Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Świadectwo dla ucznia z upośledzeniem |
ola50 | 20-06-2006 20:44:34 [#01] |
---|
Mam dwa pytania dotyczące wypełniania arkuszy ocen i świadectw. 1. Na świadectwie ucznia realizujacego program szkoły specjalnej dokonujemy stosownego wpisu ,o którym mowa w rozporzadzeniu.Gdzie w arkuszu ocen odnotowujemy ten fakt? 2. Czy nauczanie indywidualne odnotowujemy w arkuszu ocen,a jeżeli tak,to w którym miejscu?W najnowszych arkuszach nie ma miejsca na taki wpis.Ostatecznie na świadectwie nic nie piszemy na ten temat,to pewnie w arkuszu ocen też nie. |
beera | 20-06-2006 20:54:17 [#02] |
---|
1. Uczeń uposledzony w stopniu lekkim ma normalny arkusz i rzeczywiscie- dopiero mi Twoje pytanie uswiadomilo, ze nie ma miejsca w arkuszu na ten wpis 2. Nie odnotowujemy NI |
ola50 | 20-06-2006 21:10:13 [#03] |
---|
Asiu ,dzięki za podjęcie tematu. Arkusz ocen jest podstawą do wypisania świadectwa, a w przyszłości może i duplikatu.Kto po latach będzie pamiętał,że uczeń realizował program szkoły specjalnej?Czyżby kolejna luka prawna? |
beera | 20-06-2006 21:15:06 [#04] |
---|
masz rację- oczywiście! nie wiem, moze ja czegos tez nie zauwazyłam- moze ktoś inny? |
beera | 20-06-2006 21:37:25 [#06] |
---|
no tak- wpisujemy tu lub tu- mowimy jednak z Olą o braku we wzorze arkusza |
Ewav | 20-06-2006 23:07:59 [#07] |
---|
Chyba jest miejsce na pierwszej stronie arkusza. |
ola50 | 20-06-2006 23:29:57 [#08] |
---|
Na pierwszej stronie jest "indywidualny program lub tok nauki "(podobnie zresztą jak na świadectwie pod ocenami), a uczono mnie,że dotyczy to ucznia zdolnego. |
beera | 21-06-2006 07:11:56 [#09] |
---|
indywidualny tok, to indywidualny tok- co innego |
ola50 | 21-06-2006 23:10:02 [#10] |
---|
Zatem co z wpisem w arkuszu ocen? |
ankate | 21-06-2006 23:13:08 [#11] |
---|
Gdzieś to by należało umieścić, skoro się robi adnotację na świadectwie. Ja wpisuję na pierwszej stronie w indywidualnym toku zapis ja na świadectwie, chociaż wiem, że niejest to właściwe, ale gdzieś jakiś ślad musi być. |
beera | 22-06-2006 06:54:50 [#12] |
---|
lepiej przy wpisie ocen w danym roku- uczeń mógł miec przecież zmianę w trakcie nauki w szkole |
wisiak | 22-06-2006 12:30:14 [#13] |
---|
a mnie przyszlo w ogóle wypisać świadectwo dla ucznia z upośledzeniem umiarkowanym i nie wiem jak to zrobić. Nie pisałam świadectw 20 lat a takiego wcale . Pomóżcie. Pani dyrektor nie raczyła mnie poinstruować. |
Fakir2 | 22-06-2006 12:45:58 [#14] |
---|
Wisiak - a w czym problem? Napisz, gdzie widzisz trudność? Jestem na linii teraz - jeśli chcesz pisz lub dzwoń :))) |
beera | 22-06-2006 12:49:54 [#15] |
---|
Wiesiu- ocena opisowa + adnotacja nad tą oceną a skąd Ty nagle świadectwa wypisujesz w przedszkolu? |
Krzysztof Pom | 22-06-2006 13:00:54 [#16] |
---|
uczennica z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym kończy kl. III w szkole ogólnodostępnej - nauczana indywidualnie. Rozporządzenie mówi o świadectwie opisowym i żadnych adnotacji o jej niepełnosprawności umysłowej. Dlaczego? Skoro piszemy notkę dla tych z lekkim, to dlaczego nie dla tych dzieci z umiarkowanym? |
wisiak | 22-06-2006 13:04:25 [#17] |
---|
