Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Zmainy w statutach
strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ][ 4 ]
Leszek26-10-2010 20:58:52   [#51]

statut receptą na wszystko :-)))

MEN przynajmniej powinien wiedzieć jaka jest prawna zawartość statutu

pozdrawiam

Jersz27-10-2010 15:07:12   [#52]

 

 Myślę, że zapisów o monitoringu wizyjnym w szkole w statucie szkoły pominąć nie można. Poniższe zapisy ramowego statutu do tego jednak obligują, może nie wprost, ale .....


RAMOWY STATUT PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ

§ 2.

1. Statut szkoły określa w szczególności:

2) sposób wykonywania zadań szkoły, z uwzględnieniem optymalnych warunków rozwoju ucznia, zasad bezpieczeństwa oraz zasad promocji i ochrony zdrowia,

 oraz

§ 11.

Statut szkoły określa zakres zadań nauczycieli oraz innych pracowników, w tym zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę, z uwzględnieniem przepisów § 12 - 15.

§ 16.

Statut szkoły określa:

3) warunki pobytu w szkole zapewniające uczniom bezpieczeństwo.

Leszek28-10-2010 20:48:10   [#53]

zawsze może przy budowie statutu pojawić się pytanie, 

czy w statucie piszemy to co wynika z przepisów wprost, czy też to czego z przepisów się domyślić należy...

pozdrawiam

Iwona28-10-2010 21:06:12   [#54]

Po długotrałum dokształcaniu sie na forum, przygotowałam uchwałę o zmianach w naszym statucie.

Proszę o uwagi krytyczne, no i może komuś sie przyda bo wydaje mi się, że zostały uwzględnione wszystkie zapisy spowodowane zmianami aktów wyższego rzędu

Uchwała Rady Pedagogicznej

Gimnazjum nr

Nr //2010/2011

z dnia .. listopada 2010 roku

w sprawie przyjęcia zmian w Statucie Gimnazjum nr w ….

 

Na podstawie art. 42 ust. 1 Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. nr 256, poz.2572 z późn. zm.) Rada Pedagogiczna uchwala, co następuje:

§ 1

W Statucie Gimnazjum nr 23 wprowadza się następujące zmiany:

1.      W §8 

a)     po ust. 2. dodaje się ust. 2a w brzmieniu:

Zapewnia, w ramach posiadanych przez siebie środków, warunki do realizacji projektów edukacyjnych zgodnie z Regulaminem realizowania projektów edukacyjnych.

b)     po ust. 8. dodaje się ust. 8a w brzmieniu:

W dniach, o których mowa w § 11 ust. 7a, gimnazjum ma obowiązek zorganizowania zajęć wychowawczo-opiekuńczych, o których ma obowiązek informowania rodziców (prawnych opiekunów).

2.      W §9 w ust. 1. po pkt 3) dodaje się pkt 3a) w brzmieniu:

objęcie budynku gimnazjum systemem monitoringu wizyjnego,

3.      W §11 

a)     w ust. 5. po pkt 3a) dodaje się pkt 3b) w brzmieniu:

decyduje o zwalnianiu ucznia z realizacji projektu edukacyjnego w uzasadnionych przypadkach na udokumentowany wniosek rodziców,

b)     po ust. 17. dodaje się ust. 17a w brzmieniu:

Może, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego, biorąc pod uwagę warunki lokalowe i możliwości organizacyjne szkoły, w danym roku szkolnym, ustalić dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno – wychowawczych, w wymiarze do 8 dni, o których informuje do dnia 30 września, nauczycieli, uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów)

c)      po ust. 17a. dodaje się ust. 17b w brzmieniu:

W szczególnie uzasadnionych przypadkach, niezależnie od dodatkowych dni wolnych
od zajęć dydaktyczno-wychowawczych ustalonych na podstawie ust. 17a, dyrektor,
po zasięgnięciu opinii, rady pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego, może, za zgodą organu prowadzącego, ustalić inne dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno - wychowawczych, pod warunkiem zrealizowania zajęć przypadających w te dni w wyznaczone soboty.

