Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Czy IBO ma rację?
strony: [ 1 ][ 2 ]
Jacek W29-04-2005 14:24:48   [#01]

Dostałem 21 kwietnia E-mailowy serwis prawny Vulcana, a w nim zlinkowany pośrednio (http://www.ibo.edu.pl/esp/05/0421/122331.pdf) dokument IBO, gdzie pisze tak:

Szczególnie zwróć uwagę na to, iż rozporządzenie:

...

4. zapisało nową zasadę - w arkuszach ocen po wpisaniu wyników klasyfikacji rocznej (semestralnej) uzyskanych w klasie programowo najwyższej (semestrze programowo najwyższym) szkoły danego typu należy w kolejnej kolumnie wpisać wyniki klasyfikacji końcowej.

Czy nie uważacie, że to nadinterpretacja?

Jacek Wojdałowicz

krystyna29-04-2005 14:40:37   [#02]

Chyba nie, bo wynika to wprost z Rozp. MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU1) z dnia 14 marca 2005 r. w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw.............   - Załącznik nr 1 do rozporządzenia - Informacje ogólne:


 "
14. W arkuszach ocen po wpisaniu wyników klasyfikacji rocznej (semestralnej) uzyskanych w klasie programowo najwyższej (semestrze programowo najwyższym) szkoły danego typu należy w kolejnej kolumnie wpisać wyniki klasyfikacji końcowej, z uwzględnieniem § 7 rozporządzenia."

Jacek W29-04-2005 15:03:16   [#03]

Ooooooooppsssssssss

Składam samokrytykę.

joszka29-04-2005 15:52:43   [#04]

A jest rubryka?

Czy trzeba kreślić?......!!!!
bogna29-04-2005 16:51:43   [#05]

pewnie trzeba kreślić,

bo dla różnych osobników

różna może być długość okresu nauki w danej szkole (powtarzanie klasy),

a więc trudno okreslić, która kolumna będzie tą kolejną - ostatnią ;-)

zgredek29-04-2005 16:58:17   [#06]

o rany - Jacek po coś to wynalazł?

nie doczytałam i jakoś szczęśliwsza byłam:-(

Jacek W29-04-2005 18:23:18   [#07]

zgredek,

wyzetowane?   :((
zgredek29-04-2005 18:27:21   [#08]
nie;-)
Jacek W29-04-2005 18:38:24   [#09]
No to mogę powiedzieć, że wynalazłem, żebyś zdążyła przed wykreśleniem ;)
bogna29-04-2005 22:15:34   [#10]
sugerujecie, że niewykorzystane kolumny należy wyzetować?
zgredek29-04-2005 22:17:54   [#11]

nie, nie trzeba

Jacek tak tylko zażartował;-)

natomiast nie bardzo rozumiem jaki sens ma przepisywanie tego co już zostało napisane?

zgredek29-04-2005 22:21:21   [#12]

zastanawiałam się już niejednokrotnie nad klasyfikacją klas kończących

to znaczy, zastanawiałam się nad sensem klasyfikowania ich za ostatni rok (semestr)

klasyfikacja końcowa powinna być podsumowaniem całego cyklu kształcenia

ale jakaś sprzeczność mi wychodzi:

podwójne klasyfikowanie?

bo przecież jeśli mieli geografię w klasie pierwszej, to już ją podsumowano w klasie pierwszej

czyli co?

jeszcze raz?

bogna29-04-2005 22:21:30   [#13]

żeby było więcej możliwości pomyłek? ;)

a może dlatego, ze niektórym przedmiotom zmieniała się w między czasie nazwa,

a niektóre zajecia były - a nie ma ich na świadectwie?

Jacek W29-04-2005 23:47:02   [#14]

bogna #10, zgredek #11 - wcale nie żartowałem.

§ 8. 1. Świadectwa, dyplomy i inne druki szkolne wypełnia się czytelnie, bez poprawek, pismem komputerowym, maszynowym lub ręcznym, z zastrzeżeniem § 9.

...

3. W wierszach, które nie są wypełnione, wstawia się poziomą kreskę, a w przypadku zwolnienia ucznia z zajęć edukacyjnych w wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny wpisuje się wyraz "zwolniony(a)". W przypadku niewypełnienia kilku kolejnych wierszy można je przekreślić ukośną kreską, z wyjątkiem pierwszego i ostatniego wolnego wiersza, w których wstawia się poziome kreski.

A teraz hop do załącznika nr 2 - Wykaz wzorów świadectw, dyplomów, zaświadczeń i innych druków szkolnych, gdzie: 29. Arkusze ocen.

bogna29-04-2005 23:56:43   [#15]

ale to chyba (taką mam nadzieję) dotyczy wierszy w kolumnach, które są wypełnione,a nie tych gdzie cała kolumna jest pusta ?

Jacek W29-04-2005 23:58:58   [#16]
Dyć pusta kolumna zawiera wiersze niewypełnione. Ja zetuję.
bogna30-04-2005 00:01:54   [#17]

no niby tak - ale tych kolumn jest dużo za dużo

i tak wszystkie zetować?

