Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Umowa mianowanie/wykorzystanie nazwiska
strony: [ 1 ][ 2 ]
zuzu12-09-2009 10:38:20   [#51]

Ja piszę cały czas,bo mąż nie miał dostępu do netu.

Zasugerowaliśmy się faktem,że nie dostał on umowy przez mianowanie. To wszystko. Skoro był wolny wakat i etat.

--------------------------------------------------

Uzasadnienie


Jestem nauczycielem mianowanym, posiadam pełne kwalifikacje do nauczania języka polskiego w szkole średniej oraz w innych typach szkół. W pozwanej szkole uczyłem od 1.09.2008 r. do 31.08.2009 r. języka polskiego w Liceum oraz Gimnazjum, a także byłem wychowawcą I klasy Liceum. Miałem etat 18/18. Dostałem umowę na czas określony,a mianowicie od 1.09.2008 r do 31.08.2009 r. W trakcie pracy dyrektorka szkoły poinformowała mnie ustnie, że będę uczył dalej w roku 2009 r. W maju 2009 r. dowiedziałem się od niej, iż umowa nie zostanie ze mną przedłużona, ponieważ dyrektorka umówiła się ustnie z inną nauczycielką na to, iż ona zastąpi mój wakat.


Od 1 września 2009 r. w pozwanej szkole zastępowała mnie jako nauczyciela języka polskiego bibliotekarka w szkole podstawowej, w której już według dyrektorki nie uczyłem. 10 września 2009 r. dyrektorka pozwanej szkoły poinformowała mnie (poprzez sekretarkę), że nie ma dla mnie żadnego etatu.



Stosownie do art. 10 ust. 6 Karty Nauczyciela w przypadku braku warunków do zatrudnienia nauczyciela, o których mowa w ust. 5 pkt. 6 (art.10 Karty Nauczyciela), stosunek pracy z nauczycielem mianowanym i dyplomowanym nawiązuje się na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony w niepełnym wymiarze, z zastrzeżeniem ust. 7 (art. 10 Karty Nauczyciela).


„Wyjątek dopuszczający zatrudnienie nauczyciela mianowanego na podstawie umowy o pracę na czas określony uregulowany został w art. 10 ust. 7 Karty Nauczyciela.


W myśl tego przepisu jest to prawnie możliwe tylko wówczas, gdy zachodzi potrzeba zastępstwa nieobecnego nauczyciela lub potrzeba wynikająca z organizacji nauczania.