Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
TK oart. 10 ust. 3 pkt 2 ustawy z 18.02. 2000 roku o zmianie... |
|
beera | 30-05-2005 12:46:33 [#01] |
---|
widzieliście ten wyrok? Konstytucyjność art. 10 ust. 3 pkt 2 ustawy nowelizującej Kartę Nauczyciela, dotyczącego nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego W dniu 23 listopada 2004 r. o godz. 10.00 Trybunał Konstytucyjny rozpoznał pytanie prawne Naczelnego Sądu Administracyjnego Ośrodka Zamiejscowego w Gdańsku w sprawie konstytucyjności art. 10 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 18 lutego 2000 roku o zmianie ustawy - Karta Nauczyciela oraz o zmianie niektórych innych ustaw (ustawa nowelizująca Kartę Nauczyciela), dotyczącego nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego Komunikat prasowy po rozprawie w sprawie konstytucyjności art. 10 ust. 3 pkt 2 ustawy nowelizującej Kartę Nauczyciela, dotyczącego nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
W dniu 23 listopada 2004 r. o godz. 10.00 Trybunał Konstytucyjny rozpoznał pytanie prawne Naczelnego Sądu Administracyjnego Ośrodka Zamiejscowego w Gdańsku w sprawie konstytucyjności art. 10 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 18 lutego 2000 roku o zmianie ustawy - Karta Nauczyciela oraz o zmianie niektórych innych ustaw (ustawa nowelizująca Kartę Nauczyciela), dotyczącego nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
Trybunał Konstytucyjny orzekł, że art. 10 ust. 3 pkt 2 ustawy nowelizującej Kartę Nauczyciela, w części obejmującej słowa: "w wymiarze co najmniej 1/2 obowiązkowego wymiaru zajęć" jest niezgodny z art. 32 ust. 1 Konstytucji.
Zakwestionowane przepisy ustawy nowelizującej Kartę Nauczyciela dotyczyły uzyskania przez nauczycieli nowowprowadzonego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Ustawa przewiduje odrębne regulacje dla dwóch grup nauczycieli: tych, którzy w dniu wejścia w życie ustawy (6 kwietnia 2000 r.) byli zatrudnieni we wskazanych w ustawie jednostkach edukacyjnych oraz pozostałych, którzy w tym terminie nie byli tam zatrudnieni. Zróżnicowanie miedzy wskazanymi grupami nauczycieli dokonano w oparciu o kryterium zatrudnienia w wymiarze przynajmniej połowy obowiązkowego wymiaru zajęć. Nauczyciele zatrudnieni w dniu wejścia w życie ustawy - wcześniej zatrudnieni na podstawie mianowania - nabywają z mocy prawa stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego, jeżeli pracują w wymiarze przynajmniej połowy obowiązkowego wymiaru zajęć. Wymóg ten nie dotyczy nauczycieli, których stosunek mianowania wygasł i zostali oni (po wejściu w życie ustawy nowelizującej) zatrudnieni ponownie na podstawie umowy o pracę. Zdaniem Trybunału za takim zróżnicowaniem nie przemawiają żadne racjonalne argumenty. Nie jest także jasny cel wprowadzenia takiego uregulowania. Trybunał wskazał, że osoby posiadające podobne kwalifikacje osobiste i merytoryczne powinny być traktowane podobnie. Zaskarżony przepis narusza zatem zasadę równości obywateli wobec prawa (art. 32 ust. 1 Konstytucji).
Rozprawie przewodniczyła sędzia TK Biruta Lewaszkiewicz - Petrykowska, a sprawozdawcą był sędzia TK Marek Mazurkiewicz.
Wyrok jest ostateczny, a jego sentencja podlega ogłoszeniu w Dzienniku Ustaw. |
bogna | 30-05-2005 12:54:55 [#02] |
---|
tak widziałam i gdzieś go na forum wklejałam :-))) |
beera | 30-05-2005 12:57:36 [#03] |
---|
:-))) o :-) a ja dziś- jakimś cudem gdzieś znalazłam. ...... A Ty zostawiłaś nóż? Taki z czarną rączką? Marek go ma w oskowskiej skrzynce ze wszystkim :-) |
Adaa | 30-05-2005 12:59:59 [#04] |
---|
patrzcie patrzcie jak zgrabnie zmienila temat..na nóż:-)))) |
AnJa | 30-05-2005 13:17:55 [#05] |
---|
No bo sie generalnie nóż otwiera - jak się o takiej jakości prawa czyta. |
beera | 30-05-2005 13:49:26 [#06] |
---|
no tak;-) przyjaciele ze zlotu;-)) No... wstyd mi, że nie pamiętałam tego orzeczenia ;-)) ...... a nóż się otwiera, kurka, jak... bardzo, bo:
Znacie priorytety MENIS na ten rok?? Poza zawracaniam glowy anonimowymi ankietami i chrzanianiem przepisow prawa?
