Forum OSKKO - wątek

TEMAT: TK oart. 10 ust. 3 pkt 2 ustawy z 18.02. 2000 roku o zmianie...
strony: [ 1 ]
beera30-05-2005 12:46:33   [#01]

widzieliście ten wyrok?

Konstytucyjność art. 10 ust. 3 pkt 2 ustawy nowelizującej Kartę Nauczyciela, dotyczącego nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego
 
W dniu 23 listopada 2004 r. o godz. 10.00 Trybunał Konstytucyjny rozpoznał pytanie prawne Naczelnego Sądu Administracyjnego Ośrodka Zamiejscowego w Gdańsku w sprawie konstytucyjności art. 10 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 18 lutego 2000 roku o zmianie ustawy - Karta Nauczyciela oraz o zmianie niektórych innych ustaw (ustawa nowelizująca Kartę Nauczyciela), dotyczącego nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego

Komunikat prasowy po rozprawie w sprawie konstytucyjności art. 10 ust. 3 pkt 2 ustawy nowelizującej Kartę Nauczyciela, dotyczącego nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.

W dniu 23 listopada 2004 r. o godz. 10.00 Trybunał Konstytucyjny rozpoznał pytanie prawne Naczelnego Sądu Administracyjnego Ośrodka Zamiejscowego w Gdańsku w sprawie konstytucyjności art. 10 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 18 lutego 2000 roku o zmianie ustawy - Karta Nauczyciela oraz o zmianie niektórych innych ustaw (ustawa nowelizująca Kartę Nauczyciela), dotyczącego nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.

Trybunał Konstytucyjny orzekł, że art. 10 ust. 3 pkt 2 ustawy nowelizującej Kartę Nauczyciela, w części obejmującej słowa: "w wymiarze co najmniej 1/2 obowiązkowego wymiaru zajęć" jest niezgodny z art. 32 ust. 1 Konstytucji.

Zakwestionowane przepisy ustawy nowelizującej Kartę Nauczyciela dotyczyły uzyskania przez nauczycieli nowowprowadzonego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Ustawa przewiduje odrębne regulacje dla dwóch grup nauczycieli: tych, którzy w dniu wejścia w życie ustawy (6 kwietnia 2000 r.) byli zatrudnieni we wskazanych w ustawie jednostkach edukacyjnych oraz pozostałych, którzy w tym terminie nie byli tam zatrudnieni. Zróżnicowanie miedzy wskazanymi grupami nauczycieli dokonano w oparciu o kryterium zatrudnienia w wymiarze przynajmniej połowy obowiązkowego wymiaru zajęć. Nauczyciele zatrudnieni w dniu wejścia w życie ustawy - wcześniej zatrudnieni na podstawie mianowania - nabywają z mocy prawa stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego, jeżeli pracują w wymiarze przynajmniej połowy obowiązkowego wymiaru zajęć. Wymóg ten nie dotyczy nauczycieli, których stosunek mianowania wygasł i zostali oni (po wejściu w życie ustawy nowelizującej) zatrudnieni ponownie na podstawie umowy o pracę. Zdaniem Trybunału za takim zróżnicowaniem nie przemawiają żadne racjonalne argumenty. Nie jest także jasny cel wprowadzenia takiego uregulowania. Trybunał wskazał, że osoby posiadające podobne kwalifikacje osobiste i merytoryczne powinny być traktowane podobnie. Zaskarżony przepis narusza zatem zasadę równości obywateli wobec prawa (art. 32 ust. 1 Konstytucji).

Rozprawie przewodniczyła sędzia TK Biruta Lewaszkiewicz - Petrykowska, a sprawozdawcą był sędzia TK Marek Mazurkiewicz.

Wyrok jest ostateczny, a jego sentencja podlega ogłoszeniu w Dzienniku Ustaw.

bogna30-05-2005 12:54:55   [#02]

tak

widziałam i gdzieś go na forum wklejałam :-)))
beera30-05-2005 12:57:36   [#03]

:-)))

o :-)

a ja dziś- jakimś cudem gdzieś znalazłam.

......

A Ty zostawiłaś nóż?

Taki z czarną rączką?

