Oto jedyne uwagi:
Zmienić § 8. 1.: 1. Jeżeli z powodu zbyt małej liczby zgłoszonych uczniów lub braku nauczyciela nie ma możliwości zorganizowania nauczania języka mniejszości lub języka regionalnego w sposób określony w § 3 ust. 1 pkt 1-3 i w § 4 pkt 1-3, organ prowadzący przedszkole lub szkołę organizuje zespoły międzyprzedszkolne lub międzyszkolne, do których mogą uczęszczać uczniowie placówek prowadzonych przez organy niepubliczne oraz organy prowadzące znajdujące się w sąsiedztwie danej gminy z uwzględnieniem miejscowych warunków komunikacyjnych. Dyrektor przedszkola lub szkoły przekazuje odpowiednim organom prowadzącym listy uczniów zgłoszonych na naukę języka mniejszości lub języka regionalnego.
do § 8. dodać: „4. Naukę własnej historii i kultury w zespole międzyprzedszkolnym lub międzyszkolnym prowadzi się w wymiarze 1 godziny tygodniowo.”
w § 8b dodać: „ , a w punktach międzyszkolnych przeznacza się 1 godzinę tygodniowo.”
Być może należałoby też zwrócić jeszcze uwagę na zapis odnośnie dodatkowych zajęć np. artystycznych. "Szkoła może" jest czasami wygodne - tzn. nie musi. I dalej - jeżeli zatrudniamy asystenta edukacji romskiej, to czy nie byłoby dobrze, by na tej samej (podobnej) zasadzie stworzyć możliwość zatrudnienia osoby prowadzącej np zajęcia artystyczne w międzyszkolnych zespołach?
Dalej - kwestia odzwierciedlenia nauki w SIO. Być może i taki zapis powinien się znaleźć, chociaż tak jak i w przypadku obowiązkowości MEN cały czas odrzuca go powołując się na inne rozporządzenia.
|