Forum OSKKO - wątek

TEMAT: uchwała w sprawie projektu organizacyjnego pracy szkoły
strony: [ 1 ][ 2 ]
Kati04-05-2009 15:04:39   [#01]
RP ma podjąć uchwałę w/w sprawie podpowiedzcie na jaką pp sie powołać?
AnJa04-05-2009 15:22:54   [#02]
tak po prawdzie to jej nie ma
mika04-05-2009 15:26:13   [#03]
Jak musiałam to takie cudo tworzyłam:)


Uchwała Nr 6/2007/2008
Rady Pedagogicznej
Gimnazjum Nr ....
z dnia 16.04.2008r.

w sprawie opinii arkusza organizacji na rok szkolny 2008/2009
wyrażonej przez Radę Pedagogiczną

Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 7 września o systemie oświaty
(Dz. U. z 2004. , nr 256, poz. 2572 ze zm.) uchwala co następuje:



§ 1.


Rada Pedagogiczna wyraziła pozytywną opinię na temat organizacji roku szkolny 2008/2009 przedstawionej przez dyrektora szkoły a zawartej w arkuszu organizacji.

§ 2.


Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Szkoły.

§ 3.


Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Uchwała została przyjęta ilością głosów:
1. Za: 20
2. Przeciw: 0
3. Wstrzymało się: 0
4. Członków Rady Pedagogicznej ogółem: 28
5. Obecnych: 20




Przewodniczący Rady Pedagogicznej
Kati04-05-2009 15:28:06   [#04]
dzięki
AnJa04-05-2009 15:29:44   [#05]
u nas wycwanili się

opiniują, że odstępują od opiniowania

w ub. roku zaczeli tak - przy planie finansowych
AnJa04-05-2009 15:30:24   [#06]
się nawet zastanawiałem, czy nie uniewaznić tych uchwał?
mireko6604-05-2009 15:56:05   [#07]

w podstawie chyba jeszcze trzeba dorzucić pkt 1, czyli art. 42 ust. 2 pkt 1 i 4.

 

anhass04-05-2009 19:03:46   [#08]

Uchwała nr 10/28/04/2009

Rady Pedagogicznej .... w .....

z dnia 28 kwietnia 2009r.

w sprawie opinii na temat organizacji pracy Szkoły

w roku szkolnym 2009/2010

 

Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt  4 ustawy z dn. 7 września 1999 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz.U. Nr 256 z  2004 r. poz. 2572, z późn.zm.) uchwala się, co następuje:

 

§1

Rada Pedagogiczna wyraża pozytywną opinię dotyczącą propozycji Dyrektora na temat organizacji pracy Szkoły w roku szkolnym 2009/2010, w tym zwłaszcza tygodniowego rozkładu zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych.

 

§2

Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Szkoły.

 

§3

Uchwała została podjęta w głosowaniu jawnym ilością ... głosów i wchodzi  w życie z dniem      1 września 2009r.

 

 

           Protokolant                                                             Przewodniczący Rady Pedagogicznej
Zenon7504-05-2009 19:41:27   [#09]
w kwietniu opiniuje się rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych?
Ala04-05-2009 20:42:57   [#10]
eee tam, przegięli trochę ;-)
Paula04-05-2009 20:46:09   [#11]
Ja jeszcze nie do końca mam arkusz organizacyjny.

A plan lekcji to kosmiczna odległość :)
nn04-05-2009 20:49:38   [#12]
i do każdego kolejnego ANEKSU, kolejna uchwała unieważniająca ta poprzednią. Jak szaleć to szaleć. Do tego proponuję odczytanie każdej znowelizowanej ustawy o systemie oświaty i Karty Nauczyciela z wpisaniem całej treści do protokołu. O rozporzadzeniach juz nie wspomnę. Pozdrawiam pracocholików.
bosia04-05-2009 20:55:15   [#13]
Roman, Ty mi takich rzeczy lepiej nie podpowiadaj (z tym wpisywaniem) :-)
Jacek04-05-2009 21:02:38   [#14]

a ja proponuję za Romanem by kolejnej RP przeczytać cały protokół toczka w toczkę dla utrwalenia wiadomości i jeszcze pod koniec RP zapytać wyrywkowo ruchem konika szachowego poszczególnych członków RP co zapamiętali i...