4.      W §34 po ust. 4. dodaje się ust. 4a w brzmieniu:

Wychowawca klasy na początku roku szkolnego, w którym uczniowie będą realizować projekt edukacyjny, informuje uczniów i ich rodziców (prawnych opiekunów) o warunkach realizacji projektu edukacyjnego.

5.      W §43 w ust. 2. po pkt 12) dodaje się pkt 13) w brzmieniu:

przystąpienia do realizacji projektu gimnazjalnego, którego wynik jest odnotowywany na świadectwie ukończenia gimnazjum zgodnie z przepisami prawa oświatowego.

6.      W §49 ust. 5. otrzymuje brzmienie:

Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, techniki, zajęć technicznych, plastyki, muzyki i zajęć artystycznych należy w szczególności brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć.

 

7.      W §52 

a)      po ust. 1. dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

Przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia lub odchylenia rozwojowe, należy uwzględnić wpływ stwierdzonych zaburzeń lub odchyleń na jego zachowanie na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania lub opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej.

b)     w ust. 3. w pkt 1) po literze j) dodaje się literę k) w brzmieniu:

wziął udział w projekcie edukacyjnym oraz wykazał się dużą samodzielnością i innowacyjnością we wszystkich etapach realizacji projektu gimnazjalnego, wspomagał członków zespołu w realizacji poszczególnych zadań w ramach projektu, a także wykazał się umiejętnością dokonania krytycznej samooceny i wyciągania wniosków.

c)      w ust. 3. w pkt 2) po literze j) dodaje się literę k) w brzmieniu:

wziął udział w projekcie edukacyjnym oraz był aktywnym uczestnikiem zespołu realizującego projekt edukacyjny, a jego współpraca z pozostałymi członkami zespołu była rzeczowa i nacechowana życzliwością.

d)     w ust. 3. w pkt 3) po literze h) dodaje się literę i) w brzmieniu:

wziął udział w projekcie edukacyjnym oraz współpracował w zespole realizującym projekt gimnazjalny, wypełniając stawiane przed sobą i zespołem zadania.

e)      w ust. 3. w pkt 4) po literze g) dodaje się literę h) w brzmieniu:

wziął udział w projekcie edukacyjnym, współpracował w zespole realizującym projekt gimnazjalny, wypełniając stawiane przed sobą i zespołem zadania, przy czym jego działania były podejmowane na prośbę lidera zespołu lub po interwencji opiekuna projektu.

f)       w ust. 3. w pkt 5) po literze h) dodaje się literę i) w brzmieniu:

wziął udział w projekcie edukacyjnym, ale mimo złożenia deklaracji o przystąpieniu do zespołu realizującego projekt nie wywiązywał się w terminie ze swoich obowiązków, czego konsekwencją były opóźnienia w realizacji projektu lub konieczność realizacji zadań przez innych członków zespołu.

g)      w ust. 3. w pkt 6) po literze j) dodaje się literę k) w brzmieniu:

nie uczestniczył lub odmówił udziału w realizacji projektu gimnazjalnego.

h)     ust. 8. otrzymuje brzmienie:

Rada Pedagogiczna może podjąć uchwałę o niepromowaniu do klasy programowo wyższej lub nieukończeniu szkoły przez ucznia, któremu w danej szkole co najmniej dwa razy z rzędu ustalono naganną roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania.

8.      W §54 ust. 5. otrzymuje brzmienie:

Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się na pisemną prośbę ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) złożoną do Dyrektora przed klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej. Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się nie później niż w dniu poprzedzającym dzień zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Termin egzaminu klasyfikacyjnego uzgadnia się z uczniem i jego rodzicami (prawnymi opiekunami).

