Forum OSKKO - wątek

TEMAT: jeszcze raz o awansie na dyplomowanego
strony: [ 1 ]
wiolka130-05-2005 18:55:13   [#01]

Bardzo potrzebuję pomocy! W tym roku szkolnym kończę staż na nauczyciela dyplomowanego. Swój plan rozwoju zawodowego napisałam w oparciu o rozporządzenie MEN z dnia 3.08.2000 r. z późniejszymi zmianami wprowadzonymi przez MENiS z  29.05.2002 r., ale konkretnie o par.5 ust.1 (nauczyciel mianowany ubiegający się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:...).Plan został przez dyrektora zatwierdzony. Teraz tworzę sprawozdanie z moich poczynań w okresie stażu i też chciałabym je napisać w oparciu o rozporządzenie, ale już z dnia 1.12.2004 r. par. 8 ust.1 ( czyli odpowiednik poprzedniego). Czy dobrze myślę?

W szkole jest jeszcze dwóch nauczycieli, kazdy robi to inaczej.( jeden odnosi sie do punktów w planie rozwoju zawodowego, drugi pisze pod rozporządzenie z 2004 r. ale pod par.8 ust. 2, czyli wymagania niezbedne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego.

Który sposób uważacie za ten najwłaściwszy? Proszę o podpowiedź.

Ponadto, czy ma jakieś znaczenie sposób przygotowania sprawozdania?

a) "ciurkiem" zrelacjonowane zadania wykonywane w czasie stażu czy

b) tabelarycznie, z podziałem na kolumny np.

-realizowane zadanie

-sposób realizacji, np. wypunktowane poszczególne działania w obrębie tego zadania

-dokumenty, które zamierzam dołączyć do dokumentacji

Proszę o podpowiedź i Wasze sugestie. Od razu dziękuję...

cynamonowa30-05-2005 19:12:03   [#02]

 To sprawa indywidualna. Osobiście dość często pracuję jako ekspert. Latwiej, przejrzyściej i szybciej pracyje się w komisji która dostaje sprawozdanie tabelaryczne, tzn. wymieniasz zrealizowane zadania i w tym miejscu krótko je opisujesz. W dalszej częsci dokumentacji masz przecież miejsce na obszerniejsze opisy i analizy.

Sprawozdania ze stażu nie musisz " przypisywać" do rozporządzenia " po staremu, czy po nowemu". wazne jest abyś wskazała co zdziałałaś na rzecz szkoły i swojej osoby jako nauczyciela. Powodzenia.

Leszek30-05-2005 19:15:52   [#03]

rozp. o awansie zawod.

§ 4. 4. W terminie 30 dni od dnia zakończenia stażu nauczyciel składa dyrektorowi szkoły sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego.

- czyli składasz sprawozdanie z planu rozwoju zatwierdzonego przez dyrektora.

 

rozp z 2004 r.

§ 8. 1. Nauczyciel mianowany ubiegający się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:

  1)  podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej,  2)  realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły,  3)  pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego

- z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

 

rozp po zmianach w 2002 r.

§ 5.

1. Nauczyciel mianowany ubiegający się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:

1) podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy,

2) uczestniczyć w realizacji zadań wykraczających poza wykonywane obowiązki służbowe,

3) samodzielnie lub przez udział w różnych formach doskonalenia, pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony

- z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

 

- możesz pisać, jak wspomniałaś pod nowy § 8. 1, ważne aby było to sprawozdanie z zatwierdzonego planu rozwoju.

 

Spośród Twoich dwóch kolegów właściwie sprawozdanie pisze ten który odnosi się do zadań z zatwierdzonego planu rozwoju.

 

Jak pisać sprawozdanie - najlepiej jak najczytelniej dla oceniającego (spytaj dyrektora), oraz tak aby można było uniknąć dołączania zaświadczeń i innych dokumentów potwierdzających:

§ 9 ust. 4 pkt. 5) rozp.   zaświadczeń i innych dokumentów potwierdzających pełnienie funkcji, prowadzenie działań lub wykonywanie zadań związanych ze spełnianiem wymagań określonych w § 8 ust. 2, jeżeli nie wynika to z planu rozwoju zawodowego i sprawozdania z jego realizacji.