.. unieważnić wszystko by powtórzyć do skutku...


post został zmieniony: 04-05-2009 21:02:51
zgredek04-05-2009 21:04:30   [#15]
dać to cudo zz-tom to zaopiniowania - przed unieważnieniem;-)
zgredek04-05-2009 21:06:16   [#16]

a po unieważnieniu - znów

i tak "w kółko Macieju"

się zz-ty przynajmniej ucieszą, że mają wpływ;-)

Zenon7504-05-2009 21:22:11   [#17]
Prosiłem już na forum o wyjaśnienie terminów:
1. organizacja pracy szkoły
2. organizacja szkoły
3. plan pracy szkoły
4. kalendarz roku szkolnego (jest na stronie wielkopolskiego KO - ale podstawa prawna takiego dokumentu? - rozp. w sprawie organizacji roku szkolnego?)

Mam oczywiście swoją wykładnię tych terminów (wynikającą z podyplomówki i rozmów z koleżnkami dyrektorkami z pobliskich szkół), ale w przepisach oświatowych ich nie poszukałem.

Może z różnej interpretacji tych terminów bierze się to, że w jednych szkołach opiniuje się projekt arkusza, a w innych nie
nn04-05-2009 21:27:09   [#18]

co nieco się znajdzie, jednakże opiniowanie arkusza organizacyjnego w kwietniu żaden oświatowy akt prawny nie ukazuje.

USTAWA

z dnia 7 września 1991 r.

o systemie oświaty

Art. 41. 1. Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:

2. Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności:

1) organizację pracy szkoły lub placówki, w tym zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych
 
nn04-05-2009 21:28:58   [#19]
bo przecież jako żywo, tygodniowego rozkładu zajęć w kwietniu, na nowy rok szkolny przygotowanie jest możliwe Z SUFITU.
Magik04-05-2009 21:49:04   [#20]
No to trzeba z sufitu,,jak Pan każe sługa musi
Ala04-05-2009 21:50:54   [#21]
bez sensu :-(
bosia04-05-2009 21:51:58   [#22]

co każe?

my nie opiniujemy teraz arkusz

dopiero w sierpniu

Karolina04-05-2009 21:56:41   [#23]
Papaw - z ciekawości... jak te twoje definicje brzmią?
Zenon7504-05-2009 22:22:30   [#24]
np.
1. jednozmianowość, czy dwuzmianowość
2. czy jest vicedyrektor? ; jakie szkoły wchodzą w skłąd zespołu?
3. apele, projekty i programy do realizacji w danym roku
4. daty rozpoczęcia roku szkolnego, ferii, zakończenia półrocza

ale proszę tego nie brać za wykładnię - nie chcę siać herezji
Karolina04-05-2009 22:40:51   [#25]
nie cobym się czepiała ale.... ilość zatrudnionych, ich wymiar, ilośc zajęć w ramowym planie, ilość zajęć pozalekcyjnych - to co to jest?
Zenon7504-05-2009 22:45:58   [#26]
organizacja szkoły - ramowy statut
Zenon7504-05-2009 22:47:40   [#27]
ale czy nie jest dziwną rzeczą, że w jednych szkołach opiniuje się arkusze organizacyjne, a w innych nie - i na forum są różne stanowiska
Ala04-05-2009 23:06:32   [#28]
czasami jest to kwestia wymagań stawianych przez OP ;-)
Karolina04-05-2009 23:14:07   [#29]

Papaw - jest dziwną jak wiele innych rzeczy w oświacie. Statut też zatwierdza RP

By było jasne - wg mnie arkusz nie powinien być tajemnicą i opiniowanie go należy do kompetencji RP.

