Forum OSKKO - wątek

TEMAT: System opieki nad n-lem
strony: [ 1 ][ 2 ]
ankate12-02-2006 12:40:53   [#01]
Czy ktoś może ma opracowany dokument pt. "System opieki nad nauczycielem rozpoczynającym pracę w szkole". Byłabym b. wdzięczna.
beera12-02-2006 12:56:38   [#02]

??????

nie bardzo rozumiem w jakim celu masz miec ten system???

...........

Moze bardziej chodzi ci o jakąś procedurą odbywania stazu przez stażystę, a w tym obowiązki opiekuna stazu

czy co?

Kita12-02-2006 12:57:57   [#03]
Przy okazji proszę o "System opieki nad woźną rozpoczynającą pracę w szkole".
"System opieki". Boże! W jakim świetle to przedstawia nauczycieli? Nieporadni nieudacznicy?
ankate12-02-2006 16:04:29   [#04]
Myślałam, że coś przekręciłam, ale jednak nie. W standardach oceny jakości pracy szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. naszego kuratorium - Obszar II.2 Rozwój zawodowy nauczycieli, standard 5 wskaźnik 7 w szkole istnieje system opieki nad nauczycielami rozpoczynającymi pracę w szkole. Być może są to rzeczywiście obowiązki opiekuna stażu, ale nie jestaem pewna.Jak rozumieć ten system???
beera12-02-2006 16:07:58   [#05]

jak Cię spytają,


to pokaż szkolne zasady odbywania stazu i powiedz, ze to to;-),
tym bardziej, ze ten wskaźnik jest w obszarze " rozwój zawodowy nauczycieli"

Marek Pleśniar12-02-2006 16:16:27   [#06]

a jakie to KO? :-)

no jak? Przecież trzeba nos wytrzeć, do łazienki zaprowadzić? Na stołówce dopilnować czy łyżką do gęby trafia.

:-))))

zapewne myli nas ten szkolno-nauczycielski tytuł "opieki"

wyrzuciłbym z nas ten język jak najdalej żeby nie ośmieszać nauczycieli i wtedy...

wywalcie "opiekę" Anko-te:-) Bo głupio jakoś brzmi.

Sama sprawa pozostaje wszak. W skomplikowanej pracy, a taką praca w edukacji jest - bo to i rodzic i dziecko i samorząd i koledzy, no i dyrektor. A w tym wszystkim kosze na głowach, przestepstwa, nieuki

i szczególnie uzdolnione dzieci

Nie wolno bez "supportu" zostawiać takiej dziedziny

Do klasycznych funkcji nadzoru* należą:

  • zarządzanie i organizacja pracy (funkcja kierownicza)
  • rozwój zawodowy (funkcja edukacyjna)
  • wspieranie pracowników (funkcja wspierająca)

wsparcie i wprowadzenie pracownika to generalnie działalnośc prowadzona we wszystkich branżach, także w firmach, koncernach, któe trudno podejrzewać o cackanie się z pracownikami

 - to i w szkole zapewne przydatny jest jakiś porządek. Warto by nowi pracownicy wchodzili w tryby szkolne gładko i naoliwieni:-)

Ale oczekiwanie oddzielnego "opiekowania czy wspierania" jest chyba błędem. Bo to tylko jeden z elementów motywacji.

Szkołą nie pełni roli usługowej czysto wobec pracownika (także woźnej) lecz ma w tym swój interes motywacyjny.

Robienie tego oddzielnie od zarządzania - jako jakąs wyspę tworzy złudne uczucie że "mój dom to szkoła"

a ma szkołą być "moją firmą, którą chcę rozwijać"

no i tu można godzinę gadać o prawdziwej misji szkoły

dla pracownika prawdziwą misją szkoły jest zdobycie pierwszego miejsca na rynku edukacyjnym. Tak żeby zdechły z braku naboru sąsiednie szkoły - a ich dyrektorzy z zazdrości.