( potrzebne mi są) |
AnJa | 30-05-2005 13:57:57 [#07] |
---|
Nie ma chyba czegoś takiego.
Oni maja ten Plan Narodowy czy coś tam takiego i jkieś plany obszarowe: Janki Muzykanty, strategia rozwoju sportu i podobne.
Uściślij jakoś, to gdzieś na sejmie i może kancelarii premiera poszukam. |
ewa bergtraum | 30-05-2005 14:25:09 [#08] |
---|
Prio... Znaczy się na 2004/2005 ?. Odbierz, Asiu, pocztę. |
ewa bergtraum | 30-05-2005 14:37:52 [#09] |
---|
Pewnie się przyda, bo w perspektywie wszyscy mają pisanie raportu.
Plan działań Kuratorium Oświaty we Wrocławiu w zakresie realizacji priorytetu MENiS: Matura 2005 – stan przygotowań merytorycznych i organizacyjnych do przeprowadzenia egzaminu. Funkcjonowanie systemu informacyjnego w szkołach i kuratoriach oświaty na temat zasad Matury 2005 i jej organizacji. Wspomaganie szkół w przygotowaniu egzaminu. Plan działań Kuratorium Oświaty we Wrocławiu w zakresie realizacji priorytetu MENiS: Wdrożenie rozporządzenia MENiS z 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych, kwalifikacji niezbędnych do sprawowania nadzoru pedagogicznego a także kwalifikacji osób, którym można zlecać prowadzenie badań i opracowywanie ekspertyz. Plan działań Kuratorium Oświaty we Wrocławiu w zakresie realizacji priorytetu MENiS: Nadzór Kuratora Oświaty nad realizacją praktycznej nauki zawodu w szkołach i placówkach. Plan działań Kuratorium Oświaty we Wrocławiu w zakresie realizacji priorytetu MENiS: Realizacja zadań statutowych przez placówki doskonalenia nauczycieli. Plan działań Kuratorium Oświaty we Wrocławiu w zakresie realizacji zadania MENiS: Rozpoznanie zjawiska "segregacji:" uczniów w polskich szkołach |
AnJa | 30-05-2005 14:39:34 [#10] |
---|
Tutaj samochwałka MENiSa odnosząca sie do zadań z expose sprzed roku.
W szkołach samochwałki nawiązuja do planów pracy, te czasami do priorytetów.
Może w MENiS podobnie?
http://www.menis.gov.pl/oswiata/biezace/rok_pracy.php |
beera | 30-05-2005 15:03:43 [#11] |
---|
kurka, kurka:-) Każą w tym raporcie- WE WZORZE pisać jak ja realizuję priorytety KO- to wiedzialam jakie są I MENIS- odrębnie każde jest I KURDE!!!! Jak ja realizuję JAKIEŚ priorytety MENIS skoro ich nie znam- znam tylko kuratoryjne, ktore są na podstawie MENIS To jak do cholery mam podzielić w raporcie, co ( np ) w segregacji realizuję jako priorytet MENIS, a co jako priorytet KO??? ........ I jakie tam wewnętrzne mierzenie, skoro nie mam na nie czasu, bo musze mierzyć priorytety??? |
beera | 30-05-2005 15:08:40 [#12] |
---|
niech napiszą "realizacja priorytetów" i starczyłoby? Anja, a co Ty tak kiepsko z linkami? |
ewa bergtraum | 30-05-2005 15:13:49 [#13] |
---|
Kurka wodna, A po co chcesz dzielić priorytety. Kurator za swoje przyjął ministerialne. A może jakoś czytam źle?. Może układający wzór raportu nie zauważył, że te prio... są tożsame ?. |
beera | 30-05-2005 15:24:42 [#14] |
---|
Realizacja zadań określonych w priorytetach Ministra Edukacji Narodowej i Sportu i Dolnośląskiego Kuratora Oświaty |
Komentarz, interpretacja i efekty działań: ............................................................................................................................................................................ .............................................................................................................................................................................. | Uznałam, ze to " i" oznacza, ze jak realizuję te priorytety i te priorytety A to oznacza raczej: "jak realizuję priorytety tego i tego" |
beera | 30-05-2005 15:25:54 [#15] |
---|
ufff...ewuniu!! stawiam piwo na zlocie ;-) |
AnJa | 30-05-2005 15:45:48 [#16] |
---|
Z linkami to ja dobrze wcale.
