Forum OSKKO - wątek
annah | 25-09-2002 09:33:21 [#01] |
---|
jak realizujecie ścieżki w swoich szkołach? jak zrobić to organizacyjnie? robicie modułowo czy międzyprzedmiotowo? wiem, że trzeba zrobić wszystkie ścieżki z 7, ale ile ścieżek np. ze ścieżki filozoficznej? czy np. może to być 1 temat, który zrealizujemy w przeciągu miesiąca? czy ktoś może mnie oświecić? ;) może jakaś literatura, linki ;) praktyka też ps. niedawno ktoś mnie spytał: "jak tam u was wycinka przebiega?" ;) określenie baaaaaaardzo ciekawe ;) |
Ewa z Rz | 25-09-2002 10:19:57 [#02] |
---|
My realizujemy sciezki metodą projektu - od razu jest gotowa dokumentacja realizacji! Taki projekt obejmuje nieraz wiecej niz jedna ściezkę. Wyjatek stanowi "przygotowanie do żecia w rodzinie", które realizowane jest metodą klasowo-lekcyjną. |
annah | 26-09-2002 08:14:05 [#03] |
---|
tylko Ewa robi ścieżki? niemożliwe ;) zapomnieliście o nich??? |
Grazia | 26-09-2002 11:03:45 [#04] |
---|
U mnie są ścieżki międzyprzedmiotowe. Jestem autorką ścieżki ekologicznej. Bez względu na rodzaj ścieżki przyjęliśmy jeden schemat, a mianowicie realizujemy je na każdym przedmiocie. Tematy dzielimy według grup wiekowych, potem umieszczamy je na osobnej karcie, gdzie obok widnieje data realizacji, nazwa przedmiotu i nazwisko prowadzącego. Karty z każdej ścieżki wklejone są do każdego dziennika, na jego końcu. W niektórych ścieżkach tematy zostały podzielone na przedmioty - zależy od autora. Pod koniec roku szkolnego nauczyciel (zazwyczaj autor lub przewodniczący zespołu przedmiotowego) pisze sprawozdanie z realizacji tej ścieżki. Przyjmujemy różne formy realizacji. Obok klasycznych zajęć mogą być wycieczki krótkie i krajoznawcze, zielone szkoły, konkursy, imprezy szkolne z jakiejś okazji, realizacja projektów krótko i długoterminowych, spotkania z ciekawymi ludźmi, odwiedzanie cylkicznie muzeum regionalnego, biblioteki publicznej (udział w zajęciach) itp. Nauczyciel realizuje ścieżkę kiedy pasuje mu tematycznie do omawianych zagadnień na jego przedmiocie, w terminie dla siebie dowolnym. Na ścieżkę może przeznaczyć np. 10 minut, godzinę lekcyjną lub cały dzień, kilka dni, czyli dowolnie według uznania. |
annah | 26-09-2002 11:25:32 [#05] |
---|
dziękuję paniom bardzo :) o to mi chodziło a jak zrobić filozoficzną? |
Lucyna | 26-09-2002 17:39:26 [#06] |
---|
U mnie w szkole sprawdziliśmy najpierw czy ścieżki występują w programach do poszczególnych edukacji. Okazuje się, że wszystkie ścieżki są ujęte w wybranych przez nauczycieli programach. W związku z tym każdego roku realizujemy projekt w którym występują elementy wszystkich ścieżek. Dokumentacją są efekty po realizacji projektu. |
bena | 27-09-2002 23:48:23 [#07] |
---|
Na szkoleniu powiedziano nam, że każda klasa musi w ciągu 3 lat liceum mieć zrealizowane wszystkie treści ze wszystkich ścieżek. Czy kontrolujecie to w jakiś sposób? |
Gaba | 28-09-2002 07:26:10 [#08] |
---|
wystarczające jest to, że fr. treści programu przedmiotowego pokrywa się z zawartością scieżki... - w naszej szkole jest przyjęte za normę - mamy bardzo trudne warunki lokalowe... by zrealizowac projekt musiałabym przestawiać tysiące rzeczy, które przez wakacje (całe!) były układane... ale kierunek myslenia kolegów jest słuszny.
Masz więc rozwiązania minimum (moje) i maksimum np. sesje kilkudniowe. |
annah | 28-09-2002 09:44:27 [#09] |
---|
dziękuję za pomoc wszystkie rozwiązania przydadzą się może coś jeszcze? ;) | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|