Forum OSKKO - wątek

TEMAT: konsultacja OSKKO - płace nauczycieli!
strony: [ 1 ][ 2 ]
Marek Pleśniar19-11-2005 22:51:50   [#01]

Konsultacja OSKKO:

Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki  zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagradzania zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy

zamieszczam na witrynie OSKKO treść rozporządzenia płacowego

w piatek będę w  ministerstwie w tej sprawie

proszę o pilny udział w omawianiu treści projektu

bogna19-11-2005 23:31:16   [#02]

Posklejałam § 8 - co było (zielone) i co proponują (czarne)- i wygląda mi to na kosmetyczne zmiany:

„§ 8. Za pracę wykonywaną w trudnych warunkach uznaje się prowadzenie przez nauczycieli:

§ 8. Za pracę w trudnych warunkach uznaje się prowadzenie przez nauczycieli:

  1. praktycznej nauki zawodu szkół górniczych - zajęć pod ziemią;

1) praktycznej nauki zawodu szkół górniczych - zajęć praktycznych pod ziemią;

  1. praktycznej nauki zawodu szkół leśnych - zajęć w lesie;

2) praktycznej nauki zawodu szkół leśnych - zajęć w lesie;

  1. praktycznej nauki zawodu szkół rolniczych - zajęć w terenie z zakresu produkcji roślinnej, zwierzęcej i mechanizacji rolnictwa;

3) praktycznej nauki zawodu szkół rolniczych - zajęć praktycznych w terenie z zakresu produkcji roślinnej, zwierzęcej i mechanizacji rolnictwa;

  1. praktycznej nauki zawodu szkół medycznych - zajęć w pomieszczeniach zakładów opieki zdrowotnej i jednostek organizacyjnych pomocy społecznej których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r, o pomocy społecznej (Dz., U. Nr 64, poz. 593, z późn. zm.3)), przeznaczonych dla: noworodków, dzieci do lat trzech, dzieci niepełnosprawnych ruchowo oraz dla osób (dzieci i dorosłych) upośledzonych umysłowo, psychicznie chorych, przewlekle chorych, z uszkodzeniami centralnego i obwodowego układu nerwowego, w oddziałach intensywnej opieki medycznej oraz w żłobkach;

4) praktycznej nauki zawodu szkół medycznych - zajęć w pomieszczeniach zakładów opieki zdrowotnej i jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, przeznaczonych dla: noworodków, dzieci do lat trzech, dzieci niepełnosprawnych ruchowo oraz dla osób (dzieci i dorosłych) upośledzonych umysłowo, psychicznie chorych, przewlekle chorych, z uszkodzeniami centralnego i obwodowego układu nerwowego, w oddziałach intensywnej opieki medycznej oraz w żłobkach;

  1. zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi i młodzieżą upośledzonymi umysłowo w stopniu głębokim;

7) zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi i młodzieżą upośledzonymi umysłowo w stopniu głębokim;

  1. zajęć w przedszkolach (oddziałach) specjalnych i szkołach (oddziałach) specjalnych oraz prowadzenie indywidualnego nauczania dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego;

8) zajęć dydaktycznych i wychowawczych w specjalnych przedszkolach (oddziałach), szkołach (oddziałach) specjalnych oraz prowadzenie indywidualnego nauczania dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego;

  1. zajęć dydaktycznych w szkołach (oddziałach) przysposabiających do pracy;

6) zajęć dydaktycznych w szkołach (oddziałach) przysposabiających do pracy;

  1. zajęć dydaktycznych w szkołach przy zakładach karnych;

9) zajęć dydaktycznych w szkołach przy zakładach karnych;

  1. zajęć dydaktycznych w klasach łączonych w szkołach podstawowych;

10) zajęć dydaktycznych w klasach łączonych w szkołach podstawowych;

  1. zajęć dydaktycznych   w języku  obcym  w szkołach  z  obcym językiem wykładowym, z wyjątkiem zajęć prowadzonych  przez  nauczycieli języka obcego, prowadzenie zajęć dydaktycznych w szkołach, w których zajęcia są prowadzone dwujęzycznie oraz przez nauczycieli danego języka obcego w oddziałach  dwujęzycznych, a także prowadzenie zajęć dydaktycznych w języku obcym w nauczycielskich kolegiach języków obcych, z wyjątkiem lektorów języka obcego;

11) zajęć dydaktycznych w języku obcym w szkołach z obcym językiem wykładowym, z wyjątkiem zajęć prowadzonych przez nauczycieli języka obcego, prowadzenie zajęć dydaktycznych w szkołach, w których zajęcia są prowadzone dwujęzycznie oraz przez nauczycieli danego języka obcego w oddziałach dwujęzycznych, a także prowadzenie zajęć dydaktycznych w języku obcym w nauczycielskich kolegiach języków obcych, z wyjątkiem lektorów języka obcego;

  1. zajęć    dydaktycznych w oddziałach klas realizujących program "Międzynarodowej Matury" z przedmiotów objętych postępowaniem egzaminacyjnym;

