Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Kto zna stanowisko Rogersa? |
kossa | 17-04-2006 20:10:57 [#01] |
---|
W ankiecie, którą mam wypełnić, jest pytanie: "Czy nauczyciele w poszukiwaniu uniwersalnego wzorca osobowego przyjmują stanowisko Rogersa dotyczące cech niezbędnych w pracy gdzie obiektem oddziaływań jest człowiek?" Może powinnam wiedzieć -nie wiem. Kto mi pomoże to rozgryźć? |
beera | 17-04-2006 20:15:59 [#02] |
---|
Carl Rogers? |
beera | 17-04-2006 20:17:26 [#03] |
---|
tak, czy tak napisz nie wiem, bowiem: 1. Nie znam tez rogersa 2. nie wiem, czy nauczyciele przyjmuja te tezy Co to za ankieta- swoją drogą? |
kossa | 17-04-2006 20:21:23 [#04] |
---|
Ankieta - monitoring KO -dotyczy działań podejmowanych przez szkołę w celu przeciwdziałania agresji i przemocy - jedno z pytań zacytowałam, podano tylko nazwisko. Nie wiem czy powinam sie wstydzić, ale nie znam tej teorii i chcę nadrobić braki. |
beera | 17-04-2006 20:24:59 [#05] |
---|
Carl Rogers- wklej w google, znajdziesz sporo .............. jak rozumiem ukladający ankietę chciał udowodnić, ze jest HOHOHO jaki mądry, udowodnił wręcz przeciwnie- moim zdaniem |
kossa | 17-04-2006 20:28:40 [#06] |
---|
Dziękuję za pomoc, a w ankiecie napiszę, że nauczyciele naszej szkoły nie przyjęli stanowiska Rogersa i już. Chyba nikt mi głowy nie urwie. A w googlach poszukam i douczę się. Jeszcze raz dziękuję! |
Gaba | 17-04-2006 20:30:01 [#07] |
---|
kossa - odpowiedz szczerze - nie, bo nie muszą... bo m,ają wolnośc, co jest opsiane w art. 6a KN. (spakowałam się i jadę do Władywostoku... jak ja nie lubię smerfów) |
Janusz Pawłowski | 17-04-2006 20:37:51 [#08] |
---|
Ja bym po Molierowsku "Więc ja już 40 przeszło lat mówię prozą, nie mając o tym najmniejszego pojęcia!" Napisz w odpowiedzi tak: "Jest to prawdopodobne, ale równie prawdopodobne jest to, że nie zdają sobie z tego sprawy". Chociaż ... nauczyciele ... szukacie jakiegoś uniwersalnego wzorca osobowego? O rany ... :-))) |
Marek Pleśniar | 17-04-2006 20:43:51 [#09] |
---|
"Czy nauczyciele w poszukiwaniu uniwersalnego wzorca osobowego przyjmują stanowisko Rogersa " :-))))))))))))))))))))) |
Marek Pleśniar | 17-04-2006 20:46:20 [#10] |
---|
w ten sposób powstają tzw ksywy;-)) pojmuję że od niedługiego czasu pewien wizytator- autor tego zdania zostanie w swym rejonie ochrzczony Rogersem Kennym Rogersem;-) |
beera | 17-04-2006 20:49:06 [#11] |
---|
:)))))))))))))))))) tak napisz jak janusz mowi bo on co, ten rogers -nic złego on nie mówi, nawet fajne ( stosują te jego w aa- to nawet jakby po linii;))) swoją drogą- trywioalne bardzo zróznicowanie : osobowość
charakterystyczny, względnie stały sposób reagowania jednostki na środowisko społeczno – przyrodnicze, a także sposób wchodzenia z nim w interakcje. Osobowość kształtowana jest przez całe życie, szczególnie w okresie dzieciństwa oraz młodości poprzez wpływ bodźców zewnętrznych, a także własnej aktywności jednostki. Istotną rolę odgrywają tu również wrodzone cechy biofizyczne.
