Forum OSKKO - wątek

TEMAT: POPRAWIANIE oceny zachowania- wątek drugi
strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]
beera09-09-2004 10:40:09   [#01]
Robię drugi wątek na ten temat, bo tamten już jakoś o czym innym się stał :-)

Uważam, że w rozporządzeniu jest jednak mowa o poprawianiu oceny zachowania.

Przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady- na dwa tygodnie, miesiąc( powiedzmy) informuję o przewidywanych ocenach z przedmiotow i ocenia zachowania- to wynika z 10.

Jednoczesnie jak wynika z 4 mam obowiązek poinformować, jakie są warunki i tryb uzyskania oceny wyższej niż przewidywana- także oceny zachowania.

Tworzenie tych warunków i trybu otrzymywania wyższej niż przewidywana ocena zachowania wynika z paragrau 3- nalożono na mnie obowiązek stworzenia tych warunków i trybu postępowania.

Jesli nie jest to poprawa oceny zachowania w ostatnim miesiącu nauki, to naprawdę nie wiem, jak to nazwać ;-)


 § 3

Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje( m.in):
ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania

§ 4. 
      2. Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o warunkach i sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania oraz o warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania

§ 10

       9. Przed rocznym (semestralnym) klasyfikacyjnym zebraniem plenarnym rady pedagogicznej nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne oraz wychowawca klasy są obowiązani poinformować ucznia i jego rodziców (prawnych opiekunów) o przewidywanych dla niego rocznych (semestralnych) ocenach klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania, w terminie i formie określonych w statucie szkoły.

Uśka09-09-2004 16:42:56   [#02]

asiu  dotyczy to poprawy i szerze mówiąc u nas cały zespół , który pracuje nad zmianami zastanawia się jak rozwiązać ten problem.

Nie powiem jaki był komentarz do tych zapisów i ;-).

Majka09-09-2004 16:52:04   [#03]
Powiedzcie sierocie: jesli ocena zachowania jest klasyfikacyjna, to mozna oblać ucznia? I poprawka w sierpniu? :) Albo nie klasyfikować?
Leszek09-09-2004 17:07:37   [#04]

rzeczywiście w rozporządzeniu są dwa elementy:

1/ zgłoszenie zastrzeżeń co do złamania prawa szkolnego przy ustaleniu oceny

2/ o którym piszecie wyżej, czyli

ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania

 

pozdrawiam

Mati09-09-2004 17:34:18   [#05]

ponieważ jest zapis "...o warunkach  i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania..." nasz  zespół dziś w szkole proponował  coś takiego : uczeń otrzymuje np z zach na I semestr ocenę poprawny to informuje się   że na koniec roku czyli roczną  może otrzymać wyższą  np dobry  gdy spełni warunki na ocenę dobry z zach zapisane wWSO, i wydaje nam się że to dobry i wychowawczy  sposób.   ale czy tak to interpretować ?

beera09-09-2004 17:52:34   [#06]

niebardzo

 

Przed rocznym  klasyfikacyjnym zebraniem plenarnym rady pedagogicznej  wychowawca klasy jest obowiązany poinformować ucznia i jego rodziców przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania,

A jednoczesnie  WSO ma za zadanie: ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych  rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania

Tryb taki postępowania:

Powiadamiasz o przewidywanej rocznej ocenie zachowania- przed posiedzeniem klasyfikacyjnej RP
i mowisz dziecku, jakie są warunki i tryb poprawienia tej rocznej przewidywanej oceny.

Oczywiście można uznać, ze koniec I semestru jest PRZED posiedzeniem klasyfikacyjnym końcoworocznym ;-))

.....

Majka- ocena zachowania nie ma wpływy na promocję :-))

Mati09-09-2004 18:18:45   [#07]

 tak dokładnie !!!! cytuję :

 ".....koniec I semestru jest PRZED posiedzeniem klasyfikacyjnym końcoworocznym ;-)) "  i ma uczeń cały drugi semestr na wykazanie że zasługuje na wyższą ocenę z zachowania  i że poprawił swoje zachowanie przecież musi mieć na to czas / a cały semestr jest akurat ?/  "logiczniej" już nie może być

beera09-09-2004 19:24:58   [#08]

:-)

I taki tryb podawania przewidywanej oceny zachowania przed posiedzeniem klasyfikacyjnym macie ?
A innych?