 

pozdrawiam

Gaba30-05-2005 19:19:33   [#04]

nie ma najmniejszego znaczenia wygląd raportu tzn. czy zastosujesz tabelki, czy wersy czy podpunkty lub drukowanie na kolorowo.

Wygląd estetyczny sam w sobie ma znaczenie, czy też pisanie zgodnie z normami redakcyjnymi, bo Ci zarzucą, że nie masz bladego pojęcia o pisaniu na komputerze.

Sprawozdanie pisz wg wymagań najnowszego rozporządzenia, niezależnie od tego, jak wygląda plan i na którą wersję się powołuje.  U nas wszystkie

koleżanki dostały takie zalecenie - trzymaj się tego, bo tak jest wszędzie.

wiolka130-05-2005 19:30:26   [#05]

Dzięki za informacje.

Mam pisać wg wymagań zawartych w par.8 ust 1, czy par.8 ust.2? Jeżeli napiszę pod pierwszy z nich, to łatwiej mi bedzie ułozyć w teczuszce, cos przerzucić, jeśli pod drugi teraz bedzie trudniej, bo trzeba pogłówkować, ale teczka układa sie sama? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

Gaba30-05-2005 19:42:13   [#06]
pisz wg tego, co mówi rozporządzenie, czasem trzeba przerzucać informacje. Ale generalnie pisz wg rozpozrądzenia.
Leszek30-05-2005 19:42:47   [#07]

jak możesz zauważyć § 8.1 dotyczy okresu stażu (zatem i sprawozdania z planu rozwoju), § 8.2 dotyczy wniosku do komisji...

pozdrawiam

wiolka130-05-2005 19:50:49   [#08]

Leszku, właśnie tak zaczęłam pisać, jak piszesz, ale jak to bywa z koleżankami... jedna podszepnie, że tak inna, że źle, więc chciałabym sie upewniś, czy moje rozumowanie jest słuszne, a tak naprawdę, to które jest słuszne? Czy ma to jakieś znaczenie,  jeśli dyrektor podpisze sprawozdanie ( myślę, że podpisze)? Tak się nie denerwowałam przez te trzy lata, organizując wiele imprez, jak teraz przy pisaniu tylko jednego dokumentu. Czy wszyscy mają tę samą dolegliwość, czy to tylko ja?

Dzięki...wielkie dzięki   wszystkim odpowiadającym.

Magosia30-05-2005 20:01:17   [#09]

Gaba

nie zgadzam się z TObą zdecydowanie w tej kwesti:

Sprawozdanie pisz wg wymagań najnowszego rozporządzenia, niezależnie od tego, jak wygląda plan i na którą wersję się powołuje.  U nas wszystkie

koleżanki dostały takie zalecenie - trzymaj się tego, bo tak jest wszędzie.

Zdecydowanie!!! Mamy tu dwa zjawiska- Leszek powyżej o tym wspomina.

 Wiolka pyta jak pisać sprawozdanie ze stażu: odpowiedź poprawna- tak , aby przedstawić jak zrealizowałaś zadania zaplanowane  3 lata temu w oparciu o obowiązujące wtedy rozporządzenie. Leszek bardzo czytelnie wskazał tu pp.

Natomiast czym  innym jest pisanie sprawozdań oraz opisów i analiz  w celu przedstawienia wymagań niezbędnych - te piszesz dla komisji w oparciu o najnowsze rozporządzenie.

Gaba, proszę, przeanalizuj dokładnie pytanie i odpowiedź , bo ludzie Ci wierzą, a swoją odpowiedzią namieszasz.

I jeszcze jedno- litości- od kogo wszystkie

koleżanki dostały takie zalecenie ?? Kto takie zalecenia może wydawać? Na jakiej podstawie?? Czegoś tu nie łapię, jakbyś nie Ty to pisała??

Pozdrawiam :-)

wiolka130-05-2005 20:41:01   [#10]

Jeszcze raz zapytam, czy bardziej skłaniacie się do pisania pod zadania, które nauczyciel powinien wykonać w szkole w trakcie stażu (par.8 ust 1), czy pod wymagania niezbędne do uzyskania stopnia.... (par.8.ust.2.).

