Forum OSKKO - wątek

TEMAT: matura 2005
strony: [ 1 ]
dorota12-05-2005 15:29:56   [#01]
 Ciekawa jestem Waszych opinii na temat testów z poszczególnych przedmiotów maturalnych. Jak odczucia uczniów w Waszych szkołach, czy miejscowościach?
Doris12-05-2005 17:52:28   [#02]

Matematyka była trudna.

Historia była łatwa.

hania12-05-2005 18:19:07   [#03]
historia - test "komunikacyjny" - śmiała się dziś moja córka ( to przez te tramwaje....)
średnia łatwość , na pewno nie "wiedzowa" ta historia

matmę - znajomi... mało czasu....jak by było więcej ( z pół godziny)  to by spokojniej - sprawdzili i wyeliminowali pomyłki i błędy "stresowe"....
AnJa12-05-2005 18:28:09   [#04]
Matematyka - mam sprzeczne zeznania, podobno łatwy rozszerzony.
J.polski - do życia, część żałuje że przedładając wygodnictwo nad hazard nie poszła na rozszerzony.
J.angielski - podobno trudny rozszerzony, poza bełkotliwym lektorem podstawowy w normie.
Historia - po podstawowym jakby lekko zdziwieni, rozszerzony sie podobał.

Nie mogę zajrzeć do arkusza, bo ten z CKE chyba zablokowany, a innego znaleźć nie mogę.
Arwena12-05-2005 20:01:47   [#05]
Moi zeznawali, że matematyka i polski łatwe.
Majka12-05-2005 20:20:16   [#06]
Czy to prawda, że laureaci olimpiad przedmiotowych mają mieć na świadectwie maturalnym wpis : "zwolniony"
zamiast 100% pkt. z przedmiotu?

Przy rekrutacji byłoby to dość uciążliwe, tym bardziej że we wzorach świadectw nie widziałam miejsca na dumne informacje " laureat olimpiady"......
dorota12-05-2005 20:38:04   [#07]

A informatyka?

 A co sądzicie o informatyce?
JarTul12-05-2005 20:55:02   [#08]

Dorota

Pisałem już (http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=10101#FBK):
U mnie (uczniowie) stwierdzili, że wszystkie arkusze próbnie przez nich rozwiązywane, a zbierane przeze mnie skrzętnie w Internecie, były łatwiejsze.
Zatem moi orzekli, że TRUDNE.
Ja po zapoznaniu się za arkuszami też twierdzę, że TRUDNE - szczególnie w takim czasie i w stresie.

Zauważam niestety pewną tendencję przy układaniu zadań egzaminacyjnych, może się mylę, ale w informatyce jest, to według mnie widoczne, że "zagadnienia programowe sobie, a zadania i egzamin sobie".
Standardy egzaminacyjne skonstruowano tak ogólnikowo, że da się je przełożyć (z lekka może przesadzę) na wymagania dla ucznia szkoły podstawowej, gimnajzum, szkoły ponadgimnazjalnej i studenta.
hania12-05-2005 21:13:24   [#09]

świadectwo dojrzałości olimpijczyka

na stronie menis http://www.menis.gov.pl/oswiata/nowa_matura/nowa_matura.php
Tera12-05-2005 22:16:54   [#10]

... a ja czekam..

jutro biologia......

AnJa13-05-2005 07:11:02   [#11]
Historia - moim zdaniem interesująca.

Poczepiałbym sie do sformułowań części zadań, ale może kluczem rozjaśnią (odpowiedzi, nie francuzem:-)

No, wiedzy to tam za dużo nie trzeba było, ale pokombinowania od cholery.

I mógłby być problem z czasem: mnie zaęło to , bez pisania, tylko odpowiedzi w tzw. myśli (trochę se pochlebiam) ok. 30 minut.

Aha - dziwnie podobny arkusz gdzieś już widziałem, to mi było łatwiej.
dorota13-05-2005 07:59:02   [#12]

JarTul

 U nas młodzież jest załamana. Wczoraj obserwowałam zbiorową histerię po części podstawowej z historii w jednym z najlepszych LO w naszym mieście. Podobnie smętnie było po matematyce, a o informatyce, szkoda gadać. Nóż się w kieszeni otwiera.Jest dokładnie tak jak piszesz "zagadnienia programowe sobie, a zadania i egzamin sobie".
 Zastanawiam się, dlaczego ktoś im to robi? Jaki ma w tym cel? Czy chodzi o to, żeby jak najwięcej "oblało"? Czy, może testy układały osoby, które nigdy nie pracowały w szkołach, albo... bardzo dawno....

