Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
program naprawy po "trójkach" |
AnJa | 20-03-2007 20:13:39 [#01] |
---|
mam wrażenie, że sytuacja doojrzała do ustalenia, co będziemy odpowiadac na kretyńskie zalecenia KO wynikające z diagnoz tzw. trójek
wg mnie- nie mamy prawa nie odpowiedzieć, nie powinnismy jednak się stosować
proponuje wypracowanie tekstu-bełkotu - takiego jakim były ankiety i takiemu jakim jest zalecene KO- i upublicznienie go, by każdy dyrektor, jeśli chce mógł zastosować
zobowiązuję się do pomocy w bełkocie - mnie to wisi wprawdzie, bo jestem ponadgimnazjalna i nieprędko mnie ruszą - ale gimnazja mają juz przerąbane
dawajcie szablon - rozbudujemy
proszę o wysyłanie propozycji, także na na maila- zobowiązuję się do zaktywizowania każdego, kogo znam i systematycznego zamieszczania tu wersji najbardziej bełkotliwej
w przypadku bełkotu niezrozumiałego nawet dla piszącego - proszę o podawanie bibliografii
....
TO NIE JEST ŻART!!! |
bogda4 | 20-03-2007 20:17:31 [#02] |
---|
brawo nareszcie coś się dzieje w temacie ogólnopolskich programów naprawczych |
bogda4 | 20-03-2007 20:18:42 [#03] |
---|
może zacznijmy od zasad formułowania programu naprawczego ogólnie pojętego |
AnJa | 20-03-2007 20:23:49 [#04] |
---|
nie pieprz - to wątek merytoryczny i będę o jego jakość dbał
konkrety proszę- prpozycje na mila znaczy.
aczkolwiek #03 mi siępodoba - napiszesz na maks.2 strony? tylko z polami tekstowymi albo (jeszcze lepiej)listą rozwijalną ? |
skrzat | 20-03-2007 20:37:51 [#06] |
---|
ale fajny pomysł:)) |
bogda4 | 20-03-2007 20:38:50 [#07] |
---|
napiszę tylko konstrukcję programu naprawczego: 1. Nazwa programu i przyczyna jego konstruowania 2. Wstęp - motywacja tworzenia programu naprawczego 3.Cele programu-główny i szczegółowy 4.Założenia programu 5.Treści programu rozłożone na działania:
- dyrektora
- wychowawców, nauczycieli, pedagoga, psychologa itp.
- uczniów
- rodziców
6.Procedury osiągania celów, które zawierają:
- metody,środki, techniki, materiały
7.Przewidywane osiągnięcia uczniów 8.Ewaluacja programu / masz już jakiegoś majla? ludzie poszli chyba na Magdę M. i mają gdzieś nasze programy naprawcze ;-) / |
Gaba | 20-03-2007 20:39:16 [#08] |
---|
Andrzej, jak się nie śmiac, gdy w Twoich ustach pojawiają się takie spontaniczne zapewnienia, że to jest wątek merytoryczny i by nie pieprzyć, przecież to samo w swobie jest juz tak smieszne, że ryczę... |
jerzyk | 20-03-2007 20:43:32 [#09] |
---|
masz wzorki:-)
|
Marek Pleśniar | 20-03-2007 20:45:19 [#10] |
---|
o i już masz coś do zatykania urzędom skrzynek:-) Trochę za krótkie |
AnJa | 20-03-2007 20:55:15 [#11] |
---|
ok- szkielet jest
jerzyk - masz te szkieletczyznę z wsip- uzupełnij to od bogny o nia - tylko niekonkretnie
konkretnie to kuzden gupi potrafi
gaba - rycz, ale też coś napisz- nie kazdy umie pisac tak jak Ty - albo do planu bogdy albo zaproponuj swój - i pamietaj : nadzór KO na nasz dorobek czeka - rzecież Oni k... też nie wiedzą osochodzi |
jerzyk | 20-03-2007 21:03:25 [#12] |
---|
Rozkaz Wodzu, ale chwilowo nie mam czasu, :-)
kurde, kto to napisał?