Teorie osobowości: - Teoria freudowska – w procesie kształtowania osobowości kładzie nacisk na doświadczenie zdobyte w dzieciństwie, popędy biologiczne oraz stosunki z rodzicami - Teorie neofreudowskie – podkreślają znaczenie podstawowych popędów oraz interakcji społecznych w kształtowaniu osobowości jednostki. Przedstawiciele: Carl Jung, Alfred Adler, Erik Erikson, Harry Stack Sullivan - Teorie pola – traktują organizm jako całość, kładąc nacisk na dążenie jednostki do zaspokojenia podstawowego popędu jakim jest popęd samorealizacji. Przedstawiciele: Kurt Goldstein, Abraham Maslow, Carl Rogers - Teorie czynnikowe – przedstawiają osobowość jako zbiór cech lub charakterystycznych sposobów zachowania, odczuwania, reagowania. Przedstawiciele: Joy Paul Guilford, Raymond Bernard Cattell, Hans Eysenck - Teorie uczenia się – podkreślają czynniki sytuacyjne wywołujące określone zachowania oraz warunki wzmacniające owe zachowania. Przedstawiciele: John Dollard, Neal Miller - Teoria uczenia się społecznego – zwraca uwagę na społeczny aspekt kształtowania się osobowości tj. bodźce i wzmocnienia społeczne. Przedstawiciele: Albert Bandura.
http://www.psychologia.edu.pl/index.php?dz=slownik&op=spis&id=2113 i mnie sie wydaje, ze gdy ty napsizesz, ze tak- rogers jest OK, to Cię zwolni nastepny od ankiet, co batrdziej lubi bandurę I Cie spyta- "Czy nauczyciele w poszukiwaniu uniwersalnego wzorca osobowego przyjmują stanowisko Bandury dotyczące cech niezbędnych w pracy gdzie nacisk kladzie się na bodźce i wzmocnienia społeczne??" wybaczcie, ale w tym Ko to jakis pólgłówek ukladał tę ankietę |
beera | 17-04-2006 20:53:03 [#12] |
---|
jak powstaje mundra ankieta siedzi sobie taki ktoś ksiązke ostatnio przeczytał, albo w googlech znalazł i se mysli: HA! Rumbne to w jaką ankietę Dyrektorzy w zachwycie zamilkną na czas długi No i rumbie |
Adaa | 17-04-2006 21:00:11 [#13] |
---|
ja znam stanowisko Rogersa Nic, czego nie da się przeliterować, nie będzie działać. z tym,ze to Will Rogers,komik amerykański:-) mysle,ze moze kossa smialo napisac,że przyjmują:-) |
beera | 17-04-2006 21:01:51 [#14] |
---|
:)))))))))))))))))))) Uwielbiany przez szeroką publiczność dzięki zgrabnemu połączeniu delikatnego rocka, popu i country Kenny Rogers ;)))) tez pasuje ( posukałam kennego, bo marek " kenny i kenny") |
Marek Pleśniar | 17-04-2006 21:03:32 [#15] |
---|
no co?! Tylko takiego znałem;-)) Jak większość ludzi. Karola nie;-) Ale Kennego masa:-) |
beera | 17-04-2006 21:04:48 [#16] |
---|
nie znałam kennego kurcze a jak mnie w ankiecie spytają? |
Marek Pleśniar | 17-04-2006 21:04:52 [#17] |
---|
ale poważniej już. Nie wydziwiajcie tylko w środę rano zastrzelcie jakiegoś nauczyciela tą ankietą. Pani Kaziu - chciałbym usłyszeć od pani, czy pani stosuje tego Rodżersa. |
Marek Pleśniar | 17-04-2006 21:06:30 [#18] |
---|
Albo na radzie pedagogicznej;-) "A lenie, a nieuki, takiego Rodżersa to co drugi pewno nie zna!!" |
beera | 17-04-2006 21:07:10 [#19] |
---|
:))))))))))))))))))))))) no to by bylo fajne rada ped i na niej: " w związku z otrzymana ankietą z KO bardzo proszę o informację ..." ( proponuję jeszcze, by na piśmie wykazali jakie tezy w stanowisku rogersa im pomagają odnaleźć uniwersalny wzorzec" ;)) |