12) zajęć dydaktycznych w oddziałach klas realizujących program "Międzynarodowej Matury" z przedmiotów objętych postępowaniem egzaminacyjnym;

  1. zajęć dydaktycznych w szkołach w placówkach opiekuńczo-wychowawczych;
  2. zajęć dydaktycznych oraz zajęć praktycznej  nauki zawodu w szkołach w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich;

5) praktycznej nauki zawodu - zajęć w szkołach specjalnych oraz w szkołach w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich;

13) zajęć dydaktycznych w szkołach w zakładach poprawczych, schroniskach dla nieletnich i placówkach opiekuńczo-wychowawczych;

  1. zajęć wychowawczych, korekcyjno-terapeutycznych oraz badań psychologicznych i pedagogicznych nieletnich w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich;

14) zajęć wychowawczych, korekcyjno-terapeutycznych oraz badań psychologicznych i pedagogicznych nieletnich w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich;

  1. zajęć w placówkach opiekuńczo-wychowawczych;

 16) zajęć wychowawczych bezpośrednio z wychowankami lub na ich rzecz w placówkach opiekuńczo-wychowawczych;

  1. zajęć w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, w tym w szkołach;

15) zajęć wychowawczych bezpośrednio z wychowankami lub na ich rzecz w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych (w tym w internatach);

  1. zajęć w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii w tym w szkołach;

17) zajęć wychowawczych bezpośrednio z wychowankami lub na ich rzecz w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii;

  1.  badań psychologicznych i pedagogicznych nieletnich oraz małoletnich, sprawowanie opieki specjalistycznej nad nieletnimi i małoletnimi, prowadzenie  poradnictwa rodzinnego oraz mediacji między nieletnim sprawcą a pokrzywdzonym w rodzinnych ośrodkach diagnostyczno-konsultacyjnych;

18) badań psychologicznych i pedagogicznych nieletnich oraz małoletnich, sprawowanie opieki specjalistycznej nad nieletnimi i małoletnimi, prowadzenie poradnictwa rodzinnego oraz mediacji między nieletnim sprawcą a pokrzywdzonym w rodzinnych ośrodkach diagnostyczno-konsultacyjnych;

  1. zajęć grupowych i indywidualnych, wynikających z realizacji zadań diagnostycznych, terapeutycznych, doradczych i profilaktycznych z młodzieżą i dziećmi niepełnosprawnymi, upośledzonymi umysłowo w stopniu głębokim, z zaburzeniami zachowania, zagrożonymi niedostosowaniem społecznym, uzależnieniem oraz z ich rodzicami lub opiekunami w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz w innych poradniach specjalistycznych.";

19) zajęć grupowych i indywidualnych, wynikających z realizacji zadań diagnostycznych, terapeutycznych, doradczych i profilaktycznych z młodzieżą i dziećmi niepełnosprawnymi, upośledzonymi umysłowo w stopniu głębokim, z zaburzeniami zachowania, zagrożonymi niedostosowaniem społecznym, uzależnieniem oraz z ich rodzicami lub opiekunami w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz w innych poradniach specjalistycznych.

rzewa19-11-2005 23:35:59   [#03]

to może tak niesmiało:

w sprawie warunków trudnych:

Rzeczywiście zmiany sa readkcyjne, ale jeśli już takie są to może by usunąć pewną niekonsekwencję - chodzi mi o dodatek za pracę w klasach łaczonych szkól podstawowych.

Dlaczego sp są tu tak wyróżnione? Wydaje mnie się, że jest to pozostałość dawnych przepisów, gdy jeszcze nie było gimnazjów. Owszem tylko ramowy statut sp przewiduje klasy łaczone, ale... statut gimnazjum przewiduje naukę wf w grupach międzyklasowych.

I teraz czy tworzenie grupy złożonej z uczniów klasy 5 i 6 sp na zajeciach z wf jest pracą w klasach łączonych? Uważa się, że klasa (grupa) łączona jest wówczas, gdy zajęcia muszą być prowadzone jednocześnie z uczniami będącymi na różnym poziomie - a to ewidentnie ma wówczas miejsce. Zatem czym to się różni od prowadzenia zajęć w grupie międzyklasowej w gimnazjum?

Z czego wynika przeświadczenie ministerstwa, że taka praca w sp jest trudniejsza od podobnych zajęć w gimnazjum? (Mnie osobiście wydaje się, że jest dokładnie odwrotnie, jeśli już jakaś różnica jest)

Wydaje mi się, że gwoli sprawiedliwości i klarowności przepisów, albo zmienić ten zapis opuszczając zastrzeżenie, że dotyczy tylko szkół podstawowych, albo zastrzec, że nie dotyczy zajęć wychowania fizycznego.

Grzegorz G19-11-2005 23:44:15   [#04]

A skoro Sp i gimnazjum....

to konsekwentnie i szkoły ponadgimnazjalne. Tam jest to jeszcze większy problem.