"zobowiązuję się do pomocy w bełkocie ":-) |
bogda4 | 20-03-2007 21:13:41 [#14] |
---|
AnJa sprawdź pocztę może już co przyszło ;-) |
AnJa | 20-03-2007 21:16:11 [#15] |
---|
Ociec- nie strasz ludzi! akapit wystarczy
od ziarnka do ziarnka- i bedzie 60 stron |
2katarzyna | 20-03-2007 21:17:02 [#16] |
---|
A dlaczego w poczcie? Też potrzebujemy. Najlepiej ogólny, bo jest źle, a będzie jeszcze gorzej (może być do wstępu jako określenie problemu, tylko rozbudować trzeba) |
AnJa | 20-03-2007 21:22:12 [#17] |
---|
przypominam:
można tu- ale nie każdy ma odwagę, stąd propozycja wysylania na pocztę - zobowiązuję się do aktualizowania i zamieszczania min. 1x w tygodniu tu
pod koniec miesiąca - jeśli będzie coś sensownego (czyli bełkotliwego) wrzucę do wymiany plików |
dzicia | 20-03-2007 21:25:10 [#19] |
---|
A u mnie coś pichcą nauczyciele. Najpierw napletli głupot trójkom i podkręcili kilku uczniów żeby bogato wypowiadali się jaka to przemoc w szkole a teraz siedzą i piszą jak będą to naprawiać. Jest speckomisja i tworzy jakieś coś. Jak będzie się do czegoś nadawać to prześlę. Ciekawa jestem czy OP da pieniążki na programy profilaktyczne a jak nie da to będą bidule pracować społecznie. |
AnJa | 20-03-2007 21:32:08 [#20] |
---|
dzicia- odei nie poniała Ty
mnie o uogólnienia chodzi
jak palenie w kiblach zwalczyc i dlaczego się nie da to każdy wie
chodzi o przepis jak gonic króliczka zblizając się do niego na odległośc wystarczającą, by nie złapać bydlęcia |
AnJa | 20-03-2007 21:32:57 [#21] |
---|
odei=idei |
Małgoś | 20-03-2007 21:34:20 [#22] |
---|
Polowanie na Ćwikłę
Marcin Markowski, Łódź
2007-03-20, ostatnia aktualizacja 2007-03-19 22:42
W łódzkim Gimnazjum nr 40 rządzi dyscyplina i żelazna konsekwencja. - Nie powiem,że żaden fajki nie zapali,ale w szkole się boi - mówi dyrektor Ewa Ćwikła. Kurator grozi jej zwolnieniem
Fot. Bartosz Bobkowski
Ewa Ćwikła lubi łowić ryby, zorganizowała więc w szkole koło wędkarskie. - Zajęcia pozalekcyjne muszą być niezwykłe,by wyciągnąć uczniów z bram - mówi. W piątkowe popołudnia gimnazjaliści poznają gatunki ryb i uczą się węzłów wędkarskich. A w weekendy pod opieką dyrektorki łowią ryby w stawie na pofabrycznym łódzkim osiedlu Księży Młyn
1-->
Gimnazjum nr 40 stoi w pofabrycznej dzielnicy Łodzi zamieszkanej w dużej mierze przez pracowników upadłych zakładów włókienniczych. Przestępczość, także wśród młodzieży, jest tu szczególnie wysoka. Papierosy, narkotyki, przemoc są na porządku dziennym. Taki łódzki Bronx.
Choć "czterdziestka" jest uznawana za jedną z "najtrudniejszych" szkół w Łodzi, jej dyrektorka Ewa Ćwikła i nauczyciele nieźle sobie radzą z trudną młodzieżą. Szkoła otworzyła nawet dodatkowe klasy dla uczniów, których nie chcą uczyć "porządne" gimnazja. - Dyrektorzy szkół mają dziś wystarczające narzędzia, by walczyć ze szkolnym chuligaństwem - przekonuje Ćwikła.