;-))

no dobra- porzucając żarty..

Nie będzie tu prosto :-(

Mati09-09-2004 19:56:41   [#09]

asia cytowałam Twoją  wypowiedź :Oczywiście można uznać, ze koniec I semestru jest PRZED posiedzeniem klasyfikacyjnym końcoworocznym ;-))  , i twierdzę że  to jest logiczne / chyba małe niezrozumienie/

beera09-09-2004 20:04:16   [#10]

ja wiem,że moją

ale ja to pół zartem pół serio :-))

Mati09-09-2004 20:10:29   [#11]

ok, ale poważnie się zastanawiam nad takim wpisem, do WSO , może nie dosłownie, ale sens czemu nie ,

Uśka10-09-2004 19:52:24   [#12]

"podciagam" wątek asi bo jest moim zdaniem bardzo istotny.

Może już ktoś wpadł na pomysł i ma propozycję, proszę podzielcie się :)

Mati10-09-2004 20:10:00   [#13]

rozmawiałam dziś z kolegą prawnikiem  i powiedział mi że  nie użyto słowa poprawianie oceny zachowania, więc poprawiania nie ma , jest tylko że wychowca informuje ucznia, rodziców , że  otrzymaną ocenę z zachowania  na semestr jeżeli jest niska,  może na koniec roku bo chodzi tylko o roczną  podwyższyć gdy np spełni określone przez wychowcę lub zapisy w WSO  warunki. mamy informować o takich  możliwościach . Tak odczytał to prawnik ?????????

beera10-09-2004 21:05:57   [#14]

prawnik średni to był

bo nie chodzi o slowa, lecz słów znaczenie.
Uzyskiwanie wyższych niż przewidywanie stopni choc brzmi inaczej niż "poprawienie" poprawianiem jest.

Można się bawić w eufemizmy, ale można nie ;-)

Z reszty tego, co piszesz Mati wynika, że prawnik nie przeczytał nowego rozporządzenia :-) ( nie wiem, czemu np sądzi,ze chodzi tylko o roczną klasyfikację, nie wiem dlaczego tylko informować, skoro jest napisane by stworzyć tryb i okreslić warunki, itd...)

Zaś Uśka- się wlasnie zastanawiam jak to ugryźć :-))

krystyna10-09-2004 21:22:40   [#15]

chodzi tylko o roczną klasyfikację i z zajęć edukacyjnych i zachowania:

"ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania"

i o ile w przypadku zajęć edukacyjnych będzie to coś w stylu "egzaminu sprawdzajacego" - da się opracować i zrealizować...

to w przypadku oceny zachowania  - nie wiem jak, ale co już mi się wydaje że COŚ wymyśliłam (np. łobuza wygrywającego olimpiady na 2 tygodnie przed klasyfikacją, otrzymującego jednocześnie tytuł fer play i ratującego tonące dziecko i ......) - to okazuje się TO tak głupie, że strach !!!

Na dodatek nie umiem wymyślić realnego stosowania tego zapisu, ani żywego ucznia, któremu TO zastosuję !!!

Wymyślcie coś !!!!!

