Forum OSKKO - wątek

TEMAT: system oceniania
strony: [ 1 ]
alfa3609-05-2005 22:20:56   [#01]
Jak poradziliscie sobie z rozporządzeniem o ocenianiu? Chodzi mi o zmiany dotyczące sposobu poprawiania oceny końcoworocznej. Może moze ktoś mi pomóc?
alfa3610-05-2005 12:51:46   [#02]
Nikt tym się nie zajmował....?
beera10-05-2005 13:11:46   [#03]

popatrz

do wymiany plków.

tam Fred umieścił swoją propozycję.

Wszyscy zajmowaliśmy się tym, ale to było we wrześniu ;-)

jmz10-05-2005 20:59:11   [#04]

U nas jest mniej więcej tak (podaje z pamięci):

1. Na 2 tygodnie przed posiedzeniem komisji klasyfikacyjnych nauczyciele proponują oceny roczne (zapisują je w oddzielnej kolumnie w dzienniku)

2. Uczeń pisemnie wnioskuje do nauczyciela przedmiotu o podwyższenie oceny (maksymalnie o jedną w górę), najpóźniej na tydzień przed posiedzeniem klasyfikacyjnym.

3.Nauczyciel przedmiotu ustala z uczniem zakres i termin poprawy. Zadania powinny odpowiadać poziomowi wymagań na ocenę, o którą ubiega się uczeń.

4. Jeśli uczeń rozwiążę 75% z tych zadań poprawnie - podwyższa ocenę (najpóźniej 3 dni przed posiedzeniem komisji klasyfik.)

5. Nauczyciel przedmiotu przechowuje dokumentację z powyższych działań  do końca roku szkolnego.

 Być może jest tu sporo biurokracji. Ale ma to swoje zalety: nauczyciel przemyśli oceny zanim je wystawi; uczeń musi naprawdę chcieć się poprawić. A poza tym są "dowody" w przypadku odwoływania sie po zakończeniu zajęć.

Doris10-05-2005 21:29:01   [#05]

U mnie było (ułożyłam wspólnie z komisją statutową) podobnie, ale jak juź kiedyś pisałam, pisany jest nowy statut przez dyrekcję. Zmiany idą w kierunku uniemożliwienia uczniowi takiego egzsaminu ( np. przez warunek b. wysokiej frekwencji) i tłumaczenia się nauczyciela przed dyrektorem z oceny jaką wystawił. A było tak pięknie: 

1. tak samo tylko na tydzień przed klasyfikacją

2.pisemnie do dyrektora najpóźniej dzień po powiadomieniu rodziców na zebraniu o proponowanej ocenie rocznej; na dowolną ocenę. Warunki: klasyfikowanie z wszystkich prxzedmiotów i nie więcej niż jedna proponowana ocena ndst

3. 4. 5. prawie taka sama

AnJa10-05-2005 21:37:28   [#06]
Po ostatniej nowelizacji statutu mamy min.tydzień przed RP poinformować.

Właśnie będę ten statut łamał (no, naginał) nakazując zrobić to na miesiąc przed RP.

Tydzień to własciwie tylko uprzedzenie wyroku - tu juz nic zrobić nie można.

Inne rzeczy - egz. sprawdzające, waruki dopuszczenia do nich  itp u nas nie wystepują.
krystyna10-05-2005 22:00:50   [#07]

fragment z naszego statutu

§ 28.  Tryb ustalania rocznych ocen klasyfikacyjnych.

1.      Poinformowanie uczniów i ich rodziców zgodnie z  § 20 i § 21.

2.      Poinformowanie uczniów przez nauczycieli prowadzących poszczególne zajęcia edukacyjne oraz przez wychowawcę na 16 dni przed rocznym klasyfikacyjnym zebraniem rady pedagogicznej, o przewidywanych dla nich rocznych ocenach klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz ocenie zachowania i wpisanie tych ocen w dzienniku lekcyjnym w kolumnie poprzedzającej wpis oceny rocznej.

3.      Poinformowanie rodziców (prawnych opiekunów) przez wychowawców na 14 dni przed rocznym klasyfikacyjnym zebraniem rady pedagogicznej o przewidywanych  rocznych ocenach klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz ocenie zachowania, z zastrzeżeniem

      ust. 4.:

1)   na piśmie, podczas zebrań z rodzicami (prawnymi opiekunami), którzy potwierdzają przyjęcie informacji przez  podpis w dzienniku lekcyjnym

2)   w przypadku nieobecności rodziców (prawnych opiekunów) na zabraniu:

a)   wezwanie rodziców (prawnych opiekunów) po odbiór informacji

b)   w szczególnych przypadkach listownie – za potwierdzeniem odbioru.

4. Poinformowanie uczniów i ich rodziców (prawnych opiekunów) przez wychowawców (po konsultacji z nauczycielami poszczególnych zajęć edukacyjnych) na 30 dni przed rocznym klasyfikacyjnym zebraniem rady pedagogicznej o przewidywanych  rocznych ocenach niedostatecznych  z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych i sporządzenie stosownej notatki w dzienniku lekcyjnym.

