Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
zwolnienie czy zmiana warunków zatrudnienia? |
|
krystias | 15-05-2012 12:41:43 [#01] |
---|
Witam.
Bardzo proszę o poradę w mojej sprawie.
Od trzech lat jestem nauczycielem kontraktowym zatrudnionym w tej samej szkole jako nauczyciel muzyki. Wszystkie umowy były zawierane na czas określony. Miałem pół etatu. W tym roku zostałem poinformowany o zwolnieniu. Jestem jedynym nauczycielem tego przedmiotu, wykształcenie wyższe z pp. Dyrektor powołuje się na „przyczyny organizacyjne”, czyli na mniejszą liczbę klas. Fakt, będzie mniej klas, a więc i godzin, ale nie ma/nigdy nie było takiej opcji, by nie było ich wcale; nie jest wiadoma jedynie liczba moich godzin, natomiast pewne jest, że godziny będą. Ja wolałbym być zatrudniony i mieć choć kilka godzin (niekoniecznie ½ etatu), niż w ogóle nie pracować. Dodam jeszcze, że nie zastępuję nieobecnego nauczyciela. Dyrektor chce na moje miejsce zatrudnić nauczyciela 2-przedmiotowca na cały etat.
Jaka jest moja sytuacja prawna?
Moje pytania brzmią:
1. Czy zgodnie z KN moje dotychczasowe umowy o pracę powinny być traktowane jako zawierane na czas nieokreślony?
2. Czy mogę nie zgodzić się na zwolnienie?
3. Jak zgodnie z prawem powinienem być zatrudniony od 1.09.2012r.? |
barwi | 15-05-2012 13:11:15 [#02] |
---|
1. tak - czas nieokreślony
2. tak
3. już jesteś zatrudniony na czas nieokreślony |
krystias | 15-05-2012 13:37:06 [#03] |
---|
Co mam więc zrobić jeśli jednak otrzymam wypowiedzenie? |
noe19 | 15-05-2012 13:42:46 [#04] |
---|
jak otrzymasz wypowiedzenie to w nim masz pouczenie co masz zrobić czyli odwołać się do sądu pracy.
Sądów nie należy się bać :) |
izael | 15-05-2012 13:47:17 [#05] |
---|
możesz też, zanim dostaniesz wypowiedzenie od dyrektora,
porozmawiać z nim i spróbować przedstawić i te pytania i argumenty prawne (umowa z kontraktowym na czas nieokreślony)
i być może to wystarczy:)
do sądu zdążysz pójść |
rzewa | 15-05-2012 15:12:21 [#06] |
---|
moja rada - nic nie robić i czekać: