzyjających (czasami, często...) stwarza problemy wychowawcze.

- w sytuacjach pełnego nadzoru stwarza/nie stwarza (nigdy, czasami...) problemy wychowawcze.

I z tego sobie nauczyciele wybierają... A na ocenie opisowej dawanej rodzicom, to już szczegółowo co, gdzie, kiedy, itd...

Nie mam teraz tej tabelki w formie elektronicznej - dasz nr faksu - od ręki Ci prześlę... :)))

Krzysztof Pom22-06-2006 13:22:55   [#21]

Fakir2, ale w rozp. z 14 marca 2005 w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw w załączniku nr 2 jest tabela:
"1. Świadectwa szkolne promocyjne szkoły podstawowej" i tam pod poz. 1 jest symbol  MENiS-I/1/2 - dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży, w tym dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym.
Zatem świadectwo dla dziecka "normalnego" i niepełnosprawnego w stopniu wyższym niż lekkie niczym się nie różni.

malmar1522-06-2006 13:30:43   [#22]

przeklejam z innego wątku, to o czym pisze Krzysztof

 

malmar15 15.06.2006 14:07 [#51]

Wracam do tematu, który mnie nurtuje.

1. Uczeń kl. I SP- upośledzenie w stopniu lekkim:

a) arkusz: MENiS-I/110/2 dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży oraz słuchaczy szkoły podstawowej dla dorosłych prowadzonej w formie stacjonarnej, +

b) świadectwo: MENiS-I/1/2, dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży, w tym dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, +

c) "uczeń  realizował program nauczania dostosowany do indywidualnych możliwości i potrzeb na podstawie orzeczenia wydanego przez zespół orzekający działający w .........",

 

2. Uczennica kl. II SP-  upośledzenie w stopniu umiarkowanym (uczęszcza do szkoły):

a)  arkusz: MENiS-I/116/2 dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających do szkoły podstawowej, +

b) świadectwo: MENiS-I/1/2, dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży, w tym dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym.

Różnica polega tylko na tym, że w drugim przypadku jest inny arkusz, a w pierwszym dodatkowy zapis na świadectwie.

W dalszym ciągu brakuje mi formułki u dziecka z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym. A może nie powinno jej być u ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim ;)

 I znowu ta "różnorodność" prawa.

Pozdrawiam wszystkich wyruszających na zlot :-))))

I tych pozostających przed komputerami również ;)))))

beera22-06-2006 13:42:52   [#23]

oczywiście Krzysztof Pom ma rację

- w klasach I-III swiadectwo dziecka z uposledzeniem w stopniu lekkim rózni się od swiadectwa dziecka bez uposledzenia adnotacją nad oceną

Swiadectwo dziecka z uposledzeniem umyslowym umiarkowanym- niczym sie nie rózni- może tylko tym, ze treść oceny jest inna

to na pewno jest luka w przepisach

Fakir222-06-2006 13:45:45   [#24]

Fakt...

Świadectwo to samo (dla I-III) - treść oceny opisowej innego wymiaru jest...

Upał...

Dlatego mamy swoje formułki... To znaczy, nie dlatego, że upał... :)))

wisiak22-06-2006 14:10:57   [#25]

mój fax

Fakir mój fax to 067-2569024
wisiak22-06-2006 14:28:26   [#26]

Fakir

dzięki, dzięki i jeszcze raz dzięki. Dzięki za całokształt.

A czy jeszcze mogę pytać?

Czy w arkuszu piszę informację o indywidualnym  programie lub toku nauczania? Informację o spełnianiu obowiązku szkolenego  poza szkołą wypełniam?

Fakir222-06-2006 14:33:11   [#27]

Wiesiu...

Całokształtnie proszę :)))))))))))

Możesz pytać :))))))

- - -

W arkuszu daję info, że nauczany indywidualnie.

Uwaga: nauczanie indywidualnie i indywidualny TOK - to dwie zupełnie różne sprawy!!!

Nasi raczej indyw. toku nie mają...

Jeśli nauczany (w szkole czy na indywidualnym), to niepotrzebna już dodatkowa informacja, że spełnia obowiązek szkolny, prawda ? :)))

Jolanta Szuchta22-06-2006 14:37:19   [#28]

#20

ale rozumiem że to co w dzienniku,arkuszu i na świadectwie brzmi tak samo,bo przeciez w klasach 4-6 jest to samo.
ejrut22-06-2006 14:38:40   [#29]

Wisiaczku....byłyśmy ze sobą kilka dni...szkoda, że nie zgadałyśmy się( zresztą były ciekawsze tematy) na ten temat.

Ale jeżeli będę mogła to chętnie ci pomogę....dopiero co skończyłam wypisywać arkusze i świadectwa dla moich uczniów.

wisiak22-06-2006 14:40:56   [#30]

no i tak to

dzięki pomocy dobrego kolegi "jestem w domu". Jestem pewna, że ktoś pisząc zdanie:"Jakość Twojego życia będzie zależała od jakości ludzi w Twoim życiu" jest prawdziwe. Buziaki.
wisiak22-06-2006 14:47:49   [#31]

Elu żałuję

ale nigdy nie jest za póżno.

Czy tak malo treści zawartych w tych zapisach na swiadectwie to nie za mało?

Wybaczcie, że tak wiercę dziurę, ale lubię wszystko realizować należycie...:((

Fakir222-06-2006 14:48:15   [#32]

Jolu !!!