W szkole rządzą dyscyplina i żelazna konsekwencja. Nie ma rewii mody, choć nie ma też mundurków. Uczennica, która przyjdzie z odsłoniętym pępkiem, natychmiast przebiera się w dyżurny ohydny fartuch. Dzwoniące na lekcji komórki konfiskują nauczyciele. Wagarowicze mają zeszyty wejść i wyjść. Meldują się w szkolnym sekretariacie i dostają stemple.
Rodzice podpisują ze szkołą specjalny kontrakt. Godzą się w nim na kontrolowanie dzieci testami na alkohol i narkotyki.
Z paleniem papierosów Ćwikła walczy olejem. - Z pierwszego tłoczenia - śmieje się, choć uczniom wcale nie do śmiechu. - Przyłapany delikwent wypija dawkę oleju zaakceptowaną przez lekarza pediatrę. - Taki kieliszek lekarski - opowiada dyrektorka. - W buzi zostaje na długo niesmak. Sześć lat temu, kiedy zaczynaliśmy stosowanie tej sankcji, schodziły trzy litry oleju na tydzień. Teraz litr na semestr. Nie powiem, że żaden fajki nie zapali, ale w budynku się boją.
Przekleństwa? Inna kara, również uzgodniona z lekarzem. Łyżeczka soli z pieprzem na język. Dla złagodzenia objawów popijamy szklanką przegotowanej zimnej wody.
Dyrektorka wie również, co się dzieje wokół szkoły. Gdy jakiś samochód stoi przed bramą podejrzanie długo, dzwoni do drogówki i po chwili już wiadomo, czy to przypadkiem diler nie przyjechał.
W listopadzie w "Dużym Formacie" opublikowaliśmy wywiad z Ćwikłą. Od tej pory dzwonią do niej dyrektorzy z innych miast. Pytają o kontrakty z rodzicami, procedury, współpracę z policją i pogotowiem, proszą o radę.
Również w listopadzie do jej gimnazjum przyszła słynna "trójka" ministra Romana Giertycha. Wizytator kuratorium, urzędnik gminy i policjant pytali dyrektorkę m.in., czy ma problemy z uczniami. Zgodnie z prawdą wymieniła palenie, wulgarne słownictwo, niszczenie mienia, wagary...
W ostatni czwartek dostała pismo od kuratora łódzkiej oświaty. Przeczytała w nim: "W związku ze stwierdzeniem niedostatecznych efektów wychowania polecam opracowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności wychowania. Niewdrożenie go (...) może spowodować wystąpienie z wnioskiem o odwołanie Pani z końcem lub w czasie roku szkolnego bez wypowiedzenia".
- Jestem zaskoczona - mówi Ćwikła. - W protokole z kontroli nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości. U mnie niemal każdy uczeń ma oddzielny program wychowawczy. Jednego cudownego nie ma. Co jeszcze mamy wymyślić?!
O pismo do Ćwikły zapytaliśmy jego autora, kuratorkę Barbarę Kochanowską. - Trudno mi o nim rozmawiać, bo nie mam przed sobą protokołu z kontroli w tej szkole, a teraz nie mogę do niego zajrzeć - ucina pani kurator.
Wcześniej Kochanowska mówiła, że podobne pisma dostało w Łodzi i regionie 220 dyrektorów szkół z prawie tysiąca już skontrolowanych: - Wszyscy, u których "trójki" dostrzegły uchybienia. Dobrze pracujący nie mają się czego obawiać. A dyrektorów, którzy nie usuną uchybień, też od razu nie będziemy odwoływać. Są określone procedury - stwierdziła.