A to można osiągnąć w jeden sposób - najlepiej ucząc i wspierając... ucznia. ;-)

-------------
*nadzoru w realnym świecie - nie w szkole;-)

Sprowadzenie nadzoru wyłącznie do kontrolowania nie może przynieść dobrych efektów nauczycielom, uczniom, dyrektorowi - żadnej ze stron zaangażowanych w proces szkolnej edukacji. Alternatywą jest nadzór praktykowany z troską o właściwie zorganizowaną pracę w szkole, troską o wspieranie nauczycieli i ich rozwój.
Może pojawić się zarzut, że przecież szkoła jest miejscem dla uczniów, to oni są podmiotem działań tej instytucji, skupmy się więc na sytuacji uczniów a nie nauczycieli i dyrektora. Wobec takiego sposobu myślenia warto podkreślić główne cele superwizji:

  • dla superwizji edukacyjnej (rozwój zawodowy pracowników) celem krótko-etapowym jest doskonalenie zdolności nauczyciela do wykonywania swojej pracy w sposób bardziej efektywny i skuteczny; polega ona na pomocy udzielanej nauczycielowi w jego profesjonalnym rozwoju, maksymalizowaniu jego wiedzy i umiejętności aż do momentu, kiedy będzie mógł działać autonomicznie i bez nadzoru
  • dla superwizji "kierowniczej" (organizacja pracy) celem krótko-etapowym jest zapewnienie nauczycielowi takich warunków pracy, które pozwolą mu pracować efektywniej
  • dla superwizji wspierającej (wspieranie pracowników) celem krótko-etapowym jest pomoc udzielana nauczycielowi w osiągnięciu zadowolenia i satysfakcji w pracy.

Wszystkie te krótko-etapowe cele są środkami do osiągnięcia jednego, podstawowego długo-etapowego celu superwizji. Jest nim skuteczniejsze i efektywniejsze nauczanie i wychowywanie uczniów, a więc realizacja celu, w jakim instytucja szkoły została powołana do życia.

DYREK12-02-2006 16:25:41   [#07]

System to nie dokument. Może on być opisany w dokumencie tylko po co? On ma funkcjonować i nie jest kolejnym papierem "w teczce dla wizytatora ".

System to zbiór elementów, powiązanych ze sobą relacjami w taki sposób, że stanowią one całość zdolną do funkcjonowania w określony sposób. http://pl.wikipedia.org/wiki/System

beera12-02-2006 16:32:03   [#08]

hm..

Ścisle rzecz ujmujac- system, by był sensowny MUSI byc opisany

bo te relacje pomiędzy elementami MUSZĄ byc jasne.

Gdy nie są jasne- nie ma mowy o zadnych relacjach.

..........

ja raczej dostrzegam brak pp dla powstania  "systemu opieki nad mlodym nauczycielem".

Choc uważam, ze opieka, wspomaganie jest mu potrzebne- ale moim zdaniem zalatwia to staż na stopien n-la kontraktowego z opisanymi zasadami postepowania. Zreszta na pewno o to chodzilo KO.

Gaba12-02-2006 16:47:31   [#09]
a mnie to przypomina bardzo nielubianą sytuacje, gdyż szkoła przestaje być zakładem pracy dla nauczyciela, a nauczyciel staje się kolejnym dzieckiem do niańczenia na piersi dyrektorskiej... - Marek o tym pisze.
ankate12-02-2006 16:48:32   [#10]
#06 www.kuratorium.lodz.pl - organizacja nadzoru pedagogicznego
beera12-02-2006 16:54:35   [#11]

moim zdaniem

ktoś musi tę wspierajacą wobec mlodego nauczyciela funkcję pełnić

Niezaleznie od tego, jakim go będą wypuszczać uczelnie ( chyba, ze studia pedagogiczne stana się praktyczne, a przestaną być zapisem stanu teorii pedagogicznych sprzed lat).

Nawet najlepiej przygotowany nauczyciel (a takiego do dyspozycji nie mamy) musi się w pierwszym roku pracy wielu rzeczy nauczyć.

Może to robic sam- wówczas jego błedy będą w efekcie przeniesione na uczniów i obie strony w tych błędach trwac będa na wieki

Albo moze otrzymac wsparcie ze strony  szkoły- wtedy jest szansa, że nie wdroży się w popełnianie błędów i ze nauczy się szybciej.