9.      W §55 

a)      ust. 1. otrzymuje brzmienie:

Egzamin poprawkowy ma prawo zdawać uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej uzyskał ocenę niedostateczną z jednych albo dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych.

b)     uchyla się ust. 2.,

c)      ust. 3. otrzymuje brzmienie:

Termin egzaminu poprawkowego wyznacza Dyrektor Szkoły do dnia zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Egzamin poprawkowy przeprowadza się w ostatnim tygodniu ferii letnich.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Pedagogicznej

............................................................

/uwzględniłam jednak monitoring nie mając oczywiście zadnej pewności, że robie dobrze/

 


post został zmieniony: 28-10-2010 21:07:37
Jacek28-10-2010 23:14:30   [#55]

nie merytorycznie ale technicznie się poczepiam :-)

podstawą prawną podjęcia uchwały będzie art. 52 ust 2 UOsO bowiem w szkole, w której nie została powołana rada szkoły , jej zadania wykonuje rada pedagogiczna a więc to RP posiada kompetencje do uchwalenia statutu lub jego zmian na podstawie tego przepisu.

Dalej to zgodnie z Zasadami techniki prawodawczej projekt zmian powinien w wyglądac tak, że w § 1 wprowadza się do wykazu poszczególne zmiany i każdą numeruje się liczba arabską z nawiasem a nowe brzemienie przepisu należy umieścić w cudzysłowie i zakończyć średnikiem i wymienia się kolejną zmianę czyli np.:

§ 1

W Statucie Gimnazjum nr 23 wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 8:

a) po ust. 2. dodaje się ust. 2a w brzmieniu:

„2a. Zapewnia, w ramach posiadanych przez siebie środków, warunki do realizacji projektów edukacyjnych zgodnie z Regulaminem realizowania projektów edukacyjnych.”;

b) po ust. 8. dodaje się ust. 8a w brzmieniu:

„8a. W dniach, o których mowa w § 11 ust. 7a, gimnazjum ma obowiązek zorganizowania zajęć wychowawczo-opiekuńczych, o których ma obowiązek informowania rodziców (prawnych opiekunów).”;

2) w § 9 w ust. 1 po pkt 3 dodaje się pkt 3a w brzmieniu:

„3a) objęcie budynku gimnazjum systemem monitoringu wizyjnego;”;

itp.

Ponadto nie powinno się cytować czy przepisywać brzemienia aktów prawnych wyższych do niżej stojących a widzę w projekcie, że jest wiele cytatów z rozporządzenia wprost.

No to się poczepiałem :-)


post został zmieniony: 28-10-2010 23:24:10
annamaria29-10-2010 08:25:37   [#56]
a może propozycje do ponadgimnazjalnej ktoś robił...............i coś zaproponuje?
bosia29-10-2010 08:37:59   [#57]

my wprowadziliśmy już zmiany we wrzesniu, ale zmienilismy cały rozdział dotyczący zasad oceniania, bo mielismy kiepski

wprowadziłam więc nasze zmiany i zmiany z rozporządzenia, więc nie zrobię zestawienia

ale możesz zajrzeć na stronę mojej szkoły, tam jest statut

rzewa29-10-2010 10:52:21   [#58]

podstawa prawna zmian w statucie:

1. gdzy w szkole jest rada szkoły - uchwała rp na odstawie art 42 ust 1 UoSO, a rs uchwala zmiany na podstawie art 50 ust 1 pkt 1 UoSO

2. gdy w szkle nie ma rady szkoły: uchwała rp na podstawie art 50 ust 1 pkt 1 w związku z art 52 ust 2 UoSO

Caro29-10-2010 11:38:46   [#59]

"W dniach, o których mowa w § 11 ust. 7a, gimnazjum ma obowiązek zorganizowania zajęć wychowawczo-opiekuńczych, o których ma obowiązek informowania rodziców (prawnych opiekunów). "

Proszę powiedzcie mi (napiszcie), czy trzeba wprowadzać taką informację do statutu, jeśli jest to wprost określone w przepisie wyższego rzędu?

Może wystarczy stosować ?