Ale w IE.
W smoczycy trzeba html.
A ja sobie ślubowalem, że się nie nauczę tego. |
bogna | 30-05-2005 15:51:29 [#17] |
---|
o matko ;-) wyrok, nóż, priorytety, ślubowanie ... Wyrokiem się zainteresowałam wcześniej, bo jestem maniaczką awansową - w zakresie wszelkich nieprawidłowości ;-) Nóż - jak czarny - to nie jest mój ;-) |
hania | 30-05-2005 16:02:06 [#18] |
---|
a propos noża:-)) mój ci on jest:-))) od tego chleba co do smalcu...:-)))
niech czeka do następnego zlotu;-)) |
beera | 30-05-2005 16:21:39 [#19] |
---|
:-)) i wreszcie coś optymistycznego, Haniu :-))) Nóż jest tylko do smalcu- będzie smalczyk, będzie nóż;-)) |
jerzyk | 30-05-2005 16:23:26 [#20] |
---|
zaraz, zaraz, nóz chyba do chleba był, a ten dopiero do smalcu;-) |
beera | 30-05-2005 16:25:00 [#21] |
---|
kurcze!! chleb jakoś zdobędziemy, ze smalcem trudniej;-)) ( tzreba negocjować;-)) |
maeljas | 30-05-2005 16:28:32 [#22] |
---|
priorytety i istotne problemy a Wy o smalcu.... PODSTAWOWE KIERUNKI REALIZACJI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA – ZADANIA Z ZAKRESU NADZORU PEDAGOGICZNEGO W ROKU SZKOLNYM 2004/2005 USTALONE PRZEZ MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU DO REALIZACJI PRZEZ KURATORÓW OŚWIATY
-
Matura 2005 – stan przygotowań merytorycznych i organizacyjnych do przeprowadzenia egzaminu. Funkcjonowanie systemu informacyjnego w szkołach i kuratoriach oświaty na temat zasad Matury 2005 i jej organizacji. Wspomaganie szkół w przygotowaniu egzaminu. -
Wdrożenie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 23 kwietnia 2004 roku w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych, kwalifikacji niezbędnych do sprawowania nadzoru pedagogicznego, a także kwalifikacji osób, którym można zlecać prowadzenie badań i opracowywanie ekspertyz. -
Nadzór Kuratora Oświaty nad realizacją praktycznej nauki zawodu w szkołach i placówkach w kontekście jego efektywności. -
Realizacja zadań statutowych przez placówki doskonalenia nauczycieli, w tym z zakresu problematyki wychowawczej i profilaktyki, ze szczególnym uwzględnieniem: - sposobu badania przez placówki doskonalenia potrzeb nauczycieli, - sposobu sprawowania przez dyrektorów placówek doskonalenia nadzoru pedagogicznego, w szczególności zbadanie, czy dyrektorzy, zgodnie z przepisami rozporządzenia w sprawie sprawowania nadzoru pedagogicznego dokonują mierzenia jakości pracy placówek i czy działania w tym zakresie są dokumentowane w sposób umożliwiający kuratorowi oświaty sporządzenie informacji o jakości pracy placówki, - zasad i form współpracy placówek doskonalenia z organami prowadzącymi szkoły i placówki, w zakresie planowania i realizacji programów doskonalenia zawodowego nauczycieli i doradztwa metodycznego dla nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli kształcenia specjalnego i integracyjnego. Istotne problemy:
- Rozpoznanie zjawiska “segregacji” uczniów w polskich szkołach.
- Doskonalenie nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez kuratorów oświaty w zakresie wykorzystywania przez szkoły wyników sprawdzianu I egzaminów.