Kochanowska jest kuratorem od dwóch tygodni. Konkurs, który wygrała, był już czwarty na to stanowisko w ciągu ostatniego roku. Poprzednie wygrywała niepopierana przez Ministerstwo Edukacji Beata Florek. Minister Roman Giertych odmawiał podpisania jej nominacji. |
zgredek | 20-03-2007 21:34:21 [#23] |
---|
co się nie da - pozamykać |
AnJa | 20-03-2007 21:38:20 [#24] |
---|
poszli mnie ze smieceniem!!!!
dziękuje jerzykowi - przesłał mo nie dość, że bełkot to i pijęknie napisany- juz w pierwszym akapicie bowiem:
"ewidencja młodzierzy niedostosowanej społecznie" |
AnJa | 20-03-2007 21:40:38 [#25] |
---|
nie jerzyk to pisał- link do strony wdrażającej program podał
przykłąd tej szkoły potwierdza potrzebę napisania ogólnopolskiego szablonu! |
jatoja | 20-03-2007 21:45:06 [#26] |
---|
AnJA Nieśmiało mogę zapytać: a stylizacja to bardziej Giertych czy bardziej Orzechowski? Bo przyszło mi do głowy, jako badaczowi pisma, że mogę sporo poskładać z cytatów... zwłaszcza tam, gdzie chodzi o kokrety(n)
Jezeli się przydam.... |
dzicia | 20-03-2007 21:45:42 [#27] |
---|
No tak, nie poniała "odei" ni w ząb :) To ty chciałeś bołkotu?A ! |
Adaa | 20-03-2007 21:48:46 [#28] |
---|
ja do postu 7 , punkt 4,5:-)...ale to podstawówka 1. Kształtowanie świadomości społecznej ucznia
Zadania |
Sposoby realizacji |
Odpowie- dzialni |
Termin realizacji |
Uwagi ogólne
Ewaluacja programu |
1. Kształtowanie postawy praworządności, poszanowania prawa i przestrzegania norm poprzez: a) respektowanie prawa wewnątrzszkolnego b) dostarczenie wiedzy o konsekwencjach zachowań dysfunkcyjnych c) uczenie krytycznego stosunku do mediów 2. Kształtowanie poczucia własnej wartości. 3. Kształtowanie systemu wartości przeciw zachowaniom dysfunkcyjnym. |
Zapoznanie uczniów ze statutem szkoły, WSO, programem wychowawczym i profilaktycznym. Konkurs - wybór eksperta prawa szkolnego Znam prawo szkolne i je przestrzegam. Stosowanie statutowego systemu kar i nagród. Wspólne ustalenie norm współżycia w zespole przestrzeganie ich w praktyce. Podejmowanie na lekcjach wychowawczych tematów odpowiedzialności prawnej i moralnej (pogadanka, dyskusje, debata). Zorganizowanie spotkania z policjantem – pogadanka o przestrzeganiu prawa i konsekwencjach jego łamania . Zorganizowanie debaty szkolnej dla uczniów klas starszych na temat roli mediów w kształtowaniu negatywnych wzorców zachowania. Promowanie sukcesów poprzez pochwały, nagrody, informacje w gazetce szkolnej. Dokonywanie prezentacji osiągnięć ucznia. Zorganizowanie warsztatów dotyczących poczucia własnej wartości – trening interpersonalny( w miarę możliwości). Prowadzenie lekcji wychowawczych i religii na temat celów życiowych, sensu życia, tolerancji wobec innych, dokonywania właściwych wyborów, itp.. Uczestniczenie ucznia w praktyce religijnej. Eksponowanie pozytywnych wzorców osobowych – konkurs literacki , plastyczny, itp. |
wychowawcy klas opiekun SU dyrektor, wychowawcy klas wychowawcy klas wyznaczeni nauczyciele wychowawcy, nauczyciele uprawnieni nauczyciele, psycholog wychowawcy, nauczyciel j. polskiego, religii ksiądz, n-el religii wyznaczeni nauczyciele |
Na początku roku szkolnego Na bieżąco Zgodnie z planem wychowa- wczym II semestr 2007/08 Na bieżąco I semestr 2007/08 Zgodnie z planem wychowa- wczym i progra- mem religii. II semestr 2007/08 |
. | |
maeljas | 20-03-2007 21:50:06 [#29] |
---|
AnJa - to na początek? ad 2 Podstawą konstruowania niniejszego programu jest analiza poleceń organu nadzoru pedagogicznego wydanych po przeglądzie placówki przeprowadzonego przez nadzór pedagogiczny zgodnie z zarządzeniem wojewody wydanym na podstawie uchwały Nr 186/2006 Rady Ministrów z dnia 7 listopada 2006 roku w sprawie działań administracji rządowej przeciwko przemocy w szkołach i placówkach oświatowych informujemy, że w terminie od dnia 21 listopada do dnia 19 grudnia 2006 roku prowadzony będzie przegląd wszystkich publicznych i niepublicznych szkół i placówek województwa lubelskiego, o których mowa w art. 2 pkt. 2, 3 i 5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U.z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) w zakresie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży oraz sprawowania nad nimi opieki, a także pomocy szkołom i placówkom w wypracowaniu skutecznych metod współpracy z właściwymi organami w celu eliminowania w nich aktów przemocy i podniesienia poziomu bezpieczeństwa. |
zgredek | 20-03-2007 21:51:01 [#30] |
---|
PROGRAM NAPRAWY ........