Właśnie siedzę i przegladam arkusz z historii. Uważam, że był trudny jak na poziom podstawowy. Wypowiedzi maturzystów z LO sąsiadujących ze sobą województw ( telewizja regionalna) potwierdzają to.

Zatem, co to może być na biologii, fizyce i chemii? Młodzież ma strach w oczach. Ja przeżywam razem z nimi. Jestem matką maturzystki. Moja pociecha zawsze świetnie sobie radziła. Teraz też wierzę, że sobie poradzi, ale....

Konto zapomniane13-05-2005 09:43:23   [#13]

Sznowna Doroto zobacz Rzeczypospolitą z dnia 10 maja, a konkretnie zdjęcie maturzystów (kontaktują się jawnie pokazując arkusze) i jakoś nie słyszałem szumu wokół tego bo to przecież słynne Liceum z Warszawy i pewno ich nie obowiązują procedury.

Zola13-05-2005 10:43:53   [#14]
AnJa, mnie ta historia zajęła trochę więcej, rzeczywiście trzeba było trochę pomyśleć, ale młodzież spodziewała się jednak więcej konkretów realizowanych na zajęcia, im zajęło to więcej czasu
sam przyznasz,że podstawy z historii są mocno ogólnikowe
AnJa13-05-2005 11:02:52   [#15]
Jasne.

Widzisz, cały problem w tym, że dla mnie historia to własnie coś takiego jak kombinowanie na podstawe materiału i w oparciu o dosyć ogólna wiedzę.

A dla wielu nauczycieli historii, zwłaszcza z liceów, historia to konkrety realizowane na zajęciach.
Małgosia13-05-2005 14:58:04   [#16]

A mnie się te zadania z historii podobają. Poczytałam dziś w GW. Są one zresztą - moim zdaniem - logiczną kontynuacją takiego stylu egzaminowania, z jakim uczniowie zetknęli się wcześniej, po gimnazjum. Dużo główkowania i kombinowania czyli operowania posiadaną wiedzą.

A raban wokół pociągów, tramwajów i strojów rozpętany w mediach - chyba niepotrzebny i przesadzony. Zawsze się zarzucało edukacji historycznej, że jest zbyt wojenna, bitewna i konfliktowa. No, a jak coś sie pojawiło z gospodarki i kultury (zresztą i tak z polityką powiązanego), to zaraz krzyk.

Arwena13-05-2005 16:30:27   [#17]
Po dzisiejszej biologii podstawowej meldowali, że łatwa. Po rozszerzonej nie przesłuchiwałam.
Małgoś13-05-2005 16:33:39   [#18]

łatwa?

nasza najlepsza uczennica z przeuczenia zapomniała dlaczego kobiety potrzebują więcej żelaza :-)

czasem łatwość zabija ;-)

AnJa13-05-2005 17:23:08   [#19]
Jezu!

Żelaza? To jakieś sado-maso?

To tam kurator kochankę humanitarnie wycina, a tu takie zberezeństwa?????
Ajcila13-05-2005 22:48:42   [#20]

Rozmawiałam wczoraj z bratankiem maturzystą on taki małomówny ale stwierdził, że była łatwa zdawał polski podstawowy i potem żałował że się nie zdecydował na rozszerzony, matmę zaś zdawał rozszerzoną też stwierdził, że była łatwa i komu tu wierzyć.

