Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Nowa kompetencja RP od kiedy w praktyce ? |
Bas | 26-08-2015 14:53:38 [#01] |
---|
Sposób wykorzystania wyników nadzoru formułuje rada na ten rok szkolny (wyniki za 14/15) czy dopiero na podstawie wyników za 15/16 na przyszły rok. Kompetencja wchodzi w życie 1.09.2015. Jak to interpretować? |
Leszek | 26-08-2015 15:54:41 [#02] |
---|
Jesteś pewna , że nie 31 marca 2015 r.
Pozdrawiam |
Bas | 26-08-2015 15:58:35 [#03] |
---|
Niczego już nie jestem pewna, z wyjątkiem tego, że czuwasz! Dzięki! |
Maja19 | 26-08-2015 18:01:19 [#04] |
---|
proszę o podanie podstawy prawnej do uchwały |
JarTul | 26-08-2015 19:06:41 [#05] |
---|
A co rozumiecie pod pojęciem: "wyniki nadzoru pedagogicznego" w aspekcie kompetencji RP do ustalania "sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego"? |
Leszek | 26-08-2015 19:27:05 [#06] |
---|
Maja - art. 41 ust. 1 pkt 6 uoso
pozdrawiam |
Bas | 26-08-2015 19:30:32 [#07] |
---|
Chyba te nasze coroczne żale skierowane do rady, co je wylewamy w sprawozdaniu z nadzoru, czy jak to tam zwać. Zrobiłam tak: wypisałam pozytywne zjawiska, a potem delikatnie wskazałam, co wymaga poprawy. A moja rada odpowiedziała mi dziś (na piśmie), co zrobi, aby było lepiej. Teraz tylko wdrożyć i skontrolować, i znowu napisać wnioski z nadzoru... |
JarTul | 26-08-2015 19:57:21 [#08] |
---|
Za słownikiem języka polskiego: wynik 1. «to, co zostało osiągnięte na skutek jakichś działań» 2. «ostateczna liczba lub ostateczne wyrażenie otrzymane po wykonaniu działań matematycznych»
Zatem o co chodzi ustawodawcy??? post został zmieniony: 26-08-2015 19:58:20 |
JarTul | 26-08-2015 21:17:13 [#09] |
---|
??? |
Maja19 | 27-08-2015 12:34:29 [#10] |
---|
podnoszę
Czy na radzie sierpniowej podejmujecie jakąś uchwałę w tym zakresie?
Jeśli tak, to czy odnosi się ona po prostu do wniosków z nadzoru i je po prostu RP przyjmuje do realizacji? |
JarTul | 27-08-2015 14:24:39 [#11] |
---|
Gdyby ustawodawcy chodziło o wnioski z nadzoru, to pewnie by tak to ujął, a ustawodawcy chodzi o wyniki nadzoru?
I tu jestem po trosze w kropce... :-( |
dorotagm | 28-08-2015 00:38:08 [#12] |
---|
A co chodzi?
Możecie jaśniej? |
kulka | 28-08-2015 05:34:00 [#13] |
---|
No właśnie. O co chodzi? Czy RP ma coś przegłosować?Że będzie realizować wnioski,które ją przedstawiłam? Po dyskusji? Kiedy mają podjąć decyzję o SPOSOBACH WYKORZYSTANIa wniosków i wyników? W ogóle tego nie rozumiem. Mają ma piśmie przedstawić jak to wdrażać będą? I przyjąć to wtedy uchwałą do realizacji?
I zastanawia mnie słowo SPOSOBY realizacji. Możecie podać przykład sposobu, żebym wiedziała w jakim kierunku myśleć? |
rzewa | 28-08-2015 06:36:11 [#14] |
---|
wydaje mi się, że chodziło o to by RP uchwaliła zakres i tryb przeprowadzania ewaluacji wewnętrznej w danym roku szkolnym - trzeba by zajrzeć do uzasadnienia w ustawie nowejizacyjnej |
kulka | 28-08-2015 08:58:31 [#15] |
---|
Przeczytałam uzasadnienie, na str.27 jest tylko powielony zapis z ustawy: rada ped. będzie ustalała sposób wykorzystania...itd. |
bosia | 28-08-2015 09:28:04 [#16] |
---|
rada pedagogiczna ma ustalić wspólnie, co zrobić, aby było lepiej niż jest w zakresie, w jakim był prowadzony nadzór
czyli wnioski z nadzoru przełożyć na konkretne działania, najpierw je uchwalić, a później wykonać |
JarTul | 28-08-2015 09:29:08 [#17] |
---|
To właśnie stanowienie prawa po polsku. Przepis jest, a nikt nie wie o co chodzi... Żarty, żarty, żarty...