Marek go ma w oskowskiej skrzynce ze wszystkim :-)

Adaa30-05-2005 12:59:59   [#04]

patrzcie patrzcie

jak zgrabnie zmienila temat..na nóż:-))))
AnJa30-05-2005 13:17:55   [#05]
No bo sie generalnie nóż otwiera - jak się o takiej jakości prawa czyta.
beera30-05-2005 13:49:26   [#06]

no tak;-)

przyjaciele ze zlotu;-))

No... wstyd mi, że nie pamiętałam tego orzeczenia ;-))

......

a nóż się otwiera, kurka, jak... bardzo, bo:

Znacie priorytety MENIS na ten rok??
Poza zawracaniam glowy anonimowymi ankietami i chrzanianiem przepisow prawa?

( potrzebne mi są)

AnJa30-05-2005 13:57:57   [#07]
Nie ma chyba czegoś takiego.

Oni maja ten Plan Narodowy czy coś tam takiego i jkieś plany obszarowe: Janki Muzykanty, strategia rozwoju sportu i podobne.

Uściślij jakoś, to gdzieś na sejmie i może kancelarii premiera poszukam.
ewa bergtraum30-05-2005 14:25:09   [#08]

Prio...

Znaczy się na 2004/2005 ?. Odbierz, Asiu, pocztę.
ewa bergtraum30-05-2005 14:37:52   [#09]

Pewnie się przyda,

bo w perspektywie wszyscy mają pisanie raportu.

PLANY DZIAŁAŃ DOTYCZĄCE REALIZACJI PRIORYTETÓW MENIS.

Plan działań Kuratorium Oświaty we Wrocławiu w  zakresie realizacji priorytetu MENiS:

Matura 2005 ­– stan przygotowań merytorycznych i organizacyjnych do przeprowadzenia egzaminu. Funkcjonowanie systemu informacyjnego w szkołach i kuratoriach oświaty na temat zasad Matury 2005 i jej organizacji. Wspomaganie szkół w przygotowaniu egzaminu.

Plan działań Kuratorium Oświaty we Wrocławiu w zakresie realizacji priorytetu MENiS:

Wdrożenie rozporządzenia MENiS z 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych, kwalifikacji niezbędnych do sprawowania nadzoru pedagogicznego a także kwalifikacji osób, którym można zlecać prowadzenie badań i opracowywanie ekspertyz.

Plan działań Kuratorium Oświaty we Wrocławiu w zakresie realizacji priorytetu MENiS:

Nadzór Kuratora Oświaty nad realizacją praktycznej nauki zawodu w szkołach i placówkach.

Plan działań Kuratorium Oświaty we Wrocławiu w zakresie realizacji priorytetu MENiS:

Realizacja zadań statutowych przez placówki doskonalenia nauczycieli.

Plan działań Kuratorium Oświaty we Wrocławiu w zakresie realizacji zadania MENiS:

Rozpoznanie zjawiska "segregacji:" uczniów w polskich szkołach

 

AnJa30-05-2005 14:39:34   [#10]
Tutaj samochwałka MENiSa odnosząca sie do zadań z expose sprzed roku.
W szkołach samochwałki nawiązuja do planów pracy, te czasami do priorytetów.
Może w MENiS podobnie?

http://www.menis.gov.pl/oswiata/biezace/rok_pracy.php
beera30-05-2005 15:03:43   [#11]

kurka, kurka:-)

Każą w tym raporcie- WE WZORZE

pisać jak ja realizuję priorytety KO- to wiedzialam jakie są

I MENIS-

odrębnie każde jest

I KURDE!!!! Jak ja realizuję JAKIEŚ priorytety MENIS skoro ich nie znam- znam tylko kuratoryjne, ktore są na podstawie MENIS

To jak do cholery mam podzielić w raporcie, co  ( np ) w segregacji realizuję jako priorytet MENIS, a co jako priorytet KO???

........

I jakie tam wewnętrzne mierzenie, skoro nie mam na nie czasu, bo musze mierzyć priorytety???

beera30-05-2005 15:08:40   [#12]

niech napiszą

"realizacja priorytetów" i starczyłoby?

Anja, a co Ty tak kiepsko z linkami?

ewa bergtraum30-05-2005 15:13:49   [#13]

Kurka wodna,

A po co chcesz dzielić priorytety. Kurator za swoje przyjął ministerialne. A może jakoś czytam źle?. Może układający wzór raportu nie zauważył, że te prio... są tożsame ?.
beera30-05-2005 15:24:42   [#14]

Realizacja zadań określonych w priorytetach Ministra Edukacji Narodowej i Sportu i Dolnośląskiego Kuratora Oświaty

Komentarz, interpretacja i efekty działań:

............................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................

