Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Dokumentowanie ścieżek
strony: [ 1 ]
Jacek W14-08-2002 08:23:27   [#01]

Cześć,

mam pytanie: jak w Waszych szkołach dokumentuje się realizację ścieżek edukacyjnych?

Jacek W.

Ewa z Rz14-08-2002 08:39:08   [#02]

Dla każdej scieżki jest przygotowany plan realizacji z zaznaczeniem tematów, które beda realizowane na konkretnych przedmiotach - nauczyciele tych przedmiotów poświadczaja to swoim podpisem wpisują także datę przeprowadzenia zajęć.

Dokumentacja zajęć, realizowanych sa na wydzielonych lekcjach prowadzona jest w dzienniku zajęć.

Jacek W14-08-2002 10:25:14   [#03]

... i taki plan realizacji ścieżki jest wpisany do dziennika czy jest osobnym dokumentem?

Jacek W.

BożenaB14-08-2002 10:30:50   [#04]
U nas piszemy przy tematach lekcji sktóty na zielono. Jak napiszę eko tzn, ze realizowałam też treści ścieżki ekologicznej. Gdyby cała lekcja zawierała treści scieżki - cały temat na zielono.
Zbiór planów realizacji scieżek na poszcólnych przedmiotach jest w dyrekcji; może skontrolować.
BożenaB
beera14-08-2002 14:09:00   [#05]

MATKO!

Na jakiejś konferencji wizytatorka zapytała nas- dyrków w jaki sposób monitorujemy realizację ścieżek.

Po chwili milczenia powiedziałam tak:

W taki sam dokładnie sposób w jaki monitorujemy nauczanie matematyki, j.polskiego, przyrody, itd. Z jakiego powodu mam monitorować to szczególniej?

 

Nie dajmy się zwariować. Gdzie jest napisane, że trzeba to jakoś szczególnie?

Mamy plan realizacji scieżek, przypisane treści do przedmiotów i pracujemy.

Wpis do dziennika jest dowodem wystarczającym- moim zdaniem!

I nie zamierzam tu szaleć- - a co jeśli treść ścieżki- np. czytelniczej przenika się z treścią nauczanego przedmiotu- j. polskiego?  Ścieżki realizowane są integracyjnie i tyle.

 

Ja rozumiem, że to jakieś zabawy kuratoryjne, ale może warto dać temu odpór?

Marek Pleśniar14-08-2002 20:55:37   [#06]

i ja tak miałem

zebrano nas i nagle (jako mniej pilny) dowiedziałem się że nalezy to mieć jak jedna kolezanka dyrektorka - olbrzymia płachta z wielkimi kratkami i zapisem co, gdzie, w jaki, przedmiocie i jakim temacie.

Ale tu odkrywam, że było nieźle

teraz do tego planu dochodzi dokumentowanie dzienniku! Proponuję inny kolor dla każdej ścieżki! wtedy gdy w jednym temacie realizujesz kilka ścieżek istnieje nadzieja na efekt tęczy:-)

a może rzeczywiście jakoś dać odpór wizytatorskiej wynalazczości dokumentacyjnej?

Żaczek15-08-2002 10:46:15   [#07]

Pamiętam...

... he,he jeszcze, kiedyś w szkole podstawowej, jak u jednej pani miałem kolorowy zeszyt ( taki piękny) to piątki same dostawałem. Ale nie pamiętam, do czego był ten zeszyt.;-(
Konto zapomniane15-08-2002 12:11:18   [#08]

Jeżeli istnieje plan realizacji ścieżki i wiadomo, że daną treść realizuję na określonej lekcji, która ma przecież temat, to po co ta cała kolorowka w dzienniku! W zasadzie żeby mieć pewność, że w ciągu trzyletnim wszystkie treści zostały omówione trzeba by dodatkowo zapisywać realizację danej ścieżki w odrębnym zeszycie lub brulionie...Modne są segregatory, więc w moim gimnazjum takie powstały, co oznaczało, że nauczyciel szedł na lekcję z dziennikiem i segregatorem!

oczywiście już wkrótce wszyscy mieli tego serdecznie dość...więc postanowiono wykorzystać ostatnie strony w dzienniku ( jest ich 8 ), teraz tam wpisuje się w danej rubryce (wykonali je wychowawcy ),że dana treść została na lekcji poruszona

Czy to się sprawdzi? narazie wytrwale wpisujemy _wychowawca przypomina o tym obowiązku!

beera15-08-2002 12:44:30   [#09]

:-))

Fajnie napiałaś :-)

To taki opis rozpaczliwych działań podejmowanych przez szkołę, żeby się "gora" odpimpolila.

No i zobaczmy- czy to nie jest przerost formy nad treścią?

faaajnie :-)

Marek Pleśniar15-08-2002 13:05:09   [#10]

hmmm

czas na dokumentację realizacji ścieżek na przerwach...

i zapis co z WDNu zrealizowano podczas picia kawy i gadania o robocie
też obszar do zbadania! a co?

Marek N15-08-2002 13:36:20   [#11]

Kurka, coś dzisiaj pieje :-(

Fajnie ;-)

violka15-08-2002 23:10:21   [#12]

może to nie jest odkrywcze,

ale czy nie wystarczyłoby w rozkładach materiału dodać jeszcze jedną rubrykę pt. treści ścieżek - obok tematu pisać jaką treść i z której ścieżki realizujemy - skoro zrealizowano temat (dowód wpis w dzienniku) to i elementy ścieżki wplecione w treść lekcji też są zrealizowane

jestem zdecydowanie przeciwna kolorowankom w dzienniku, chociaż zjawisko tęczy skad inąd mnie zachwyca,

a już głupoty w stylu wypełniania płacht łącznie z datami kiedy i jaką ścieżkę która pani i na jakim przedmiocie realizowała uważam z stratę czasu ( u nas to było ładnych kilka kartek xero w każdym dzienniku  -  przecież to nie ma znaczenia - podobnie jak nikomu nie jest potrzebna do szczęścia wiadomość, że lekcja o ułamkach odbyła się 2 kwietnia, a o rzekach Polski 4 marca

beera16-08-2002 08:21:52   [#13]

Nie odkrywcze..

..ale za to chyba najrozsądniesze..

Ja mam podobnie. Plan realizacji ścieżek z jedną rubryką w której przedmoiotowcy określili- "ta treść moja". I rzeczywiście w swoich planach przedmiotu zaznaczają gdzie ścieżka.

:-))

mika17-08-2002 12:32:02   [#14]
Rzeczywiście nie odkrywcze, ale bardzo pomocne i przede wszystkim funkcjonalne. Ja tak mam od roku. Dodatkowa rubryka w rozkładzie z zakresem treści ścieżki. Potem dorobili tak wszyscy i świetnie działa. Ale trzeba było siąść razem i zobaczyć co kto zrobi i kiedy a na koniec roku sprawdzaliśmy jak wyszło. Przy okazji była i kawa :)))
Jacek W19-08-2002 09:58:12   [#15]

Tehaiks wszystkim za pomoc :)

Jacek W.

Basik27-08-2002 19:11:04   [#16]
Obłędu można dostać. U mnie w planach dyd.-wych. / dawne rozkłady materiału/ każdy nauczyciel ma rubryczkę ścieżki i wpisuje treści z podstawy programowej ścieżek, jakie zaplanował przy danym temacie do realizacji. I już w dziennikach w kolory się nie bawię. Mądrych wizytatorów ze świecą szukać.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]