Co z zajęciami w tzw. " pracowniach" - np.:technologia żywienia???

Czemu do zajęć tych nie dodaje się praktycznej nauki zawodu realizowanej w warsztatach przy szkołach? Tam przecież też są różne zawody i warunki pracy np: ślusarze, mechanicy itd. Często pracują oni w trudnych warunkach.

bogna19-11-2005 23:44:32   [#05]

i porównany § 9:

„§ 9. Za pracę wykonywaną w warunkach uciążliwych uznaje się prowadzenie przez nauczycieli zajęć w trudnych warunkach;

§ 9. 1. Za pracę w warunkach uciążliwych, z zastrzeżeniem ust. 2, uznaje się prowadzenie zajęć:

 

1) wymienionych w § 8 pkt 4-16 z dziećmi i młodzieżą, których stan zdrowia z powodu stanów chorobowych, wymienionych w § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 lutego 2002 r. w sprawie kryteriów oceny niepełnosprawności u osób w wieku do 16 roku życia (Dz. U. Nr 17, poz. 162), uzasadnia   konieczność   sprawowania   stałej   opieki   lub   udzielania   pomocy oraz z dziećmi i młodzieżą powyżej 16 roku życia, u których wystąpiło naruszenie sprawności organizmu z przyczyn, o których mowa w § 32 ust. 1 rozporządzenia  Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności (Dz. U. Nr 139, poz. 1328);

1.1) wymienionych w § 8 pkt 4-16 i prowadzonych z dziećmi i młodzieżą, których stan zdrowia z powodu stanów chorobowych, wymienionych w § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 lutego 2002 r. w sprawie kryteriów oceny niepełnosprawności u osób w wieku do 16 roku życia (Dz. U. Nr 17, poz. 162), uzasadnia konieczność sprawowania stałej opieki lub udzielania pomocy oraz z dziećmi i młodzieżą powyżej 16 roku życia, u których wystąpiło naruszenie sprawności organizmu z przyczyn, o których mowa w § 32 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności (Dz. U. Nr 139, poz. 1328);

 

2)   z dziećmi i młodzieżą upośledzanymi w stopniu lekkim, wśród których znajduje się co najmniej jedno dziecko ze stanem chorobowym, wymienionym w § 2 ust, 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 lutego 2002 r. w sprawie Kryteriów oceny niepełnosprawności u osób w wieku do 18 roku życia oraz w § 32 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności;

 

3)   z dziećmi i młodzieżą upośledzonymi w stopniu lekkim, wśród których znajduje się co najmniej jedno dziecko upośledzone umysłowo w stopniu umiarkowanym lub znacznym, pod warunkiem że zajęcia z tym dzieckiem prowadzone są według odrębnego programu nauczania obowiązującego w danego typu szkole specjalnej, a   zajęcia   wychowawcze - według   odrębnego   programu   wychowawczego opracowanego przez wychowawcę;

2. Za pracę w warunkach uciążliwych uznaje się również prowadzenie zajęć przez nauczycieli szkół (oddziałów) specjalnych w oddziale lub grupie wychowawczej z upośledzonymi umysłowo w stopniu lekkim, w których znajduje się co najmniej jedno dziecko ze stanem chorobowym, wymienionym w § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 lutego 2002 r. w sprawie kryteriów oceny niepełnosprawności u osób w wieku do 16 roku życia oraz w § 32 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności, a w przypadku gdy w takim oddziale lub grupie wychowawczej znajduje się dziecko upośledzone umysłowo w stopniu umiarkowanym lub znacznym, pod warunkiem że zajęcia dydaktyczne są prowadzone według odrębnego programu nauczania obowiązującego w tego typu szkole specjalnej, a zajęcia wychowawcze - według odrębnego programu wychowawczego opracowanego przez wychowawcę.

 

4)   z nieletnimi przebywającymi w zakładach poprawczych o wzmożonym nadzorze wychowawczym, dla wielokrotnych uciekinierów, z zaburzeniami psychicznymi lub innymi zaburzeniami osobowości, uzależnionymi od środków odurzających lub psychotropowych,  nosicielami wirusa HIV oraz przebywającymi w schroniskach interwencyjnych.";

1.2) z nieletnimi przebywającymi w zakładach poprawczych o wzmożonym nadzorze wychowawczym, dla wielokrotnych uciekinierów, z zaburzeniami psychicznymi lub innymi zaburzeniami osobowości, uzależnionymi od środków odurzających lub psychotropowych, nosicielami wirusa HIV oraz przebywającymi w schroniskach interwencyjnych.

bogna19-11-2005 23:48:42   [#06]

do [#04]

myślę, ze trudność warunków pracy pod ziemią jest jednak dużo wieksza niż w pracowni technologii żywienia przy gotowaniu

bogna19-11-2005 23:53:36   [#07]

wzrost minimalnej stawki

21 zł - chyba już jutro a konto tego pójdę na zakupy i zaszaleję ;-))))
bogna20-11-2005 00:10:22   [#08]

a propos WFu w grupach międzyklasowych

Wyrok z dnia 5 lipca 1995 r.- I PRN 30/95

Nauczyciel szkoły podstawowej prowadzący zajęcia wychowania fizycznego w grupach międzyklasowych ma prawo do dodatku z tytułu prowadzenia zajęć w klasach łączonych (§ 14 ust. 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 4 lutego 1994 r. w sprawie wynagrodzenia nauczycieli).

