Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Kwalifikacje
strony: [ 1 ]
Klarysa11-09-2024 16:09:36   [#01]

Witam :)

Mam kolejne zapytanie o kwalifikacje- chodzi o nauczyciela współrealizującego proces kształcenia w klasie IV.

Pani ukończyła:

Studium wychowania przedszkolnego 

Pedagogika w zakresie wychowania artystycznego i wczesnoszkolnego (licencjat)

Pedagogika w zakresie wychowania artystycznego i wczesnoszkolnego (magister).

Pani jest emerytką, stopień awansu to nauczyciel dyplomowany. J

Jaka jest szansa zatrudnienie bez pytania o zgodę KO/

Jak myślicie?

 


post został zmieniony: 11-09-2024 16:14:34
izael11-09-2024 19:27:40   [#02]

Klarysa, szanse raczej zerowe:(

Pani nie ma żadnej pedagogiki specjalnej...

Martuta11-09-2024 21:16:15   [#03]

Ja również mam ogromną prośbę/ zapytanie o kwalifikacje- również chodzi o nauczyciela współrealizującego proces kształcenia.

Pani ukończyła:

Uniwersytet  na  kierunku - Towaroznawstwo /tytuł -inżynier/ - 2009r.

Studia Podyplomowe  w zakresie przygotowania pedagogicznego-2011r. Na dyplomie pisze, że program studiów obejmował 600godzin  i że to studia podyplomowe przygotowujące do nauczania przedmiotów zawodowych.

Studia II stopnia  magisterskie - Pedagogika, Specjalność- Terapia pedagogiczna z wczesnym wspomaganiem rozwoju- 2024

Studia podyplomowe - Oligofrenopedagogika -2024

 

Czy Pani ma kwalifikacje pedagoga specjalnego?

 

 

rzewa11-09-2024 21:52:45   [#04]

ma wystarczające kwalifikacje na stanowisko n-la współorganizującego

na stanowisko pedagoga specjalnego ma kwalifikacje do 31.08.2026

Martuta11-09-2024 22:05:38   [#05]

Dziękuję Ci bardzo za odpowiedź i cieszę się z takiej oceny sytuacji.

Pozdrawiam serdecznie.

Dan6713-09-2024 18:42:38   [#06]

Witam

Mam pytanie dotyczące kwalifikacji:

1.  n-l w 2022 r. - ukończył studia podyplomowe z informatyki /385 godz/ - czy ma uprawnienia do nauczania tego przedmiotu w szk. podstawowej i szk. branżowej I st? /ma studia magisterskie z geogr/

2. n-l w 2023 ukończył studia podyplomowe  z w. fizycznego /515 godz/czy ma uprawnienia do nauczania tego przedmiotu w szk. podstawowej i szk. branżowej I st? /ma ukończone magisterskie z fizjoterapii i kurs pedagogiczny/

3. n-l w 2023 - ukończył studia podyplomowe z wiedzy o społeczeństwie /482 godz/ czy ma uprawnienia do nauczania tego przedmiotu w szk. podstawowej ? /ma magisterskie z historii/

4. n-l w 2024 - ukończył studia podyplomowe z muzyki /460godz/ i plastyki /476 godz/ czy ma uprawnienia do nauczania tego przedmiotu w szk. podstawowej ? ma studia magisterskie z ped specj.

czy rozp o kwalif. z 2019 mówi o ilości godz wymaganych na studiach podypl?

rzewa15-09-2024 22:42:24   [#07]

studia podyplomowe aby były kwalifikacyjne muszą być 3 semestralne -> z tego wynika minimalna liczba godzin ale to przepisy dot. szkolnictwa wyższego więc dla dyrektora szkoły istotne jest ile semestrów trwały wg świadectwa wydanego prze szkołę wyższą

I odpowiedzi:

1. Ma

2. 2 x ma

3. 2 x ma

4. ma

pkarlin10-10-2024 11:12:31   [#08]

Czy nauczyciel uzyska kwalifikacje w drodze studiów podyplomowych?
Ma ukończone:

  • studia inżynierskie z logistyki (dyplom z 2 lutego 2019 r.)
  • studia magisterskie z zarządzania (dyplom z 2021 r. )
  • posiada ppp z teoretycznych przedmiotów zawodowych

Nauczyciel chce w drodze studiów podyplomowych uzyskać kwalifikacje do nauczania informatyki w szkole ponadpodstawowej.

