Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
zajęcia logopedyczne w czasie zajęć przedszkolnych |
dwalcz | 22-02-2020 19:20:48 [#01] |
---|
Proszę o informację, czy nauczyciel logopeda może zabierać w czasie zajęć przedszkolnych dziecko na zaj. logopedyczne? |
elkap | 23-02-2020 10:30:56 [#02] |
---|
Każde dziecko ma prawo i obowiązek udziału w zajęciach będących realizacją podstawy programowej, więc z takich zajęć dziecko nie powinno być zabierane na zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno - pedagogicznej. To powinny być zajęcia dodatkowe. Ale to wszystko zależy od tego, jak długo dziecko przebywa dziennie w przedszkolu i jak przedszkole ma zorganizowaną pracę dla poszczególnych grup. |
dwalcz | 23-02-2020 19:37:48 [#03] |
---|
dziękuję bardzo |
izael | 24-02-2020 10:35:49 [#04] |
---|
a u nas zabiera w trakcie zajęć
bo
jest w dwóch grupach (pracują równolegle) kilkanaście osób do terapii
gdyby zajęcia logopedyczne miały być po obowiązkowych, niektóre dzieci musiałyby długo czekać
ot logistyka
oczywiście dzieje się to w uzgodnieniu z nauczycielkami przedszkola, by było jak najbardziej przyjaźnie dla dzieci |
joljol | 29-02-2020 10:54:32 [#05] |
---|
§ 6. 1. W przedszkolu pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie:
1) zajęć rozwijających uzdolnienia;
2) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
3) zindywidualizowanej ścieżki realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego;
4) porad i konsultacji.
wg mnie w trakcie realizacji podstawy programowej bo jeżeli dziecko uczęszcza do przedszkola tylko na podstawę programową to kiedy ma być ta bieżąca praca?
i tak czynię
tylko rewalidacja i wwrd są po podstawie |
dwalcz | 02-03-2020 17:54:25 [#06] |
---|
Jeszcze raz bardzo dziękuję. |
elkap | 02-03-2020 20:43:21 [#07] |
---|
Joljol, zgodnie z przywołanym przez Ciebie cytatem z rozporządzenia, pomoc psychologiczno – pedagogiczna może być udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem i to dzieje się podczas realizacji podstawy programowej. W przypadku dziecka z wadą wymowy będzie to monitorowanie przez nauczyciela wymowy dziecka, zachęcanie do korekty nieprawidłowych wypowiedzi, czy np. prowadzenie nieskomplikowanych ćwiczeń artykulacyjnych. Ale jak mówi poniższy przepis:
§ 6. 1. W przedszkolu pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie: (…)
2) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
Zajęcia specjalistyczne, a takimi są zajęcia logopedyczne, nie mogą odbywać się podczas zajęć z zakresu podstawy programowej. Podobnie w szkole nikt nie zabierze ucznia z języka polskiego, czy matematyki po to, by wziął udział w zajęciach logopedycznych. Kwestie organizacyjne dotyczące udziału dziecka w dodatkowych zajęciach specjalistycznych, to rola dyrektora, OP i rodziców. |
elkap | 02-03-2020 20:55:22 [#08] |
---|
Mam trochę znajomych w kuratorium, wierzcie mi, że w przypadku kontroli doraźnej, wykrycie iż dziecko jest na zajęcia logopedyczne zabierane z zajęć podstawy programowej, będzie skutkowało zaleceniem. |
izael | 02-03-2020 21:40:27 [#09] |
---|
Elkap😊zalecenia są dla ludzi...