I choc jestem zupełnym przeciwniekiem awansu zawodowego w obecnej formie- jako sposobu na awansowanie pracownikow, to, co dzięki awansowi zadziało się wobec mlodych nauczycieli szczerze popieram.

Sukces tych mlodych, to sukces ich wlasny- bedacy motywującym i jest to w dodatku sukces szkoły.

Marek Pleśniar12-02-2006 16:57:39   [#12]

zgadzam się ze zdaniem "porządny system musi być opisany"

niestety to jakoś potem się sumuje z innymi "musi" i powstaje tona papieru

ale musi. Bo inaczej nie jest porządny (trudny do pokazania jest bez tego jakikolwiek standard)

beera12-02-2006 17:00:02   [#13]

to nie musi być tona papieru

moze być to kartka z elementami i relacjami pomiędzy nimi

ludzie + działania,  a między nimi kreseczki

;-)

ankate12-02-2006 17:02:05   [#14]

To może tak wspólnymi siłami coś spłodzimy. Młodzi n-le w każdej szkole podobni...no może są różnice ze względu na uczelnie, które kończyli,

Może ktoś bardziej doświadczony zacznie i stworzymy wspólnie system!!!??? może nie opieki a wspierania:

Danar12-02-2006 17:02:10   [#15]

A może tak

Nie mam systemu, ale w regulaminie pracy krótko ujęłam:

V. Wprowadzanie nowych pracowników

 

1.      Każdy nowoprzyjęty pracownik jest przez dyrektora szkoły zapoznawany ze szkołą i jego stanowiskiem pracy.

2.      Nowi pracownicy przechodzą wstępne i stanowiskowe szkolenie BHP.

3.      Nauczyciel zostaje przydzielony do zespołu nauczycieli. Przewodniczący zespołu nauczycielskiego służy pomocą nowemu nauczycielowi i czuwa nad jego wprowadzaniem do pracy w szkole.

4.      Nauczycielowi odbywającemu staż na stopień nauczyciela kontraktowego i mianowanego dyrektor przydziela opiekuna stażu.

Nie wiem, na ile to sensowne, ale sprawdzający nie wnosili zastrzeżeń.

Prawdą jest, że nowy pracownik, a zwłaszcza nowy nauczyciel nie powinien zostawać sam w nowym, nieznanym środowisku, potrzebuje wsparcia i pomocy. Ta jest udzielana w zależności od potrzeby, zarówno przez dyrektora, jak i kolegów. Trochę trudno wypisać wszystkie możliwości.

 

ewa12-02-2006 17:02:54   [#16]

ano właśnie, nie tona papieru, jakoś mi tak blisko do asi

beera12-02-2006 17:03:10   [#17]

na przykład...

tak jest z wszajem

to jest system dzialań itd...

wystarczy wiec te dzialania znać i znac pomiedzy nimi powiązania, by wykazac, ze w szkole funkcjonuje Wewnatrzszkolny system zapewniania jakosci

jakby- znac logikę wydarzeń.

więc:

ja nawet uważam przeciwnie, powiazanie działan w system eliminuje niepotrzebne papiery.

Bo gdy znamy logikę tego, co się w szkole dzieje, nikt nas nie zmusi do zrobienia kolejnego dokumnetu- ot chocby " systemu wspierania mlodych nauczycieli"

beera12-02-2006 17:05:14   [#18]

o ewa

:-)))

..........

aniu- nikt tu rozsadny nie pomoze Ci stworzyć systemu wspierania mlodych nauczycieli, bo mamy to opisane w awansie zawodowym- na co komu dublować te rzeczy???

Uzpupełnij sobie jeszcze rzeczy niezalezne od awansu od danar i juz

:-)

Adaa12-02-2006 17:07:26   [#19]

nie wiem czy musi to być dzieło wielotomowe,jakos praktycznie ujęłabym to tak:
         System opieki nad młodym nauczycielem,rozpoczynajacym pracę

I. Dyrektor szkoły
zadania...........

II.Opiekun stażu
 zadania:.........

III.Inni nauczyciele
 zadania.......