Czy może to zrobić w drodze studiów podyplomowych?

Widzę kolizję w rozporządzeniu z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. poz. 2102)

§ 3. 1. Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w klasach IV-VIII szkół podstawowych i w szkołach ponadpodstawowych, z wyjątkiem szkół specjalnych i oddziałów specjalnych w szkołach ogólnodostępnych oraz szkół w okręgowych ośrodkach wychowawczych, zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich, w placówkach doskonalenia nauczycieli, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradniach specjalistycznych, bibliotekach pedagogicznych, placówkach oświatowo-wychowawczych, placówkach zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania i kolegiach pracowników służb społecznych posiada osoba, która ukończyła:

1) studia pierwszego i drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie prowadzone zgodnie z nowym standardem kształcenia na:
a) kierunku studiów zgodnym z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami i posiada przygotowanie pedagogiczne lub
b) kierunku studiów, których program określa efekty uczenia się w kategoriach wiedzy i umiejętności obejmujące treści nauczania określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie nauczanego przedmiotu lub treści prowadzonych zajęć na odpowiednim etapie edukacyjnym, i posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
c) kierunku studiów, których program określa efekty uczenia się w kategoriach wiedzy i umiejętności obejmujące treści nauczania odpowiadające wymaganiom ogólnym określonym w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie nauczanego przedmiotu lub treści prowadzonych zajęć na odpowiednim etapie edukacyjnym, i posiada przygotowanie pedagogiczne oraz ukończyła studia podyplomowe prowadzone zgodnie z nowym standardem kształcenia w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć lub
2) studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie prowadzone zgodnie z przepisami obowiązującymi przed dniem 3 sierpnia 2019 r. na:
a) kierunku zgodnym (specjalności zgodnej) z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami i posiada przygotowanie pedagogiczne lub
b) kierunku, którego efekty uczenia się w kategoriach wiedzy i umiejętności obejmują treści nauczania określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie nauczanego przedmiotu lub treści prowadzonych zajęć na odpowiednim etapie edukacyjnym, i posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
c) kierunku innym (specjalności innej) niż określone w lit. a i b i posiada przygotowanie pedagogiczne oraz ukończyła studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć.

 

rzewa10-10-2024 14:43:24   [#09]

Nie widzę sprzeczności

jak zrobi kwalifikacyjne studia podyplomowe z informatyki będzie spełniać wymagania opisane w § 3 ust 1 pkt 2 lit c rozporzadzenia

pkarlin16-10-2024 17:06:25   [#10]

Dziękuję za odpowiedź, jednak wątpliwość nadal pozostaje.

Wskazany § 3 ust 1 pkt 2 lit c dotyczy studiów drugiego stopnia lub  studiów magisterskich prowadzonych zgodnie z przepisami obowiązującymi przed dniem 3 sierpnia 2019 r.

W opisanej sytuacji studia drugiego stopnia mój nauczyciel zrealizował zgodnie z przepisami obowiązującymi po 3 sierpnia 2019 r. Więc nie ma zastosowania pkt 2.

Nie ma też zastosowania pkt 1 ponieważ studia pierwszego stopnia były realizowane zgodnie z przepisami obowiązującymi przed dniem 3 sierpnia 2019 r. , drugiego po tej dacie.

Uważam, że minister w przywołanym rozporządzeniu nie przewidział takiej sytuacji i każdorazowo zdobycie nowych kwalifikacji przez tego nauczyciel sprowadza się do odbycia jednolitych studiów magisterskich.

Czy jest z tego jakieś inne wyjście.

pkarlin17-10-2024 10:50:31   [#11]

podnoszę wątek

matyldaa23-10-2024 13:34:27   [#12]

Z dyplomu (z 2020 roku): tytuł licencjat, kierunek filologia o profilu praktycznym, w dyscyplinie językoznawstwo; na suplemencie: kierunek i profil: filologia angielska z komunikacją i elementami mediacji interkulturowej, profil praktyczny; dalej w suplemencie: absolwent jest wykwalifikowanym specjalistą w zakresie języka angielskiego (...). Absolwent ma uprawnienia do nauczania języka angielskiego w przedszkolach i szkołach podstawowych (zgodnie z rozporządzeniem z dn 17 stycznia 1012 r w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela) .