No to, aby dopełnić formalności: :-) :-) :) Rada Pedagogiczna uchwala co następuje: §1 Sposób wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego za ubiegły rok szkolny, w celu doskonalenia pracy szkoła, ustala Dyrektor.
Niech będzie i to na dyrektora, a uchwała jest. :-) :-) :-) Jak żartować, to żartować... post został zmieniony: 28-08-2015 09:29:31 |
jerzyk | 29-08-2015 00:47:21 [#18] |
---|
Po mojemu to jest tak:
Wynikiem ewaluacji wewnętrznej są wnioski i rekomendacje.
RP powinna wymyślić sposoby ( działania) wdrożenia rekomendacji i to uchwalić.
To co rada uchwali dyrek powinien włączyć do planu nadzoru, żeby sprawdzić/monitorować/kontrolować jak nauczyciele wdrażają to co sami wymyślili i uchwalili
I tyle :-)
|
JarTul | 29-08-2015 19:41:20 [#19] |
---|
Zgodnie z §26 nowego rozporządzenia "o nadzorze": "Dyrektor szkoły lub placówki, w terminie do dnia 31 sierpnia, przedstawia na zebraniu rady pedagogicznej, a w przypadku szkoły lub placówki, w której nie tworzy się rady pedagogicznej – na zebraniu z udziałem nauczycieli i osób niebędących nauczycielami, które realizują zadania statutowe szkoły lub placówki, wyniki i wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego.
A zatem wyniki to na pewno nie są wnioski!!! Tym bardziej, że zgodnie z §25 ust. 2 tego rozporządzenia "Plan nadzoru, o którym mowa w ust. 1, jest opracowywany z uwzględnieniem wniosków z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w szkole lub placówce w poprzednim roku szkolnym."
To co należy rozumieć pod pojęciem/Czym są "wyniki" nadzoru pedagogicznego??? ... oto jest pytanie. Magia mili Państwo! Po prostu czarna Magia! :-)
post został zmieniony: 29-08-2015 19:53:58 |
ola 13 | 29-08-2015 20:21:41 [#20] |
---|
Tak na gorąco
Wyniki to: wyniki nauczania (zestawienia kto ile jak), wyniki egzaminów zewnętrznych, liczba interwencji, skarg itp
Wnioski to: wymaga zmiany nauczanie historii, bo uczniowie mają takie a nie inne wyniki, zmienić sposób informowania rodziców o ... bo za dużo interwencji i skarg,
Chyba dobrze czuję tę MAGIĘ. :-) |
JarTul | 29-08-2015 20:42:52 [#21] |
---|
Podobnie rozumiem wyniki (j.w. plus między innymi liczba obserwacji (dyżurów, lekcji, zajęć "karcianych" itp.), liczba kontroli (dzienników, arkuszy ocen itp.) raport z ewaluacji wewnętrznej (jako powstały dokument), zrealizowane działania w ramach wspierania nauczycieli, itd. itp.) Tylko w ramach kompetencji stanowiących, do RP należy "ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, [...], w celu doskonalenia pracy szkoły [...]. Tylko na podstawie tak rozumianych wyników nadzoru, jaki sposób/jakie sposoby wykorzystania w/w wyników ma ustalić RP??? post został zmieniony: 29-08-2015 20:44:43 |
JarTul | 30-08-2015 12:01:59 [#22] |
---|
??? Sprawa nadal aktualna dla wielu z nas. Może ktoś wie jak z tego wybrnąć? post został zmieniony: 30-08-2015 12:03:01 |
Leszek | 30-08-2015 13:02:34 [#23] |
---|
u mnie wiążę akt ustawodawczy - uchwała rp z aktem wykonawczym czyli planem nadzoru dyrektora,
i mam już gotowe dokumenty na najbliższą rp
pozdrawiam |
JarTul | 30-08-2015 13:26:49 [#24] |
---|
A można prosić o "wrzucenie" kształtu uchwały do wymiany plików?
Gdybyś jeszcze "podrzucił" tam swój plan nadzoru byłoby super. :-) post został zmieniony: 30-08-2015 13:27:56 |
Natka | 30-08-2015 13:29:14 [#25] |
---|
nie śmiałam o to prosić ;) |
JarTul | 30-08-2015 21:09:31 [#26] |
---|
Leszku! Wspomożesz nas jeszcze i ten raz? |
Maja19 | 31-08-2015 16:38:18 [#27] |
---|
Przyłączam się prośby. Jak taka uchwała ma wyglądać?