Jasne, że to co w arkuszu, dzienniku i na świadectwie jest - bo musi :))) - być to samo... Natomiast nie wiem o co Ci chodzi z klasami Iv-VI... Tam jest świadectwo inne; MENiS 1/5/2...

Natomiast formułki mamy wypracowane i na ten etap...

A ocena opisowa dawana rodzicom - jeszcze raz to podkreślam - jest szeroka i rozbudowana... Meritum rzecz jasna, takie samo...

Krzysztof Pom22-06-2006 14:49:38   [#33]
asiu, dostawaślimy do głowy z moją wice, co to za głupota: lekkie ma adnotację a pozostałe nie. Już zwątpiliśmy w swoją umiejętnośc czytania ze zrozumieniem, ale okazuje się, że to MENIS chyba niekonsekwentny był jakoś...
Ale dzięki wszystkim wypowiedziom tutaj wiem, że nie mamy obłędu i wszystko zrobiliśmy ok.
Mogę zatem świńskim truchtem biec do domu pod prysznic, odziać sie bardziej galowo i przybyć na 16 witać oficjeli i żegnać klasy VI.
wisiak22-06-2006 14:50:06   [#34]

Elu żałuję

ale nigdy nie jest za póżno.

Czy tak malo treści zawartych w tych zapisach na swiadectwie to nie za mało?

Wybaczcie, że tak wiercę dziurę, ale lubię wszystko realizować należycie...:((

Fakir222-06-2006 14:56:58   [#35]

Wiesiu...

A czy ocena np. "dostateczna" wiele mówi?

Nam chodziło o to, by była możliwość kiedyś np. odtworzenia świadectwa... Rodzice mają wszystko - na świadectwie ino aby lakoniczny wpis... :)))

Imienniku :)))

Jeśli mi jeszcze powiesz, że wbijasz się w tym upale w ciemny garnitur, to już mnie całkiem dobijesz... :)))

Krzysztof Pom22-06-2006 14:59:57   [#36]
a w co mam się wbić? nie mam nic co byłoby dobre dla strefy śródziemnomorskiej, ino szmaty jakieś na plażę
wisiak22-06-2006 15:00:36   [#37]

qrcze

nie w garnitur a w garsonkę. To tylko takie męskie imię mi rodzice dali;)) Juz do niego dojrzałam ;))) Masz racje ta ocena to taki slogan. I jeszcze co innego znaczy u tego ucznia a zupelnie co innego u drugiego.
wisiak22-06-2006 15:04:22   [#38]

Elu

ten dubeltowy zapis to z lubości ku Cię....
ejrut22-06-2006 15:04:53   [#39]

Wisiaczku!....może i za mało ale niestety tyle jest miejsca.

Cieszę się, że Fakir już ci pomógł...

Jeśli chodzi o zachowanie to my piszemy taką formułkę...zachowanie ucz. jest zgodne z normami społecznymi, częściowo zgodne z nor. społ,. nie jest zgodne z .....z uzasadnieniem.

                                              Pozdrawiam cieplutko

Fakir222-06-2006 15:06:49   [#40]

hmmm

Ja zainwestowałem w letni garnitur... Cieniutki, ino gniotliwy... No i jasny, co przy mojej tuszy i gabarytach nie jest zbyt wskazane :))) Ale nie można mieć wszystkiego :(((

- - -

O 17:00 rada analityczna - liczę "góra" 1,5 godzinki. Rano dwie tury zakończenia iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.... Od poniedziałku do roboty :(((

Fakir222-06-2006 15:08:33   [#41]

Elżbieto...

Gdyby nie ten upał, to bym się z Tobą spierał... Te normy to możesz, ale dla umiarkowanych... Przy znacznych "wymiękniesz"... :)))))))))))))
ejrut22-06-2006 15:30:14   [#42]

Przy niektórych ...może i wymięknę ale w mojej klasie nie.......są super uczniowie...

A zresztą w całej naszej szkole jest więcej umiarkowanych niż znacznych........z niepełnosprawnościami sprzężonymi też niewielu ( przy tych wymiękam).

ola5028-06-2006 00:06:29   [#43]
Tyle dyskusji,a ja nadal nie wiem ,gdzie w arkuszu ocen należy umieścić adnotację, że uczeń realizował program szkoły specjalnej.
hania28-06-2006 08:11:39   [#44]
coś tam na pierwszej stronie arkusza nie ma?
ola5001-07-2006 01:20:58   [#45]
Niestety nie ma.
cynamonowa01-07-2006 01:30:03   [#46]
Mimo braku pp. my wpisujemy na dole pierwszej strony. W razie duplikatu to pomaga.
ola5002-07-2006 23:24:51   [#47]
Kiedy taki wpis należy umieścić,po otrzymaniu orzeczenia czy na zakończenie nauki w szkole?
beera03-07-2006 08:02:30   [#48]

Raczej:

wpis w arkuszu nie na pierwszej stronie lecz przy klasyfikacji z okreslonej klasy- bo  realizowanie tego programu moze dotyczyć tylko- np. jednego roku w szkole.

Wpis umieszczamy przy klasyfikacji koncoworocznej i rocznej -  w roku ktorego takie orzeczenie dotyczy

ola5006-07-2006 01:08:40   [#49]
Asiu,dzięki!

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]