Forum OSKKO - wątek

TEMAT: świetlica - jakich argumentów używać
strony: [ 1 ][ 2 ]
jxg06-04-2009 22:30:11   [#52]
świetlic może nie,
ale etaty dotychczasowe n-li świetlicy zastąpić godzinami "z karty" -
takie zakusy jednak są
beera06-04-2009 22:32:08   [#53]

zastanawiam się jaki będzie bilans strat - tzn - gdzie się to zdarzy i jaka to będzie skala.

Bo jeśli art 42 pójdzie na świetlice, a starych gdd już nie ma, to będzie kiepsko z zajęciami dodatkowymi dla uczniów.

 

jxg06-04-2009 22:32:27   [#54]
nie wiem, czy dobrze odbieram,
ale jakieś cyniczne Sylwio te Twoje wypowiedzi...
może się mylę...
jxg06-04-2009 22:34:03   [#56]
mam nadzieję, że inne OP wykażą więcej rozsądku...
Adaa06-04-2009 22:35:31   [#58]

mysle,ze zdarzy się w sporej liczbie placówek

reforma zbiegła sie z kryzysem i owo slowo KRYZYS stało sie doskonalym argumentem dla OP

wykorzystuje sie to na kazdym kroku

jak nie ma kryzysu jeszcze to profilaktycznie - bo kryzys zaskoczy

slyszalam nawet takie argument "jak kryzys sie poglebi to straca matki miejsca pracy - nie bedzie potrzeby zapewniania opieki dzieciom"

paranoja

bosia06-04-2009 22:35:44   [#59]

chyba tylko nadzieja

bo na więcej dawno liczyć przestałam

jxg06-04-2009 22:37:46   [#60]
Sylwia,
na pewno przed Tobą (i innymi) trudne decyzje,
życzę powodzenia i trafności wyborów,

wiem też, że nie do końca wszystko od Ciebie zależy...
Bazia06-04-2009 22:49:48   [#61]
Magosia w #44, to  na żółto  ledwie czytelne, ale bliższe prawdzie. Mogłabyś sobie co najwyżej  makijaż  poprawić po otrzymaniu wytycznych z OP do projektu - np:  zamiast 4 tylko 2  etaty i co?
AnJa06-04-2009 23:59:38   [#62]

OP nie daje wytycznych

OP zatwierdza lub nie

 

bosia07-04-2009 00:01:51   [#63]
niezatwierdzenie to jednak wytyczne poniekąd
Piotr Zieliński07-04-2009 07:43:53   [#64]

Zastąpienie godzin świetlicowych przez dyżury z godzin KN jest moim zdaniem poza prawem. Rozporządzenie nie wspomina o takiej możliwości przeznaczenia godzin.

To także sprawa asertywności dyrektora, czy pozwoli sobie na to by OP dyktował mu na co ma przeznaczyć GDD.

Jeżeli arkusz jest zgodny z prawem OP nie ma możliwości go nie zatwierdzić. 

AnJa07-04-2009 08:22:50   [#65]
Arkusz będzie zgodny z prawem jesli bedzie wyczerpywał ramówkę i zawierał wymagalne podziały na grupy.

Swietlica się w tych założeniach nie mieści.

Asertywnośc to bardzo potrzebna postawa- ale nie jestem pwien, czy w przypadku stosunku podmiotów nierównoprawnych.
Bazia07-04-2009 08:43:34   [#66]

AnJa, Ty nie masz swietlicy i OP nic Ci w tym temacie nie zabierze. Spróbuj jednak poczuc co to są wytyczne (ustalenia, polecenia, propozycje "niedoodrzucenia") gdy zaplanujesz sobie np. 6 klas po 20 osób bez zgody OP.  Nawet jeśli one w budżecie Ci się zmieszczą (bo przykładowo oszczędzisz na zastepstwach, mniejszą nią planowaną będziesz miał ilośc naucz. ind. czy specjalnych, ktoś nie zrobi awansu itp.), to i tak ciepły oddech OP sprowadzi Cię na ziemię.   