Jacek W30-04-2005 00:05:18   [#18]
Moim zdaniem tak.
rzewa30-04-2005 00:07:32   [#19]

jak arkusze

sa wypełniane na kompku (drukowane całe wraz z zawartością) nie ma problemu z pustymi kolumnami i ich kreśleniem - takich kolumn po prostu nie ma... :-)

A klasyfikację końcowa trzeba wpisać, żeby się trześć świadectwa zgadzała z arkuszem - jak nie jest wpisana, to może zdarzyć się niezła rozbieżność.

zgredek30-04-2005 00:10:17   [#20]

Ewa - nie może się zdarzyć rozbieżność

wszystko jest w arkuszach

i to jest powtarzanie tego co już było wpisane

Jacek W30-04-2005 00:11:12   [#21]
A to można tak? Nie trzeba druknąć pustych?
rzewa30-04-2005 00:16:17   [#22]

pewnie, że można

nigdzie nie ma zakazu, ani nakazu by kupować druki.

Ja tak właśnie robię.

zgredku, będzie rozbiezność, u mnie np. z techniką, która jest tylko w klasie 4.

Czyli np dzieciaki w roku szk. 2002/2003 miały technikę, potem w 2003/2004 i 2004/2005 nie miały, a przecież na swiadectwie wystawionym w roku szk. 2004/2005 muszę im tę technikę wpisać.

Jeśli nie będzie w arkuszach klasyfikacji końcowej to w roku szk. 2004/2005 nie będzie zgodności między arkuszem a świadectwem.

zgredek30-04-2005 00:17:45   [#23]

ale ona ta technika jest w arkuszach, czy jej nie ma?

rzewa30-04-2005 00:19:34   [#24]

jest

ale nie w tym roku szkolnym!

Jak nie ma wpisanej klasyfikacji końcowej to jest tylko w 4 klasie - a na świadectwie jest i w 4 i w 6 klasie.

Jacek W30-04-2005 00:20:40   [#25]
Nakazu by kupować druki nie ma, ale jest wzór z rozporządzenia. A jak nie wydrukujesz tych rubryk, to nie będziesz miała arkusza zgodnego z rozporządzeniowym. Hę?
zgredek30-04-2005 00:21:15   [#26]

w takim razie powrócę do klasyfikacji końcowej

przy takim zapisie w arkuszach (przyznaję się, że nie doczytałam)

klasyfikacja końcowa powinna być klasyfikacją końcową - czyli jeszcze raz klasyfikować z geografii, która była w klasie pierwszej?

i która była już zakończona klasyfikacją w klasie pierwszej?

Jacek W30-04-2005 00:23:06   [#27]
To ta z klasy pierwszej była zarówno roczną, jak i końcową. A na końcu w ostatniej kolumnie nie klasyfikujesz, tylko przepisujesz wynik klasyfikacji.
zgredek30-04-2005 00:23:24   [#28]

czegoś nie rozumiem

do tej pory nie było problemu

przedmiot kończył się wcześniej

klasyfikowaliśmy za rok szkolny

natomiast świadectwa - wypełniane były na podstawie wszystkich klasyfikacji

w czym problem?

zgredek30-04-2005 00:25:17   [#29]
po co przepisywać, jeśli jest w arkuszu??????
Jacek W30-04-2005 00:27:34   [#30]
Dobre pytanie :)
zgredek30-04-2005 00:28:49   [#31]
i dziwisz się, że mam Ci za złe, żeś poczytał ze zrozumieniem?
rzewa30-04-2005 00:29:01   [#32]

to nie tak

klasyfikacja końcowa polega na stwierdzeniu jakie oceny będą widniały na świadectwie ukończenia szkoły - a to które to maja byc oceny z dotychczas wystawionych okresla rozporządzenie o ocenianiu.

.......

A po co mi puste rubryki? Przeciez jest ważna treść, a nie tabelka. Po prostu mój arkusz nie zawiera np. 5 strony - nigdzie nie jest napisane, że ta strona być musi. Ale jak jakiś gorliwy kontroler będzie się upierał przy pustej stronie to dodrukuję - niech ma :-)

zgredek30-04-2005 00:31:58   [#33]

nie - klasyfikacja końcowa zatwierdza wszystkie otrzymane do tej pory oceny

nie ma powdow do powrotu do tego co było wcześniej - to było wcześniej

tak myślę

natomiast co wpisać na świadectwie - napisane w rozporządzeniu

Jacek W30-04-2005 00:33:05   [#34]
Czyli Ewa - masz dwie uchwały na koniec roku w klasach programowo najwyższych - jedna w sprawie klasyfikacji rocznej i druga w sprawie końcowej?
krystyna30-04-2005 00:34:59   [#35]

puste strony w arkuszu

denerwują wszystkich od dawna !

ale jak się ich pozbyć, skoro arkusz ma być zgodny ze wzorem, który liczy sobie np. w gimnazjum 8 stron i już;

i nawet drukowany i w większości niewypełniony, znaczy wyzetowany, te 8 stron musi mieć;

a najgorsze są te fruwające środki !