Jacek04-05-2009 23:18:15   [#30]

organizacja pracy szkoły opiniowana teraz to jak dla mnie nic innego jak podanie ogólnej liczby godzin poszczególnych zajęć, ilości oddziałów planowanych od września, ewentualnych zajęc dodatkowych, szkolnego planu nauczania czyli generalnie ogólne ujęcie. i takie coś opiniuje mi RP..

a nie żeby mi zaglądali ile ma Kowalska godzin a ile Nowakowa

Karolina04-05-2009 23:20:33   [#31]

nie muszą zaglądać, można pokazać bo w czym tkwi sęk, że Nowakowa dowie się prędzej czy później ile ma Kowalska i co za sens to ukrywać???

zlitujcie się,

Jacek04-05-2009 23:21:50   [#32]

a kto to ukrywa?

opiniuje organizację pracy placówki a nie kto ile ma godzin

Karolina04-05-2009 23:29:28   [#33]

no widzisz ... to zależy od interpretacji i to właśnie dziwi Papaw.

ukrywanie kluczowych kwestii w szkole - nie tylko tej o której mowa tu - rodzi w szkole bardzo złą atmosferę, stwarza niepojętą tajemniczośc, powoduje, że dyrektor robi się ważniejszy (wie cos ,czego nie wie grono) wręcz mozę komuś to potrzebne aby się dowartościowac - nie wiem ;)

jak tak masz , twoja sprawa; ja mam tak, że mnie to dziwi

dzięki za dyskusję ;)

Jacek04-05-2009 23:41:04   [#34]

hymmm... RP jest od tego by opinować to co dla szkoły najważniejsze czyli jak ułożyć szkolny plan nauczania, czy wprowadzic dodatkowe zajęcia, jakies projekty, itp... i to sa kluczowe kwestie

a kto to będzie realizował w sensie godzinowym ma zadbać dyrektor bo po to jest dyrektorem m.in. i własnie on wiedzieć powinien coś czego nie wie grono.. dowartościować to się trzeba w pracy a nie w doszukiwaniu się, że dyrektor za duzo wie.. on ma wiedzieć więcej i dlatego jest dyrektorem

:-)

AnJa04-05-2009 23:42:04   [#35]

gdybym mówił wszystko co wiem- miałbym w szkole permamentny kociokwik- a ludzie maja nie byc bombardowani codziennie niwymi informacjami a dostawac informacje pewne

w kwietniu zadnej informacji na temat wrzesnia pewnej nie mam szans przedstawic

co więc moge przedstawić? kilka liczb- chyba jacek je wymienił

co moze z tąinformacją RP? zaopiniowac?

co mianowicie? że byc może do 31 będę musiął zwolnić 5 nauczycieli/ ale może nie- bo w tej 5 3 to językowcy - a naprawde nie wiem jakich języków bedą się uczyc I.klasiści

a powiedzmy, że iwm- to co ta RP ma zrobić? zaopiniowac pozytywnie pozbycie się 5 koleżanek i kolegów? negatywnie/ no i co z tego?

negatywnie i wnioskowac o odwołanie dyrektora? no bo negatywne  głosowanie nad wnioskiem dyrektora to de facto wotum nieufności dla niego? a co on takiego zrobił/ złe wieści przyniósł?

podobnie z projektem budżetu- RP opiniuje- co opiniuje? plan przykrojony przez skarbnika do mozliwości OP. jak moze to zaopiniowac pozytywnie- kiedy wiadomo, że za mało np. na pomocach?

a jak negatywnie to jak wyżej- bo formalnie to dyrektor ten plan przedkłada- nie skarbnik przecież

znaczy- w sytuacji pozornrj samorzadności jaką mamy w szkolach wiele rzeczy jest najzwyklejszym chichotaniem w kułak i kpina z przepisów i instytucji demokratycznych

Karolina04-05-2009 23:54:28   [#36]

Jacku, inaczej to widzę ale szanuję Twoje zdanie ;)

Najprawdopodobniej mój dyrektor ma podobnie - i tu wyjątkowo zgadzam z AnJa - to najzwyklejszy chichot i nie zamierzam brać udziału w takim opiniowaniu - wstrzymuję się od głosu.