Piotrze, słusznie napisałeś "moim zdaniem". Pamietaj jednak, że nie wszyscy muszą to zdanie podzielac. Asertywnośc dyrektora, to wspaniała cecha, oczywiście w zakresie wspólnie  z OP ustalonych ram.

DYREK07-04-2009 08:50:53   [#67]

co z n-lem świetlicy zmiany w KN

http://oskko.home.pl/forum/watek.php?w=36197

w/g mnie OP postępując racjonalnie (oszczędność) nie zlikwiduje świetlicy szkolnej

ale ograniczy (zmniejszy) liczbę etatów

np.

było 3 etaty wychowawców + kierownik

będzie  2 etaty ;-) 


post został zmieniony: 07-04-2009 08:59:49
Piotr Zieliński07-04-2009 08:59:29   [#68]
Zgadzam się, dyskusje z OP są czasem trudne, chociaż widzę, że w Suwałkach łatwiejsze niż w Grajewie. Jednak w rozporządzeniu przy przeznaczeniu tych godzin nie ma słowa o świetlicy.
Bazia07-04-2009 09:00:36   [#69]
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
JarTul07-04-2009 09:28:27   [#70]
Do #68. Ale w ustawie jest w przypadku SP i Gim.
AnJa07-04-2009 12:42:03   [#71]
łatwiejsze dla OP czy dyrektora?

bo o ile mam aktulne wiadomości (a mam z wczoraj z godz.ok.19)nikt w Grajewie etatów zadnych ograniczac nie zamierza,
Bazia07-04-2009 14:18:20   [#73]
Moim zdaniem zapewnienia Pani Minister są szansą? nadzieją? prawdziwą do zrealizowania. Przecież szkoła to nie tylko budynek, boiska, basen ale i ludzie. Jeśli szkoła lub OP sięgnie po środki unijne, to nawet z IX może dofinansowac placówki i zrealizowac np. dodatkową opiekę, naukę dla uczniów 6-letnich lub innych, dokupic całą masę pomocy dydaktycznych (te przecież nie wchodzą w cross) a nawet zrobic niezbędny remont.
nn07-04-2009 14:23:53   [#74]
nadmiar demokracji szkodzi. Każdej ze stron. Przypuszczam, że Sylwia broni tutaj zdania swojego przełożonego, którego o takiej możliwości z racji swoich obowiązków (zaoszczędzenia kasy) poinformowała. Bo nie sądzę by to radni doszli do takich kuriozalnych poczynań likwidacji czegokolwiek. Do każdej złotówki z MENu na ucznia moja Gmina dokłada 60gr. Nie zamierzam likwidować czegokolwiek jeśli chodzi o świetlice. Nie wydałem jeszcze żadnej złotówki ( i nie zakładam takiej opcji) na dostosowanie pomieszczeń klasowych do sześcio czy pięciolatków. Lecz opiekę tym dzieciom zapewnię. Dla ich dobra. Pozdrawiam.
nn07-04-2009 14:29:53   [#75]
Do Bazi. Nie zamierzam wchodzić w żadne relacje wnioskowania do MEN, WUP, czy kogokolwiek o środki na zadania, które nie ja wymyśliłem. Albo się coś należy albo niech nie zawracają gitary jakimś wnioskowaniem. Od dwóch lat męczę się składaniem, poźniej zaś rozliczaniem wniosków edukacyjnych. Bo prowadzenie szkół i przedszkoli należy do zadań własnych..... Skoro ktoś wymyślił przyjęcie pięcio czy sześciolatków do szkoły, to szkoła im oferuje to co ma.
nn07-04-2009 14:31:49   [#76]

Powtórzę za Sylwią!!!

Pozyskanie środków unijnych na remonty w szkołach z PO KL nie będzie jednak proste. Program ten ma tzw. miękki charakter i nie przewiduje wydatków na infrastrukturę.