Mnie bardziej przemawia do rozumu to pierwsze, wydaje mi sie że druga część jest dla komisji, tak jak sugeruje Leszek.

Co Wy na to?

Gaba30-05-2005 20:43:07   [#11]

wiesz... magosia, to nie uwaga do mnie. Napisałaś uwagę do naszego KO.

Ja niestety nie należę do sympatyków ani tego, ani poprzedniego awansu.

AnJa30-05-2005 20:56:04   [#12]
Wiolu :-)
1. napisałas kiedyś plan rozwoju - szefuńcoi Ci go zatwierdził  i zakonotował, że do zrobienia paru rzeczy jelenia już nie szuka, bo się sam na 3 lata zgłosił.
2. realizowałaś przez 2 lata i 9 miesięcy ( a może i dłużej) tenże plan.
3. masz napisać sprawozdanie z jego realizacji do dyrektora.

z jego realizacji - czyli planu.

Jak dostaniesz ocene pozytywną piszesz różne papióry dla komisji kwalifikcyjnej przy KO.
Ta uzna , że możesz uzyskać stopień dyplomowanego jeśli spełniłasz pewne warunki określone w Rozporządzeniu.
Piszesz więc  te papióry tak, by z nich wynikało, że spełniłaś.
Jesli czegoś w sprawozdaniu nie masz(bo nie było w planie) a jest to dla uzyskania akceptacji potrzebne - załączasz dokumentację tegoż, w tym dowody (Tylko tego)
Jeżeli nie masz tego w sprawozdaniu ( bo nie było w planie), nie masz tego wcale a jest to dla uzyskania akceptacji wymagane - masz całe 3 lata (między oceną dyrektora a złozeniem wniosku) żeby to zdobyć.

Czyli: jest tak jak sama napisałaś! :-)))))
.....
Cały dzień zajęło mi dzisiaj zrozumienie tego co tu  napisałem. Jeśli mimo to czegoś jednak nie zrozumiałem - proszę o nieprostowanie dzisiaj - chcę iść spać usatysfakcjinowany:-)
Magosia30-05-2005 21:02:02   [#13]

ANjA

cudnie to ująłeś -prosto i konkretnie- i dlatego zrozumiałeś;-))))))

Tak smao dokładniuśko myślę, jak TY.

Gaba, kurcze, od kiedy Ty, właśnie Ty, powtarzasz jako dobre rady to , co być może ktoś w KO powiedział? I to jeszcze jako jedynie słuszną rację?

Tak własnie rodzi się "ktoś, komuś, gdzieś powiedział".

A co sądzę(sądzimy ) o awansie to już inna sprawa- wiolka nie pytala o ocenę systemu, tylko miała pewien konkretny dylemat.

Pozdrawiam :-)

Gaba30-05-2005 21:04:37   [#14]

eee... no znowu nie przesadzaj - fakt, znam się na kilku rzeczach, ale nie znowu na głupkowatych zmianach do głupkowatego awansu. Moja taka jedna dostała zalecenia, ze hohoho!!!! A ona tylko próbowała udowodnić, że miała stary anwans, więc dlaczego ma pisac po nowemu...

 

;-)

Lecomte30-05-2005 22:01:52   [#15]

AnJa

Nie zmarnowałeś jednak tego dnia. Dzięki  Tobie  i mnie  się  troszkę  rozjaśniło  :)  Dziękuję.  Obyś miał racje...
hania30-05-2005 22:13:21   [#16]

wiecie czemu ludzie takie problemy najczęściej mają? bo bardzo wielu dyrektorów (przynajmniej w moim otoczeniu) życzyło sobie - a nauczyciele z jakichś przyczyn ich życzenia spełniali - aby plan pisać umieszczając w nim punkty rozporządzenia  (numery paragrafów) , często uzasadnienie było: bo i tak planujesz coś tam, aby spełniło te nieszczęsne paragrafy więc wpisz te numerki, będzie ci łatwiej potem przy kompletowaniu papierów

no i rozp się zmieniło (choć ogół zadań wymaganych "do roboty" na dyplomowanego z grubsza ten sam, nie mówię o punktach do wyboru, języka wybierać nie trza) i klops.