           

5. Warunki i tryb uzyskiwania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych: 

1)    Każdy uczeń ma prawo poprawienia przewidywanej rocznej oceny klasyfikacyjnej z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych .

2)    Nie ulegają zmianie kryteria oceniania.

3)    Do 3 dni od uzyskania informacji o przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej uczeń (lub jego rodzice, prawni opiekunowie) zwraca się z pisemną prośbą do nauczyciela przedmiotu o podwyższenie przewidywanej oceny (na wniosku wg wzoru).

4)    Nauczyciel następnego roboczego dnia od otrzymania wniosku ustala:

§       formy poprawy przewidywanej wcześniej oceny klasyfikacyjnej ;

§       termin poprawy ;

§       powiadamia ucznia (rodziców, prawnych opiekunów);

5)    Ustalona ocena nie może być niższa od przewidywanej.

6)    Ustaloną ocenę wpisuje się do dziennika lekcyjnego na 3 dni przed klasyfikacyjnym  plenarnym rocznym zebraniem RP.

7)    Dokumentację związaną z powyższą procedurą przechowuje nauczyciel do końca roku szkolnego tj. do 31 VIII.

6.  Na 3 dni przed rocznym klasyfikacyjnym zebraniem rady pedagogicznej nauczyciele ustalają i wpisują oceny roczne z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz ocenę zachowania do dziennika lekcyjnego.

7. Roczna ocena klasyfikacyjna z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych uzyskana przez ucznia w wyniku egzaminu klasyfikacyjnego, jest ustalona zgodnie z  § 30.

8. Roczna ocena klasyfikacyjna z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych uzyskana przez ucznia w wyniku egzaminu poprawkowego, jest ustalona zgodnie z  § 31.

9. Roczna ocena klasyfikacyjna z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych uzyskana przez ucznia w wyniku sprawdzianu komisyjnego, jest ustalona zgodnie z  § 32.

PAnka10-05-2005 22:02:35   [#08]
Doris z tego co zapoznałam się z rozporządzeniem to nie można "uniemożliwić" zdawania takiego egzaminu:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU
z dnia 7 września 2004 r.
w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych
§ 3.pt.3. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje....
6.ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania;
Ja to rozumiem że zawsze uczxeń ma prawo próbować nie rozumiem na jakiej podstawie można je ograniczać???
AnJa10-05-2005 23:12:18   [#09]
W WSO ustalone, że ma zdobywać punkty w trakcie roku.

Może też uzyskać punkty dodatkowe. I w trakcie roku i już po ustaleniu oceny przewidywanej.
Doris11-05-2005 11:46:50   [#10]

do Panki

Ja też nie rozumiem. Rozmawiałam z dyrektorem na ten temat, ale On stwierdził, że na na jakimś szkoleniu prowadzonym przez "specjalistkę wizytatorkę",  sugerowano następujące rzeczy ( nasz dyrektor odczytał to jako kazano):

1) ograniczyć do 0 egzaminy poprawkowe wlaśnie warunkiem bardzo wysokiej frekwencji. Tłumaczyam mojemu "wodzowi", że to bzdura, która spowoduje dodatkową robotę dla nauczycieli, którzy będą musieli liczyć pałeczki (frekwencję) na swoich lekcjach, która okaże się usprawiedliwiona. Wtedy uczniowie będą się odwoływać pisząc , że mają niską frekwencję, bo np. pomagali w domu, gdy matka była w szpitalu itd. Poza tym uczeń przekonany, że został skrzywdzony będzie się odwoływał po zakończeniu roku szkolnego i po co nam to.

2) uczeń bez pytania (sam) ma udowodnić, że umie na więcej (sic!)

Będę bronić naszego wcześniejszego projektu, ale powoli zaczynam mieć dość. Ciekawa jestem kiedy w ogóle powstanie ten "dyrektorski", ale znając kulturę prawną w mojej szkole statut jest do niczego niepotrzebny.

zgredek11-05-2005 11:50:46   [#11]

Doris - nie wierzę w to co piszesz

egzamin poprawkowy to prawo, z którego może skorzystać uczeń jeśli spełni warunki zapisane w rozporządzeniu o klasyfikowaniu

warunki spełnione - uczeń chce - uczeń przystępuje

jmz11-05-2005 19:40:47   [#12]

Uzupełnię swój wczorajszy wpis, a raczej wyjaśnię: to nie jest żaden egzamin tylko zwykłe poprawianie. nauczyciel przedmiotu sam o wszystkim decyduje, a "papiery" trzyma, żeby mieć "dowody", że uczeń miał możliwośc podwyższenia oceny itd. Czyli chyba jest tak jak zawsze było w szkole, gdy uczeń chciał się poprawić, tylko teraz ma być tzw. podkładka.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]