W praktyce szkolnej często opracowywane są teksty ujednolicone statutów, które błędnie nazywane są tekstami jednolitymi.
Tekst ujednolicony nie jest zdefiniowany w przepisach prawa ale praktycznie stosowany. Nie jest aktem prawnym. Jest tylko praktycznym sposobem na korzystanie z aktu prawnego, w którym wielokrotnie dokonywano zmian.
Tekstu ujednoliconego nie uchwala się. RP może w swojej uchwale nowelizującej statut zobowiązać dyrektora do opracowania i opublikowania ujednoliconego tekstu statutu -> wg mnie uprawnienie do opracowywania i publikowania tekstu ujednoliconego warto w statucie przypisać na stałe dyrektorowi szkoły.
Przykład zapisu w statucie:
Rozdział 9.
Postanowienia końcowe
§ 51.1. Dyrektor zapewnia możliwość zapoznania się ze statutem wszystkim członkom społeczności szkolnej.
2. Statut jest opublikowany w formie pisemnej, dostępny dla każdego ucznia, nauczyciela i rodzica.
2. Regulaminy, procedury oraz inne przepisy wewnątrzszkolne nie mogą być niezgodne z zapisami niniejszego statutu.
§ 52.1. Zmiany w statucie uchwala Rada Pedagogiczna zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej 2/3 składu rady.
2. Jeżeli liczba zmian w statucie jest znaczna, dyrektor opracowuje tekst ujednolicony.
§ 53.1. Traci moc Statut Szkoły Podstawowej w ……………………………z dnia 1 września 20….. r.
2. Od dnia 1 września 20..... r obowiązuje niniejszy statut. post został zmieniony: 09-09-2022 10:20:04 |