Co jest jej konkretnym załącznikiem i do czego się odnosi? |
Leszek | 31-08-2015 18:52:04 [#28] |
---|
w moim przypadku to uchwała RP PBP oraz plan nadzoru takoż, więc szkole niebardzo
pozdrawiam |
JarTul | 31-08-2015 21:31:52 [#29] |
---|
No to jesteśmy w zasadzie w punkcie wyjścia... Pomysły, pomysły, pomysły... |
JarTul | 05-09-2015 19:34:54 [#30] |
---|
I dalej nikt nic nie wie? |
Leszek | 05-09-2015 21:24:20 [#31] |
---|
ja wymyśliłem
to i Ty wymyślisz..
pozdrawiam |
zemi | 05-09-2015 22:17:52 [#32] |
---|
No i JarTul jak już wymyślisz to się podziel :) |
Sisteron | 11-11-2015 22:16:05 [#34] |
---|
Witam,
podzielcie się informacją w jaki sposób realizujecie nową kompetencję RP? post został zmieniony: 11-11-2015 22:16:18 |
elnik | 12-11-2015 11:20:24 [#35] |
---|
Tak szybko i na roboczo- do sformułowanych wniosków na posiedzeniu RP podsumowującym pracę szkoły za rok 2014/15 nauczyciele mieli za zadanie dopisać sposoby wykonania danych wniosków czyli konkretne zadania, czynności dzięki którym dany wniosek zostanie w jakimś stopniu zrealizowany, czyli podniesie jakośc. następnie wskazanie osoby odpowiedzialnej za realizację tych zadań i następnie jaką formą kontroli dyrektor sprawdzi czy dane zadanie zostało zrealizowane.
Potem uchwała, ten wypracowany dokument w formie tabelki jako załącznik i do roboty.(Wnioski z nadzoru, sposób wykonania zadania, forma kontroli, uwagi -tabelka) |
Benigna | 12-11-2015 12:40:36 [#36] |
---|
w naszym przypadku ta dodatkowa kompetencja będzie w konsekwencji generowała dodatkowy, niepotrzebny nam papier - dlatego, że (od wielu lat) wyniki sprawowanego nadzoru są wykorzystywane do planowania pracy w roku następnym i nowa kompetencja rady realizowana jest w rzeczywistych działaniach
dla mnie wynikiem sprawowanego nadzoru jest wiedza o sposobie, jakości działania naszego przedszkola i to, co się z tą wiedzą robi
u nas wnioski ze sprawowanego nadzoru, sformułowane przez członków rady pedagogicznej, powstają w oparciu o dostarczone przeze mnie informacje z realizacji planu nadzoru oraz informacje nauczycieli z realizacji planu pracy przedszkola
wnioski te wykorzystywane są dwutorowo:
- podczas tworzenia planu pracy przedszkola na kolejny rok szkolny - ustalane są konkretne zadania wynikające ze sformułowanych wniosków, związane z problemami opisanymi w tych wnioskach (a plan przyjmuje się przecież uchwałą - i tu nowa kompetencja nam się dubluje)
- podczas planowania nadzoru a konstruuję plan tak, by poddać kontroli, wspomaganiu m. in. te obszary, które pojawiły się w sformułowanych wnioskach. Np: a) przedmiot ewaluacji wiąże się z istniejącym problemem/wynika ze sformułowanych wniosków; b) odpowiednio organizuję wspomaganie nauczycieli - m. in. poprzez dobór potrzebnych szkoleń, prowadzenie zajęć koleżeńskich; c) obserwuję zajęcia dydaktyczne, czynności wychowawcze i opiekuńcze, inne zadania statutowe m. in. pod kątem sprawdzenia sposobów, efektów realizacji wniosków
zawsze w połowie roku sprawozdania nauczycieli z ich pracy zawierają odniesienie się do realizacji wniosków z roku ubiegłego, formułuje się kolejne wnioski do dalszej pracy, a ich realizację opisuje w podsumowaniu rocznej pracy, znowu formułuje się wnioski i tak w kółko... |
Stefan Wlazło | 12-11-2015 15:09:57 [#37] |
---|
Witam serdecznie,
wedle słownika języka polskiego wynik jest mierzalny:
wynik
1. «to, co zostało osiągnięte na skutek jakichś działań»
2. «ostateczna liczba lub ostateczne wyrażenie otrzymane po wykonaniu działań matematycznych»
• wynikowy