Marek Pleśniar20-11-2005 00:21:35   [#09]
:-)
rzewa20-11-2005 03:28:57   [#10]

no więc wlaśnie

stąd moje pytanie - dlaczego do takiego dodatku nie ma prawa nauczyciel gimnazjum prowadzący zajęcia wf w grupach międzyklasowych?
Gaba20-11-2005 04:07:19   [#11]

wiecie co... chyba powyginało kogos myślowo... no już nie wiem... Usmiechnęłam się. ;-) Na czym niby ten ciężar prowadzenia zajęć na wf w grupach łączonych ma polegać na... ??? no, na czym?

Trudne naprawdę warunki to ma polonista, matematyk ucząc w klasie 35-osobowej, a nie wuefista, mając 26 (a najczęściej 20) dzieciaków, choć jedne z 5 a drugie z 6, albo z I i z II gimnazjum.

Na to bym nigdy nie wpadła, że to są grupy łączone... przy fikołkch.

Są grupy przedmiotów w szkole od lat degradowane, gdzie nauczyciele są od lat deprecjonowani - to są poloniści i matematycy. Obłożeni robotą jak nieboskie storzenia. Nawet za długopis im wzięto.

Woron20-11-2005 08:29:32   [#12]

W dalszym ciągu brakuje mi rozwiązań dotyczących statusu nauczyciela informatyki i jednocześnie konserwatora sprzętu w całej szkole (pracowni, sekretariatach, bibliotekach i innych miejscach). Komputerów przybywa do szkół i pracy coraz więcej. Nauczyciele zostają po godzinach - niejednokrotnie zajmuje to naprawdę sporo czasu.

Problem jest albo bagatelizowany i nauczyciel nic nie dostaje albo się próbuje rozwiązywać, go w zależności od zasobności gminy dodatkiem (są baaaaardzo różne w różnych częściach kraju), wynajmem firmy, zwiększeniem dodatku motywacyjnego. Zastanawiam się, kiedy zaczną się "sypać" komputery z Centrów multimedialnych, które szkoły otrzymują, komputery ze starszych pracowni ministerialnych. Szkoda, że nie dostrzega się tego problemu w ministerstwie...

Marek Pleśniar20-11-2005 10:10:26   [#13]
więc może trzeba mówić? Choćby tu
słonko20-11-2005 11:35:55   [#14]

dwie sprawy

gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna w sp i gimnazjum

Grupę tworzy n-el na podst. diagnozy ( lekarskiej, komputerowej). Najistotniejsze kryterium - to rodzaj wady. Inne: płeć ( od 9 r.ż. podział na dziewczęta i chłopców), wiek rozwojowy.

W szkole ( szczególnie w gimnazjum ) grupy ustala się w innej kolejności. Przede wszystkim wg dowożenia, planu lekcji ( jedno z drugim ma ścisły związek ), płci, wieku rozwojowego, rodzaju wady. W efekcie w grupie ok. 10-12 os. (niewielka różnica, jeśli chodzi o liczebność grupy na w-f) występuje średnio 1-5 rodzajów wad. To trochę tak, jakby na jednej lekcji n-el realizował treści z jednej jednostki biologii, jednej geografii i jednej fizyki. A liczebność grupy terapeutyczno-ruchowej wcale nie jest mała ( oceniając od strony tak w-f, jak i patrząc pod kątem zajęć terapeutycznych ).

zajęcia praktycznej nauki zawodu

Dział mechaniczny ( drzewny także ). Znam nauczyciela praktycznej nauki zawodu, który na początku r.szk. przedstawia się uczniom:"Jestem kustoszem tego muzeum". Na sali 3 maszyny z okresu międzywojennego. Komputer? Automatyzacja? Laboratorium?

Jak sądzicie, czy ci n-le pracują w warunkach trudnych? I jeszcze jedno: czy dla ucznia takie warunki są komfortowe (czy trudne)?

bogna20-11-2005 11:44:37   [#15]

słonko

dział mechaniczny... na sali 3 maszyny z okresu międzywojennego

W tym przypadku - moim zdaniem - nie można mówić o warunkach trudnych albo nie-trudnych.

Należy powiedzieć, że nie ma warunków do realizacji podstawy programowej i zajęcia praktyczne nie powinny się w tym "muzeum" odbywać.

słonko20-11-2005 11:53:23   [#16]

Bogna,

dokładnie.

