Forum OSKKO - wątek
maryśka | 05-10-2002 20:56:55 [#01] |
---|
Czy ktoś posiada rozkład materiału z informatyki- kl.5 i 6 szkoły podstawowej i 1,2,3 gimnazjum dla programu "Informatyka 2000" , potrzebuję tego "na wczoraj".
Wdzięczność moja nie będzie miała granic.
Maryśka |
jagrom | 06-10-2002 19:11:15 [#02] |
---|
Wysyłam rozkład, ale tylko do gimnazjum I,II i III (może sie przydadzą). Program - Czarny Kruk.
1. Komputer w życiu człowieka.
1.1. Bezpieczna i higieniczna praca z komputerem.
1.2. Zasady zgodnego z prawem wykorzystywania komputera (prawo autorskie, licencja, piractwo komputerowe).
1.3. Zastosowanie komputera w szkole.
1.4. Komputer po raz pierwszy.
2. Praca z komputerem.
2.1. Elementy składowe zestawu komputerowego i ich prawidłowe połączenie.
2.2. Podstawowe elementy budowy wewnętrznej komputera,; rodzaje pamięci komputera.
2.3. Urządzenia zewnętrzne zestawu komputerowego.
2.4. Struktura zapisu danych na dysku.
2.5. Środowisko pracy.
2.5.1.Sposoby komunikacji z komputerem.
2.5.2.Wyszukiwanie i uruchamianie programów; wirusy komputerowe.
2.5.3. Zapisywanie i odczytywanie wyników pracy z komputerem.
2.5.4. Kopiowanie i usuwanie plików.
3. Programy użytkowe.
3.1. Edytor grafiki.
3.1.1. Dobór narzędzi i kolorów.
3.1.2. Wykorzystywanie elementów gotowych ( prostokąty, koła, elipsy, okręgi).
3.1.3. Wypełnianie obszaru.
3.1.4.Wstawianie napisów.
3.1.5. Operacje na elementach graficznych.
3.1.6. Zachowywanie prac w pliku na dysku; odczytywanie prac.
3.2. Edytor tekstu.
3.2.1. Posługiwanie się klawiaturą (w tym uzyskiwanie polskich znaków diaktrycznych).
3.2.2.Układ strony dokumentu.
3.2.3.Praca z tekstem.
3.2.4. Podstawy edycji tekstu.
3.2.5. Drukowanie dokumentu.(parametry wydruku).
3.3. Arkusz kalkulacyjny.
3.3.1. Budowa arkusza kalkulacyjnego.
3.3.2. Projektowanie arkusza; wprowadzanie i edycja danych.
3.3.3. Definiowanie prostych formuł.
3.3.4. Kopiowanie zawartości komórek (w tym kopiowanie formuł).
3.3.5. Rozwiązywanie prostych zadań obliczeniowych.
3.4. Baza danych.
3.4.1. Podstawowe pojęcia (baza danych, pole, rekord).
3.4.2. Korzystanie z gotowych baz danych.
4. Multimedialne źródła informacji.
4.1. Zastosowanie multimediów w edukacji.
4.2. Pokaz edukacyjnych programów multimedialnych.
5. Algorytmy.
5.1. Algorytmy wokół nas.
5.2. Przykłady działań niealgorytmicznych.
5.3. Zapis algorytmu (forma językowa i schemat blokowy).
5.4. Przykłady algorytmów rozwiązujących proste problemy z innych przedmiotów.
6. Modelowanie i symulacja
6.1. Wykorzystywanie programów użytkowych do symulacji procesów.
7. Komputer w życiu człowieka
7.1. Przykłady zastosowań komputerów w różnych dziedzinach.
7.2. Zagrożenia wynikające z rozwoju zastosowań komputerów.
8. Praca z komputerem
8.1. Podstawowe operacje systemu Windows. Korzystanie z systemu pomocy środowiska Windows. Formatowanie dyskietki.
8.2. Proces instalacji programów. Kompresja i dekompresja danych.
8.3. Podstawowe zasady pracy w systemie sieciowym.
8.4. Internet jako rozległa sieć komputerowa.
8.5. Internet źródłem informacji – powtórzenie i uzupełnienie.
8.6. Poczta elektroniczna i inne usługi internetowe.
9. Programy użytkowe
9.1. Rysowanie w edytorze grafiki.
9.1.1. Wykorzystanie narzędzi edytora grafiki – powtórzenie i uzupełnienie.
9.1.2. Importowanie grafiki z różnych źródeł.
9.1.3. Tworzenie różnych kompozycji graficznych.
9.1.4. Drukowanie prac.
9.2. Praca z dokumentami w edytorze tekstu.
9.2.1. Różne sposoby korekty tekstu – powtórzenie i uzupełnienie.
9.2.2. Dobór formy dokumentu do jego treści.
9.2.3. Ozdabianie tekstów elementami graficznymi.
9.2.4. Tworzenie i formatowanie tabel.
9.2.5. Rozmieszczanie tekstu w kolumnach.
9.2.6. Praca z wieloma dokumentami. Różne formaty dokumentów tekstowych.
9.2.7. Redagowanie, formatowanie i drukowanie dokumentów wielostronicowych.
9.3. Praca z arkuszem kalkulacyjnym.
9.3.1. Tworzenie i formatowanie arkusza kalkulacyjnego – powtórzenie i uzupełnienie.
9.3.2. Ilustrowanie arkusza za pomocą wykresu.
9.3.3. Rozwiązywanie prostych zadań problemowych w arkuszu kalkulacyjnym.
9.3.4. Przygotowanie do druku i drukowanie arkusza.
9.4. Korzystanie z baz danych i ich tworzenie.
9.4.1. Podstawowe operacje systemu baz danych – powtórzenie i uzupełnienie.
9.4.2. Tworzenie bazy danych.
9.4.3. Tworzenie i drukowanie raportu.
10. Multimedialne źródła informacji
10.1. Programy edukacyjne, czyli jak się przyjemnie uczyć.
10.2. Poznanie prezentacji multimedialnej z płyty CD-ROM.
10.3. Projektowanie i przygotowanie prezentacji multimedialnej.
10.4. Projektowanie szkolnej witryny internetowej.
10.5. Opracowanie witryny według przygotowanego projektu.
11. Algorytmy
11.1. Algorytmiczne rozwiązywanie problemów – powtórzenie i uzupełnienie.
11.2. Środowisko programu Logo Komeniusz. Tworzenie prostych rysunków – praca w trybie interakcyjnym.
11.3. Definiowanie i wykonywanie własnych procedur.
11.4. Programowanie w języku Logo.
11.5. Nowe umiejętności żółwia w programie Logo.
12. Modelowanie i symulacja
12.1. Modelowanie i symulacja – powtórzenie i uzupełnienie.
12.2. Tworzenie modeli i przeprowadzanie symulacji w programie Obwody elektryczne.
Uwaga:
Po każdym rozdziale i podrozdziale odbywają się ćwiczenia uzupełniające dotyczące odpowiedniej tematyki, czasowo dostosowane do pracy danej grupy.
ll |
Spayk | 07-10-2002 11:26:45 [#03] |
---|
Wysyłam na skrzynkę, (do podstawówki), proponuję Ci zakup poradnika metodycznego na płycie ( w czarnym kruku)-warto Jagrom - jesteś szczęściarz jeśli "stary" akceptuje takie rozkłady | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|