Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Czy można się tak pozbyć nauczyciela kontraktowego?
strony: [ 1 ][ 2 ]
ART19-07-2005 18:39:01   [#01]

Jestem nauczycielem kontraktowym zatrudnionym jako wychowawca w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Wałbrzychu. Posiadam pełne kwalifikacje do pracy na tym stanowisku (ukończone studia licencjackie o kierunku Pedagogika Opiekuńczo – Wychowawcza, a następnie magisterskie o kierunku Pedagogika Resocjalizacyjna).

Moje dotychczasowe umowy o pracę zawierane były ze mną na czas określony:

- Od 24.09.2002 do 21.10.2002 (na okres próbny),

- Od 26.10.2002 do 14.08.2003 (na czas określony),

- Od 1.09.2003 do 31.08.2004 (na czas określony – staż na stopień awansu zawodowego nauczyciel kontraktowy

- Od 1 września 2004 do 31 sierpnia 2005 (na czas określony, jako nauczyciel kontraktowy)

Wszystkie umowy były zawierane na cały etat.

Stanąłem przed następującym problemem:

W dniu 14 lipca 2005 r. w rozmowie z dyrektorem placówki dowiedziałem się, że nie zamierza on przedłużyć mojej umowy o pracę.Nie potrafił jednocześnie przedstawić powodów takiej decyzji. Tłumaczył coś mgliście o niezadowoleniu z mojej pracy, czego jednak nie potrafił poprzeć przykładami, gdyż nawet nie hospitował nigdy prowadzonych przeze mnie zajęć. Nigdy wcześniej nie wyrażał również jakichkolwiek zastrzeżeń do mojej pracy. Zaznaczam, że stanowisko na którym pracuję nie ulega likwidacji i na moje miejsce przyjęty zostanie najprawdopodobniej zupełnie nowy pracownik o podobnych do moich kwalifikacjach, jednak w stopniu nauczyciela – stażysty.

Na pewno sprawa oprze się o Sąd Pracy, mam jednak pytanie co powinienem w tej sytuacji? Jakie prawa mi przysługują?

Czy można udowodnić, że zawarta ze mną umowa o pracę była de facto na czas nieokreślony?Wiem,że istnieje orzecznictwo S.N. na ten temat jednak nie mam możliwości dotarcia do niego.

beera19-07-2005 18:44:21   [#02]

ale umowy...

Od 24.09.2002 do 21.10.2002 (na okres próbny),