A jednak istnienie warsztatów jest zasadne. Duży nabór do klas technikalnych i zasadniczych zawodowych, uczniowie klas zasadniczych zawodowych tej szkoły wypadli najlepiej w województwie podczas tegorocznych egzaminów zawodowych, warsztaty zarabiają na opał, który zimą ogrzewa całą szkołę.

N-le nawet nie wspominają o jakimś dodatku do pensji. Chcą inwestycji w warsztaty.

bogna20-11-2005 12:00:19   [#17]

chcieć to móc ;-)

Chcą inwestycji w warsztaty

http://www.parp.gov.pl/konkurs12.html

Gaba20-11-2005 12:00:50   [#18]
Praca nauczycieli polonistów i matematyków w klasach z powyżej 28 osobami. to jest zarżnięcie materiału ludzkiego.
rzewa20-11-2005 12:10:36   [#19]

gaba, nie przesadzaj...

poloniści to może jeszcze, ale matematycy? Jakem matematyk, twierdzę, że bez specjalnej trudności mogę efektywne lekcje prowadzić w 36-40 osobowych klasach (zwłaszcza na poziomie wyższym niż sp) i nie jest to twierdzenie gołosłowne - to tylko kwestia organizacji pracy...

I zwracam ci uwagę, że poloniści i matematyce z zasady mają ogólnie o wiele mniej uczniów niż inni n-le (fizycy i chemicy złwaszcza) - na ich etat składa sie ok 4-5 oddziałów, w sytuacji, gdy fizyk musi mieć tych oddziałów ok 11, jest różnica?

słonko20-11-2005 12:18:40   [#20]

Bogna,

dzięki!

Na pewno przekażę. Szkoda, że to już musztarda po obiedzie...Bogna, jeśli to nie tajemnica - jak jeszcze mogą sobie poradzić?

....................................

Gabo, popieram. Liczebność klas jest odrębnym, bezdyskusyjnym tematem ( śmiem twierdzić, że nie tylko na tych dwóch przedmiotach). Czasem zdarza się powoływanie na inne systemy oświatowe na świecie, gdzie jakość jest wysoka i liczebność klas też. Takie wypowiedzi kojarzą mi się z obietnicami przedwyborczymi w USA. Po objęciu stanowisk prominenci lokują swoje dzieci w elitarnych, prywatnych szkołach...

Marek Pleśniar20-11-2005 12:28:05   [#21]
o płacach!!!! no! ;-)
Kajka20-11-2005 12:56:15   [#22]

a gdzie integracja

Doskonale, znowu nie ma nic o palcówkach integracyjnych, tam to dopiero jest praca na kilku poziomacha. A jak nie jest nigdzie napisane wyraźnie INTEGRACJA to większość OP nie widzi problemu i nie stosuje przepisów choćby de fakto należąło. Bo nie jest napisane, że to dotyczy placówek integracyjnych
cynamonowa20-11-2005 13:17:19   [#23]
 Wczoraj w poznańskim teleskopie wiceprezydent Poznania ( Frankiewicz), na pytanie dziennikarza - dlaczego ograniczyliście liczbę godzin dla nauczycieli wspierających, odpowiadział: czy dla ucznia, który nie ma lewej ręki potrzebny jest na lekcji drugi nauczyciel? - ot pojęcie integracji.
Marek Pleśniar20-11-2005 16:08:42   [#24]
ot - pojęcie wiceprezydenta;-)
ankate20-11-2005 16:22:27   [#25]
 W klasie gdzie jestkilku uczniów w stopniu lekkim, kilku z opinią o dostosowaniu wymagań, kilku przeciętnych a reszta wybitna. Jak to się ma do wf nawet w klasach łączonych?
Marek Pleśniar20-11-2005 16:34:36   [#26]

ponieważ konsultacja potrwa niedługo, no i już trochę mamy przemyśleń

to mam prośbę: proszę o podejście "profesjonalne", dwa wnioski mam. Ponieważ konsultujemy konkretny dokument i mamy go do wglądu:

1. odnoście się do konkretnych paragrafów projektu - wymieniajcie których się "czepiacie"

2.  a jeśli zgłaszacie postulaty nie znajdujące się w projekcie - czyńcie to wyraźnie, bym nie musiał potem tego wymyślać na podstawie wypowiedzi. Bo wymyślę źle no i szkoda.

Na razie z grubsza widać wszystko dobrze ale wkróce może się zrobić gąszcz

 

Powyższa prośba odnosi się do wszystkich konsultacji OSKKO

DYREK20-11-2005 17:07:07   [#27]
A mnie się nie podoba załącznik do rozporządzenia. Dla dyplomowanego  podwyżka o 21 zł brutto to ok. 15 zł netto miesięcznie. Realny wzrost płac wynosi 0. To 21 zł pokrywa tylko średnioroczny poziom inflacji.
Akuch20-11-2005 17:26:28   [#28]

dodać

należy do warunków trudnych dodatek dla n - li uczących w klasach gdzie są uczniowie upośledzeni w stopniu lekkim. Bardzo modne (niestety) stało się umieszczanie ich w szkołach powszechnych i na dodatek twierdzenie, że to klasa integracyjna. Dodatku w integracyjnej brak. Tworzenie ich jest nieobowiązkowe (op na informację, że w przyszłym roku będę tworzyć, bo przyjdzie 4 uczniów z orzeczeniami odpowiedział - rozłożyć po wszystkich klasach i po problemie). I to tylk jeśli chodzi o wyrównywanie i dbałość.

