Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Zajęcia indywidualnie z uczniem lub w grupie liczącej 5 uczniów |
tarek | 18-09-2020 12:21:46 [#01] |
---|
Uczeń w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego ma wpisane, że wykazuje potrzebę realizowania zajęć indywidualnie z uczniem lub w grupie liczącej do 5 uczniów. Nie wskazano ani przedmiotów ani wymiaru zajęć.
Czy w związku z tym zespół opracowujący IPET powinien określić jakie przedmioty będzie realizował indywidualnie oraz wymiar zajęć? Np. matematyki w klasie jest 5 godzin - czy powinien realizować indywidualnie 5 godzin, czy może np. 2 godziny (i czy wtedy na 3 pozostałe uczęszcza z klasą)?
Czy też np. 2 godziny realizuje indywidualnie, ale na wszystkie 5 może uczęszczać z oddziałem?
Czy zajęcia realizowane indywidualnie mogą być realizowane po południu?
Ponadto uczeń ma wpisane zajęcia rewalidacyjne rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne. Czy to jest rewalidacja w wymiarze 2 godzin, czy zajęcia z zakresu ppp? Uczeń z Aspergerem - kto może takie zajęcia prowadzić? |
rzewa | 18-09-2020 13:58:35 [#02] |
---|
to rewalidacja a prowadzić te zajęcia może pedagog specjalny właściwy dla niepełnosprawności ucznia
zajęcia indywidualne nie powinny być przeznaczone na konkretny przedmiot - są to zajęcia, które uczeń powinien mieć wtedy, gdy jest zbyt zmęczony zajęciami grupowymi - głównie takiego ucznia męczy po prostu przebywanie w grupie, z dużą liczbą osób i potrzebuje od tego odpocząć i nie ma tu znaczenia przedmiot na jakim takiego odpoczynku akurat potrzebuje |
tarek | 18-09-2020 14:42:46 [#03] |
---|
W orzeczeniu wpisano potrzebę realizowania zajęć edukacyjnych. W treści zapisano, że realizowanie obowiązku szkolnego w malej grupie lub indywidualnie zapewni uczniowi najbardziej korzystne warunki nauki. |
Marla | 18-09-2020 14:47:30 [#04] |
---|
sądzę, że chodzi o zajęcia o których poniżej
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
§ 6. 1. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, o którym mowa w art. 127 ust. 3 ustawy, zwany dalej „programem”, określa:
8)w zależności od indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia wskazanych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego lub wynikających z wielospecjalistycznych ocen, o których mowa w ust. 4 lub 9 – wybrane zajęcia wychowania przedszkolnego lub zajęcia edukacyjne, które są realizowane indywidualnie z uczniem lub w grupie liczącej do 5 uczniów.
wg mnie powinno to wynikać z wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania poziomu ucznia, na które chodzi z klasą i w jakiej liczbie a na które indywidualnie czyli np. na 3 matematyki z klasa a 2 matematyki indywidualnie |
rzewa | 18-09-2020 19:54:23 [#05] |
---|
to nijak nie pasuje do ucznia z ZA |
tarek | 18-09-2020 19:59:46 [#06] |
---|
Ale jak dyskutować z treścią orzeczenia. Trzeba jakoś to zrealizować. |
rzewa | 18-09-2020 20:00:44 [#07] |
---|
no to napisałam, w #02 jak to zrobić -> wystarczy to odpowiednio opisać w IPET post został zmieniony: 18-09-2020 20:00:56 |
tarek | 21-09-2020 08:11:31 [#08] |
---|
Zapis jest dokładnie taki: "Uczeń wykazuje potrzebę realizowania zajęć edukacyjnych indywidualnie lub z grupą liczącą do 5 uczniów. Wskazuje na to przebieg jego dotychczasowej kariery szkolnej niepowodzenia edukacyjne, niskie wyniki w nauce, powtarzanie klasy i nasilone trudności emocjonalne i społeczne w sytuacji realizowania obowiązków szkolnych w grupie klasowej i podkreślane przez nauczycieli i rodzica, pozytywne zmiany obserwowane u ucznia, gdy realizował zajęcia z języka polskiego, angielskiego i matematyki indywidualnie oraz to, jak realizował swoje obowiązki szkolne w trakcie zdalnego nauczania. Realizowanie obowiązku szkolnego indywidualnie lub w małej grupie zapewnia uczniowi najbardziej korzystne dla niego warunki dalszej nauki z uwzględnieniem jego potrzeb wynikających ze stanu zdrowia."
Czy to oznacza, że powinniśmy jednak określić ile godzin z języka polskiego, angielskiego i matematyki powinien realizować indywidualnie, a ile w klasie? |
tarek | 21-09-2020 09:05:21 [#09] |
---|
A czy oligofrenopedagogika to wystarczające kwalifikacje do tych zajęć rewalidacyjnych rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne. |
Marla | 21-09-2020 09:41:48 [#10] |
---|
uważam, że powinniście określić liczbę godzin w klasie i indywidualnie
wg mnie oligofrenopedagog nie ma kwalifikacji |
tarek | 21-09-2020 09:51:15 [#11] |
---|
A jakie przykładowe kwalifikacje do tej rewalidacji? |
Marla | 21-09-2020 10:11:03 [#12] |
---|
najlepiej ogólne, np. rewalidacja dla uczniów ze specjalnymi potrzebami, czasem można wskazać doskonalenie w zakresie dzieci z autyzmem (dłuższe niż 3 godz. :)) ale to zależy czy KO to uzna |
tarek | 22-09-2020 16:08:57 [#13] |
---|
A czy ta interpretacja MEN (poniżej) oznacza, że można ustalić np. że uczeń zajęcia z j. polskiego i matematyki realizuje indywidualnie w wymiarze zmniejszonym np. po 2 godziny każdych zajęć tygodniowo. A pozostałe przedmioty (już bez j. polskiego i matematyki) realizuje z klasą wg planu o działu?