To może znowu zapytać kogoś w Menisie, czy tych stron musi być tyle co we wzorze - a jest to marnotrawstwo lasów, sił i środków przeogromne, czy tworzyć ich tylko tyle (oczywiście wg menisowego wzoru !), ile wymaga długość edukacji delikwenta ???

A w sprawie formułki zmieniajacej skalę ocen na str.1 - daliśmy zrobić pieczątkę z nową skalą ocen zachowania oraz z adnotacją "Skala ocen obowiązuje od dnia 13 września 2004 r." - wszystko zmieściło się na jednej pieczątce, a teraz tylko kreślić stare i tłuc nowe !

Jacek W30-04-2005 00:35:27   [#36]

Ewa,

Przeciez jest ważna treść, a nie tabelka.

Nie wiem dokładnie, ale raczej się nie zgadzam. Jak drukujesz świadectwo, to też pomijasz np. nieużywane Indywidualny program lub tok nauki?

zgredek30-04-2005 00:35:52   [#37]

kurczę, a do tej pory to takie proste było

Jacek nie czytaj więcej;-))))))))))))))))

bogna30-04-2005 00:36:53   [#38]

to przepisywanie - nie jest takie złe;-)

to może przydać się po latach do wystawiania duplikatu.

Bywa tak, że różne roczniki uczniów w tym samym zawodzie uczą sie wg różnych programów nauczania ( tak mieliśmy np z mechanikiem pojazdów samochodowych) - oczywiscie nazwy przedmiotów też się różnią;

dzieciak powtarza klasę - i wtedy część z tych przedmiotów, które ma w arkuszu - może nie znaleźć się w klasyfikacji końcowej.

Na przykład w arkuszu będzie: "przepisy ruchu drogowego" oraz "przepisy ruchu drogowego i technika kierowania pojazdami",

a na świadectwie (czyli też w tej ostatniej kolumnie) znajdzie się tylko ta druga nazwa.

rzewa30-04-2005 00:37:22   [#39]

:-))

Jacek, toż napisałam, że zawsze mogę te puste strony dodrukować - w czym problem? :-))
Jacek W30-04-2005 00:37:35   [#40]

zgredek,

cza wymagać od ustawodawcy, a nie mnie opierniczać  :)
zgredek30-04-2005 00:40:04   [#41]

bogna

przecież to są dwa różne przedmioty!

-------------------

uczeń zaczyna naukę w klasie pierwszej

ustalam plan nauczani na cały cykl

realizuje określone programy nauczania

dlaczego chcesz mu zmienić nazwę przedmiotu w cyklu?

zmieniasz mu program?

Jacek W30-04-2005 00:40:28   [#42]
Nie ma problemu, tak się z rana dla sportu czepiam. No a ile tych uchwał masz?
rzewa30-04-2005 00:41:37   [#43]

dwie

O! :-)
zgredek30-04-2005 00:41:44   [#44]
Jacek ja Cię nie opierniczam, ja Cię proszę;-)))))))))))))))
bogna30-04-2005 00:42:05   [#45]

zgredku

ten "mój" uczeń powtarza którąś klasę

i łapie się na inny program i inne nazwy przedmiotów

Jacek W30-04-2005 00:44:00   [#46]

ustalam plan nauczani na cały cykl

A nie pamiętasz, jak się poprawiało wychowanie fizyczne na kulturę fizyczną i na odwyrtkę? A cykl trwał :))

zgredek30-04-2005 00:45:41   [#47]

a to ja mu róznice programowe robię, czyli robię to o czym mądrzy od różnych takich zapomnieli

klasyfikacyjne robię - bo ma mi się zgadzać i już

a jak zakres taki sam - to komisyjnie stwierdzam, że taki sam i ocenę ma jaką miał

i łamię wszystkie przepisy i mam to w nosie

ale jak kończy to kończy z tymi przedmiotami, które powinien skończyć

Jacek W30-04-2005 00:47:31   [#48]

Kurde, a ja miałem jedną tylko o rocznej, końcową traktowałem jako formalne stwierdzenie, które oceny na świadectwo pisać. Zamkną mnie?

PS Ewa, czytałaś w gazecie? Znowu się nasz kurator popisał...

zgredek30-04-2005 00:48:01   [#49]

a Ty mi Jacku zmiany nazewnictwa nie wytykaj - bo jak zmienili to napisali, ze zmienili i po zmianie ma być tak jak po zmianie i już

-------------------

a co do duplikatów - to jakąś rację macie chyba

ale dlaczego ja mam się martwić o duplikaty?

niech się MENiS martwi i napisze co z tym zrobić

Jacek W30-04-2005 00:52:48   [#50]
Ci nie wytykam, tak se piszę i uśmiecham się na końcu :)
strony: [ 1 ][ 2 ]