Jacek29-10-2010 11:49:33   [#60]
nie widzę potrzeby wpisywania tego do statutu
Iwona29-10-2010 14:27:36   [#61]

Dziękuję wszystkim za uwagi,

 

Podstawę prawną oczywiście zmienię.

 

Jacku w wymianie plików jest twoja uchwała /pięknie przejrzysta/ i tam kolejne zmiany są opatrzone cyfrą arabską, ale bez nawiasu – to co dodawać jednak ten nawias?

 

Dalej piszesz:

 

a nowe brzmienie przepisu należy umieścić w cudzysłowie i zakończyć średnikiem i wymienia się kolejną zmianę

 

w twojej uchwale zastosowałeś to jak dodajesz coś, a jak coś otrzymuje nowe brzmienie to nie masz ani średników ani cudzysłowu – czy tak postępować?

 

Jeśli chodzi o przepisywanie brzemienia aktów prawnych wyższych w statucie to oczywiście zgadzam się niestety pod warunkiem, że wszyscy je znają. Praktyka pokazuje jednak, że we wszystkich lepszych i gorszych statutach, które przejrzałam jest to stosowane. Myślę, że jeśli coś jest ważne to warto to powtórzyć w statucie tak jak to:

 

W dniach, o których mowa w § 11 ust. 7a, gimnazjum ma obowiązek zorganizowania zajęć wychowawczo-opiekuńczych, o których ma obowiązek informowania rodziców (prawnych opiekunów). "

 

/żeby było absolutnie klarowne, że to nie dzień wolny od pracy/

 

A to co dotyczy np. egzaminu poprawkowego też jest cytowaniem przepisów wyższego rzędu, ale jak to inaczej zrobić? Czy pisać w takich sytuacjach:

 

„egzaminy poprawkowe organizowane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.”?

 

albo

 

„Zasady prowadzenia czegoś tam określają odrębne przepisy”

 

 W sumie bardzo by mi to odpowiadała, bo nie trzeba by statutu nowelizować;-)

 

Chyba, że zmieni się zupełnie indywidualna sprawa np. siedziba gimnazjum.

 

Jeszcze raz dziękuję i proszę o odpowiedź na pytania i czy wszystko ujęłam czy jakaś istotna zmiana mi umknęła?

 

Jacek29-10-2010 16:04:53   [#62]

Wiesz... jak umieszczałem uchwałę 3 lata temu to jeszcze niedouczony byłem z tymi średnikami cudzysłowami i innymi nawiasami :-)

Zasady techniki prawodawczej sugerują tak jak napisałem, co zresztą łatwo zobaczyć w jakimkolwiek rozporządzeniu zmieniającym jakieś rozporządzenie.

Co do powtarzania przepisów w statucie to ja się zgadzam, że czasem to nawet trzeba by ktoś to przeczytał bo do rozporządzenia nie sięgnie a w statucie łatwiej. Głowy Ci za to nie urwą, choć słyszałem jak za starego nadzoru wizytator czepiał się i wpisywał, że statut cytuje przepisy rozporządzeń czy coś w tym stylu


post został zmieniony: 29-10-2010 16:08:25
Iwona29-10-2010 19:03:41   [#63]

piszesz

niedouczony byłem

;-))) czyli kroczę ścieżką, którą ty przebyłeś już trzy lata temu. Trochę jestem "opóźniona", ale dam radę /?/

A może ktoś o zawartości merytorycznej - czy o niczym nie zapomniałam?

Czy nic nawet w marcu nie trzeba będzie zmieniać - oczywiście jak stan prawny wyższy się nie zmieni?

koala30-10-2010 19:19:55   [#64]
Dzięki zagimnazjum, a może ktoś ma już uchwałę ze zmianami do  podstawowej. Wiem, idę na łatwiznę. Ale jestem zawalona robotą z projektów, a tu czas goni.  
ankate30-10-2010 22:15:03   [#65]
Do kiedy?
Iwona30-10-2010 22:36:53   [#66]

TEKST SAMOISTNY rozporządzenia z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie (...)