Reizacja wybranych zajęć realizowanych indywidualnie bądź w grupie do 5 osób przez ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, na podstawie wpisu w IPET:
- Uczeń realizuje wymiar godzin wskazany w ramowym planie nauczania - zgodnie z przepisami rozporządzenia w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół;
- Uczeń realizuje zmniejszony wymiar godzin niż wskazane zostało w ramowym planie nauczania w przypadku - gdy wynika to z jego potrzeb i możliwości;
|
Natka | 22-09-2020 16:29:17 [#14] |
---|
u mnie uczeń mający zindywidualizowną ścieżkę edukacyjną ma 2 h matematyki i 2 h języka polskiego indywidualnie, resztę godzin z klasą post został zmieniony: 22-09-2020 16:30:11 |
AnJa | 22-09-2020 16:48:17 [#15] |
---|
Też mi sie do niedawna ściezka zindywidualizowana myrdała z tymi zajęciami organizowanymi indywidualnie lub w grupie do 5 uczniów.
Już nie myrda się.
Ale jak to robić- nie wiem. Np. co to jest w arkuszu? |
Roman Langhammer | 05-10-2020 13:34:23 [#16] |
---|
Zajęcia indywidualne lub w grupie do 5-osób organizuje się dla uczniów na podstawie orzeczenia. A czy jest możliwość, aby do takiej grupy (która już istnieje) uczęszczało dziecko bez orzeczenia, np. na podstawie opinii? :) |
rzewa | 05-10-2020 15:29:01 [#17] |
---|
nie widzę przeszkód, o ile liczba uczniów w grupie nie przekroczy 5 |
matyldaa | 05-01-2021 00:04:55 [#18] |
---|
Dziecko z niedosłuchem - w orzeczeniu czytam "uczeń może przejawiać trudności w zakresie uwagi słuchowej...w związku z tym wskazane jest, aby zajęcia z języka obcego były realizowane indywidualnie z dzieckiem lub w grupie do pięciu osób". Rozumiem, że wszystkie zajęcia z j. obcego należy zorganizować indywidulanie? Czyli dziecko nie chodzi na zajęcia z klasą, tylko ma w tym czasie zajęcia z innym nauczycielem? Czy może - jest nowe orzeczenie, zbiera się zespół i ocenia, że dziecko funkcjonuje dobrze na języku obcym i nie ma konieczności indywidualnych zajęć? Jak zorganizować takie zajęcia, jeśli rzecz dzieje się w środku roku? |
rzewa | 05-01-2021 06:38:08 [#19] |
---|
najpierw trzeba dziecku ustalić IPET i tam określić dokładnie jak ma wyglądać praca z tym uczniem -> dopiero zapisy IPET są podstawą do zwrócenia się do OP o ew. dodatkowe godziny -> ale jeśli zespół nie widzi potrzeby takiej organizacji zajęć, to nie ma takiej konieczności |
matyldaa | 17-03-2022 12:52:09 [#20] |
---|
Dziecko ma orzeczenie sprzed roku, w którym napisano "aktualnie nie stwierdzono potrzeby realizacji wybranych zajęć indywidualnie lub w grupie do 5 osób (...) zgodnie z obowiązującymi przepisami nauczyciele pracujący z dzieckiem mogą określić w IPET, jakie zajęcia oraz w jakim wymiarze dziecko niepełnosprawne powinno realizować indywidualnie".
Klasa pierwsza, do które uczęszcza dziecko ma nauczyciela współorganizującego prawie na wszystkie godziny (pozostają 2 bez nauczyciela współorganizującego). Dziecko, mimo to, coraz gorzej funkcjonuje. Czy teraz powinniśmy zmodyfikować IPET? I określić, jakie godziny dziecko powinno mieć indywidualnie? Te indywidualne godziny powinien mieć nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej? Czy specjalista (autyzm)? |
Ala | 17-03-2022 12:56:05 [#21] |
---|
tak,
trzeba dokonać wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i na tej podstawie zmodyfikować IPET
no i wystąpić do OP o dodatkowe godziny |
matyldaa | 17-03-2022 13:13:15 [#22] |
---|
Dodatkowe godziny na nauczanie indywidualne w klasie z tym dzieckiem- specjalista czy nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej? A co wtedy z nauczycielem współorganizującym? Może dalej być w klasie z innymi dziećmi? Czy robię aneks i zmieniam - współorganizującego na nauczyciela tego dziecka? |
Ala | 17-03-2022 14:44:15 [#23] |
---|
indywidualne - nauczyciel ew
współorganizujący zostaje :) |
Jot | 17-03-2022 14:53:14 [#24] |
---|
Jeśli współorganizujący ma też edukacje wczesnoszkolną, to dać mu część indywidualnie, a część, jako współorganizujący. Dobrze by było cokolwiek zostawić z klasą, żeby mógł się integrować z zespołem.
|
matyldaa | 17-03-2022 16:58:23 [#25] |
---|
A w jakiej sytuacji poradnia przyznaje nauczanie indywidualne? Dziecko dobrze funkcjonujące przez pół roku, praktycznie z tygodnia na tydzień agresja, niechęć do przebywania w klasie, a zabrany w inne miejsce (próbowaliśmy pracować indywidualnie) kładzie się na podłodze i potrafi leżeć godzinę , nie reagując na rozmowy. Dziecka nie można zostawić samego, nauczyciel współorganizujący jest z nim cały dzień. Dodam, że rodzice współpracują. | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|