Zresztą o całej maturze powiedział, że była łatwa:-)

Siostra jego, która studiuje filologię była natomiast oburzona, że polski był tak prosty i wg. niej egzamin dojrzałości powinien być o wiele trudniejszy:-)))

 Sama zdawała 3 lata wcześniej.

for14-05-2005 06:24:59   [#21]
uczę w gimnazjum biologii i po przeczytaniu matury z biologii zamarłam , wiekszośc pytań to poziom gimnazjum - co jest grane w tej nowej maturze?
Mariola14-05-2005 07:26:47   [#22]

a ja po biologi też jestem zdziwiona (łatwością)

Poziom podstawowy był tak banalny, że na 30 % nie trzeba było właściwie żadnej większej wiedzy.
A później, po zestwieniu wyników matury znów okaże się że najsłabiej wypadła matematyka :(
Coś tu chyba jednak nie tak...
JarTul14-05-2005 18:10:42   [#23]
I tu jest koleny problem związany z "nową maturą" - przynajmniej tegoroczną - brak porównywalnego poziomu trudności z poszczególnych przedmiotów. Brak "standaryzacji" i to w ramach arkuszy z poszczególnych przedmiotów, jak i w ramach całości.
AnJa14-05-2005 18:56:16   [#24]
Tego się moim zdaniem zrobić nie da.

Trudne zestawy, łatwe zestawy - to zawsze względne.

A standaryzacja? Jesli standaryzujesz arkusz "wiedzowy" na grupie przypdkowo wybranych niezmotywowanych drugoklasistów to zawsze wyjdzie raczej trudny - czyli niby pasuje.

A od lutego zainteresowaniu maturą z tego przedmiotu biorą się za stukanie -i wyniki mogą wyjść zupełnie inne.
JarTul15-05-2005 08:13:36   [#25]

AnJa

Zgadzam się z Tobą w dużej mierze, dlatego słowo standaryzacja ująłem w stosowne znaczki ;-)))
Wydaje mi się, że dobre przygotowanie egzaminów zewnętrznych wymaga między innymi aby:
1. Na rzecz CKE (oraz szkół) pracował/-y instytucje podobne do Instytutu Badań Kompetencji.
2. Tworzona była baza zadań standaryzowanych (co pozwoli między innymi na  określenie łatwości danego typu zadań i w pewnej mierze poszczególnych zagadnień z poszczególnych przedmiotów).
3. Zestawy egzaminacyjne powinny być tworzone przez fachowców pracujących w tych instytucjach, mających doświadczenie  w zakresie tworzenia zadań standaryzowanych.
Zola15-05-2005 10:58:36   [#26]
zakres trudnośći to jedno, obszerność arkusza to drugie, mam wrażenie że arkusz historyczny był za obszerny i to także powodowało, że uczniowie nie zdążyli
i jescze jedna rzecz, moim zdaniem , może się tu mylę, byłóby nieźle gdyby wszytkie egzaminy trwały tyle samo czasu, np arkusz I 120 minut, potem 60 minut przerwy i II arkusz znowu 120 minut
przyznam że myślę tu oswojej wygodzie, już mam dosyć codziennego sprawdania, a co to dziś się pisze i ile to trwa i kiedy jest przerwa, młodzież też mimo zapozania z regulaminem i mimo,że wisi w gablocie to wciąż się upewnia a ile to dzisiaj potrwa
Konto zapomniane15-05-2005 15:59:28   [#27]

Uczę matematyki w "średnim" liceum i mam córkę, która uczyła się w tzw. "najlepszym" liceum i też zdaje właśnie maturę. Zadania  z matematyki były trudne i czasochłonne, o informatyce już nie wspomnę. Dzieci, które uczyły się matematyki w zakresie rozszerzonym miały możliwość zdobyć trochę punktów, bo im jest wszystko jedno co stoi po drugiej stronie nierówności wymiernej (w standardach jest to ściśle określone, a w dwóch zadaniach autorzy przedobrzyli), pod warunkiem, że opanowały stres i w gąszczu informacji doczytały się o co chodzi. Śledząc zadania z różnych przedmiotów zastanawiam się z czego móże zdawać maturę średniozdolny, pracowity ale niezbyt lotny uczeń reklamowanych do niedawna klas liceum profilowanego. 

A swoją drogą może autorzy zadań maturalnych przedstawiliby się społeczności i podjęli dyskusję publiczna z nauczycielami, metodykami, uczniami. Czy ktoś myśli o higienie pracy uczniów (zdawanie języka obcego od 9 do 15:30, rozwiązywanie najpierw zadań łatwych potem trudnych,), bo higiena pracy dyrektorów wstających o 4 rano i komisji nie jest wszak ważna.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]