IV. Inststucje wspierajace
 zadania.......

godzinka roboty,wykorzystujac kopiuj-wklej:-)

Adaa12-02-2006 17:08:35   [#20]

o!

ja tworzę, a tu sie powpisywali juz:-)
beera12-02-2006 17:11:14   [#21]

 

bo lazisz po necie szukając takich tam, a my tu pracujemy pilnie

;)

ankate12-02-2006 17:11:50   [#22]
Ale jesteście mądrzy!!! Myślę, że już mi wystarczy... Przepraszam, że was pomęczyłam, ale papiery mnie przerażają, bo przestaję nad nimi panować...
Adaa12-02-2006 17:13:18   [#23]

no..łaże sobie...prawda,że swietnie to ujeto?:

Wtedy kiedy sie Tobie udalo, powodem dla ktorego lezalami bylam
bierna byl fakt, ze nie widziales dokladnie gdzie leze

;-)

ankate12-02-2006 17:13:52   [#24]
Adoo jak jeszcze coś stworzysz to wklej!!! Chyba was kocham!!!
Adaa12-02-2006 17:15:36   [#25]
to sie podzielmy!...ja wybieram :zadania opiekuna stazu:-))))
bylam pierwsza,prawda?;-)
beera12-02-2006 17:16:52   [#26]

moge wziąc na siebie dyrektora- "przydziela opiekuna stazu"

;-)))))

ewa12-02-2006 17:18:13   [#27]
no i monitoruje waz :-))
Adaa12-02-2006 17:20:29   [#28]

dobra..wkleję wam coś na temat;-)

Opowieści małżeńskie.

Do mojej drogiej zony:

W ubieglym roku mialem zamiar kochac sie z Toba 365 razy. Udalo
mi  sie
36,czyli przecietnie co 10 dni.
Oto lista, dlaczego nie udalo mi sie czesciej:
-54 razy przescieradla byly czyste,
-17 razy bylo juz zbyt pozno,
-49 razy bylas zbyt zmeczona,
-20 razy bylo za goraco,
-15 razy udawalas ,ze spisz,
-22 razy bolala cie glowa,
-17 razy balas sie ,ze obudzisz dziecko,
-16 razy bylas zbyt obolala,
-12 razy byl niewlasciwy okres w miesiacu,
-19 razy musialas wczesnie wstac,
- 9 razy nie mialas nastroju,
- 7 razy bylas zbyt poparzona od slonca,
- 6 razy ogladalas do pozna telewizje,
- 5 razy mialas nowa fryzure i nie chcialas jej potargac,
- 3 razy mowilas , ze sasiedzi nas uslysza,
- 9 razy mowilas,ze twoja matka nas uslyszy.

Te 36 razy, ktore sie udaly, nie byly satysfakcjonujace poniewaz:
- 6 razy bylas bierna i po prostu lezalas,
- 8 razy przypomnialas mi o dziurze w suficie,
- 4 razy poganialas mnie,
- 7 razy musialem cie obudzic i powiedziec ,ze juz skonczylem.

Do mojego drogiego meza:
Mysle ,ze troche przekreciles przyczyny z powodu ktorych, nie
zrobiles tego czesciej:
- 5 razy wrociles do domu pijany i probowales rozmawiać z kotem,
-36 razy w ogole nie wrociles do domu na noc,
-21 razy nie byles w stanie,
-33 razy przyszedles zbyt wczesnie,
-19 razy zrobil sie miekki zanim wszedl,
-38 razy pracowales do pozna,
-10 razy zlapal cie skurcz w palce,
-29 razy musiales wczesnie wstac , bo szedles grac w golfa,
- 2 razy biles sie i ktos cie kopnal w jaja,
- 4 razy zacial sie tobie zamek w spodniach,
- 3 razy byles przeziebiony i miales katar,
- 2 razy miales drzazge w palcu,
-20 razy straciles nastroj , myslac o tym caly dzien,
- 6 razy przyszedles w brudnej pizamie,
-98 razy byles zbyt zajety ogladajac mecze pilki noznej i inne

Wtedy kiedy sie Tobie udalo, powodem dla ktorego lezalami bylam
bierna byl fakt, ze nie widziales dokladnie gdzie leze
;-)
Adaa12-02-2006 17:22:45   [#29]

jejuuu

sorry..poszła wersja nie ocenzurowana...
dobra..nie czytac mi tego!!

