Forum OSKKO - wątek

TEMAT: III Kongres - pytania do Pani minister
strony: [ 1 ][ 2 ]
Adaa14-09-2008 11:06:21   [#01]

Ponieważ zrodził sie pewien pomysł, by uporządkowac dyskusję powstaje ten watek

wklejam z poprzedniego :

Adaa 14-09-2008 10:28:01   [#28]

mam nadzieje, że nie bedzie to odebrane jako beczenie owcy, ale mam propozycję
na Kongresie bedzie Pani minister, na pewno bedzie czas na zadawanie pytań
na pewno wielu bedzie chciało zadac pytanie
ale moze, by wykorzystac czas do maximum niektóre pytania zada Asia - w imieniu dyrektorów?
np. :
- Kiedy w końcu ministerstwo uporzadkuje przepisy w zakresie :zameldowanie, zamieszkanie ucznia?

- Kiedy w końcu ministerstwo wyda przepisy obligujace do tworzenie oddziałów zerowych - specjalnych (przy szkołach specjalnych) tak by z mocy ustawy mozna było kierowac tam dzieci. (obiecuje to od dwóch lat)

- Kiedy uporządkuje sprawe NI dzieci szescioletnich?

a moze w ogóle warto stworzyc liste pytań, na które chciałoby sie usłyszec odpowiedź i i jesli nie bedzie czasu na zadanie ich - wreczyc owa liste Pnia minister

dyrlo 14-09-2008 10:35:10   [#29]

Z Łodzi pamiętam, jak cieszyłam się na spotkanie z Panem Legutko. Miałam pytania, i co nie było jak. gadał, gadał ... potem był koniec bo czasu zabrakło. Zdaje się, że jednej osobie się udało.

Pomysł Twój Adaa jest dobry, spisujmy pytania bo możemy nie mieć czasu ich zadać a wręczyć można zawsze.

AnJa 14-09-2008 10:39:12   [#30]
pomysł, jak na niedzielny poranek, to nawet znakomity

pytania te jednak należałoby dostarczyć Pani MEN jeszcze przed kongresem

na podstawie obserwcji z 2 spotkań z Panią Hall obawiam, się , ze nie znając odpowiedzi na pytanie długo będzie tym mówila

moze matematycy tak mają?
dyrlo 14-09-2008 10:43:54   [#31]
No ne musi odpowiadac zaraz. Chodzi mi o to, że jeśli nie uda się zadać pytań (a jest to wielce prawdopodobne) to Jej wręczyć i dać termin na odpowiedź.
asia 14-09-2008 10:51:17   [#32]

Część pytań wynika z naszego stanowiska z tamtego roku - może warto podczas konstruowania "listy pytań", którą zadamy, lub wręczymy, z niej skorzystać?:
Stanowisko OSKKO w sprawie głównych problemów polskiej edukacji

W sensie skuteczności, zdecydowanie lepsze są nasze pytania, niż nasze stanowiska  - stąd też poszlismy tym tropem na ten rok- adaa ma tu rację

Jak wręczymy te pytania przed Kongresem może nie przyjść ;)

bogda4 14-09-2008 10:53:45   [#33]

czy straciły na aktualności pytania i problemy , które tutaj formułowalismy niedawno nie pamiętam tytułu wątku ale pytań do pani minister było dość dużo
chyba Rycho je porządkował

bogda4 14-09-2008 10:55:30   [#34]

o!:-)

Marek Pleśniar 14-09-2008 11:02:18   [#35]

prosiłbym o przeniesienie tej dyskusji na wątek kongresowy bo powstaje troszkę nieporządku
poginie to nie tam gdzie potrza:-)

 


post został zmieniony: 14-09-2008 11:09:46
AnJa14-09-2008 11:28:15   [#02]
na początek pytanie banalnie proste:

Czy, a jeśli tak to kiedy ukażą się zmiany w rozporządzeniu o ocenianiu w cześci tyczącej matur?

Uzasadnienie:
W projekcie zakładano, że od Matury 2010 nastąpią duże zmiany - 3 egzaminy mają być na 1 poziomie, od O do 3 na rozszerzonym.
Problem dotyczy obecnych klas II - a to właśnie w tej klasie w wielu szkołach rozpoczyna się faktyczna realizacja nauczania w zakresie rozszerzonym.
Adaa14-09-2008 11:30:49   [#03]

o...fajnie, i fajnie, ze z uzasadnieniem

taka forma zadanego pytania jest ok - skopiowac i wkleic do zasadniczego dokumentu

zgredek14-09-2008 12:15:41   [#04]

na: czy?

to już chyba jest odpowiedź:

http://bip.men.gov.pl/akty_projekty/projekt_rozporzadzenia_20080901.pdf

pozostało tylko: kiedy?