stąd "aneksy" i inne cuda

ja się kiedyś tam nie dałam przekonać, żadnych numerków nie wpisywałam, nazwałam cele i zadania do realizacji i miałam z głowy

udało mi się także oprzeć naleganiom dyr - pisz tak sprawozdanie (czyli wg punktów i paragrafów jak dla komisji) żeby "mi łatwiej było tą ocenę napisać" - bo mieli dyrektorzy u nas (i pewnie dalej mają jak z gaby postu wynika - to samo KO) wzorzec oceny właśnie wg punktów rozporządzenia..

 

a w ogóle to jak ty Andrzejku w tym upale tak prosto ująłeś to z czym się zresztą zgadzam... podziw mój wzrasta:-)))

Magosia30-05-2005 22:19:53   [#17]

Haniu

:-)))
Podstawa prawna: zdrowy rozsądek i sztuka samodzielnego rozwiązywania problemów - Pozdrawiam :-)
wiolka130-05-2005 22:20:33   [#18]

Hura.Hura.Hura.. zrozumiałam, jestem na dobrej drodze. Życzę udanej, spokojnej nocy.

AnJa - jesteś WIELKI!. Wiola

Magosia30-05-2005 22:23:37   [#19]

AnJa

tylko Ty czaem nie weź sobie do serca tych pochwał, bo zabierzesz chleb rzewie i kilku innym . I w ogóle , co Ty tak sporządniałeś na tym zlocie?

;-)))

Małgosia30-05-2005 22:57:44   [#20]

no właśnie...

Co tak sporządniałeś, AnJa? Już wcześniej się mi to rzuciło "na oczy" i widzę, że nie jestem w tej opinii odosobniona ;-)))

A co do sprawozdania - każdy, kto twierdzi, że sprawozdanie MUSI mieć taką a nie inna formę, dokonuje nadinterpretacji przepisów. Nigdzie nie jest napisane, że MUSI wyglądać tak, a nie inaczej.

MOŻE ono mieć jakąś pożądaną formę - żeby było wygodnie czytać, ale NIE MUSI.

I na koniec zdanie aktualne od początku awansu - nie dajmy się zwariować. Umiar i zdrowy rozsądek jak zwykle się tu sprawdzają.

Magosia30-05-2005 23:00:20   [#21]

Małgosiu

:-)))
zgredek30-05-2005 23:02:26   [#22]

no to widzicie dziewczyny

nie wiem jak Wam to powiedzieć...

hmm...

bo chodzi o to, że On zawsze był sporządniały, tylko...

nie czytałyście Go ze zrozumieniem?;-))))))))))))))

Małgosia30-05-2005 23:06:02   [#23]

???

Łomatko, gdyby pisał ze zrozumieniem, to byśmy czytały takoż ;-)))

Sam przyznał, że zrozumienie tego, co pisze, zabiera Mu dużo czasu...

zgredek30-05-2005 23:20:45   [#24]

widzisz Małgosiu

gdyby wszyscy Wielcy Ludzie pisali ze zrozumieniem to przypuszczam, że mało kto by ich rozumiał;-)

ot, choćby taki Wielki Poeta - do dziś rozstrzygamy "co autor chciał w tym wierszu nam powiedzieć":-))))))

--------------

a ja to tylko tak - zbyt długo egzaminuję maturzystów chyba;-)))))))))))

Małgosia30-05-2005 23:24:27   [#25]

Masz rację, AnJa Wielkiem Człowiekiem jest - co było do udowodnienia :-))))

I tym stwierdzeniem kończę dziś swoją forumowa obecność. Dobranoc!

wiolka131-05-2005 10:36:39   [#26]
Serdeczne dzięki za wsparcie, już mi zrobiło sie lepiej, teraz to mi przynajmniej idzie to pisanie....
hania31-05-2005 15:35:46   [#27]

na menisie jest takie

link (z mozilli - to nieaktywny:-((
http://www.menis.gov.pl/oswiata/awans/zakres_merytoryczny.php

może pomoże w porównaniu tych paragrafów:-)))

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]