Priorytety i istotne problemy określone w piśmie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 16 sierpnia 2004r., znak:DKOS-WGG-13-08/04 |
AnJa | 30-05-2005 16:31:06 [#23] |
---|
Negocjacje z nożem w ręku zwykle sukcesem się kończą:-) |
jerzyk | 30-05-2005 16:31:31 [#24] |
---|
no przecież wszysko sie zgadza
priorytetem jest smalec, a istotnym problemem- jego brak:-) |
AnJa | 30-05-2005 16:34:49 [#25] |
---|
A zjawiskiem ubocznym - znalezienie właściciela dla porzuconego noża.
Choć nie wiem czy ubocznym- wszak nóz czarny.
A swgregacja to problem istotny. |
maeljas | 30-05-2005 16:34:57 [#26] |
---|
jerzyk :-)))))))) |
beera | 30-05-2005 19:14:35 [#27] |
---|
Marta- jestem w szoku!!! Powiedz skąd masz pismo " DKO.." ???? ...... Zobaczcie KWIATKI Z NASZEGO RAPORTU:
Godziny przyznane przez JST |
Koła zainteresowań (liczba godz.) |
Inne – jakie? (liczba godz.) |
Godziny opłacane przez rodziców komentarz ( nie mój- dostałam w mailu) - jak to się ma do segregacji??? |
Koła zainteresowań (liczba godz.) |
Inne – jakie? (liczba godz.) |
Godziny realizowane społecznie
komentarz ( nie mój- dostałam w mailu) - CO TO ZNACZY????( REALIZOWAC SPOŁECZNIE GODZINY) |
Koła zainteresowań (liczba godz.) |
Inne – jakie? (liczba godz.) | |
maeljas | 30-05-2005 19:36:18 [#28] |
---|
Asiu 1. jak tak dalej pójdzie, to większość z nas będzie pracować społecznie (to tak ogólnie - patrząc na to, co się dzieje) 2.cytowane pismo jest na stronie naszego KO - 3. "nasz" raport ma wyglądać tak: Uwzględniając zapisy § 4 ust.1 pkt 12 rozporządzenia MENiS z dnia 23 kwietnia 2004 roku w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego... oraz przedstawioną przez ministerstwo strukturę tzw. raportu wojewódzkiego Wydział Pragmatyki i Doskonalenia Nauczycieli uważa za istotne uwzględnienie przez dyrektorów szkół w tzw. raporcie z wewnętrznego mierzenia jakości informacji dotyczących: 1. przyjętego w danym roku szkolny zakresu mierzenia i zastosowanych w badaniu procedur, z uwzględnieniem metod, technik i narzędzi badań poszczególnych zagadnień (obszarów); 2. wyników mierzenia jakości w przyjętych obszarach (zagadnieniach); 3. sformułowanych na podstawie ww. wyników wniosków; 4. realizacji zaplanowanych i zamieszczonych w programie rozwoju zadań służących doskonaleniu jakości pracy szkoły (§5 ust.1 pkt 4 rozporządzenia); 5. sformułowanych, przedstawionych radzie pedagogicznej i zamieszczonych w protokole zebrania rady pedagogicznej ogólnych wniosków wynikających ze sprawowanego w danym roku szkolnym nadzoru pedagogicznego (art.40 ust.7 ustawy o systemie oświaty). STRUKTURA RAPORTU: 1. Charakterystyka szkoły. 2. Zakres diagnozowania, np. co zostało zbadane i ocenione. 3. Wyniki diagnozowania ich analiza i interpretacja. 4. Ocena diagnozowanych obszarów pracy szkoły. 5. Wnioski i rekomendacje. a na koniec - RAPORT MA BYĆ ODDANY DO 31 SIERPNIA! |
maeljas | 30-05-2005 19:37:27 [#29] |
---|
nie dopisałam przynajmniej termin mamy normalny |
Gaba | 30-05-2005 19:44:27 [#30] |
---|
asiu, i ja jestem ... w szoku - jakie godziny społeczne, jakie opłacane przez rodziców... |
beera | 30-05-2005 20:37:22 [#31] |
---|
no tak właśnie mamy ja rozumiem pracę w ramach 40stu godzin ale to NIE JEST praca społeczna!! Więc co KO rozumie przez to pytanie? |
rzewa | 02-06-2005 20:23:36 [#32] |
---|
wyrok fajny owszem na jego mocy dostali mianowanego ci n-le, którzy w 2000 roku byli zatrudnieni na kawałkach etatu a ptrzedtem mieli mianowanie i to nawet wówczas gdy ich zatrudnienie nie było zgodne z kwalifikacjami. A nóż był owszem do chleba - chleb będzie... upiekę :-) | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|