Dziwię się, że pytasz Jacku RP o opinię - powinieneś jak wielu tu nie opiniować wcale - bo to jeszcze większy chichot ;)

Karolina05-05-2009 00:17:07   [#37]

negatywnie i wnioskowac o odwołanie dyrektora? no bo negatywne  głosowanie nad wnioskiem dyrektora to de facto wotum nieufności dla niego? a co on takiego zrobił/ złe wieści przyniósł?

znam dyrekcję co zaniosła arkusz z negatywną opinią - co z tego?

jasno i wyraźnie zrobiła arkusz pod wytyczne OP, drugi swój - wg potrzeb - miała odwagę to zrobić

dlaczego miałaby otrzymać być wotum nieufności dla dyrektora? dla OP to bardziej

dlaczego ja mam opinować (pozytywnie) coś co zawiera ograniczenie godzin czy zwolnienie kogoś - i mam to robić nie wiedząc o tym? chichot Jacku, ogromny

dziwni jesteście.... raz marzy się Wam (dyrektorzy ogólnie - nie kieruje jednostkowo)  samodzielność, pełnia władzy i wszystkich atutów związanych z pełnieniem funkcji - a jak coś nie z waszej winy to na OP i po kłopocie

 

teka5705-05-2009 01:00:47   [#38]
w takim razie -czy opinia MUSI być w formie uchwały RP?czy wystarczy większością głosów przyjąć i fakt odnotować w protokole RP?
bosia05-05-2009 06:39:21   [#39]

u mnie jest jeszcze nabór od lipca do końca sierpnia

ta część to 1/3 zajęć szkolnych

co mam dać radzie do opiniowania teraz?

wirtualną rzeczywistość?

wszyscy wiedzą jaki prowadzimy nabór, bo uczestniczą w nim od stycznia

Szpn w większości robimy wspólnie-zespoły zawodowców

żadnych tajemnic nie ma,

tak marzy sie samodzielność, ale kasę daje OP, to co że powiem mało, a rada zaopiniuje negatywnie? zwiększą?

znam dyrekcję co zaniosła arkusz z negatywną opinią - jakoś nie przypominam sobie, aby OP oczekiwało ode mnie opinii rp do arkusza

 

AnJa05-05-2009 07:14:11   [#40]
teka- jak głosowanie to uchwała- no, chyba, ze wniosku formalnego- innej drogi zdaje sie nie ma

Karolino- to co zrobił tamten dyrektor to hipokryzja czystej wody- jak gośc roluje az w taki sposób OP to możliwe, ze roluje i swoich nauczycieli- no, albo d.. (zwiazkowiec znaczy) z niego nie dyrektor*

wotum nieufności dla OP mam okazję wyrazić dwojako:
- co 4 lata w akcie wyborczym,
- organizujac referendum o oodeołaniu władz gminy

Można jeszcze petycje i inne takie- ale to w naszych standardach spływa.

nie opiniowałem arkuszy nigdy- aż do momemntu, gdy uzwiazkowione KO wydumało, ze arkusz ma być opiniowany- niezaopiniowane odsyłało do poprawki
no to opiniowałem - i wpisywałm, ze RP wyraziła opinie w dniu X

* nie mam nic do związkowców, robią swoje bo za to im płacą, chodzi mi o dyrka zachoującego sie jak zwiazkowiec
bosia05-05-2009 07:30:02   [#41]

 hmm

to u nas nie wymagają w tych kwietniowych opinii

myślałam, że wszędzie

Karolina05-05-2009 08:23:06   [#42]

AnJa - wszystko - pudło. Ani związkowiec ani hipokryta - krew moja. Dyplomacja, szczerość i głowa na karku. Nikogo nie roluje - ty zrozumiałeś, że daje do opiniowania co innego i co innego zanosi - nie wpadłabym na to.