Jeszcze jedno. Należy uznać za trudne lub uciążliwe warunki pracy w klasie gdzie są dzieci z orzeczeniami, ale jest ich 1 - 2. Sama uczę w takiej klasie i wiem o czym mówię. W porównaniu z tym wf w grupach międzyklasowych nie jest trudnością. GABA słusznie zauważyła, że w kalasach mamy uczniów z różnych roczników. Różnica wynosi nawet do 3 lat i nikt ich nie wydziela na wf - ie.

Dorsto20-11-2005 17:36:02   [#29]

...oraz za trudne warunki, gdzie są dzieci z orzeczeniami, a nie ma -ze względu na brak finansów - nauczyciela wspomagającego (wf, plastyka, muzyka, technika, a nawet czasem języki).

Za trudne uważam również przechodzenie z budynku do budynku na lekcje (np.brak sali gimnastycznej - korzystanie z innych obiektów).

Poza tym co do płac - znieść te dodatki w czorty (i tak większość biednych OP przyznaje je na minimalnym poziomie), a dać wreszcie porządną pensję.

danucha20-11-2005 18:19:24   [#30]

podzielam zdanie dyrka

z [#27]. CZas byłby skupić się na podstawie ,a nie na dodatkach.Dodatki zawsze mniej lub bardziej łaskawe(raczej mniej) Jeśli mamy cokolwiek do powiedzenia, to płaca zasadnicza powinna być najwazniejsza.
DYREK20-11-2005 19:14:43   [#31]
 
W uzasadnieniu do tabeli płac nauczycieli:
Podwyższenie minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli jest związane ze wzrostem w roku 2006 kwoty bazowej stanowiącej podstawę ukształtowania się średnich wynagrodzeń ogółem nauczycieli poszczególnych stopni awansu zawodowego. Zgodnie z projektem ustawy budżetowej kwota bazowa w 2006 r. wynosić będzie 1795,80 zł i w stosunku do kwoty bazowej z roku 2005 wzrasta o 1,5%.        ( w zeszłym roku chyba było 3% )
 
 
 
Polecam informacje na temat przeciętnego wynagrodzenia ze strony GUS : http://www.stat.gov.pl/komunikaty/
Marek Pleśniar20-11-2005 19:56:47   [#32]
1,5% poszło do becika;-)
Roman M20-11-2005 20:04:21   [#33]
W uzasadnieniu jest mowa o wzroście 1,5%. Podczas, gdy wg załącznika pensje rosną o 1%. Więc wg mnie nie dość, że ministerstwo proponuje nam się jałmużnę, to jeszcze przy okazji oszukuje nas.
Roman M20-11-2005 20:11:58   [#34]
Trzecie zdanie powinno brzmieć. Więc wg mnie nie dość, że ministerstwo proponuje nam jałmużnę, to jeszcze przy okazji oszukuje nas.
JJP20-11-2005 21:38:23   [#35]

Romanie M, jesteś wścibski i niewdzięczny. ;-))

A poza tym chciałbym dodać, że nie tylko poloniści i matematycy męczą się z przepełnionymi klasami, dla historyka to też mordęga.

Gaba20-11-2005 21:54:39   [#36]

jasne, wszyscy się męczymy, ale nie wszyscy poprawiamy.

Powiem dokładnie tak - i tak nie wierzę, by ten, kto nie poprawiał, zaczął poprawiać. Generalnie mam coraz mniejsze zaufanie do nauczycieli, jakoś mnie tego nauczycycili, bo ci, co pracowali, będą pracować, nawet ucząc fikołków i innych muzyk, a ci, co udawali, będą udawać, ucząc polskiego czy matmy do matury i Boga się bać nie będą.

Albo mieli wew. ruszt i morale, albo nigdy nic nie potrafili, a jedynie kwękać lub udawać. To od człowieka zależy. Najgorzej ze zdeprawowanymi wew. - ci nawet, jak coś dostaną, zaraz będa jęczeć o więcej.

JJP20-11-2005 22:04:19   [#37]

#19: I zwracam ci uwagę, że poloniści i matematyce z zasady mają ogólnie o wiele mniej uczniów niż inni n-le (fizycy i chemicy złwaszcza) - na ich etat składa sie ok 4-5 oddziałów, w sytuacji, gdy fizyk musi mieć tych oddziałów ok 11, jest różnica?

Ano właśnie... a historycy/WOSowcy :-) - ja mam 9 oddziałów (goły etat), miewałem i 12.

