Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Ocenianie w naucz. zintergrowanym
strony: [ 1 ]
elak31-05-2005 10:02:18   [#01]
 W naszej szkole padł pomysł oceniania w kl I- III za pomoca cyfr( po staremu) . Jak nauczycielki oceniają w waszych szkołach?  Czy oceniają opisowo, ale to zajmuje bardzo dużo czasu na lekcji, czy wstawiają pieczatki?
inka231-05-2005 10:25:27   [#02]

Dla mnie pomysł oceny opisowej był jednym z nagłupszych jakie zaistniały w oświacie ponieważ:

- dziecko potrzebuje jasnej i komunikatywnej informacji: 5 to 5 a nie jakieś tam słoneczka czy kwiatuszki - jeden z 3 drugi z 4 płatkami

- nie unikniemy wartościowania i małego człowieka też należy do tego przyzwyczajać. Najlepiej oswajać go z prostymi regułami gry - jeżeli dostaniesz słabszą ocenę, to jest szansa na jej poprawę. Nie udawajmy, że takich ocen nie ma.

- stosowanie opisów nie jest komunikatywne także dla rodziców. Nieraz zdarza się, że proszą o wyjaśnienie: proszę pani, a na jaki stopień moje dziecko umie?

- dziecko posiada wrodzone poczucie sprawiedliwości - stosując system ocen tradycyjnych pomagamy mu go rozwijać. Opisując jego osiągnięcia - robimy mu wodę z mózgu, bo nie wie, jak została oceniona Ola, która dzisiaj nie nauczyła się wierszyka.

- nie unikniemy oceny opisowej na świadectwach i w arkuszach ocen - do tego obliguje nas szlachetny MENiS, ale oceny cząstkowe stosowane są w mojej szkole już dawno - zgodnie z wyraźnym życzeniem rodziców.

grażka31-05-2005 10:42:31   [#03]

Było już o tym sporo

http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=8267&fs=0&st=0

http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=6733&fs=0&st=0

http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=6608&st=1

http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=4620&fs=0&st=0

Wrzuciłam tylko kilka, ale wpisz sobie w "szukaja" "ocena opisowa" i jest tego jeszcze więcej.

beera31-05-2005 11:26:49   [#04]

;-))

jasna komunikacja : "5 to 5" ;-))

bardziej niejasnej informacji, to ja sobie nie wyobrażam.

A tym bardziej: "2 to 2" |
Co to oznacza? Co uczeń wie, pozt tym, ze dostał dwa? Czy wie, czego nie wie? Czy wie w jakim kierunku ma iść? Czy zna swoje slabe strony i strony mocne? Czy wie, że n-l uznaje, że ldodaje do 100 to on nieźle, ale odejmuje gorzej?

Problem z oceną opisową to problem z nauczycielem, ktory jej nie potrafi formułować i komunikować- no i przede wszystkim: nie wie po co ona jest.

.....

elak?
Interesuje mnie: robicie przewidywana ocenę opisową dla klas I-III?

Ewav31-05-2005 15:15:54   [#05]
U nas tylko opis, żadne robaczki czy kwiatuszki. Ocenianie bieżące słownie lub opis gdy sprawdzian pisemny. Przewidywaną odenę zobaczyli rodzice w dzienniku na wywiadówce. Niestety nie dajemy ekstra możliwości podwyższenia przewidywanej.
Nigdy nie zgodzę się na powrót do cyfrówki w zintegrowanym. Wręcz przeciwnie radzę przedmiotowcom opisowy sposób oceniania. Wymaga to lepszego przyjrzenia się uczniowi i pracy z rodzicami, aby wykazać im korzyści z takiego sposobu podsumowywania osiągnęć. I niech mi nikt nie mówi o motywacji w postaci 5 lub 6. Nie uwierzę. I tak każdy musi iść do gimnazjum. Motywacja się rodzi w przede wszystkim w domu. Potem dopiero w szkole.
cynamonowa31-05-2005 15:21:30   [#06]
 U mnie tylko pierwsze półrocze klasy pierwszej to znaczki i robaczki, potem juz do końca III klasy oceny od 1 do 6.Prace pisemne zawsze jednak opatrzone sa jeszcze komentarzem nauczyciela. Oczywiscie końcoworoczne to opisówki. Taki zapis mamy w WSO

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]