.... i jeszcze - pewnie, że OP mozna wydać laurkę ale to kilka lat minie - po co żyć nieszczęśliwie do tego czasu? ;)

Bosia, no widzisz a inni opiniują. Uważam, że albo dajcie sobie spokój z podstawianiem RP pod nos do opiniowania albo kładźcie karty na stół i gadajcie normalnie - jak z ludźmi.

Ponieważ nie ma współnych standardów - to to gadanie przypomina nie powiem co ;)

Miłego dnia ;)

 


post został zmieniony: 05-05-2009 08:26:26
AnJa05-05-2009 08:41:31   [#43]
czyli jak to w oświacie- gadanie nie wiadomo o czym

"jasno i wyraźnie zrobiła arkusz pod wytyczne OP, drugi swój - wg potrzeb"= za cholerę nie umiem zrozumieć tego inaczej niż zrozumiałem

nasze OP nie ma zadnych wytycznych- wiec mogę sobie pozwolić na komfort robienia tego, co chcę

co do opiniowania - nie podsuwał pierdół żadnych- podsuwm to co wazne w kwietniu- czyli to o czym pisał Jacek

jakieś 2 miesiace temu zostałem przekonany, ze to nawet przydaje sie w praktyce - ale to nie na ten wątek
bosia05-05-2009 09:08:00   [#44]

Karolina, może nim wydasz takie opinie na temat tego co robię i jak pracuję dobrze byłoby znacie specyfike mojej szkoły

zespołu szkół zawodowych z kilkoma typami szkół, w tym zaocznych i jeszcze wiekszą ilościa zawodów, do tego srodowiskowa, na wsi, dawna rolnicza

to nie jest szkoła, gdzie zrobi się ramówkę, bo jasne jakie są przedmioty i są nauczyciele do ich nauczania

akurat w takiej szkole jak moja nie ma mozliwości parcować indywidualnie, to zawsze praca zespołowa, nie ma znaczenia kto jaką funkcję sprawuje-pracujemy wspólnie

nic się nie robi w zaciszu gabinetu, a zresztą nie leży to w mojej mentalności

żadne opiniowanie czy nie tego nie zmieni

natomiast lnie ubię absurdów, sztuki dla sztuki

co z tego, ze dam teraz arkusz do opinii, co z tego, ze podam ile godzin kto będzie miał

dalej nie wiem ile klas otworzę, nie wiem czy je połączę w dwuzawodowe, moze trzy

nie wiem kto będzie uczył zawodowych, bo do niektórych brakuje, innych jest nadmiar, szuka itd

Karolina05-05-2009 13:19:06   [#45]

bosia, czy ja gdzieś tu o Tobie wydaje opinie?  Czy ja pisałam coś personalnie?

Nie rozumiemy się dlatego już ostatecznie zmykam z tego wątku bo wygląda to wszystko dziwnowato ;)

bosia05-05-2009 13:35:49   [#46]

tu:

"Bosia, no widzisz a inni opiniują. Uważam, że albo dajcie sobie spokój z podstawianiem RP pod nos do opiniowania albo kładźcie karty na stół i gadajcie normalnie - jak z ludźmi."

e,tam Karolina nie zmykaj

przecież tylko dyskutujemy, dyskutujemy bo mamy inne zdanie, jakbyśmy mieli takie samo, to o czym byśmy dyskutowali?

nudo byłoby

zostań:-)

Karolina05-05-2009 13:50:22   [#47]
to ty : jakoś nie przypominam sobie, aby OP oczekiwało ode mnie opinii rp do arkusza

 więc ci odpisałam, że inni opiniują ;)

Reszta była w liczbie mnogiej więc nie mogło być do ciebie poza tym, już we wcześniejszym poście napisałam, że piszę ogólnie.

wiem bosia... na tym polega forum, na dyskusji... tylko ja nie dyrektor jestem więc jak mnie zrozumieją dyrektorzy? ;))

Nie potrafię przekazać wam prostej rzeczy - aby coś opiniować trzeba wiedzieć co i po co i czy na pewno robię przysługę czy krzywdę. Jednak z tych kwietniowych arkuszy wiele wynika dla nauczycieli (wypowiedzenia - tyle o tym na forum) nie wyobrażam sobie przykladać ręki do tego nie wiedząc dlaczego dokładnie.

