Wakacje, ale mnie już ten uczeń nie pozwala wypoczywać.( klasa I SP) Pierwszy raz w będę miała w szkole ucznia z takim upośledzeniem. Rodzice dostarczyli orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Zespół orzekający zaleca rewalidację z zakresu terapii logopedycznej, psychologicznej i pedagogicznej.Czytam rozp. o pomocy psych-pedagogicznej, rozp. o ramowych planach nauczania i przede wszystkim podstawę programową. Jak zorganizować pracę w klasie I mając takie dziecko? Czy takie dziecko uczy się bez podręczników i należy specjalnie dla niego opracować indywidualny program edukacyjny? Co z obowiązkową rewalidacją, czy obowiązkiem szkoły jest zapewnić dziecku zajęcia logopedyczne? (nie mam zatrudnionego logopedy, a w orzeczeniu jest między innymi terapia logopedyczna)
Kto ma doświadczenia w tym temacie, proszę o podzielenie się nimi tu na forum lub na priva. Będę wdzięczna za wszelkie uwagi. |