Forum OSKKO - wątek

TEMAT: ocena ze sztuki
strony: [ 1 ]
cynamonowa04-05-2005 14:15:05   [#01]
 Przypomnijcie proszę czy dobrze pamiętam. Ocenę ze sztuki  (na swiadectwie) wpisujemu do muzyki i plastyki, prawda?
Magosia04-05-2005 14:22:57   [#02]

Na pewno tak

nawet jeśli realizuje to jeden nauczyciel w bloku.
beera04-05-2005 17:08:30   [#03]

hm...

chyba nie

wpisujemy albo tu albo tu robiąc klamrę

for04-05-2005 17:12:44   [#04]
wypisujemy oddzielnie oceny, bez klamry, przynajmniej tak było w ubieglym roku, z klamrą było dwa lata temu, uczeń musi mieć dwie oceny, bo trudno potem jednoznacznie wyliczyć średnią ocen a jest to potrzebne przy naborze do szkół ponadgimnzjalnych
beera04-05-2005 17:22:22   [#05]

for

gdzie masz do tego podstawę jakąś?

Zawisza nam tak kiedyś odpisała na nasze stanowisko( że oceniamy z dwoch przedmiotow wchodzących w sklad bloków)
, potem wprowadzili te klamry jakimś pismem.

Juz nie pamiętam, co jest obowiązujące, bo nie mogę tego pisma znależć..

beera04-05-2005 17:28:58   [#06]

chyba mamy wszyscy rację :-)

znalazlam z 2003 roku pismo MENIS:

asia 04.06.2003 15:34 [#01]
Sztuka. Po raz ostatni? Poczytajcie, mamy nowości :-)

dzisiaj się pojawiło na stronie MENIS

Ocenianie zajęć z muzyki i plastyki

W związku z licznymi pytaniami i wątpliwościami dotyczącymi ustalania ocen z muzyki plastyki w szkołach podstawowych i gimnazjach, uprzejmie wyjaśniam.

Do końca roku szkolnego 2001/2002 podstawa programowa kształcenia ogólnego w ww. typach szkół zawierała przedmiot sztuka (muzyka, plastyka). Od roku szkolnego 2002/2003 podstawa programowa kształcenia ogólnego dla tych szkół uwzględnia dwa przedmioty: muzykę i plastykę.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 roku w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych dopuszcza w § 3 ust. 10 możliwość wprowadzenia w szkolnym planie nauczania zestawiania zajęć edukacyjnych w blok przedmiotowy, w ramach którego prowadzone jest zintegrowane nauczanie treści i umiejętności z różnych dziedzin wiedzy, realizowane w toku jednolitych zajęć edukacyjnych. Warunkiem jest zapewnienie realizacji zadań wynikających z podstawy programowej oraz zachowanie wymiaru godzin poszczególnych zajęć edukacyjnych, określonego w ramowym planie nauczania. Jeden z tak tworzonych bloków przedmiotowych został nazwany "sztuką".

Blok przedmiotowy nie jest przedmiotem.

Jest natomiast formą realizacji przedmiotów wchodzących w skład tego bloku.

W dokumentacji dotyczącej końcoworocznego oceniania ucznia (arkusze ocen, świadectwa szkolne) należy ustalić oceny z każdego przedmiotu wchodzącego w skład bloku przedmiotowego.

Zgodnie z § 8 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 stycznia 2000 r. w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz. U. Nr 6, poz. 73 z późniejszymi zmianami) na świadectwach ukończenia szkoły wpisuje się również te obowiązkowe zajęcia edukacyjne i uzyskane z nich oceny końcoworoczne, z których nauka, zgodnie ze szkolnym planem nauczania, zakończyła się w klasie programowo niższej.

Jeśli więc w roku szkolnym 2002/2003 w klasie VI szkoły podstawowej i w klasie III gimnazjum szkolny plan nauczania nie przewiduje muzyki plastyki, a nauka z tych przedmiotów zakończyła się w odpowiednio niższej klasie programowej jako sztuka, na świadectwie ukończenia szkoły w miejscach przeznaczonych na wpisanie ocen z muzyki plastyki należy:

To z krzyżykiem, to wlasnie klamra:-)

krystyna04-05-2005 17:43:39   [#07]

od p. Zawiszy

25 marca OSKKO otrzymało odpowiedź z MENISA:

 

 

Ministerstwo                                                                                Warszawa, 18 marca 2003 r.