Jak ustaliła "Gazeta Prawna", MEN szuka unijnych środków w Priorytecie III programu Kapitał Ludzki Wysoka jakość systemu oświaty, którego sam jest dysponentem. Niełatwo jednak będzie znaleźć uzasadnienie do finansowania wydatków inwestycyjnych z Priorytetu III, który ma zupełnie inny charakter, a jeszcze trudniej będzie przekonać do tego Komisję Europejską.

Bazia07-04-2009 14:52:42   [#77]
Co się tak Romanie zaindyczyłeś się na czerwono? Sylwia napisała "Minister edukacji narodowej Katarzyna Hall zapewniała, że oprócz subwencji oświatowej i programu rządowego trzecim źródłem dofinansowania placówek szkolnych mają być środki UE". Dofinansowanie przedszkoli, szkół, placówek szkolnych innego rodzaju nie musi iśc tylko na infrastrukturę (skąd taki pomysł?) ale może a nawet powinien na kapitał ludzki. Jeśli jednak Romanie jesteś OP (tak jakoś przypuszczam :)), to trochę Cię rozumię.
Bazia07-04-2009 15:00:14   [#78]
Roman, my też szkół nie wymyśliliśmy. Jesteśmy od realizowania polityki państwa w tym zakresie. Czyżby mi niezainstalowana klimatyzacja zaszkodziła;)
nn08-04-2009 07:58:06   [#79]
oczywiście, jestem OP. Przepraszam za rozindyczenie. Nieraz mnie tak bierze, na czerwono. Pozdrawiam.
Bazia08-04-2009 08:51:01   [#81]

I znów zrobiło sie miło :). Życzę wszystkim słonecznego dnia!

Wracajac do tematu głównego, myślę, że dobrym sposobem jest pokazanie decydentom ważnej roli jaką świetlica pełni w życiu młodego człowieka poprzez: zaproszenie na otwarte  zjęcia świetlicowe (ciekawy konkurs, przedstawienie teatralne) także z licznym udziałem rodziców; poproszenie o wpis do kroniki świetlicy (po uprzednim dokładnym zaprezentowaniu ciekawych wpisów); pokazaniu majątku świetlicy i przypomnieniu o odpowiedzialności za to mienie i ..... dalej nie mam pomysłów.

grażka08-04-2009 08:56:56   [#83]

Dzieci z orzeczeniami - w przedszkolach i na świetlicy. Jak tutaj rozwiązać sprawę?

http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=587&w=93718780&v=2&s=0

Mamanauczycielka08-04-2009 09:40:24   [#84]
Tego problemu "niby" nie ma.Wiele matek niepełnosprawnych dzieci nie pracuje, są jakieś babcie, rodzina.Ale czasy się zmieniają.Matki muszą wrócić do pracy, a nie każdy ma taką sytuację rodzinną, że ma kto zostać z dzieckiem.Wyjściem byłyby te dodatkowe godziny z pensum na wszelakie zajęcia rewalidacyjne, pomoc w odrabianiu lekcji, w małej grupie, by dziecko pracującego rodzica wykorzystało ten dodatkowy czas w szkole efektywnie.Nieocenione są świetlice  z małą grupą dzieci i panią, która nie przychodzi tam na godzinę, ale jest nauczycielem świetlicy pracującym w pełnym wymiarze.Nie wyobrażam sobie tych "godzinowych" nauczycieli świetlicy.Na tych świetlicach nie będzie nic, tylko przechowalnia.Widzę jak pracuje nasz nauczyciel świetlicy : stara się robić coś z niczego, organizuje kiermasze by były pieniadze na gry, zabawki i wyposażenie.Pilnuje by tego dobytku szybko nie zniszczono, a już widzę jak to będą robili nauczyciele dydaktycy.Zna wszystkie dzieci, ich charakter, uzdolnienia i problemy.Zna czasem trudną i skomplikowaną sytuację rodzinną, kto może dziecko odebrać, a komu go nie dawać.Świetlica to dzięki niej sprawnie pracujący mechanizm.Nie wyobrażam sobie co by się działo jakby ją zastąpili nauczyciele z doskoku.Dzieci, szczególnie niepełnosprawne potrzebują stabilizacji, stałośći i pani której ufają.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ][ 2 ]