DYREK12-02-2006 17:22:54   [#30]

systemomania oświatowa

"Opieka" nad nauczycielem rozpoczynającym prace w szkole jest opisana w KN (nauczyciel stażysta). Można ewentualne badać jak ona funkcjonuje w konkretnej szkole. Czy należy tworzyć kolejny sytem opieki jako podsystem systemu awansu zawodowego, który jest podsystemem systemu zatrudnienia nauczycieli. System zatrudnienia nauczycieli jest podsystemem systemu zatrudniania pracowników najemnych , chociaż jest też elementem systemu oświaty. Co ja godom, co ja godom ?

Adaa12-02-2006 17:23:55   [#31]

Co ja godom, co ja godom ...

no wlasnie!!

;-)

bogda412-02-2006 17:24:39   [#32]

rozumiem niepokój

 i pytanie Anki T.

 Problem - tak myślę- ma źródło w ubiegłorocznych raportach pisanych  przez łódzkie szkoły. Należało określić poziom realizacji standardów,biorąc pod uwagę stopień realizacji wszystkich wskaźników danego standardu.

  Łatwiej było wtedy opisać standard z " małą ilością" wskaźników, gdyż do oceny spełnienia standardu brane były pod uwagę osiągnięte wszystkie wskaźniki.

Anka, tak jest jak mówię?

..................

A czy ktoś może już wie, co z raportami w br. szkolnym?Nie słyszałam o podsumowaniach tych z ub. roku.

Leżą pewnie gdzieś tam i się kurzą...

beera12-02-2006 17:38:31   [#33]

Nie zgadzam się z Tobą Dyrku, zwłaszcza że  piszesz

Opieka" nad nauczycielem rozpoczynającym prace w szkole jest opisana w KN (nauczyciel stażysta).

Moim zdaniem- nie do konca.

Wiec:

Procedura awansu zawodowego stworzona w szkole powinna dotyczyć zakresu nieuregulowanego przepisami prawa i zawierać w treści zagadnienia wynikające z wewnętrznych ustaleń szkoły będących realizację jej potrzeb w tym obszarze.
Może to być m.in.

Np. Opiekun stazu ma obowiązki opisane w KN tak:

OPIEKUN STAŻU
Zakres zadań opiekuna stażu  według KN Art. 9c ust 5-
Zadaniem opiekuna
stażu, o którym mowa w ust. 4, jest udzielanie nauczycielowi pomocy, w szczególności w przygotowaniu i realizacji w okresie stażu planu rozwoju zawodowego nauczyciela, oraz opracowanie projektu oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu.

w zasadzie brak tu wszystkiego. Co może być w zasadach szkolnych?

1.Rodzaj dokumentacji sporządzanej przez opiekuna stazu i skladanej dyrektorowi- wiąze się to scisle z realizacja par 5 Rozporządzenia o nadzorze

2. Rodzaj i ilośc spotkań opiekuna ze stazystą- pozostawiająć ustalenia tego obu nauczycielom, ale wskazując ich koniecznośc.

3. co tam jeszcze jest potrzebne- jesli jest

chocby to, co fajnie opisala adaa w poście 19- koordynacja będzie tu przeciez naależała do opiekuna stazu, nie do dyrektora...

Konspekty lekcji

§ 6. 1. Nauczyciel stażysta ubiegający się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:
2) umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań
szkoły, w której nauczyciel odbywał staż;

Procedura wewnętrzna:

1.      Nauczyciel stażysta wykazuje umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, sporządzając konspekty zajęć.

2.      Konspekty zajęć nauczyciel stażysta przedstawia opiekunowi stażu w trybie ustalonym podczas spotkania informacyjnego.