bo z nim nauczanie prowadzę już w szkole (mam oligo a biedaka nikt nie chciał). Fakir nawet nie bardzo wiem jak opisać. Mój tok rozumowania jest taki: opiszę wszystko to co dobrze dzieciak opanował ( czy wymieniam =poznal 3 litery??) nie pisząc o złych rzeczach. A czy np piszę, że dla niego pojęcie liczby jest abstrakcją? Nie chcę pisać o złych rzeczach, bo on w ostatnim czasie pokonał wiele problemów. Już sam fakt, że pracuje ze mną przez 3 godziny jest ogromnym sukcesem. Czy krótko opisuję co zrobił w zakresie "sawego programu'? |
beera | 22-06-2006 13:05:07 [#18] |
---|
ej??? ale to dziecko z NI? czy rew- wych? |
Fakir2 | 22-06-2006 13:07:01 [#19] |
---|
Krzysztofie... To nie tak ! Kończy klasę III - OK. Ale nie "normalnej" szkoły.... W ramach "normalnej" ma swój IPE i go realizuje (no bo ma chyba orzeczenie?). Kończy III klasę i otrzymuje świadectwo o innym symbolu niż "normalne" dzieci... Dla tej uczennicy powinno byc świadectwo MENiS-1/1/2... Na owym świadectwie z tyłu masz miejsce na opisówkę (chociaż my stosujemy ustalone formuły, żeby było zborniej) dla zachowania i zajęć edukacyjnych. Jedynie dla religii/etyki jest punktowa. Nie ma adnotacji o niepełnosprawności, bo po co? Samo świadectwo o tym mówi... |
Fakir2 | 22-06-2006 13:11:17 [#20] |
---|
Wiesiu... Czym innym jest rozbudowana ocena opisowa wydawana rodzicom a czym innym ocena wpisywana na świadectwie (i dalej w arkuszu ocen)... My mamy formuły... Np. Zachowanie: - nie stwarzą żadnych problemów wychowawczych - w sytuacjach niesprzyjających (czasami, często...) stwarza problemy wychowawcze. - w sytuacjach pełnego nadzoru stwarza/nie stwarza (nigdy, czasami...) problemy wychowawcze. I z tego sobie nauczyciele wybierają... A na ocenie opisowej dawanej rodzicom, to już szczegółowo co, gdzie, kiedy, itd... Nie mam teraz tej tabelki w formie elektronicznej - dasz nr faksu - od ręki Ci prześlę... :))) |
Krzysztof Pom | 22-06-2006 13:22:55 [#21] |
---|
Fakir2, ale w rozp. z 14 marca 2005 w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw w załączniku nr 2 jest tabela: "1. Świadectwa szkolne promocyjne szkoły podstawowej" i tam pod poz. 1 jest symbol MENiS-I/1/2 - dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży, w tym dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Zatem świadectwo dla dziecka "normalnego" i niepełnosprawnego w stopniu wyższym niż lekkie niczym się nie różni. |
malmar15 | 22-06-2006 13:30:43 [#22] |
---|
przeklejam z innego wątku, to o czym pisze Krzysztof
|
Wracam do tematu, który mnie nurtuje. 1. Uczeń kl. I SP- upośledzenie w stopniu lekkim: a) arkusz: MENiS-I/110/2 dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży oraz słuchaczy szkoły podstawowej dla dorosłych prowadzonej w formie stacjonarnej, + b) świadectwo: MENiS-I/1/2, dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży, w tym dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, + c) "uczeń realizował program nauczania dostosowany do indywidualnych możliwości i potrzeb na podstawie orzeczenia wydanego przez zespół orzekający działający w .........", 2. Uczennica kl. II SP- upośledzenie w stopniu umiarkowanym (uczęszcza do szkoły): a) arkusz: MENiS-I/116/2 dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających do szkoły podstawowej, + b) świadectwo: MENiS-I/1/2, dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży, w tym dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Różnica polega tylko na tym, że w drugim przypadku jest inny arkusz, a w pierwszym dodatkowy zapis na świadectwie. W dalszym ciągu brakuje mi formułki u dziecka z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym. A może nie powinno jej być u ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim ;) I znowu ta "różnorodność" prawa. Pozdrawiam wszystkich wyruszających na zlot :-)))) I tych pozostających przed komputerami również ;))))) | |
