Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
kształcenie specjalne |
|
hania | 05-09-2002 20:35:19 [#01] |
---|
Pogubiłam się ja, nasza pedagog (młoda osoba) w określeniach: A rzecz ma się tak: Uczeń miał problemy ze słuchem. Na prośbę matki był badany, przyniósł właśnie orzeczenie komisji, gdzie stoi: (cytuję) Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego-kształcenie specjalne dla dzieci niedosłyszących na terenie Gimnazjum w R (Gimnazjum publiczne, nie specjalne - to moje wyjaśnienie) w roku szkolnym 2002/2003 z rewalidacją indywidualną programem dostosowanym do możliwości dziecka" Objaśnijcie mi, proszę - to znaczy co? Indywidualnie z nim część przedmiotów, część z klasą, czy wszystko indywidualnie i ma być jakiś specjalista i program... rewalidacja i to kto ją powinien? Czy ma normalnie uczęszczać do klasy, realizować zwykły program a traktować go "specjalnie" - rozumiem- wspomagać, dostosować formy pracy, czyli indywidualizować na lekcji+ rewalidacja. I ile tej rewalidacji? Co reguluje to wszystko? Karolina - liczę na Ciebie tu... I każdego , kto ma doświadczenia , wiedzę i rozwikła mi słownictwo ... Nie muszę dodawać, że sprawa pilna... wszyscy mają pilne:-)) |
hania | 05-09-2002 20:42:05 [#02] |
---|
już w wątku"ile godzin..." Asia była tak cudna, że wkleiła kupę rzeczy - już sobie biorę i się wgłębiać będę, ale jakby tak ktoś mi łopatologicznie przełożył tą moją sprawę....:-)) |
beera | 05-09-2002 21:01:18 [#03] |
---|
Kurka!! Musze sprostować i napisać po raz setny :-) Wklejka to dzięki Bognie :-) Moja zasługa taka, że przekopiowałam :-) A teraz przeczytam Twój wątek , Haniu pod innym katem- czyli pomyslę |
beera | 05-09-2002 21:03:06 [#04] |
---|
Haniu!! To orzeczenie nie jest do nauczania indywidualnego!!! Ono raczej do masowego + rewalidacja |
beera | 05-09-2002 21:04:31 [#05] |
---|
i jeszcze... Haniu- moim zdaniem najprościej pogadać z poradnią :-) Oni tam bywają życzliwi i otwarci na kontakty. Sądzę, że od nich, na miejscu dowiesz się najwięcej. |
Karolina | 05-09-2002 21:32:34 [#06] |
---|
Zgadza się - to nie jest nauczanie indywidualne. Ja doczytałam w tych projektach nowych rozporządzeń, ze kształcenie specjalne obejmuje wszystkie dzieci z jakimkolwiek problemem - czy niedosluch, czy niepelnosprawnosc ruchowa czy intelektualna, czy autyzm..itd. Chodzi o to, aby nauczyciele tych dzieci mieli dodatek. A czy ma tą (cholerną - nie moze mi to przez gardlo) norme intelektualną... czyli ma stwierdzone jakiekolwiek upośledzenie umyslowe - to co innego. U ciebe wynikać moze , ze dzieciak normę ma (no bo żadnego zapisu o tym nie podalas) - tylko niedosłuch nakazuje podejść do niego w sposob indywidualny. Czyli ja to rozumiem, ze chłopak jest w szkole, realizuje z klasą program taki jak oni (oczywiści formy i metody realizacji są dostosowane) a z powodu tego niedosłuchu ma zajęcia rewalidacyjno-wyrowanwcze Ale nie mam pojęcia czy myślę dobrze? No ja też proponuje jeszcze raz pogadać z PPP -ale Asia - z tą życzliwością i otwarciem na kontakty to przesadziłaś :-) |
hania | 05-09-2002 21:49:17 [#07] |
---|
rzeczywiście przesadziła.... bo moje rozpaczliwe wołanie do was było po telefonach do tejże poradni( oni kawałek od nas..) Dzięki wam dziewczyny. Myśmy ( z pedagog i dyr)też dokładnie tak zinterpretowały zapis. O normie jest tak: "Inteligencja przeciętna, w dolnych granicach normy" uczeń jest w mojej klasie - stad moje zainteresowanie Dzięki raz jeszcze- kłaniam się nisko. Jak dobrze, że jest FORUM!!! | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|