Wstęp Problemów związanych z ......... doświadcza większość nauczycieli. Szczególnym problemem jest problem .......................oraz mała efektywność oddziaływań wychowawczych z tym związanych. Środowisko , w którym funkcjonuje uczeń, składa się z czterech głównych elementów: ucznia, nauczyciela, szkoły jako instytucji, domu rodzinnego Na trudne zachowanie ucznia wpływają czynniki: związane z uczniem, związane z domem, związane ze szkołą. Aby wyeliminować ...........................musi nastąpić koordynacja współpracy pomiędzy nauczycielami, dyrekcją szkoły, uczniami i rodzicami. Często przyczyną zakłóceń w zakresie reakcji pomiędzy uczniami – nauczycielami – rodzicami są: lęk, brak poczucia bezpieczeństwa, niska samoakceptacja i samoocena. Zadaniem efektywnego nauczyciela jest pomoc uczniom w rozwoju samodyscypliny i świadomości własnych zachowań. W związku z tym nauczyciel powinien nie tylko mówić, ale także słuchać uczniów, aby lepiej ich poznać. Refleksyjny praktyk nie stosuje twardych i niezmiennych zasad, dostosowuje swoje działania do bieżących potrzeb. Uczniowie są niepowtarzalni, a ich zachowania wypływają za każdym razem z innych przesłanek. Jeśli zaakceptujemy uczniów takimi jakimi są, i pomożemy im lepiej zrozumieć samych siebie, to będą lepiej funkcjonować w swoim środowisku. Największym problemem dla nauczyciela motywującego uczniów nie jest ich niechęć do nauki, ale apatia. Uczniowie apatyczni nie interesują się nauką szkolną, a nawet izolują się od niej. Nauka nie ma dla nich sensu ani wartości, nie chcą się nią zajmować, nie cenią jej, choćby zdawali sobie sprawę, że przy umiarkowanym nakładzie pracy osiągnęliby sukces. Trudne jest zadanie wyrobienia motywacji do nauki u uczniów apatycznych, którzy nie mieli wielu okazji by przeżyć i zrozumieć co znaczy angażować się w czynności dydaktyczne. Uczniom apatycznym potrzebne są takie same jak innym uczniom doświadczenia dydaktyczne stymulujące ciekawość, zainteresowanie i refleksje, tyle że częstsze i bardziej spersonalizowane. Starania o wzbudzenie motywacji do nauki powinny być konsekwentne, ale subtelne. Niewiele dadzą, jeśli uczeń odbierze je jako nękanie, manipulowanie lub zmuszanie. Nauczyciel jako osoba kierująca i kontrolująca grupę uczniów winien posiadać umiejętność tworzenia takich warunków, które pozwoliłyby na zwiększenie efektywności nauczania i uczenia się. Nie może stać po drugiej stronie barykady. Powinien pomóc uczniom zarówno w przyswojeniu wiedzy jak i rozwoju samodyscypliny. ................. uczniów jest czynnikiem wpływającym na wyniki nauczania oraz jakość pracy szkoły. Regularne uczestniczenie w zajęciach szkolnych, punktualność, obowiązkowość, samodyscyplina to cechy, które będą procentować w przyszłości. Stąd określenie „jaki uczeń taki pracownik” nosi znamiona prawdy. W związku ze zdiagnozowanym w naszej szkole problemem .......................... opracowany został program działań zmierzający do poprawy ................... |