Sposób gromadzenia informacji w związku z koniecznością dokonania oceny dorobku

KN Art. 9c ust. 6. Ocenę dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu ustala, w terminie nie dłuższym niż 21 dni od dnia złożenia sprawozdania, o którym mowa w ust. 3, z uwzględnieniem stopnia realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela, dyrektor szkoły.
8. Ocena dorobku zawodowego
nauczyciela może być pozytywna lub negatywna. Ocena sporządzana jest na piśmie i zawiera uzasadnienie oraz pouczenie o możliwości wniesienia odwołania.

Sposób gromadzenia informacji w związku z koniecznością dokonania oceny dorobku zawodowego- procedury wewnętrzne:

i tak dalej i tak dalej...

AnJa12-02-2006 18:15:48   [#34]
kto to jest nauczyciel rozpoczynający prace w szkole?

poważnie, bo nie wiem
beera12-02-2006 18:17:34   [#35]

nie pitol

stazysta to jest

DYREK12-02-2006 18:24:33   [#36]

asia

Zgadzam się, że jest opisana w KN i innych aktach prawnych oraz określona w procedurach wewnętrznych szkoły. I to jest system, który działa w szkole. Można oceniać jak funkcjonuje. Dlatego nie ma potrzeby tworzenia dodatkowego dokumentu, bo system to nie dokument. System już lepiej przedstawić w formie grafu z pokazanymi relacjami miedzy jego elementami. Elementy jego są określone w KN, rozporządzeniu o awansie , nadzorze, regulaminie pracy, procedurach wewnętrzne, porozumieniu miedzy nauczycielem stażystą a nauczycielem opiekującym się , zwyczaju obowiązującym w szkole itd. Warto opracować procedury, wzór porozumienia, umieścić stosowne zapisy w regulaminie pracy itd. Ta całość stanowi system.
AnJa12-02-2006 18:26:46   [#37]
akurat

-stażystą w dzisiejszym rozumieniu, to ja byłem w 1988

-rok później zacząłem uczyć polskiego w klasach łączonych

-w 1994 zaczłąem uczyć w ogólniaku

-w 1999 w szkole zaocznej dla dorosłych

wiem na pewno, ze za kazdytm razem byłem (bo to czułem) nauczycielem rozpoczynającym pracę w szkole - bo to były zupełnie różne szkoły

ale zupełnie czego innego w ramach pomocy oczekiwałem

było jeszcze gimnazjum, szkoła wielozawodowa i studium policealne dzienne - ale tam nie czułem się nauczycielem rozpoczynającym pracę w szkole
beera12-02-2006 18:31:18   [#38]

Dyrku- to przepraszam, xle zrozumiałam :-)

Zdecydowanie zgadzam się z tym, co napisaleś w #36

Magosia12-02-2006 18:31:36   [#39]

Czemu ...w tym systemie

mi się najbardziej podoba #28 ???

??

Ostatni dzień ferii, jutro poważnieję ;-)

AnJa12-02-2006 18:52:03   [#40]
moze dlatego, że pokazuje jakiś problem z obu punktów widzenia?

bo większośc postów to z optyki uszczęsliwiania Jasia przez system pokazzano:-)
beera12-02-2006 19:37:52   [#41]

a tak swoja drogą:

Z Rozporzadzenia o nadzorze:

§ 2. 1. W celu doskonalenia systemu oświaty, a w szczególności jakościowego rozwoju szkół i placówek, wspomagania rozwoju uczniów oraz rozwoju zawodowego nauczycieli, organy sprawujące nadzór pedagogiczny:
4) wspomagają nauczycieli i dyrektorów szkół i placówek w spełnianiu przez szkołę lub placówkę wymagań w zakresie jakości pracy;

Czy ktos widział gdzies system opieki nad mlodym dyrektorem????

albo malusi systemik opieki nad takim ciut starszym?

;-)))

Adaa12-02-2006 19:39:24   [#42]
opioeke nad młody dyrektorem sprawuje stara woźna!..nie wiedzialas asiu?:-)))
beera12-02-2006 19:43:27   [#43]

rzeczywiście!!!

:-)))

mną tez się opiekowala

Janusz Pawłowski12-02-2006 20:10:37   [#44]

Hit stażysty?