beera | 22-06-2006 13:42:52 [#23] |
---|
oczywiście Krzysztof Pom ma rację
- w klasach I-III swiadectwo dziecka z uposledzeniem w stopniu lekkim rózni się od swiadectwa dziecka bez uposledzenia adnotacją nad oceną Swiadectwo dziecka z uposledzeniem umyslowym umiarkowanym- niczym sie nie rózni- może tylko tym, ze treść oceny jest inna to na pewno jest luka w przepisach |
Fakir2 | 22-06-2006 13:45:45 [#24] |
---|
Fakt... Świadectwo to samo (dla I-III) - treść oceny opisowej innego wymiaru jest... Upał... Dlatego mamy swoje formułki... To znaczy, nie dlatego, że upał... :))) |
wisiak | 22-06-2006 14:10:57 [#25] |
---|
mój fax Fakir mój fax to 067-2569024 |
wisiak | 22-06-2006 14:28:26 [#26] |
---|
Fakir dzięki, dzięki i jeszcze raz dzięki. Dzięki za całokształt. A czy jeszcze mogę pytać? Czy w arkuszu piszę informację o indywidualnym programie lub toku nauczania? Informację o spełnianiu obowiązku szkolenego poza szkołą wypełniam? |
Fakir2 | 22-06-2006 14:33:11 [#27] |
---|
Wiesiu... Całokształtnie proszę :))))))))))) Możesz pytać :)))))) - - - W arkuszu daję info, że nauczany indywidualnie. Uwaga: nauczanie indywidualnie i indywidualny TOK - to dwie zupełnie różne sprawy!!! Nasi raczej indyw. toku nie mają... Jeśli nauczany (w szkole czy na indywidualnym), to niepotrzebna już dodatkowa informacja, że spełnia obowiązek szkolny, prawda ? :))) |
Jolanta Szuchta | 22-06-2006 14:37:19 [#28] |
---|
#20 ale rozumiem że to co w dzienniku,arkuszu i na świadectwie brzmi tak samo,bo przeciez w klasach 4-6 jest to samo. |
ejrut | 22-06-2006 14:38:40 [#29] |
---|
Wisiaczku....byłyśmy ze sobą kilka dni...szkoda, że nie zgadałyśmy się( zresztą były ciekawsze tematy) na ten temat. Ale jeżeli będę mogła to chętnie ci pomogę....dopiero co skończyłam wypisywać arkusze i świadectwa dla moich uczniów. |
wisiak | 22-06-2006 14:40:56 [#30] |
---|
no i tak to dzięki pomocy dobrego kolegi "jestem w domu". Jestem pewna, że ktoś pisząc zdanie:"Jakość Twojego życia będzie zależała od jakości ludzi w Twoim życiu" jest prawdziwe. Buziaki. |
wisiak | 22-06-2006 14:47:49 [#31] |
---|
Elu żałuję ale nigdy nie jest za póżno. Czy tak malo treści zawartych w tych zapisach na swiadectwie to nie za mało? Wybaczcie, że tak wiercę dziurę, ale lubię wszystko realizować należycie...:(( |
Fakir2 | 22-06-2006 14:48:15 [#32] |
---|
Jolu !!! Jasne, że to co w arkuszu, dzienniku i na świadectwie jest - bo musi :))) - być to samo... Natomiast nie wiem o co Ci chodzi z klasami Iv-VI... Tam jest świadectwo inne; MENiS 1/5/2... Natomiast formułki mamy wypracowane i na ten etap... A ocena opisowa dawana rodzicom - jeszcze raz to podkreślam - jest szeroka i rozbudowana... Meritum rzecz jasna, takie samo... |
Krzysztof Pom | 22-06-2006 14:49:38 [#33] |
---|
asiu, dostawaślimy do głowy z moją wice, co to za głupota: lekkie ma adnotację a pozostałe nie. Już zwątpiliśmy w swoją umiejętnośc czytania ze zrozumieniem, ale okazuje się, że to MENIS chyba niekonsekwentny był jakoś... Ale dzięki wszystkim wypowiedziom tutaj wiem, że nie mamy obłędu i wszystko zrobiliśmy ok. Mogę zatem świńskim truchtem biec do domu pod prysznic, odziać sie bardziej galowo i przybyć na 16 witać oficjeli i żegnać klasy VI. |