Magosia20-11-2005 22:28:17   [#38]

Proponuję

założyć osobny wątek do dyskusji o wyższości polskiego nad wuefem i/lub odwrotnie.

Inaczej Marek nijak nie znajdzie konsultacji na temat.

Sorki za to napomnienie, ale to w trosce o nasze konsultowane pieniądze. :-)

bogna20-11-2005 22:29:16   [#39]

Romanie M [#33]

przeczytałeś ten kawałek uzasadnienia?

Określenie nowych stawek wynagradzania zasadniczego stanowi punkt wyjścia dla rozpoczęcia prac w poszczególnych samorządach, zgodnie z art, 30 ust. 6 ustawy Karta Nauczyciela, nad wypełnieniem „wytycznej" wskazanej tym przepisem i ustalenie nowych stawek niektórych dodatków w ten sposób, aby w łącznym rozliczeniu i we wszystkich składnikach zapewnić wysokość średnich wynagrodzeń wypłacanych w poszczególnych samorządach, co najmniej na poziomie wynikającym 2 kwoty bazowej na rok 2006.

Marek Pleśniar20-11-2005 22:42:27   [#40]

i dlatego rzeknę ponownie - my komentujemy projekt a nie piszemy nowy:-)

BożenaB20-11-2005 23:04:00   [#41]

dzięki, rzewa :-)

Bo, jakżem fizyk, zaczynam się wkurzać na gabę co nieco ;-)

Gabuniu, kochana, uczyłam kilka lat matematyki i wiele fizyki. Poprawiania prac jest porównywalnie: matematyk częściej w danym oddziale, fizyk - wiecej oddziałów. Przygotowuję porównywalą ilość lekcji w tygodniu, ale ja mam jeszcze do przygotowania pomoce na pokazy. A jak w grupach doświadczenia, to kilka godzin zajmuje. Na lekcji nie tylko prowadzę zajęcia jak matematyk (znaczy rozumowanie, sledzenie myślenia uczniów itd) ale i muszę obsługiwać zestawy do pokazów, jak 6 grup pracuje, to pot się leje (to gim). I nigdy nie mogę wyjść do domu przed matematykami - jakoś się nie udaje :-(

Koleżankę,  młodą chemiczkę wprowadzałam do uczenia fizyki. Też jej fizyka zajmowała więcej czasu. Pracy technicznej wiecej...

Przeprowadzenie lekcji matematyki zawsze kosztowało mnie mniej wysiłku; napięcia psychicznego na lekcji mniej.

Gdyby asystent na lekcji odpowiadał za techniczną stronę pokazu, w pracy w grupach był przy uczniach w razie problemów technicznych, to mogłabym wysiłek włożony w przeprowadzenie lekcji uznać za porównywalny. A tak, to nie.. niestety...

BożenaB20-11-2005 23:10:47   [#42]

I dodam...

Jak akurat nie ma dyżuru, to matematycy/polonisci siedzą w pokoju n-l i mają czas napić się i zwilżyć gardło, i odtchnąć trochę. Ja biegam, żeby jedne pomoce sprzatnąć, a drugie przygotować. Jest różnica?

Po lekcji w grupach sprzątam i przeliczam pomoce... tak na wszelki wypadek ;-) Zresztą, to mój obowiązek, prawda?

Nawet jak sobie zrobię herbatę rano, to zazwyczaj nie mam kiedy napić się :-(

bogna20-11-2005 23:17:51   [#43]

;-)))

Marek Pleśniar 20.11.2005 12:28 [#21]
o płacach!!!! no! ;-)
Gaba21-11-2005 05:32:13   [#44]

Bożenko, nie mogę się odezwać w wątku kabaretowo jakim tam, bo sprawa jest poważniejsza niz jego ton, chociażby dlatego, że zaczynasz mieć do mnie jakieś uwagi. ;-)

 Ja nie pisałam o fizykach, chemikach i biologach tylko dlatego, gdyż u mnie mają połowę pracy - konsekwentnie i uczciwie wobec nauczycieli stosuję podział na grupy ćwiczeniowe przy klasach liczniejszych niż 30 osób na tych przedmiotach.

Ewa o tym nie wie, ;-), a pierwsza powinna: a - , bo jej o tym mówiłam, b- obligatoryjnie dyrektor szkoły musi stosować podział na grupy na ww. przedmiotach, mając więcej niż 30 osób.

Nie wiem, dlaczego z tego nie korzystają dyrektorzy, jak widać na załączonym obrazku. ;-) Szkoda.

Nic nie tłumaczy dyrektora szkoły, jeżeli tego podziału nie stosuje. Ale to już problem grona i dyrektora.


Dzielę klasy na obligatoryjne grupy ćw. z myślą o uczniach i o nauczycielach, a ponieważ mają podział na grupy, więc oni uczą w naszej szkole nie 9 x 33 osoby/34 a 9 x 16, co daje ok. 150 osób.