Uznałam, ze to " i" oznacza, ze jak realizuję te priorytety i te priorytety

A to oznacza raczej: "jak realizuję priorytety tego i tego"

beera30-05-2005 15:25:54   [#15]

ufff...ewuniu!!

stawiam piwo na zlocie ;-)
AnJa30-05-2005 15:45:48   [#16]
Z linkami to ja dobrze wcale.

Ale w IE.

W smoczycy trzeba html.

A ja sobie ślubowalem, że się nie nauczę tego.
bogna30-05-2005 15:51:29   [#17]

o matko ;-)

wyrok, nóż, priorytety, ślubowanie ...

Wyrokiem się zainteresowałam wcześniej, bo jestem maniaczką awansową - w zakresie wszelkich nieprawidłowości ;-)

Nóż - jak czarny - to nie jest mój ;-)

hania30-05-2005 16:02:06   [#18]

a propos noża:-))

mój ci on jest:-))) od tego chleba co do smalcu...:-)))
niech czeka do następnego zlotu;-))
beera30-05-2005 16:21:39   [#19]

:-))

i wreszcie coś optymistycznego, Haniu :-)))

Nóż jest tylko do smalcu- będzie smalczyk, będzie nóż;-))

jerzyk30-05-2005 16:23:26   [#20]
zaraz, zaraz, nóz chyba do chleba był, a ten dopiero do smalcu;-)
beera30-05-2005 16:25:00   [#21]

kurcze!!

chleb jakoś zdobędziemy, ze smalcem trudniej;-))

( tzreba negocjować;-))

maeljas30-05-2005 16:28:32   [#22]

priorytety i istotne problemy

a Wy o smalcu....

 

PODSTAWOWE KIERUNKI REALIZACJI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA – ZADANIA Z ZAKRESU NADZORU PEDAGOGICZNEGO W ROKU SZKOLNYM 2004/2005 USTALONE PRZEZ MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU DO REALIZACJI PRZEZ KURATORÓW OŚWIATY

  1. Matura 2005 – stan przygotowań merytorycznych i organizacyjnych do przeprowadzenia egzaminu. Funkcjonowanie systemu informacyjnego w szkołach i kuratoriach oświaty na temat zasad Matury 2005 i jej organizacji. Wspomaganie szkół w przygotowaniu egzaminu.

  2. Wdrożenie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 23 kwietnia 2004 roku w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych, kwalifikacji niezbędnych do sprawowania nadzoru pedagogicznego, a także kwalifikacji osób, którym można zlecać prowadzenie badań i opracowywanie ekspertyz.

  3. Nadzór Kuratora Oświaty nad realizacją praktycznej nauki zawodu w szkołach i placówkach w kontekście jego efektywności.

  4. Realizacja zadań statutowych przez placówki doskonalenia nauczycieli, w tym z zakresu problematyki wychowawczej i profilaktyki, ze szczególnym uwzględnieniem:

          - sposobu badania przez placówki doskonalenia potrzeb nauczycieli,

     - sposobu sprawowania przez dyrektorów placówek doskonalenia nadzoru pedagogicznego, w szczególności zbadanie, czy dyrektorzy, zgodnie z przepisami rozporządzenia w sprawie sprawowania nadzoru pedagogicznego dokonują mierzenia jakości pracy placówek i czy działania w tym zakresie są dokumentowane w sposób umożliwiający kuratorowi oświaty sporządzenie informacji o jakości pracy placówki,

    - zasad i form współpracy placówek doskonalenia z organami prowadzącymi szkoły i placówki, w zakresie planowania i realizacji programów doskonalenia zawodowego nauczycieli i doradztwa metodycznego dla nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli kształcenia specjalnego i integracyjnego.

Istotne problemy:

  1. Rozpoznanie zjawiska “segregacji” uczniów w polskich szkołach.
  2. Doskonalenie nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez kuratorów oświaty w zakresie wykorzystywania przez szkoły wyników sprawdzianu I egzaminów.