Adaa | 20-03-2007 21:51:04 [#31] |
---|
i cd. 2. Przeciwdziałanie agresji
Zadania |
Sposób realizacji |
Odpowie- dzialni |
Termin realizacji |
Uwagi ogólne
Ewaluacja programu |
1. Prowadzenie pomiaru zjawiska agresji w szkole i jego dynamiki. 2. Podniesienie umiejętności i wiedzy nauczycieli na temat przemocy i agresji. 3. Integrowanie zespołów klasowych. |
Przeprowadzenie ankiet dla ucznia metodą self – raport. Zorganizowanie szkolenia w ramach WDN na temat źródeł, rodzajów, skutków agresji oraz czynników pobudzających agresję (w miarę możliwości warsztaty ze specjalistą). Prowadzenie zajęć, zabaw integrujących dzieci w klasie. Inicjowanie klasowych przedsięwzięć służących integracji zespołu. Przygotowanie imprez klasowych(Wigilia, Andrzejki, Mikołajki itp.). Opracowanie norm wzajemnych kontaktów. |
wyznaczony nauczyciel dyrektor i wyznaczeni nauczyciele wychowawcy klas |
Na początku i końcu roku szk. II semestr 2007/08 Na bieżąco, zgodnie z planem wychowa- wczym |
. | |
bogda4 | 20-03-2007 21:55:10 [#32] |
---|
kierownictwo wątku nie przeczuwało takiego obrotu sprawy- nieżle idzie , prawda AnJa :-) |
Adaa | 20-03-2007 21:59:56 [#33] |
---|
a to moze byc na koniec:-)) RAPORT Z EWALUACJI PROGRAMU NAPRAWCZEGO SZKOŁY (przykład) Cele ewaluacji · Uzyskanie informacji o przebiegu realizacji programy naprawczego · Poznanie ewentualnych trudności i braków, które wystąpiły w trakcie realizacji · Ocena skuteczności i efektywności podejmowanych działań naprawczych Opis przedmiotu ewaluacji Przedmiotem ewaluacji jest program naprawczy szkoły, który został opracowany ………………………………………………………………………………………………… Ocenie poddany będzie plan oddziaływań naprawczych. Założenia metodologiczne ewaluacji
PYTANIA KLUCZOWE |
KRYTERIA |
METODA |
PRÓBA BADAWCZA |
W jakim stopniu realizowany jest program? |
Program realizowany jest zgodnie z przyjętym harmonogramem |
Analiza dokumentów |
Program naprawczy, dokumentacja szkolna |
Jaka jest dynamika agresji w szkole? |
Agresja w szkole zmniejszyła się |
Ankiety |
Uczniowie klas…….. | W celu zbadania realizacji przebiegu programu naprawczego dokładnej analizie został poddane następujące obszary oddziaływań naprawczych:
- Kształtowanie świadomości społecznej ucznia
- Przeciwdziałanie agresji
- Przeciwdziałanie uzależnieniom.
