Forum OSKKO - wątek

TEMAT: obszary ministerialne do mierzenia
strony: [ 1 ]
Gaba31-05-2005 21:02:06   [#01]

spisuję w całość elementy mojego raportu, trochę się martwię, że mmoge mieć niepoprawnie zanotowane obszary do mierzenia te MENiSowe. Notowałam je na kartce i mogłam coś przeoczyćna konferencji

Proszę o wklejenie obszarów ministerialnych w brzmieniu ministerialnym lub tez podanie adresu, jakoś się zakałapućkałam na stronach menisa, są za małe literki na linkach, a ja nic nie widzę.

maeljas31-05-2005 21:26:29   [#02]

PODSTAWOWE KIERUNKI REALIZACJI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA – ZADANIA Z ZAKRESU NADZORU PEDAGOGICZNEGO W ROKU SZKOLNYM 2004/2005 USTALONE PRZEZ MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU DO REALIZACJI PRZEZ KURATORÓW OŚWIATY

  1. Matura 2005 – stan przygotowań merytorycznych i organizacyjnych do przeprowadzenia egzaminu. Funkcjonowanie systemu informacyjnego w szkołach i kuratoriach oświaty na temat zasad Matury 2005 i jej organizacji. Wspomaganie szkół w przygotowaniu egzaminu.

  2. Wdrożenie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 23 kwietnia 2004 roku w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych, kwalifikacji niezbędnych do sprawowania nadzoru pedagogicznego, a także kwalifikacji osób, którym można zlecać prowadzenie badań i opracowywanie ekspertyz.

  3. Nadzór Kuratora Oświaty nad realizacją praktycznej nauki zawodu w szkołach i placówkach w kontekście jego efektywności.

  4. Realizacja zadań statutowych przez placówki doskonalenia nauczycieli, w tym z zakresu problematyki wychowawczej i profilaktyki, ze szczególnym uwzględnieniem:

          - sposobu badania przez placówki doskonalenia potrzeb nauczycieli,

     - sposobu sprawowania przez dyrektorów placówek doskonalenia nadzoru pedagogicznego, w szczególności zbadanie, czy dyrektorzy, zgodnie z przepisami rozporządzenia w sprawie sprawowania nadzoru pedagogicznego dokonują mierzenia jakości pracy placówek i czy działania w tym zakresie są dokumentowane w sposób umożliwiający kuratorowi oświaty sporządzenie informacji o jakości pracy placówki,

    - zasad i form współpracy placówek doskonalenia z organami prowadzącymi szkoły i placówki, w zakresie planowania i realizacji programów doskonalenia zawodowego nauczycieli i doradztwa metodycznego dla nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli kształcenia specjalnego i integracyjnego.

Istotne problemy:

  1. Rozpoznanie zjawiska “segregacji” uczniów w polskich szkołach.
  2. Doskonalenie nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez kuratorów oświaty w zakresie wykorzystywania przez szkoły wyników sprawdzianu I egzaminów.

Priorytety i istotne problemy określone w piśmie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 16 sierpnia 2004r., znak:DKOS-WGG-13-08/04

grazabo31-05-2005 22:54:37   [#03]

nauczanie indywidualne

Bardzo proszę o pomoc, bo...niby wiem , ale ...?????

Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego realizuje zajęcia indywidualne w domu z n-lem od paru lat ( ciągle tym samym ),

W chwili obecnej planuję zmienić nauczyciela - ze względów organizacyjnych ,do n-la nie mam zastrzeżeń ,  jest super , uczeń i rodzic są z niego zadowoleni.

Rodzic nie życzy sobie tej zmiany i co ??

Barla31-05-2005 23:00:33   [#04]

I nic.

To dyrektor jest organizatorem nauczania indywidualnego. Dyrektor decyduje.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]