Mati10-09-2004 21:25:15   [#16]

  chodzi o zachowanie  paragraf 4 ust 2

      2. Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o warunkach i sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania oraz o warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.

beera10-09-2004 21:26:57   [#17]

tak- roczna :-)

Pewnie jedynym wyjscie będzie ustalenie powiadamiania o rocznej ocenie klasyfikacyjnej na tyle wcześnie, ze będą możliwe REALNIE inne zachowania ucznia

nie wiem? początek maja? kwieciań?

taka śródklasyfikacja, czy co?

zazwyczaj powiadamialam o przewidywanej ocenia na miesiąc wcześniej, teraz chyba trzeba jeszcze wcześniej. Taki tryb jestem w stanie sobie wyobrazić, ale warunkow tego poprawiania raczej nie ;-)

beera10-09-2004 21:28:34   [#18]

mati

ale poza tym paragrafem są tam jeszcze inne ( cytowane w 1 poście)- i one mówią właśnie o warunkach i trybie oraz konieczności ich tworzenia
Mati10-09-2004 21:28:49   [#19]
krystyno   oceny z zajęć  edukacyjnych semestralne i roczne a zachowania tylko roczne
beera10-09-2004 21:33:37   [#20]

nie

oceny semestralne klasyfikacyjne dotyczą tych szkól, w ktorych jest podział na semestry.

Nie wiem w jakiej pracujesz szkole Mati, ale generalnie to my nie mamy szkól tu za wiele z klasyfikacją semestralną, raczej ze śródroczną.

No- ja nie mam i Uśka nie ma- nie wiem jak Krystyna :-)

Uśka10-09-2004 21:34:16   [#21]
asiu ja też siedzę i jak na razie bez efektu :(
beera10-09-2004 21:35:42   [#22]

:-))

A napisałaś już rozwój?

;-))

i wypełnilaś ankietę?

i...

;-)))

Uśka10-09-2004 21:39:14   [#23]

ankieta (y)  :) - na bieżąco ( prawie) ;));

rozwój tak :)

Mati10-09-2004 21:40:41   [#24]

asia  tak kwiecień jest ok

u nas jest system punktowy ustalania zachowania i podanie np w kwietniu informacji że z tych punktów to ma tyle  np poprawny , jeśli  chce mieć wyższą  to  są  zachowania na punkty dodatnie  i niech się stara jak mu zależy  możliwość jest    gorzej w sytuacji  zachowań nagannych kradzieże , ostre bójki, dilerka według mnie  konsekfencje powinien ponieś i w tych wypadkach  nie możę być mowy o zmianie oceny trzeba to wtedy zapisać w WSO  ???????

krystyna10-09-2004 21:41:37   [#25]

specjalnie nie pisałam o "semestralnych", gdyż jest to pojęcie przeznaczone dla szkoły dla dorosłych, a że przewija się w nawiasie wszędzie (prawie...), to tylko dlatego, że te zapisy dotyczą również szkół dla dorosłych.

W "naszych szkołach" nie znajdziesz podziału na semestry, ani na okresy, ani na nic.

Jest tylko klasyfikacja śródroczna, którą  przeprowadza się co najmniej raz w ciągu roku szkolnego, w terminach określonych w statucie szkoły.

Dam Ci przykład"

4W szkole dla dorosłych oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych według skali, o której mowa w § 12 ust. 2, ustala się po każdym semestrze. Oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych stanowią podstawę do promowania słuchacza na semestr programowo wyższy lub ukończenia przez niego szkoły.

        5. W szkole dla dorosłych słuchacz jest promowany po każdym semestrze.

Mati10-09-2004 21:44:41   [#26]
 asia  ja w podstawowej  czyli śródroczna klasyfikacja
hania10-09-2004 21:50:21   [#27]

to co mati w #24 pisze ma swój sens

u nas nie ma punktow, są kryteria ... ilość uwag negatywnych i tzw "wyróżnień ma duży wpływ... pewnie trzeba będzie to dookreslić.. może jakieś możliwości niwelowania czegoś czyms...

ale globalnie - to bzdura....

nasz któryś tam minister ostatnio zasłużył za sprawę sprzed lat 9 na odwołanie ze stanowiska, żadnej możliwości poprawy... no chyba, że uznać za tę możliwość to powołanie na inne stanowisko:-))

ale - cicho sza- o polityce tu nie mówimy:-)))