wisiak | 22-06-2006 14:50:06 [#34] |
---|
Elu żałuję ale nigdy nie jest za póżno. Czy tak malo treści zawartych w tych zapisach na swiadectwie to nie za mało? Wybaczcie, że tak wiercę dziurę, ale lubię wszystko realizować należycie...:(( |
Fakir2 | 22-06-2006 14:56:58 [#35] |
---|
Wiesiu... A czy ocena np. "dostateczna" wiele mówi? Nam chodziło o to, by była możliwość kiedyś np. odtworzenia świadectwa... Rodzice mają wszystko - na świadectwie ino aby lakoniczny wpis... :))) Imienniku :))) Jeśli mi jeszcze powiesz, że wbijasz się w tym upale w ciemny garnitur, to już mnie całkiem dobijesz... :))) |
Krzysztof Pom | 22-06-2006 14:59:57 [#36] |
---|
a w co mam się wbić? nie mam nic co byłoby dobre dla strefy śródziemnomorskiej, ino szmaty jakieś na plażę |
wisiak | 22-06-2006 15:00:36 [#37] |
---|
qrcze nie w garnitur a w garsonkę. To tylko takie męskie imię mi rodzice dali;)) Juz do niego dojrzałam ;))) Masz racje ta ocena to taki slogan. I jeszcze co innego znaczy u tego ucznia a zupelnie co innego u drugiego. |
wisiak | 22-06-2006 15:04:22 [#38] |
---|
Elu ten dubeltowy zapis to z lubości ku Cię.... |
ejrut | 22-06-2006 15:04:53 [#39] |
---|
Wisiaczku!....może i za mało ale niestety tyle jest miejsca. Cieszę się, że Fakir już ci pomógł... Jeśli chodzi o zachowanie to my piszemy taką formułkę...zachowanie ucz. jest zgodne z normami społecznymi, częściowo zgodne z nor. społ,. nie jest zgodne z .....z uzasadnieniem. Pozdrawiam cieplutko |
Fakir2 | 22-06-2006 15:06:49 [#40] |
---|
hmmm Ja zainwestowałem w letni garnitur... Cieniutki, ino gniotliwy... No i jasny, co przy mojej tuszy i gabarytach nie jest zbyt wskazane :))) Ale nie można mieć wszystkiego :((( - - - O 17:00 rada analityczna - liczę "góra" 1,5 godzinki. Rano dwie tury zakończenia iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.... Od poniedziałku do roboty :((( |
Fakir2 | 22-06-2006 15:08:33 [#41] |
---|
Elżbieto... Gdyby nie ten upał, to bym się z Tobą spierał... Te normy to możesz, ale dla umiarkowanych... Przy znacznych "wymiękniesz"... :))))))))))))) |
ejrut | 22-06-2006 15:30:14 [#42] |
---|
Przy niektórych ...może i wymięknę ale w mojej klasie nie.......są super uczniowie... A zresztą w całej naszej szkole jest więcej umiarkowanych niż znacznych........z niepełnosprawnościami sprzężonymi też niewielu ( przy tych wymiękam). |
ola50 | 28-06-2006 00:06:29 [#43] |
---|
Tyle dyskusji,a ja nadal nie wiem ,gdzie w arkuszu ocen należy umieścić adnotację, że uczeń realizował program szkoły specjalnej. |
hania | 28-06-2006 08:11:39 [#44] |
---|
coś tam na pierwszej stronie arkusza nie ma? |
ola50 | 01-07-2006 01:20:58 [#45] |
---|
Niestety nie ma. |
cynamonowa | 01-07-2006 01:30:03 [#46] |
---|
Mimo braku pp. my wpisujemy na dole pierwszej strony. W razie duplikatu to pomaga. |
ola50 | 02-07-2006 23:24:51 [#47] |
---|
Kiedy taki wpis należy umieścić,po otrzymaniu orzeczenia czy na zakończenie nauki w szkole? |
beera | 03-07-2006 08:02:30 [#48] |
---|
Raczej: wpis w arkuszu nie na pierwszej stronie lecz przy klasyfikacji z okreslonej klasy- bo realizowanie tego programu moze dotyczyć tylko- np. jednego roku w szkole. Wpis umieszczamy przy klasyfikacji koncoworocznej i rocznej - w roku ktorego takie orzeczenie dotyczy |
ola50 | 06-07-2006 01:08:40 [#49] |
---|
Asiu,dzięki! | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|