§ 5. Szkoły dostosują swoje statuty do zmian wynikających z niniejszego rozporządzenia, w terminie do dnia 30 listopada 2010 r.

 

sanna02-11-2010 11:22:51   [#67]
czy jest obowiązek przesyłać do KO i OP zmiany w statucie, czy tez ujednolicony statut?
AnJa02-11-2010 11:50:23   [#68]

nie ma

chyba, ze Op taki obowiażek, troche prawem kaduka, nałożył

KO nawet nałożyć nie moze bo on tylko zgodnie z prawem moze

sanna02-11-2010 15:33:00   [#69]
Dzięki - OP zobowiązał
gosiaes202-11-2010 17:10:04   [#70]

michba 

zmiany do statutu w szkołach podstawowych, które trzeba nanieść, dotyczą w 90% oceniania i zamieściłam je w poście #29.


Mam nadzieję, że sobie poradzisz:-)))

malchow02-11-2010 21:07:57   [#71]

Jak to dobrze, że JESTEŚCIE.

tyle mądrości w jednym miejscu,

a do tego "na temat"

:::::)))))))))))))

Iwona02-11-2010 21:13:54   [#72]

jak nie napisaliście, że o czymś zapomniałam to znaczy, że nie zastanawiał się nikt czy coś merytorycznie pominęłam lub, że wszystko zamieściłam.

Chyba przyjmę tę drugą wersję, poprawię uchwałę i przygotuję tekst ujednolicony.

/chociaż zdecydowanie bardziej wolałabym, żeby ktoś potwierdził ;-(/

Iwona02-11-2010 21:38:33   [#73]

I jeszcze jak wpisać podstawę prawną /nie ma Rady Szkoły/

 

 

Na podstawie art. 50 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 52 ust.2 Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. nr 256, poz.2572 z późn. zm.) Rada Pedagogiczna uchwala, co następuje:

 

Czy tak:

Na podstawie art. 52 ust. 2 Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. nr 256, poz.2572 z późn. zm.) Rada Pedagogiczna uchwala, co następuje:

 

Jacek02-11-2010 21:49:22   [#74]
to pierwsze jak rzewa słusznie zauważyła
Iwona02-11-2010 22:10:14   [#75]

dziękuję!!!

Jacek02-11-2010 22:29:59   [#76]

jeszcze poprawka bo i rzewa pomyliła pp

powinno być art 50 ust 1 pkt 1 w związku z art 52 ust 2 UoSO a nie

art 50 ust 2 pkt 1 w związku z art 52 ust 2 UoSO

Iwona02-11-2010 22:41:04   [#77]

czy ja niedowidzę?! /jest to o tej godzinie możliwe oczywiście/

To pierwsze napisane brzmi właśnie tak:/skopiowane od rzewy/

 

Na podstawie art. 50 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 52 ust. 2 Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. nr 256, poz.2572 z późn. zm.) Rada Pedagogiczna uchwala, co następuje:

 

 

I proszę – już ostatni raz – czy tak jest na pewno dobrze?

Jacek02-11-2010 22:45:28   [#78]

niedowidzisz :-)

winno być art 50 ust 2 pkt 1 w związku z art 52 ust 2 UoSO

a nie jak rzewa napisała art. 50 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 52 ust. 2


post został zmieniony: 02-11-2010 22:46:49
Iwona02-11-2010 22:48:44   [#79]

jacek, ale ty napisałeś przecież,że:

powinno być art 50 ust 1 pkt 1 w związku z art 52 ust 2 UoSO

Jacek02-11-2010 22:51:59   [#80]

sorryyy ja też niedowidzę com sam napisał :-)

wstawiaj

art 50 ust 2 pkt 1 w związku z art 52 ust 2 UoSO

 


post został zmieniony: 02-11-2010 23:00:43
Iwona02-11-2010 23:17:25   [#81]

no i teraz mogę spokojnie iść spać ;-))))

dziękuję

/nawiasem ciekawe czy oprócz twórcy zmian w statucie jakikolwiek inny członek rady zwraca uwagę na podstawę prawną/

Natka04-11-2010 20:42:52   [#82]
Czy ktoś mógłby mi udostępnić swój statut do oddziału przedszkolnego przy szkole - bardzo proszę :)
gosiaes204-11-2010 20:49:59   [#83]
ja mam oddział przedszkolny w szkole i jeden statut - nie mam oddzielnych dokumentów!!!!!!!
malchow04-11-2010 20:59:56   [#84]

mam statut przedszkola specjalnego

potem "wchłonięty" przez sosw.

wbek9904-11-2010 21:07:28   [#85]

co ozn. skrót " sosw"?