Mati10-09-2004 22:01:46   [#28]

krystyna  rozumiem ok 

u nas  już kiedyś przed reformą (8 klas) to coś takiego było że uczeń  jak chciał to mógł przystąpić jednorazowo  do  poprawiania proponowanej oceny na koniec lub "półrocze"  o jeden stopień i wtedy było to w formie egzaminu sprawdzającego z całego materiału  "półrocznego" lub rocznego  bardzo rzadko udawało się uczniom poprawiać na wyżej , ale mieli taką możliwość  tylko z tym organizowaniem i układaniem  testów czy sprawdzianów  lub pytaniem bo wtedy było dwóch nauczycieli tego przedmiotu to była  dodatkowa  robota , ale zachowanie to nigdy nie było do podwyższania

Jacek11-09-2004 12:19:08   [#29]

na miesiąc (stoi u mnie w statucie) nauczyciele informują o przewidywanej ocenie końcoworocznej z przedmiotu a wychowawca z zachowania, jest zebranie rodziców gdzie taką informację przekazujemy rodzicom, i dalej

 

 

uczeń (rodzice), który chce poprawić ocenę z zajęć edukacyjnych kontaktuje się z nauczycielem prowadzącym zajęcia i z nim uzgadnia co powinien zrobić by tą ocenę poprawić (może to być w formie pisemnej jako rodzaj kontraktu, w którym nauczyciel określa terminy i zakres materiału do opanowania, jeśli wywiąże się z kontraktu to ok. ma ocenę wyższą jeśli nie ocena przewidywana zostaje na koniec roku. Czyli w Statucie może być zapis:

 

Oceny z zajęć edukacyjnych

 

  1. Uczeń może otrzymać z obowiązkowych lub dodatkowych zajęć wyższą od przewidywanej ocenę końcoworoczną, jeśli:

a)     zgłosi nauczycielowi prowadzącemu dane zajęcia chęć poprawy tej oceny w okresie nie dłuższym niż tydzień od otrzymania informacji o przewidywanej ocenie końcoworocznej,

b)     wykona określone przez nauczyciela zadania niezbędne do otrzymania wyższej oceny w terminie wyznaczonym przez nauczyciela nie później niż do terminu klasyfikacji końcoworocznej.

  1. Procedura określona w ust. 1 może mieć formę pisemną w formie kontraktu między nauczycielem i uczniem oraz jego rodzicami (opiekunami).
  2. Niedotrzymanie przez ucznia warunków określonych w ust 1 i 2 powoduje ustalenie oceny końcoworocznej takiej jak przewidywana.

 

Co do oceny zachowania zapisy mogą być podobne tyle, że należałoby wyraźnie podkreślić, że uczeń by poprawić ocenę musi spełnić do klasyfikacji wszystkie wymogi na ocenę wyższą ze szczególnym uwzględnieniem braku wagarów, spóźnień, uwag do zachowania itp.. czyli niemal bez zarzutu w zakresie obowiązków szkolnych, przez ten ostatni miesiąc przed klasyfikacją.

 

W sumie nie zmienia to w sposób zasadniczy praktyki dotychczasowej bo i tak po informacji o przewidywanych ocenach uczniowie przychodzili się poprawiać. Teraz MENiS chce zrobić z tego procedurę.
beera11-09-2004 16:30:22   [#30]

u nas bylo podobnie

i zgadzam się co do ocen klasyfikacyjnych z przedmiotow

natomiast buntuje się we mnie dusza na miesięczny czas na poprawę oceny zachowania :-(
już dwa- dwa i pół miesiąca- choć- by utrwalić pozytywne zachowania, bądź wyjśc z twarzą wobec tych uczniów, ktorzy zachowaywali się właściwie przez caly rok...

Uśka11-09-2004 20:03:52   [#31]

Jacek

no dobrze, czyli uczeń przez kilka miesięcy sóźnia się wagaruje, i inne rzeczy ... następnie w ustalonym terminie  " poprawia " się otrzymuje ocenę wyższą i znowu spóżnia się, wagaruje itd. i znowu poprawa..