Priorytety i istotne problemy określone w piśmie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 16 sierpnia 2004r., znak:DKOS-WGG-13-08/04

AnJa30-05-2005 16:31:06   [#23]
Negocjacje z nożem w ręku zwykle sukcesem się kończą:-)
jerzyk30-05-2005 16:31:31   [#24]
no przecież wszysko sie zgadza
priorytetem jest smalec, a istotnym problemem- jego brak:-)
AnJa30-05-2005 16:34:49   [#25]
A zjawiskiem ubocznym - znalezienie właściciela dla porzuconego noża.

Choć nie wiem czy ubocznym- wszak nóz czarny.

A swgregacja to problem istotny.
maeljas30-05-2005 16:34:57   [#26]

jerzyk

:-))))))))
beera30-05-2005 19:14:35   [#27]

Marta- jestem w szoku!!!

Powiedz skąd masz pismo " DKO.."

????

......

Zobaczcie KWIATKI Z NASZEGO RAPORTU:

Godziny przyznane przez JST

Koła zainteresowań (liczba godz.)

Inne – jakie? (liczba godz.)

Godziny opłacane przez rodziców

komentarz ( nie mój- dostałam w mailu) - jak to się ma do segregacji???

Koła zainteresowań (liczba godz.)

Inne – jakie? (liczba godz.)

Godziny realizowane społecznie

komentarz ( nie mój- dostałam w mailu) - CO TO ZNACZY????( REALIZOWAC SPOŁECZNIE GODZINY)

Koła zainteresowań (liczba godz.)

Inne – jakie? (liczba godz.)

maeljas30-05-2005 19:36:18   [#28]

Asiu

1. jak tak dalej pójdzie, to większość z nas będzie pracować społecznie (to tak ogólnie - patrząc na to, co się dzieje)

2.cytowane pismo jest na stronie naszego KO -

3. "nasz" raport ma wyglądać tak:

Uwzględniając zapisy § 4 ust.1 pkt 12 rozporządzenia MENiS z dnia 23 kwietnia 2004 roku w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego... oraz przedstawioną przez ministerstwo strukturę tzw. raportu wojewódzkiego Wydział Pragmatyki i Doskonalenia Nauczycieli uważa za istotne uwzględnienie przez dyrektorów szkół w tzw. raporcie z wewnętrznego mierzenia jakości informacji dotyczących:

 

1.                    przyjętego w danym roku szkolny zakresu mierzenia i zastosowanych w badaniu procedur, z uwzględnieniem metod, technik i narzędzi badań poszczególnych zagadnień (obszarów);

2.                    wyników mierzenia jakości w przyjętych obszarach (zagadnieniach);

3.                    sformułowanych na podstawie ww. wyników wniosków;

4.                    realizacji zaplanowanych i zamieszczonych w programie rozwoju zadań służących doskonaleniu jakości pracy szkoły (§5 ust.1 pkt 4 rozporządzenia);

5.                    sformułowanych, przedstawionych radzie pedagogicznej i zamieszczonych w protokole zebrania rady pedagogicznej ogólnych wniosków wynikających ze sprawowanego w danym roku szkolnym nadzoru pedagogicznego (art.40 ust.7 ustawy o systemie oświaty).

 

 

STRUKTURA RAPORTU:

 

 

1.        Charakterystyka szkoły.

2.        Zakres diagnozowania, np. co zostało zbadane i ocenione.

3.        Wyniki diagnozowania ich analiza i interpretacja.

4.        Ocena diagnozowanych obszarów pracy szkoły.

5.        Wnioski i rekomendacje.

 

a na koniec - RAPORT MA BYĆ ODDANY DO 31 SIERPNIA!

maeljas30-05-2005 19:37:27   [#29]

nie dopisałam

przynajmniej termin mamy normalny
Gaba30-05-2005 19:44:27   [#30]
asiu, i ja jestem ... w szoku - jakie godziny społeczne, jakie opłacane przez rodziców...
beera30-05-2005 20:37:22   [#31]

no tak właśnie mamy

ja rozumiem pracę w ramach 40stu godzin

ale to NIE JEST praca społeczna!!

Więc co KO rozumie przez to pytanie?

rzewa02-06-2005 20:23:36   [#32]

wyrok fajny owszem

na jego mocy dostali mianowanego ci n-le, którzy w 2000 roku byli zatrudnieni na kawałkach etatu a ptrzedtem mieli mianowanie i to nawet wówczas gdy ich zatrudnienie nie było zgodne z kwalifikacjami.

A nóż był owszem do chleba - chleb będzie... upiekę :-)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]