W tym wariatkowie trzeba mieć też zdrowy rozsądek i zdrową ocenę, co jest dobre dla dzieci... a pozostawanie po zajęciach grupy przedszkolnej w kolejce na zajęcia logopedyczne dobre nie jest😉
Hmmm...też mam znajomych w kuratorium, ale co to zmienia?😉 post został zmieniony: 02-03-2020 21:41:46 |
Roman Langhammer | 03-03-2020 04:48:07 [#10] |
---|
Zgodziłbym się z elkapem. W szkole jest podobnie. PPP udziela się w trakcie bieżącej pracy z uczniem, ale również w formie zajęć. I w mojej szkole wszystkie te zajęcia, a jest ich nie mało są przed lub po lekcjach. Zdarza się, że uczeń musi na jakąś formę poczekać godzinę lub dwie w świetlicy. Nikt nie zabiera dziecka z lekcji. W przedszkolu też z zajęć w ramach podstawy nie wolno tego robić. To są dwie niezależne sprawy: podstawa <-> ppp. Oczywiście dziecko nie musi zostawać na zajęcia z ppp, wszak jest ona dobrowolna. Rodzic musi wyrazić zgodę. Jeśli wyrazi, dziecko w odpowiedni dni zostaje dłużej w przedszkolu/szkole. |
alis | 24-01-2022 13:21:17 [#12] |
---|
Długość zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne w przedszkolu to 45 minut? Tak przynajmniej wyczytałam w rozp. o PPP |
joljol | 24-01-2022 13:29:06 [#13] |
---|
dobrze wyczytałaś
do #11 - mnie, czasie kontroli ppp, nikt tego nie zarzucił
sprawdzano łączny tygodniowy czas zajęć, dokumentację dziecka w tym obserwacje, kwalifikacje nauczycieli specjalistów;
a mamy tych dzieciaczków w pomocy grubo ponad 100
post został zmieniony: 24-01-2022 13:32:42 |
alis | 24-01-2022 13:50:33 [#14] |
---|
Od poniedziałku mają ruszyć zajęcia korekcyjno-kompensacyjne oraz rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne u mnie w oddziale przedszkolnym i mam trudność ,,wyrzucenia" ich ponad podstawę z uwagi na dojeżdżających do mnie nauczycieli na 1 lub 2 godziny.
Joljol, na 45 minut terapeuta czy psycholog zabiera dziecko z podstawy u Ciebie?
U mnie byłoby to 2 razy w tygodniu po 45 minut zajęć z podstawy mniej dla jednego dziecka. Nie wiem, czy nikt się nie przyczepi.... |
aza | 24-01-2022 19:37:39 [#15] |
---|
Podstawa programowa jest realizowana w przedszkolu przez cały dzień.
Jeśli logopeda ma swoje godziny pracy określone w arkuszu - to pracuje z dziećmi w tym czasie. Inaczej jest pewnie w oddzialach przedszkolnych w szkole- ale zajęcia indywidualne z logopedą zawsze dla mnie bedą priorytetem. |
AnJa | 24-01-2022 19:56:55 [#16] |
---|
Wydaje mi się, ze w oddziałach przedszkolnych podstawa programowa też jest realizowana cały dzień.
Dzień=czas pracy przedszkola/oddziału. Nie mniej niż 5 godzin. |
joljol | 25-01-2022 07:20:52 [#17] |
---|
do alis
zajęcia ze specjalistami mamy podzielone na dwie jednostki w tygodniu 20 i 25 minut. Razem 45 minut z każdym
Bywa tak, ze dziecko objęte jest kilkoma rodzajami pomocy
Pilnuję tego by specjaliści nie zabierali dzieci z zajęć planowanych - tak to ułożone jest w ramówce każdej grupy |
alis | 25-01-2022 08:20:43 [#18] |
---|
Joljol, nie wiem czy dobrze zrozumiałam.
Dziecko ma przydzielone zgodnie z opinią ppp zajęcia korekcyjno-kompensacyjne oraz zajęcia rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne.
Teraz- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dzielę na dwie jednostki w tygodniu 20 i 25 minut dla tego dziecka i zajęcia rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne też dzielę na dwie jednostki w tygodniu 20 i 25 minut, tak aby łącznie miało 2 rodzaje zajęć po 45 minut.
Czy może 20 minut dla zajęć kk i np. 25 minut dla zajęć rozw. kompetencje społeczno-emocjonalne, dziecko wówczas będzie miało jedną jednostkę 45 min. w tygodniu zajęć ze specjalistami.
Mam nadzieję, że nie zawikłałam za bardzo. |
joljol | 25-01-2022 08:26:56 [#19] |
---|
każdy rodzaj zajęć ma mieć 45 min -
logopeda 2x (20 i 25)
psycholog - jw |
alis | 25-01-2022 08:39:54 [#20] |
---|
:) dziękuję joljol, pozdrawiam. |
Renatka | 25-01-2022 08:51:51 [#21] |
---|
Mam taki wybór albo zajęcia się dublują albo nie będzie logopedy, bo czas pracy dostosowuję do jego możliwości czasowych i jestem wdzięczna ,że chciał przyjść do nas na 8 godzin pracy . Choć teraz stracił ok 200zł to nie wiem czy będzie chciał pracować . To taka rzeczywistość. | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|