W celu zbadania zjawiska agresji w szkole i jego dynamiki zostały przeprowadzone anonimowe ankiety wśród uczniów klas ………………. oraz poddane analizie wcześniejsze badania ankietowe. Opis materiału zebranego podczas ewaluacji. Ocena realizacji planu naprawczego szkoły została przeprowadzona i udokumentowana w miesiącu ……………………..znajduje się w załączniku: Analiza programu naprawczego szkoły , dołączonym do raportu. Do zbadania zjawiska agresji w szkole posłużyły anonimowe ankiety przeprowadzone wśród uczniów szkoły w miesiącu ………………………. Na podstawie tych badań dokonano pomiaru zjawiska agresji w szkole oraz jego dynamiki. Szczegółowe wyniki badań znajdują się w załączniku: Diagnoza zjawiska agresji w szkole dołączonym do raportu. Prezentacja wyników ewaluacji Program naprawczy szkoły jest realizowany zgodnie z założeniami planu. Nie zostały zrealizowane gotowe programy profilaktyczne z zakresu profilaktyki antynikotynowej oraz program dla grup wysokiego ryzyka. Niektóre terminy realizacji zadań uległy również przesunięciu. Odbyło wiele spotkań uczniów ze specjalistami, np. psychologiem, pedagogiem, policjantem. Szczególnie dużo działań podjeto z zakresu przeciwdziałania agresji. Wykorzystywane były w tym celu autorskie projekty nauczycieli. Wielu nauczycieli ukończyło specjalne warsztaty metodyczne dotyczące przeciwdziałania agresji. Na uwagę zasługują masowe imprezy integrujące uczniów wokół wspólnych zadań. Zjawisko agresji w szkole utrzymuje się na jednakowym poziomie. Z badań jednak wynika, że mniej jest przemocy fizycznej natomiast wzrasta agresja słowna.. Wnioski ………………. ………………. …………………… |
AnJa | 20-03-2007 22:00:01 [#34] |
---|
jasna cholera!!!!!
taz to kabaret!
kur...a - tylu debili w polskich szkołach pracuje ? czy cwaniaczków-oportunistów?
chyba jutro poczytam swój program profilaktyczny... |
Adaa | 20-03-2007 22:00:55 [#35] |
---|
AnJa...mysle,ze nie zdawałes sobie sprawy z tego co cie czeka:-) |
AnJa | 20-03-2007 22:02:32 [#36] |
---|
zgredek, adaa - prosiłem przecież - z polami tekstowymi albo lista rozwijalną
wiecie jak trudno te kropki wykasowywać? rozformatowuje się wszysko! |
Adaa | 20-03-2007 22:03:00 [#37] |
---|
kur...a - tylu debili w polskich szkołach pracuje ? znaczy...nie podoba się?;-) |
zgredek | 20-03-2007 22:04:36 [#38] |
---|
kurde, zostaw kropki - będzie uniwersalny przecież |
bogda4 | 20-03-2007 22:05:00 [#39] |
---|
się martwisz kropkami czy ty wiesz ilu ludziom życie się tu teraz odmieniło? mają wzór programu naprawczego !!!!! wiechna ! widzisz co tu się dzieje? ;-))) |
AnJa | 20-03-2007 22:06:30 [#40] |
---|
pola lub listy zamiast kropek proszę
podobno coś tam z TI macie wspólnego i umiecie to robic - przynajmniej adaa się tak autoreklamowała |
zgredek | 20-03-2007 22:08:30 [#42] |
---|
Warunkiem wstępnym skutecznej naprawy jest oczyszczenie życia szkolnego, polegające na wyeliminowaniu ..............................., na przecięciu powiązań między światem uczniowskim a światem .......... Służyć temu będzie cały zespół konkretnych posunięć, z których najważniejsze to: - radykalne ograniczenie prawa ucznia do ...........................; - wprowadzenie jawności życia szkolnego, ustawowe zagwarantowanie dostępu do informacji dotyczącej działań nauczycieli i pracowników szkoły, poza ściśle ograniczonymi przypadkami działalności ........................; - przywrócenie porządku na terenie szkoły, uszczelnienie drzwi, należyte funkcjonowanie służb dyżurujących, zdecydowane przeciwdziałanie przejawom niesubordynacji wśród tych służb. - wprowadzenie zmian w statucie, polegających między innymi na ..............................................................Należy też jednoznacznie określić kompetencje, obowiązki i odpowiedzialność organów szkolnych. |