Poza tym tez słyszałam ,że musi być oddzielny statut  dla oddziału przedszkolnego i również oddzielny dopuszczony zestaw programów i podręczników.

 

Natka04-11-2010 21:17:55   [#86]
tak też mi dzisiaj powiedziano - ma być oddzielny statut   : (
gosiaes204-11-2010 21:25:11   [#87]

weźcie mnie nie osłabiajcie...........;-(

 

Natka04-11-2010 21:28:18   [#88]
stąd się wzięło moje wołanie o pomoc ...
gosiaes204-11-2010 21:34:06   [#89]

statut oddziału przedszkolnego + statut szkoły = zespół placówek....

Ja jestem dyrektorem jednej i nie zamierzam(?????) tworzyć statutu oddziału przedszkolnego działającego w szkole podstawowej!!!!

slos05-11-2010 09:05:41   [#90]
Jeśli masz na myśli "0" to słusznie. To nie jest zespół. Jełi w skład wchodzi przedszkole - tworzysz odpowiedni statut zespołu.
malchow05-11-2010 11:40:30   [#91]

sosw - to specjalny ośrodek szkolno -wychowawczy

przy tworzeniu statutu musieliśmy mieć najpierw dla przedszkola, a dopiero potem wszedł on do statutu sosw

podobnie było z ulo.

Tak przynajmniej KO krakowskie sobie życzyło i nasze OP też.

ankate07-11-2010 19:18:27   [#92]

#90

mam 2 oddziały przedszkolne

  1. 3-5-latki
  2. 5-6 - latki
  3. I-VI szkoła podstwowa

czy to znaczy, że mam zespół, czy szkołę podstwowa z oddziałami przedszkolnymi? Ja wiem że mam to drugie! czyli szkołę z oddziałami... w związku z powyższym proszę o porady,

  • Co jest korzystniejsze  
  • Jaka dokładnie jest różnica,
  • Jzy warto i od czego rozpocząć starania o przekształcenie tego co mam w zespół,
  • ...a może nie ma sensu. Uważam, że u mnie funkcjonuje to całkiem nieźle ?
  • A co na to przepisy prawa?

 

Ewka12-11-2010 15:51:12   [#93]

Chciałabym wprowadzic jednolity tekst statutu. Jak wobec tego powinna wyglądać uchwała.

W jakiejś mądrej publikacji wyczytałam, że jednolity statut powinnam ogłosić w formie obwieszczenia. Jak to zrobić?

JarTul12-11-2010 16:15:31   [#94]

Pewnie można zrobić to mniej więcej tak:


Najpierw uchwała Rady Szkoły w stylu: 


Uchwała nr 1/20__/20__ z dnia __ ____________ 20__ r.
Rady Szkoły [...] w [...]

w sprawie przyjęcia zmian w Statucie [...] w [...].

Na podstawie art. 50 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późniejszymi zmianami) Rada [...] w [...] uchwala, co następuje:

§1

Przyjmuje projekt następujących zmian w Statucie [...] w [...]:

1. Zmienia się [...]

§2

Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi [...] w [...].

Jednocześnie Rada Szkoły zobowiązuje Dyrektora do ogłoszenia jednolitego tekstu Statutu [...] w [...].

§3

Uchwała wchodzi w życie z dniem [...].

Przewodniczący Rady Szkoły

________________________________

Później zarządzenie dyrektora:


ZARZĄDZENIE nr __/20__/20__

z dnia __ ______ 20__ r.