Marek Pleśniar | 17-04-2006 21:08:08 [#20] |
---|
"do jutra rano u mnie na biurku" |
Adaa | 17-04-2006 21:09:30 [#21] |
---|
a jak mnie w ankiecie spytają? jest zasada dotyczaca ankiet na pytanie czy znasz? odpowiadasz-tak na pytanie czy stosujesz? odpowiadasz-tak na pytanie czy sie zgadzasz? odpowiadasz-nie na pytanie dlaczego nie? odpowiadasz -nie wiem na pytanie dlaczego nie wiesz? odpowiadasz-nie wiem ;-) |
beera | 17-04-2006 21:10:07 [#22] |
---|
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))) |
jerzyk | 17-04-2006 21:19:53 [#23] |
---|
a jak mnie w ankiecie spytają? to ja bym tak: "O ile sobie dobrze przypominam, to nie pamiętam" ;-) |
zgredek | 17-04-2006 21:59:25 [#24] |
---|
"Kto wrobił królika Rogersa" |
Adaa | 17-04-2006 22:11:12 [#25] |
---|
"Królika Rogera"
mylenie Rogersa z Rogerem moze byc dla KO sygnalem do weryfikacji kwalifikacji ;-) |
zgredek | 17-04-2006 22:13:15 [#26] |
---|
tak jak i Królika z królikiem;-) |
zgredek | 17-04-2006 22:15:05 [#27] |
---|
tak czy siak, ktoś go wrobił;-) w tę ankietę |
Adaa | 17-04-2006 22:15:15 [#28] |
---|
ale... dla googli to bez znaczenia |
Jacek | 17-04-2006 22:23:23 [#29] |
---|
ale dla kurwatorium nie bez znaczenia w końcu ankietę wypełnić trza... no ja już jedną anonimową kiedys wypełniałem :-) |
Adams135 | 17-04-2006 22:28:15 [#30] |
---|
Źródło: http://eduseek.interklasa.pl/artykuly/artykul/ida/3561/
Wstęp
Metody i techniki aktywizujące
Najnowszą koncepcją procesu nauczania jest teoria humanistyczna, która zakłada, że:
# człowiek z natury zdolny jest do uczenia się,
# każdy człowiek jest jednostką twórczą,
# podmiotowe traktowanie ucznia gwarantuje poczucie bezpieczeństwa,
# podmiotowe traktowanie ucznia gwarantuje prawo do godności i liczenia się z jego potrzebami i możliwościami,
# rzeczywiste uczenie się odbywa się poprzez doświadczenie,
# uczenie się jest efektywne, gdy angażuje nie tylko umysł, ale i emocje,
# samoocena jest kluczowym aspektem procesu uczenia się.
Carl Rogers, główny prekursor i przedstawiciel psychologii i pedagogiki humanistycznej, twierdzi, że podstawę zmian w zachowaniu się człowieka stanowi jego własna zdolność do wzrostu i rozwoju, zdolność uczenia się na podstawie doświadczania. Nie można nikogo zmienić, nie można przekazać mu gotowych doświadczeń. Zalecanie zmian, jak również tak zwane dobre rady, według niego pozostają nieskuteczne. Mówi jednak, że można stworzyć atmosferę szczególnie sprzyjającą rozwojowi człowieka, konstruktywnym zmianom w jego zachowaniu i w jego osobowości. Nazywa ją ułatwianiem.
W doświadczalnym uczeniu się ucznia nauczyciel w przeciwieństwie do nauczycieli stosujących nauczanie tradycyjne:
# jest "ułatwiającym" zdobywanie wiedzy, a nie jej "dostarczycielem",
# zachęca do poszukiwań - zamiast podawać nudne informacje,
# stwarza warunki do dokonywania własnych odkryć,
# dużą wagę przywiązuje do przemyśleń uczniów,
# raczej stawia pytania, niż podaje gotową wiedzę.
Aby umożliwić uczniowi uczenie się w działaniu, nauczyciel zobowiązany jest więc do tworzenia jak największej ilości sytuacji bogatych w przeżycia, które to sytuacje będą angażowały aktywność ucznia. Takich doświadczeń i sytuacji edukacyjnych niewątpliwie dostarcza stosowanie aktywizujących metod i technik nauczania.