AnJa | 20-03-2007 22:08:30 [#43] |
---|
się marti bo porządek lubię
bo faktycznie wstepy i zakończenie już się ładnie zrysowuje- a środków pare mam na maila - genialne niektóre |
zgredek | 20-03-2007 22:10:30 [#44] |
---|
ten poprzedni post to mogę bardzo rozbudować, bo znalazłam świetne źródło inspiracji;-) i długie jest ono nie umiem żadnych list ani pól tu zrobić:-( |
Adaa | 20-03-2007 22:11:26 [#45] |
---|
ja sie reklamowalam?...mozliwe...ale niestety zapomnialam:-) a cos taki zirytowany? |
AnJa | 20-03-2007 22:14:03 [#46] |
---|
#42
przechwaliłem Cie - za konkretne to i za jednoznaczne
powinno byc np:
- rozważenie, po uwzglednieniu priorytetów wychowaczych środowiska rodzinnego, możliwości nałożenia na ucznia obowiazków polegających na .... |
Małgoś | 20-03-2007 22:16:43 [#47] |
---|
AnJa, myślę, że to Cię bardziej usatysfakcjonuje: "Jest to więc pośrednia strategia identyfikowania czynników determinujących zgodność zachowania z wartościami.(...) Trudno bowiem sobie wyobrazić, aby można było wykazać np. że wzrost skłonności do posługiwania się wartościami jako kategoriami interpretacyjnymi w miarę wzrostu preferencji tych wartości prowadzi do tym silniejszego podejmowania zachowań realizujących te wartości, im bardziej wartości owe są preferowane(...) Warunkiem koniecznym wpływu wartości osobistych na zachowanie zdaje się być wysoka stabilność czasowa i przechodność relacji preferencji porządkującej zbiór wartości w system, a także nikła podatność preferencji pojedynczych wartości na bieżące wpływy sytuacyjne do tej wartości adresowane oraż duża wyrazistość (krańcowość) subiektywnych standardó związanych z poszczególnymi wartościami (tym więjksza, im silniej wartości sa preferowane)." |
AnJa | 20-03-2007 22:20:06 [#48] |
---|
jako wnioski z ewaluacji jest niezłe- a czego dotyczy?
no i jakies wnioski dio realizacji by sie zdały |
Małgoś | 20-03-2007 22:22:56 [#49] |
---|
jak to czego dotyczy? priorytetów wychowawczych! przeciez miało być niekonkretnie i niejednoznacznie - wazne, zeby ktoś czytający (znaczy się ...kontrolujący) nie rozumiał, ale wstydził się zapytać o co chodzi ;-) |
zgredek | 20-03-2007 22:23:18 [#50] |
---|
no to poprawię: Warunkiem wstępnym skutecznej naprawy jest oczyszczenie życia szkolnego, polegające na wyeliminowaniu
na przecięciu powiązań między światem uczniowskim a światem
Służyć temu będzie cały zespół konkretnych posunięć, z których najważniejsze to: - radykalne, ale nie mające cech zdecydowanego działania ze względu na niestabilność oczywistych zachowań, ograniczenie prawa ucznia do
- wprowadzenie jawności życia szkolnego specyfiką przypominającego najlepsze wzorce, statutowe zagwarantowanie dostępu do informacji dotyczącej bezwzględnie zdecydowanych działań nauczycieli i pracowników szkoły, poza ściśle ograniczonymi przypadkami działalności
- przywrócenie porządku na terenie szkoły, uszczelnienie drzwi, należyte funkcjonowanie służb dyżurujących, zdecydowane przeciwdziałanie przejawom niesubordynacji wśród tych służb. - wprowadzenie zmian w statucie, polegających między innymi na
Należy też jednoznacznie określić kompetencje, obowiązki i odpowiedzialność organów szkolnych ze szczególnym uwzględnieniem stabilności cech przypisywanych poszczególnym działaniom. Zwiększenie efektywności proporcjonalnej do wynikowego współdziałania na wielu polach odpowiedzialnej współpracy. |
|