Przecież to jest paranoja ( przepraszam- emocje, ja też asiu się buntuję)

Czego my będziemy uczyć takim postępowaniem?!

gera11-09-2004 20:45:29   [#32]

Jacek też tak sobie wymyśliłam, a co do "sesji" w gimnazjum, to trafiłeś w 10.

"W sumie nie zmienia to w sposób zasadniczy praktyki dotychczasowej bo i tak po informacji o przewidywanych ocenach uczniowie przychodzili się poprawiać. Teraz MENiS chce zrobić z tego procedurę."

Uśka12-09-2004 20:03:31   [#33]

i znowu podciagam asi wątek :)

Jacku  mój # 31 jest reakcją na zapis w przepisach nie na Twoją wypowiedź :)

RomanG13-09-2004 01:45:14   [#34]

Co do oceny zachowania zapisy mogą być podobne tyle, że należałoby wyraźnie podkreślić, że uczeń by poprawić ocenę musi spełnić do klasyfikacji wszystkie wymogi na ocenę wyższą ze szczególnym uwzględnieniem braku wagarów, spóźnień, uwag do zachowania itp.. czyli niemal bez zarzutu w zakresie obowiązków szkolnych, przez ten ostatni miesiąc przed klasyfikacją.

 

A może dodać by zapis, że:

 

W przypadkach czynów nagannych dużej wagi wychowawca klasy może podjąć decyzję, iż ze względu na zbyt krótki czas, jaki pozostałby na uzyskanie pewności co do trwałych pozytywnych zmian w zachowaniu ucznia, nie ma w praktyce możliwości uzyskania przez ucznia oceny zachowania wyższej niż przewidywana jeszcze w tym roku szkolnym.

Mati13-09-2004 17:55:11   [#35]

wniosek który padł dziś u nas w szkole przy dyskusji nad rozporzdz zwłaszcza o  ocenie zachowania  i jej podwyższaniu  jest następujący :że

wprowadzono  nowy zapis  : /podkreślony /

       § 4.

      2. Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o warunkach i sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania oraz o warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.

 

ocena   z zachowania  może ulec zmianie  ponieważ wprowadzono

komisję § 17.1 której nie było , ona może zmienić  ocenę z zachowania do tej pory nikt,  bo decyzja wychowawcy była ostateczna może te warunki i tryb to jest to

 

a nie absurdalne  poprawianie zachowania ucznia na tydzień przed końcem roku czy wogóle poprawiania np :wagarów

 

ale czy to tak  można  zinterpretować  ????????????

 

.

Uśka13-09-2004 20:04:00   [#36]

no właśnie.... można?

Zapis jednak jednoznacznie brzmi:

§ 4.

      2. Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o warunkach i sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania oraz o warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania

Mati13-09-2004 20:32:39   [#37]

co p. minister miał na myśli ....?

może to: /szukam bezlitośnie co minister miał na myśli"wymyślając ten zapis"    

warunkami  byłoby że :

§ 17. 1. Uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą zgłosić zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny.

a tryb  to powołanie komisji :

2. W przypadku stwierdzenia, że roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny, dyrektor szkoły powołuje komisję, która: i tak dalej.......

 

czy do rozporządzenia będą  akty wykonawcze ?????

 

 

Leszek13-09-2004 20:44:13   [#38]

Pewnie jest to związane z tym zapisem, a szczególnie z zapominaniem o obowiązku wynikającym z § 10.9

§ 4. 2. Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o warunkach i sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania (...)

 

§ 10. 9. Przed rocznym (semestralnym) klasyfikacyjnym zebraniem plenarnym rady pedagogicznej (...) wychowawca klasy są obowiązani poinformować ucznia i jego rodziców (prawnych opiekunów) o (...) przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania, w terminie i formie określonych w statucie szkoły.

pozdrawiam

 

.
Marek Pleśniar13-09-2004 20:45:40   [#39]

a co to akt wykonawczy do rozporzadzenia?

 To ono jest aktem wykonawczym.

RomanG13-09-2004 20:49:06   [#40]

Leszku!