Zaopiekuj się mną
Nawet, gdy nie będę chciał
Zaopiekuj się mną
Mocno tak

Ech ... za wcześnie się człowiek urodził. :-))

beera12-02-2006 20:14:05   [#45]

a tam

a jakby Ci przydzielili chlopa na opiekuna?

...........

ja miałam nomen omen Anielę - ważyla ze 130 kilo, a wzrostu z 175 centymetrów ( aniela, ze nie daj boze)


Mowiła mi " Się Pani nie boi, u nas wszystkie są fajne, tylko ta sekretarka..."

:-))

Janusz Pawłowski12-02-2006 20:21:28   [#46]
No, ale co że chłop?
W końcu miałbym z kim mecze oglądać. :-))
Adaa12-02-2006 20:23:27   [#47]

a gdyby był młotkowym?

;-))

Janusz Pawłowski12-02-2006 20:24:58   [#48]
OK - poddaję się - niech już będzie babka. :-)))
bogda412-02-2006 20:29:14   [#49]

wy tu śmichy...;-)

 a nasi dyrektorzy piszą i piszą...często nie wiedzą po co i dla kogo...

ankate12-02-2006 20:32:47   [#50]

 

Brakuje jakiegoś logicznego wstępu wymyślcie coś, bo muszę na jutro mieć, a dopadł mnie jakiś niż intelektualny....

System opieki nad nauczycielem rozpoczynającym pracę w Szkole Podstawowej im M. Konopnickiej w xxx

 

I  Zadaniem dyrektora szkoły jest:

1.      Zorganizowanie i umożliwienie nauczycielowi wzięcia udziału w szkoleniach bhp wstępnym i stanowiskowym;

2.       Zapoznanie nauczyciela z regulaminem pracy i wynagradzania;

3.      Przydzielenie nauczyciela do jednego z zespołów nauczycielskich działających w szkole;

4.      Przydzielenie nowozatrudnionemu nauczycielowi opiekuna stażu;

5.      Zatwierdzenie do realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela;

6.      Hospitowanie lekcji przynajmniej co 2 miesiące, omawianie ich, udzielanie wskazówek do dalszej pracy /hospitacje doradczo-doskonalące/;

7.      Kierowanie nauczyciela na kursy doskonalące zgodnie z „Planem doskonalenia n-li” i rozpatrywanie wniosków o dofinansowanie tych szkoleń;

8.      Analiza i kontrola wykonywania planu rozwoju

9.      Obserwacja codziennej pracy n-la

10.  Występowanie do RR o opinię na temat pracy n-la

 

 

 

II  Zadaniem opiekuna stażu jest:

     1.  Udzielanie nauczycielowi wszelkiej pomocy w opracowaniu i realizacji planu rozwoju,

2.      Opracowanie, wspólnie z nauczycielem, dokumentu /kontraktu/ określającego zasady i formy współpracy, który uwzględniał będzie:

a)      spotkania informacyjne (dotyczące procedury awansu, prowadzenia dokumentacji, regulaminu i statutu szkoły, itp.),

b)      spotkania instruktażowo-konsultacyjne (formy i metody pracy, procedury, itp.),

c)      spotkania poświęcone omawianiu wykonanych zadań, doświadczeń nabywanych podczas pracy w szkole, rozwiązywaniu trudności,

d)      obserwację przez opiekuna stażu zajęć prowadzonych przez nauczyciela i ich omawianie,

e)      udział nauczyciela w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu i ich omawianie,

3.       Opracowanie projektu oceny dorobku zawodowego za okres stażu.

     4.  Przedłożenie dyrektorowi szkoły, do dnia 25 czerwca, informacji dotyczących współpracy z nauczycielem odbywającym staż i realizacji przez niego zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego w danym roku szkolnym.

 

III  Zadaniem innych nauczycieli jest

  1. Umożliwienie hospitacji, przez n-la rozpoczynającego pracę, zajęć innych niż u opiekuna stażu;
  2. Zapoznanie z organizacją pracy zespołów nauczycielskich powołanych w szkole
  3. Zapewnienie miłej i przyjaznej atmosfery w kontaktach

 

strony: [ 1 ][ 2 ]