Dyrektora [...] w [...]

na podstawie §2 uchwały z dnia 1 grudnia 2009 r. Rady Szkoły [...] w [...]w sprawie przyjęcia zmian w Statucie [...] w [...], zarządzam:

§1

Ogłaszam tekst jednolity Statutu [...] w [...] stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia.

Tekst jednolity zawiera zmiany wprowadzone do Statutu [...] od 14 października 2004 r. uchwałami Rady Szkoły  [...] w  [...] z:  14 listopada 2005 r., 12 lutego 2006 r., 28 października 2006 r., 6 czerwca 2007 r., 20 stycznia 2008 r., 20 kwietnia 2008 r., 7 listopada 2008 r. oraz 3 grudnia 2009 r.

§2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

________________________________
pieczątka i podpis Dyrektora ZSO


lub przy dużej liczbie zmian uchylić stary statut i uchwalić nowy.


post został zmieniony: 12-11-2010 16:18:27
Ewka12-11-2010 21:57:06   [#95]
Dzięki wielkie...mam tylko jeszcze jedno pytanie - czy poprzedni statut powinien być uchylony uchwałą rady pedagogicznej czy zarządzeniem dyrektora, gdy ogłasza nowy statut. Wydaje mi się - choc nie jestem pewna - że jeżeli jest to nowy statut, bo poprzedni już się nie nadaje, to wystarczy uchwała rady pedagogicznej o nowym statucie i uchyleniu starego (bez zarządzenia dyrektora) - podając poprzednią starą uchwałę - czy mam rację?
JarTul12-11-2010 22:52:23   [#96]

W przypadku uchwalenia nowego statutu i uchylenia starego uchwała w tym stylu:


Uchwała nr __/____ z dnia __ __________ 20___ r.
Rady Szkoły [...] w [...]

w sprawie uchwalenia Statutu [...] w [...].

Na podstawie art. 50 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późniejszymi zmianami) Rada [...] w [...] uchwala, co następuje:

§1

Uchwala Statut [...] w [...] w brzmieniu ustalonym w załączniku nr 1 do uchwały.

Jednocześnie traci moc dotychczasowy Statut [...] w [...].

§2

Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi [...] w [...].

§3

Uchwała wchodzi w życie z dniem [...].

Przewodniczący Rady Szkoły

Zwróć uwagę na podstawę prawną, bo u nas jest Rada Szkoły, a u Ciebie wygląda na to, że jej kompetencje w tym zakresie realizuje Rada Pedagogiczna.


post został zmieniony: 12-11-2010 22:53:21
Ewka14-11-2010 15:02:49   [#97]
Dziekuję serdecznie.
btt16-11-2010 14:53:08   [#98]

Bardzo prosze o komentarz, jeżeli jest mozliwe w sprawie egzaminów semestralnych w Szkole policealnej, w któej odbywa sie kształcenie zawodowe. Czy tylko organizujecie egzaminy semstralne tylko pisemne /jak wynika z paragrafu 25 ust 3 rozporządzenia w sprawie oceniania ...., czy ustne także ..

Serdecznie pozdrawiam

gronostaj16-11-2010 17:19:27   [#99]

Kochani gdzies tu na forum bylo takie fajne zestawienie - a w zasadzie odesłanie do jakiejs strony internetowej, gdzie były zmiany w statutach zmian. Szukam dzis poł dnia i juz sie poddalalm

Iwona16-11-2010 19:06:46   [#100]

Zaplątałam się.

W statucie mamy taki zapis:

1.             Sprawując nadzór nad działalnością administracyjno-gospodarczą gimnazjum, m.in.:

2.      co najmniej raz w roku organizuje przegląd techniczny obiektów szkolnych oraz prac konserwacyjno-remontowych, przeprowadza okresową inwentaryzację majątku szkolnego.

Skąd ja to wzięłam? to kolorowe właśnie -  zmiana ze stycznia 2010r.

strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ][ 4 ]