A jak obowiązek określony w § 4.2 ma się odnosić do trybu ustalania oceny klasyfikacyjnej?
Mati13-09-2004 20:55:51   [#41]

no jak to wykonać ;-)

chodziło mi o jakieś objaśnienia  jak to czytać i interpretować

na tym forum już widać ile różnych głosów , pytań i niejasności  w tych zapisach

Leszek13-09-2004 21:02:46   [#42]

Dorzucę Romanie:

§ 2. 3. Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych.

   

 § 3. 3. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:

                         2) ustalanie kryteriów oceniania zachowania;

          3) (...) ustalanie (...) śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali i w formach przyjętych w danej szkole;

                5) ustalanie (...) rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali, (...)o której mowa w § 13 ust. 3;

§ 3. 4. Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły, z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia.

 

może później jeszcze coś dorzucę...

pozdrawiam

RomanG13-09-2004 21:35:21   [#43]
Z dorzucenia wynika, że informowanie można uznać za element oceniania wewnątrzszkolnego. Nie wynika, że jest to element ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej.
maeljas13-09-2004 21:35:31   [#44]

po długim "niebycie"

chłonę jak gąbka wszystkie wasze przemyślenia - bez Was nie dałabym rady tego "co się porobiło' ogarnąć

tylko żal, że  nasze konsultacje mają tylko byt wirtualny......

zacytuję nasze -OSKKO - stanowisko w sprawie :

"Zdecydowanie sprzeciwiamy się możliwości poprawienia oceny zachowania. Nie da się poprawić całorocznego złego zachowania wskutek zdania jakiegokolwiek „końcowego egzaminu”. Można jedynie wyciągnąć wnioski na przyszłość. Uważamy takie rozwiązanie za niewychowawcze"

Mati13-09-2004 21:41:28   [#45]
i  co to "stanowisko" dało  rozporządzenie  zostało  podpisane
Leszek13-09-2004 21:51:02   [#46]

przeczytaj jeszcze raz Romanie...

pozdrawiam

RomanG13-09-2004 22:00:38   [#47]
Dobrze rozumiem, że Twoim zdaniem roczna klasyfikacja zaczyna się na początku roku szkolnego?
Leszek13-09-2004 22:05:28   [#48]

Romanie, proszę nadal, patrz # 46...

pozdrawiam

RomanG13-09-2004 22:06:30   [#49]
Możesz sprecyzować, co masz na myśli?
marg14-09-2004 11:38:43   [#50]

U nas taka propozycja dot. tej nieszczęsnej oceny zachowania: (piszę z pamięci, nie cytuję)

- uczeń moze uzyskać wyższą niż proponowana ocenę zachowania gdy:

1. otrzyma pochwałę dyrektora szkoły (to np dla tych grzecznych, którzy w szkole nic i proponujemy im np dobre, ale nagle okazuje się, że on działa z zaangażowaniem wielkim gdzieś tam i dyrektor to oficjalnie np na apelu docenia...)

2. zobowiązał się (pisemnie) do określonych działań/ zmian/ poprawy i wszystkich zobowiązań przestrzegał  (ale to raczej w dłuższym okresie czasu, a nie tylko miesiąc..)

 A jeśli chodzi o oceny z przedmiotów, to

- uczeń może uzyskać wyższą niż proponowana ocenę, gdy wykaże się odpowiednią wiedzą i umiejętnościami w formie uzgodnionej z nauczycielem w następujących przypadkach:

długa nieobecność ucznia

długa nieobecność nauczyciela

inne ważne sytuacje...

Wszyscy mają możliwość poprawy na bieżąco w ciągu roku szkolnego.

Czy to wystarczy? Czy to w ogóle potrzebne?

Jeżeli tu piszący ludzie mają takie wątpliwości, to jak będzie w różnych szkołach - w każdej zupełnie inne zasady, warunki - w każdej całkowicie dowolny tryb?

Skoro rozporządzenie tego nie precyzuje, to rozumiem, że panuje całkowita dowolność.

A może wystarczy "tryb", o którym pisze Mati #35 ?

strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]