Uczenie się przez doświadczanie
Autor: Grażyna Pleban |
beera | 17-04-2006 22:33:38 [#31] |
---|
wiesz adamie tu jakby o co innego chodzi ;) |
Jacek | 17-04-2006 22:37:22 [#32] |
---|
no :-) |
Adams135 | 17-04-2006 22:38:33 [#33] |
---|
... Język serca w szkole :http://www.cmppp.edu.pl/szkolaporozumienia/forum/default.asp?IDArtykul=5&jezyk=pol
Alicja Krata
„Do zdobywania znaczącej wiedzy może dochodzić, gdy nauczyciel potrafi zaakceptować ucznia takiego, jakim on jest i zrozumieć jego uczucia” - Carl Rogers |
Jacek | 17-04-2006 22:44:44 [#34] |
---|
no rozumiemy..ale KO nie bardzo jakoś |
Adams135 | 17-04-2006 22:46:55 [#35] |
---|
... Źródło: http://dda.bhd.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=57&Itemid=66
(...)Ale ważny jest nie tylko wspólnie spędzany czas, lecz również jakość tego kontaktu, czyli stosunek rodziców do dziecka. Zależność między naszym myśleniem o sobie a stosunkiem matki i ojca do nas, gdy byliśmy dziećmi, opisał Carl Rogers. Jego zdaniem, dla kształtowania się poczucia wewnętrznego JA istotny jest właśnie stosunek rodziców do dziecka, a zwłaszcza okazywanie przez nich aprobaty i wsparcia. Dzięki temu dziecko uczy się aprobować to, jakie jest, i włączać nowe doświadczenia siebie w obręb JA. Pochwały ze strony matki i ojca stają się podstawą jego poczucia własnej wartości. Gdy rodzice chwalą dziecko, za to co robi, pojawia się zgodność doświadczenia z JA i poczucie wewnętrznej spójności. A poczucie wewnętrznej spójności i posiadanie pozytywnego wizerunku siebie to według Rogersa dwie składowe silnej tożsamości. (...) |
Janusz Pawłowski | 17-04-2006 22:51:48 [#37] |
---|
#11 AA mówisz, Asiu? No to siup w ten gupi dziób! Myślę, że to pozwoli, adekwatnie wypełnić tę ankietę. :-) |
Janusz Pawłowski | 17-04-2006 22:53:02 [#38] |
---|
#36 Daj spokój Admasowi, Asiu. On już siupnął. :-)) |
beera | 17-04-2006 22:55:37 [#39] |
---|
no tak właśnie myslalam ;))) no dobra nam się szykowało 115048 postów z rogersa uratowałam serwer ;) |
beera | 17-04-2006 22:56:27 [#40] |
---|
aha: aa znalazłam w goooglach;)))))) |
Adams135 | 17-04-2006 22:57:04 [#41] |
---|
... Źródło:http://www.nowaera.com.pl/nauczycielom/aktykuly_sladami_uczniow_i.asp
(...)Carl Rogers w swojej książce „Wolność, by się uczyć” napisał: Doszedłem do przekonania, że jedyny rodzaj wiedzy, jaki znacząco wpływa na zachowanie, to wiedza samodzielnie odkryta i samodzielnie zawłaszczona.
(...) niełatwo znaleźć pociechę w słowach cytowanego wcześniej Rogersa, iż tylko ten jest wykształcony, kto nauczył się, jak się uczyć, kto nauczył się przystosowywać i zmieniać; kto uświadomił sobie, że wszelka wiedza jest niepewna, że tylko poszukiwanie wiedzy stwarza podstawy pewności. Zmienność, poleganie na procesie, a nie na statycznej wiedzy, jest jedynym sensownym celem kształcenia we współczesnym świecie... |
Adams135 | 17-04-2006 23:00:11 [#42] |
---|
;-))) No to siup!!! ;))))))) |
beera | 17-04-2006 23:00:49 [#43] |
---|
ufff bo myslałam, ze nie skończysz ;)))) |
Adams135 | 17-04-2006 23:04:19 [#44] |
---|
Asiu Pozdrawiam poświątecznie ;-) |
AnJa | 17-04-2006 23:49:24 [#45] |
---|
a laczeko wy te ankiety w świnta wypeniacie
co?
a zwłaszcza w lany poniedziałek, który, jak sama nazwa wskazuje, czemu innemu niż wypełnianie służy? |
Adams135 | 18-04-2006 00:36:03 [#46] |
---|
;-))) Bo szukają pretekstu by lać wodę i nawet to dość szło ))) |
Zola | 18-04-2006 11:40:23 [#47] |
---|
adamie zapomniałeś chyba o kreseczce nad "o" ;-)) |
słonko | 18-04-2006 20:37:11 [#48] |
---|
;))))) Kurcze, to jest pomysł!! Jeden aktualny fan jednego Rogersa chciał rozpowszechnić postać w jak najszerszych kręgach. Wystarczyła jedna ankieta do jednego dyrektora, aby poprzez forum rozpropagować idola na cały świat! |
Marek Pleśniar | 18-04-2006 21:04:12 [#49] |
---|
a ile uciechy dostarczył ten fan nam;-) Mi sporo:-) |
Adams135 | 18-04-2006 21:33:34 [#50] |
---|
Marku A fan był zalany od samego rana ;-))) |
|