Polonista, matematyk, geograf, historyk tego podziału nie ma. Ludzie uczą po 160, po 170 osób i mają poprawiać prace, pytam się jak?

Rzecz nie w wyższości przedmiotu, a w tym, czy jest egzaminacyjny, postawienie alternatywy - polski czy wuef jest dla mnie nie do przyjęcia. Tak, jak uczenie więźniów w klasach 5-osobowych, a uczenie do matury w klasach 40-sosobowych.

Zgadzam się także co do - historii... dla mnie najważniejszy jest Pierwszy Nauczyciel z nauczania zintegrowanego, a mało jest to klas gdzie maluchów jest ponad 30? Jakoś nikt nie zauważył tego dziwoląga. 

akurat jestem przekonana, że ten co nic nie robił, czy ma klasy 15- czy 35 osobowe dalej nic nie będzie robił.

Bardzo bym prosiła, by mnie nie łączyć z atakiem na wuef, bo akurat nie atakuję, nie mogę pojąć tylko sprawy, ale to się przecież każdemu niekumatemu może zdarzyć.

urzędniczka21-11-2005 09:00:22   [#45]
W wykazie pracy w warunkach trudnych bardzo brakuje mi pracy w oddziałach intergracyjnych. W pełni podzielam zdanie akuch!
AnJa21-11-2005 09:29:48   [#46]
1. projekt ustawy budżetowej opracował rząd Belki - więc to nie becik zeżarł 1,5 %
2.wskaźni 1,5 % ma związek z inflacja - ta jest nawet nizsza
3.wzost o 1% placy zasadniczej skutkuje wzrostami jej pochodnych: stażowe, nadliczbówki, wiejski, motywacyjny, trudnościowe. Czy w konkretnych przypadkach ten wzrost wyniesie 1,5% - nie wiem, globalnie jednak na pewno.
Fakir221-11-2005 09:57:03   [#47]

Wycięto:

13. Zajęć dydaktycznych oraz zajęć praktycznej  nauki zawodu w szkołach w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich;

5) praktycznej nauki zawodu - zajęć w szkołach specjalnych oraz w szkołach w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich;

Dostrzegam w tym konkretne niebezpieczeństwo: daje to asumpt do niepłacenia za warsztaty w zawodówkach specjalnych...

Już czuję na plecach chichot np. pana prezydenta Frankiewicza oszczędzającego na tym...

- - -

Co do samej tabeli płacowej - czuję się upokorzony.

Nie! Czuję się NADAL upokarzany...

BożenaB21-11-2005 10:31:37   [#48]

Gaba :-))

Jeszcze tylko drobna uwaga: Jak w klasie jest 29 lub 30 uczniów, to nie ma podziału na grupy :-( To jest dużo więcej ucnziów niż Twoich 16... i nie ma porównania.

Zgodziłabym się z Tobą, gdyby podział był jak na językach - od 24

AnJa21-11-2005 10:42:34   [#49]
Z Rozporządzenia o ramowych planach:

§ 6. 1. W szkole podstawowej, gimnazjum, zasadniczej szkole zawodowej, trzyletnim liceum ogólnokształcącym, trzyletnim liceum profilowanym, czteroletnim technikum, dwuletnim uzupełniającym liceum ogólnokształcącym dla absolwentów zasadniczej szkoły zawodowej, trzyletnim technikum uzupełniającym dla absolwentów zasadniczej szkoły zawodowej, szkole policealnej o okresie nauczania nie dłuższym niż 2,5 roku i szkole ponadpodstawowej podział na grupy jest obowiązkowy:

2) na nie więcej niż połowie obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego, dla których z treści programu nauczania wynika konieczność prowadzenia ćwiczeń, w tym laboratoryjnych - w oddziałach liczących więcej niż 30 uczniów

nie więcej - czyli na minimum połowie fizyka, chemia i biologia powinny być realizowane w całej klasie, bez podziału.

czyli jeśli u gaby OP zgadza się na dzielenie wszystkich godzin - to gaba ma bardzo szczodry OP
słonko21-11-2005 11:08:29   [#50]

opowiadam się

Jestem za dodatkami dla n-li:

  •  w klasach ( oddziałach ) integracyjnych szkół wszystkich szczebli,
  • w zespołach zajęć korekcyjno-wyrównawczych ( gimnastyka k-k ), jeśli znajdują się w nich uczniowie z klas (oddziałów) integracyjnych szkół wszystkich szczebli,
  • w grupach na warsztatach szkolnych, jeśli w ich skład wchodzą uczniowie niepełnosprawni intelektualnie od stopnia lekkiego poczynając.

Na pozostałych, ważnych i potrzebnych aspektach tu wymienianych, nie znam się ( czyt.: nie znam specyfiki z własnego doświadczenia ).

Dodatkowo jestem za zmniejszeniem  liczebności klas i podwyżką płac dla n-li z prawdziwego zdarzenia.    :)

strony: [ 1 ][ 2 ]