Czyli to nie są wnioski, bo te są często dopiero propozycją niemierzalną jeszcze
W Krakowie uczyliśmy wizytatorów, że wyniki ewaluacji zewnętrznej to są liczby, procenty itp, natomiast wnioski mają charakter jakościowy, przykład: załóżmy, że ponad 90% nli w pozyskanych od nich odpowiedzi uznaje, że system oceniania uczniów w szkole motywuje ich do uczenia się, ale niespełna 50% uczniów też tak uważa. To są wyniki. Jaki stąd wniosek: "nauczyciele i uczniowie różnie postrzegają motywującą funkcję oceniania w szkole". W sprawozdaniu kuratorium Opole, wyniki są liczbami. Nie jestem jednak przekonany, że tak będzie to powszechnie rozumiane. Mniejsza o wyniki i wnioski z nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły, w tym z ewaluacji wewnętrznej. Dyskusje nad nimi wiele wewnątrz szkoły nauczycielom wyjaśniają. Mam obawy, jak będzie to interpretowane w odniesieniu do raportów z ewaluacji zewnętrznej. Moim zdaniem, jeśli szkoła uzyska w wymaganiach poziom wysoki, to jedyną konkluzją jest przyjęcie tego wyniku do wiadomości i kontynuowanie tych działań w jakościowym rozwoju szkoły. Jeśli to poziom podstawowy, to jedyną konkluzją wydaje mi się albo uznanie w szkole , że wyższego poziomu nie jesteśmy w stanie osiągnąć i jakość oznacza dbałość, by nie było gorzej, albo wyniki ewaluacji zewnętrznej w danym wymaganiu wskazują nam możliwości rozwoju, poprawy i wtedy wniosek jest też oczywisty, zaprojektowanie zmian, może w połączeniu z rozpoznaniem postaw nauczycieli i uczniów w ewaluacji wewnętrznej wobec tej zmiany.
Serdecznie Was pozdrawiam Stefan Wlazło (dodałem nazwisko, by w wątku o gimnazjach aktywny jest inny Stefan). |
olaszyma | 14-09-2016 10:25:07 [#38] |
---|
Podnosze , bo trochę się nam zapomniało. Czy podejmujecie uchwałe o wdrożeniu wniosków z nadzoru/ Jaka pp ? |
Jacek | 14-09-2016 10:26:25 [#39] |
---|
art. 41 ust. 1 pkt 6 uoso |
olaszyma | 14-09-2016 10:43:58 [#40] |
---|
Dzięki. A dylematy z tym co tak naprawdę zatwierdzamy pozostały. Ale cóż to za dylematy w obliczy rewolucji ... |
Stefan Ruta | 14-09-2016 11:43:06 [#41] |
---|
" Słownik języka polskiego" pod hasłem
"wynik"
również " to co zostało osiągnięte na skutek jakichś działań "
pozdrawiam |
dota c | 22-06-2018 22:38:09 [#42] |
---|
Podzielcie się proszę doświadczeniem po 2 latach :)
Okrzepliście?
Ile stron mają Wasze sprawozdania? Spuchły czy schudły? |
matyldaa | 30-08-2019 23:07:35 [#43] |
---|
Up... I ja proszę o podzielenie się doświadczeniem po kolejnym roku. Czy dobrze rozumiem, mają być: wnioski z nadzoru dyrektora na sierpniowej radzie, następnie powołanie zespołu (musi być, nie może tego dyr. zrobić?), który ustali, jak dany wniosek zrealizować i uchwała na ten temat? |
Skimir | 31-08-2019 08:40:13 [#44] |
---|
A ja to robię tak:
Przedstawiam wnioski z nadzoru podczas czerwcowej rady podsumowującej. Rada Pedagogiczna uchwala, że wnioski dyrektora szkoły zostaną uwzględnione w działaniach określonych w planie pracy szkoły na rok szkolny ...
Ustalam, aby w uwagach przy działaniach planowanych na nowy rok szkolny zrobić adnotację, że jest to odpowiedź na dany wniosek z nadzoru. Szybko, sprawnie, bez przerostu formy nad treścią. PPS jest uchwalany przed rozpoczęciem roku szkolnego i mamy komplet. |
matyldaa | 09-09-2019 00:40:41 [#45] |
---|
Na podstawie art. 70 ust. 1 pkt 6 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.)
Czy to jest właściwa podstawa prawna do wykonania uchwały, o której tu mowa? |
izael | 09-09-2019 08:30:48 [#46] |
---|
ofkors:) | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|