v znajomość znaków rzymskich, v znajomość pojęcia potęgi liczby naturalnej, v znajomość kolejności wykonywania działań, |
v zapisywanie liczb za pomocą znaków rzymskich, v wykonywanie 4 działań na liczbach wielocyfrowych sposobem pisemnym, v obliczanie potęgi danej liczby, v wykonywanie mnożenia liczb z zerami wewnętrznymi, v rozwiązywanie zadań tekstowych dotyczących porównań różnicowych, v rozwiązywanie zadań tekstowych z wykorzystaniem 4 działań |
v znajomość budowy kwadratu, v znajomość pojęcia skali, |
v kreślenie kwadratu o danej przekątnej, v rozwiązywanie zadań z zastosowaniem skali, |
v znajomość reguł dotyczących dzielenia i mnożenia ułamków dziesiętnych przez 10, 100, itd., v znajomość pojęcia wspólnego dzielnika i wspólnej wielokrotności dwóch liczb naturalnych, v znajomość pojęcia osi liczbowej, v znajomość cech podzielności przez 3, 4, 9, 25, |
v mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, itd. v znajdowanie wspólnego dzielnika i wspólnej wielokrotności dwóch liczb naturalnych, v przedstawianie ułamków zwykłych na osi liczbowej, v odejmowanie ułamka od całości i dopełnianie ułamka do całości, v stosowanie podzielności liczb przez 3, 4, 9, 25, v dodawanie i odejmowanie ułamków o różnych mianownikach w prostych przypadkach, |
v znajomość jednostek długości v znajomość pojęcia skali, |
v zamiany jednostek pola w prostych przypadkach, v kreślenia siatek prostopadłościanu i sześcianu w skali, |