Z dyplomu (z 2022 r) : tytuł magister, kierunek : filologia, specjalność : filologia angielska, profil praktyczny; Absolwent ma uprawnienia do nauczania języka angielskiego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej (zgodnie z rozporządzeniem z dn. 25 lipca 2019 r w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela) .

Upewniam się: nauczyciel ma kwalifikacje do nauczania języka angielskiego na poziomie przedszkola, szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowej?

joljol23-10-2024 13:52:24   [#13]

tak napisane w suplemencie

tarek24-10-2024 09:44:47   [#14]

Osoba skończyła licencjat zarzadzanie i marketing. Czy jeśli ukończy teraz studia podyplomowe "Wspomaganie rozwoju, edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera" i zdobędzie przygotowanie pedagogiczne, to będzie mieć kwalifikacje do pracy jako nauczyciel współorganizujący kształcenie lub pedagog specjalny?

rzewa24-10-2024 10:11:13   [#15]

nie, o ile nie uzyska tytułu magistra

tarek24-10-2024 10:15:37   [#16]

Dzięki. Dowolnego magistra, czy zgodnego ze standardami kształcenia nauczycieli?


post został zmieniony: 24-10-2024 10:15:46
rzewa24-10-2024 10:20:04   [#17]

dowolnego po nowemu ale będzie miała szersze kompetencje, gdy ten mgr będzie z zakresu pedagogiki (i w ramach tych studiów będzie mogła zrobić pp)

matyldaa25-10-2024 09:34:23   [#18]

Magister politologii, ukończone podyplomowo bibliotekoznawstwo i przygotowanie pedagogiczne. 

Czy taka osoba, jeśli ukończy podyplomowo język polski, będzie miała kwalifikacje do nauczania języka polskiego?

W opisie studiów podyplomowych (język polski) jest: Studia mają charakter kwalifikacyjny, umożliwiają nauczycielom zdobycie uprawnień do nauczania drugiego przedmiotu. Czy w takim razie pracę w bibliotece można uznać za pierwszy przedmiot?  Nauczycielka nie rozpoczęła jeszcze podyplomówki z polskiego. 

rzewa25-10-2024 13:29:07   [#19]

będzie miała uprawnienia do polskiego

Roman Langhammer13-11-2024 13:11:22   [#20]

Dzień dobry.

Nauczyciel po studiach:

1. licencjat - pedagogika - asystent osoby niepełnosprawnej (rok 2012)

2. magisterskie - zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne z dodatkowym modułem oligofrenopedagogika (rok 2014)

Czy osoba taka może być nauczycielem współorganizującym w klasie integracyjnej?

Biorąc pod uwagę przedmioty z suplementów:

- Podstawy pedagogiki specjalnej 75

- Podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej 30

- Metody terapii osób z niepełnosprawnością ruchową 30

- Metody terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną 30

- Metody terapii osób z niepełnosprawnością złożoną 35

- Metody pracy z dzieckiem niepełnosprawnym 75

- Diagnoza i terapia pedagogiczna 20

- Psychologia kliniczna w pracy pedagoga – moduł oligofrenopedagogika 10

- Metody rozwijające funkcje poznawcze osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi 13

- Metody i techniki oddziaływań terapeutycznych i rehabilitacja – moduł oligofrenopedagogika 13

- Terapia logopedyczna 13

- Zajęcia reedukacyjno-wychowawcze 8

- Metodyka nauczania dzieci z niepełnosprawnościami intelektualnymi 21

- Wsparcie logopedyczne osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi 20

łącznie 393 godziny

Dodatkowy zapis w suplemencie: "Absolwent jest przygotowany do pełnienia zadań nauczyciela pracującego w klasach integracyjnych I-III oraz dodatkowych zajęć wspomagających rozwój ucznia w postaci zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i udzielania indywidualnej pomocy uczniom z niepełnosprawnością intelektualną".

 

pkarlin14-11-2024 09:45:00   [#21]

Mam pytanie.

Czy nauczyciel, który ukończył studia magisterskie historii po 3 sierpnia 2019 r. może po ukończonych kwalifikacyjnych studiach  podyplomowych z matematyki uczyć matematyki?

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]