To tak jakby dyrektorzy potrzebowali usilnie pogłaskania swojego stanowiska nie przedstawiając go, tylko w ciemno jesteśmy za.

Ok, może Tobie się to nie przytrafiło - wielu jednak tak, bo wiele takich tematów na forum.

Po prostu wytłumaczcie mi... na co ta opinia?

Jeśli jesteś dyrektorze na tyle silny, pewny siebie, wiesz co robisz, dobrze zarządzasz, właściwie dobierasz kadrę, godzisz się w OP na słuszną ilośc oddziałów, liczebność - przedstaw to - RP poprze twoj plan lub nie. Jeśli nie jesteś pewny - też przedstaw może dyskusja na RP ci pomoże coś zdecydować.

Jeśli jesteś pewny tak bardzo, że nie potrzebujesz niczyjej opinii - po co mydlić oczy, na co ci czyjaś opinia? Jeśli nie jesteś sam pewny i jeszcze posługujesz się radą aby dostać pozytyw - współczuję, marny z ciebie dyrektor.

 

Chyba wyczerpałam swoją argumentację ;))))) mam nadzieje, że AnJa zrozumiałeś

mireko6605-05-2009 14:32:33   [#48]

Ale gorąca atmosfera, a temat bardzo ważny. 

uoso:

art. 42 ust. 2. Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności:

1) organizację pracy szkoły lub placówki, w tym zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych;

2) projekt planu finansowego szkoły lub placówki;

3) wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień;

4) propozycje dyrektora szkoły lub placówki w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

Ramowy statut:

§ 12. 1. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji gimnazjum opracowany przez dyrektora gimnazjum, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, o którym mowa w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania - do dnia 30 kwietnia każdego roku. Arkusz organizacji gimnazjum zatwierdza organ prowadzący gimnazjum do dnia 30 maja danego roku.

2. W arkuszu organizacji gimnazjum zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników szkoły, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, ogólną liczbę godzin zajęć edukacyjnych finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący gimnazjum.

3. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji gimnazjum dyrektor gimnazjum, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład zajęć określający organizację zajęć edukacyjnych.

Tak sobie myślę, czy takie zapisy z ramówki nie powinny znaleźć się w uoso, jak to się ma do statutu szkoły ?

 

bosia05-05-2009 16:53:04   [#49]

Karolina nie musisz mnie przekonywać

jestem krótko dyrektorem, dopiero trzeci rok

nie zapomniałam jak sie jest nauczycielem, bo jestem nim cały czas

właściwie to z dyrektorskiej funkcji najlepiej wychodzi mi odpowiedzialność za to co robię i za innych

a z op? hmm...raz nie chciałam się na coś zgodzić, bo było to szkodliwe dla szkoły (przedyskutowaliśmy na rp stanowisko)

guzy leczę do dziś, nie tylko osobiście konsekwencje mnie dotknęły, ale też szkołę w różnych działaniach, dość szybko przekonałam się, że czasami nie warto się z koniem kopać (wiedziałabym wcześniej, jakbym bardziej doświadczonych posłuchała)

a decyzje które musze czasami podejmować? nie zawsze pewnie podobałyby mi się jako nauczycielowi, tylko teraz muszę patrzeć szerzej (można nawet przysłowie zacytować)

a tak na koniec-lubię ludzi, z którymi pracuję

Leszek05-05-2009 18:18:06   [#50]

i tak się buduje biurokrację...

potrzeba nam jeszcze jakiejś uchwały na wszelki wypadek to wyprodukujemy...

cenię Palikota za jego walkę z wiatrakami biurokracji (choć może on i Don Kichote)...

:-))))

pozdrawiam

strony: [ 1 ][ 2 ]