Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
kwalifikacje nauczyciela rozpoczynającego staż na mianowanego |
|
mavi | 24-05-2005 14:48:11 [#01] |
---|
Jestem opiekunem stażu nauczyciela języka angielskiego, który z dniem 1 września 2004 roku rozpoczął staż na nauczyciela mianowanego tzn. dyrektor wyraził zgodę na rozpoczęcie przez niego stażu. W naszej placówce pełne kwalifikacje do nauczania ma osoba, która ukończyła przedmiot + pedagogikę leczniczą (terapeutyczną). Stażysta o którym piszę ukończył Kolegium Nauczycielskie (język angielski), obecnie kończy studia magisterskie z języka angielskiego na UW, właśnie złożył pracę dyplomową i czeka na jej obronę. Ale planuje rozpoczęcie studiów z pedagogiki leczniczej (terapeutycznej) dopiero w roku szkolnym 2005/2006, czyli podczas odbywania stażu na mianowanego. W momencie otwierania stażu (1 września 2004 r.) tych studiów ukończonych nie miał. I tak się zastanawiam teraz czy on w ogóle mógł ten staż otworzyć? Czy było to zgodne z prawem? Czy nikt nie zarzuci mu później, że staż był nieważny? Proszę o pomoc w wyjaśnieniu sytuacji. |
inka2 | 24-05-2005 18:45:13 [#02] |
---|
No niestety jest jak myślisz. Podobną sytuację miałam i opisałam niedawno. Uznanie stażu jest rzeczą ryzykowną zarówno dla dyrektora, jak i stażysty. |
rzewa | 24-05-2005 18:49:23 [#03] |
---|
wszystko zależy od dyrektora i tego jak zatrudnił nauczyciela. Jeśłi go zatrudnił na podstawie art 10 ust 4 lub 5 KN, to nie miał możliwości zabronienia mu realizowania stażu i powinien umieć wykazać, jeśłi zajdzie potrzeba, że tak było ok. |
mavi | 24-05-2005 19:58:53 [#04] |
---|
inka2 a mogłabyś podać mi link do wątku o ktorym piszesz (lub jego tytuł) - chętnie go przeczytam. Nie wiem jak ten nauczyciel został zatrudniony - ale sprawdzę. Dziekuję bardzo za wypowiedzi i pomoc. |
florek | 24-05-2005 20:05:09 [#05] |
---|