Na podstawie rozporządzenia MENiS z dnia 7.03.2005r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych ( Dz.U. 52 poz.467) Rada Powiatu przekształciła Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci z Zaburzeniami Zachowania w Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w skład którego wchodzi szkoła podstawowa, gimnazjum. Jest to placówka przeznaczona dla młodzieży : w normie intelektualnej, z zaburzeniami rozwojowymi, z trudnościami w uczeniu się, zagrożonej niedostosowaniem społecznym, z zaburzeniami zachowania. Proszę kogoś o wyjaśnienie kwestii kwalifikacji zawodowych uprawniających pracowników pedagogicznych do pracy w tej placówce. Pracownicy pedagogiczni posiadają następujące kwalifikacje: * nauczyciele w szkole- wykształcenie wyższe przedmiotowe z przygotowaniem pedagogicznym i studia podyplomowe w zakresie resocjalizacji. * wychowawcy w MOS: wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym oraz kurs kwalifikacyjny z pedagogiki opiekuńczej w zakresie opieki nad dzieckiem. * wychowawcy internatu: wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym oraz studia podyplomowe w zakresie resocjalizacji. Czy ci nauczyciele muszą robić Opiekuńczo-wychowawczą? * wychowawca internatu z wykształceniem wyższym magisterskim z przygotowaniem pedagogicznym oraz ukończonymi kursami kwalifikacyjnymi z pedagogiki opiekuńczej w zakresie opieki nad dzieckiem oraz kursem kwalifikacyjnym w zakresie profilaktyki i psychokorekcji. Czy wszyscy powinni mieć pedagogike opiekuńczo-wychowawczą w MOS ? Mam na myśli wychowawców. Czy studia z resocjalizacji nie są „lepsze” dla tego typu placówki (resocjalizacyjno-terapeutycznej jaka jest MOS) od pedagogiki -opiekuńczej? |