Edukacji Narodowej i Sportu

DKOS- 4030 -l 78/02/03

 

Ogólnopolskie Stowarzyszenie

Kadry Kierowniczej Oświaty

Uprzejmie dziękuję za nadesłane uwagi dotyczące projektu rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności (pismo OSKKO/0-03/2003 z 3 marca br., które wpłynęło do tut. urzędu 12 marca br.).

Dziękuję również za deklarację chęci współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej i Sportu w sprawach dotyczących opiniowania projektów aktów prawnych. Wyrażam głębokie przekonanie, że współpraca w tej dziedzinie przyczyni się do tworzenia takiego prawa oświatowego, które będzie jednoznacznie interpretowane przez wszystkich zainteresowanych.

Odnosząc się do konkretnych uwag sformułowanych przez Stowarzyszenie, wyrażam następującą opinię.

1. Wprowadzona w § 3 ust. 10 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U.Nr 15, póz. 142 z późn. zm.) możliwość zestawiania w szkolnym planie nauczania zajęć edukacyjnych w blok przedmiotowy winna być traktowana jako dopuszczona prawem jedna z form realizacji zajęć edukacyjnych. Blok przedmiotowy nie jest obowiązkowym zajęciem edukacyjnym ujętym w ramowym planie nauczania.

2. Klasyfikacyjna ocena końcoworoczna musi być ustalona z obowiązkowych zajęć edukacyjnych (§ 10 ust. l rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 marca 2001 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 29, póz. 323 z późn. zm.)

3. Nie sądzę, by nauczyciel korzystający z możliwości zestawiania zajęć edukacyjnych w blok przedmiotowy (przy wyraźnym warunku zapewnienia realizacji zadań wynikających z podstawy programowej oraz zachowania wymiaru godzin poszczególnych zajęć edukacyjnych, określonego w ramowym planie nauczania), miał jakiekolwiek trudności w ustaleniu klasyfikacyjnych ocen końcoworocznych z poszczególnych obowiązkowych zajęć edukacyjnych wchodzących w skład bloku przedmiotowego.

4. Nauczyciele, którzy zdobyli kwalifikacje do realizacji bloku przedmiotowego „sztuka" mogą uczyć plastyki i muzyki bądź prowadzić te dwa obowiązkowe zajęcia edukacyjne w formie bloku przedmiotowego „sztuka".

 

Bardzo istotnym elementem przy rozpatrywaniu kwestii dotyczących oceniania, klasyfikowania i promowania jest konieczność zachowania porównywalności świadectw, która byłaby bardzo trudna (albo wręcz niemożliwa) w przypadku możliwości zestawiania różnych zajęć edukacyjnych w bloki przedmiotowe. Ustalanie klasyfikacyjnych ocen końcoworocznych z poszczególnych obowiązkowych zajęć edukacyjnych wykorzystane jest również przy rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych (kryteria przyjęć muszą uwzględniać oceny z języka polskiego i trzech wybranych zajęć edukacyjnych - § 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 sierpnia 2001 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. Nr 97, póz. 1054 z późn. zm.).

Jeszcze raz serdecznie dziękuję. Z wyrazami szacunku:

 

beera04-05-2005 17:54:30   [#08]

Krystyno, ale

pismo, ktore ja wkleiłam ma późniejsza datę i jest informacją na temat wystawiania ocen z bloku wlaśnie.

Gdy odpowiadali na nasze pismo dopiero się zastanawiali co zrobić z tym fantem ;-)

krystyna04-05-2005 21:19:05   [#09]

Asiu,

wkleiłam p. Zawiszę, bo pisałaś "Już nie pamiętam, co jest obowiązujące, bo nie mogę tego pisma znależć..." i myślałam, że o to pismo Ci chodzi...

Natomiast klamra dotyczyła tylko roku 2002/2003 klas kończących szkołę.

W dokumentacji dotyczącej końcoworocznego oceniania ucznia (arkusze ocen, świadectwa szkolne) należy ustalić oceny z każdego przedmiotu wchodzącego w skład bloku przedmiotowego.

beera04-05-2005 21:36:19   [#10]

oooo

widzisz :-)

jestem więc starej daty:-)

To w nowym rozporzadzeniu jest tak już?

Tak to jest gdy czlowiek odpowiada  nie z wiedzą, a tylko z "kolataniem w głowie"

Dobrze, że czuwasz:-))))

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]