;-)


post został zmieniony: 14-09-2008 12:21:06
fredi14-09-2008 12:33:04   [#05]
ja myślę, że planowanie matury w 2014 roku to strata czasu.
To rozporządzenie zmieni się jeszcze z 10 razy.
A swoją drogą mówiono, że rozp dotyczące egzaminów oddzieli się od rozp. dotyczącego oceniania w szkole.
bosia14-09-2008 12:44:14   [#06]

wprowadzając obowiązkową maturę w 2010r uznano, że klasy I dostały tę inf. na wstępie

a kto pomyslał, że obejmuje to również technika? tylko, że oni dowiedzieli się w klasie II

i to co AnJa pisze dotyczy obecnych klas III technikum

chciałabym, aby technika przestały być traktowane jak "gorsze dzieci Pana Boga"

ostatnio mówi się o szkołach zawodowych, ale tylko mówi, tam nie ma żadnych zmian

do tej pory w niektórych zawodach mam programy do pięcioletniego technikum, które przerabiam na czteroletni cykl!!!!! (np. technik żywienia i gospodarstwa domowego)

a reforma wprowadzona została kilka lat temu

u nas zatrzymała się na progu

 

elkap14-09-2008 22:05:24   [#07]

W przyszłym roku sześciolatki urodzone do 30 kwietnia 2003r. mogą rozpocząć naukę ( jeśli prezydent podpisze zmiany w UoSO), w małych szkołach te dzieci trafią do klas razem z siedmiolatkami, które przeszły obowiązkowe przygotowanie przedszkolne. Czy Pani Minister uważa, że dzieci sześcioletnie, które w tej chwili często nawet nie chodzą do przedszkoli, a których rodzice zdecydują o posłaniu ich do szkoły, powinny w taki sposób rozpoczynać szkolną edukację? Czy nie należałoby najpierw zapewnić przygotowanie przedszkolne dla pięciolatków, a potem obniżać rozpoczynanie obowiązku szkolnego?

beera14-09-2008 22:08:33   [#08]

pytalam o to Panią Gruszczyk Kolczyńską - ona twierdzi, że pierwsze sito, to te testy diagnostyczne - dzieki nim ma się wyłowić te dzieci, ktore powinny, badź nie, być przyspieszone

ale ja uwazam, ze to i tak bez sensu -

na kongresie będzie okazja by o to jeszcze raz zapytać panią profesor...

aza14-09-2008 22:09:37   [#09]
a co z sześciolatkami które pozostaną w przedszkolu? przecież zerówki już nie będzie..a dużo rodziców, bardzo dużo deklaruje pozostawienie dzieci w przedszkolu.
beera14-09-2008 22:10:57   [#10]

jak to nie będzie?

hm...

nie rozumiem - zapytacie panią Gruszczyk:)

aza14-09-2008 22:11:52   [#11]
sito? - jakie sito.... decyzja rodziców jest przesądzająca. Pani Profesor chyba baaaardzo dawno nie rozmawiała z Rodzicami na przedszkolnym zebraniu....
aza14-09-2008 22:14:27   [#12]

reforma zakłada likwidację zerówek....

tak więc - jeśli te dzieci sześcioletnie pozostaną w przedszkolu - to gdzie je umieścić???? dac do pięciolatków i realizowac PP dla pięciolatków?????

 

grzezale14-09-2008 22:15:00   [#13]
Chwila! Wrzucamy tu pytania czy dyskutujemy? Jak już, to jestem za tym pierwszym. Co nie znaczy żeby pytania na żywo w ogóle zlikwidować.
beera14-09-2008 22:18:16   [#14]

zadajemy pytania i dyskutujemy - bo na niektóre pytania byc moze znamy odpowiedź:)

(bez dyskusji, grzezale, to cale nasze forum mozna by dac Pani MEN ;)

Adaa15-09-2008 16:32:47   [#15]

Co nie znaczy żeby pytania na żywo w ogóle zlikwidować.

tego na pewno nie da sie uniknąć:-)

ale pewnie zauważyłaś grzezale, że w podobnych sytuacjach sporą liczbę pytań dyrektorów trudno było zakwalifikować do kategorii - pytanie

były też pytania ,na które wszyscy znali juz odpowiedź - oprócz pytajacego:-)

w/w sytuacje znacznie skracały czas przeznaczony dla tych, którzy mieli PYTANIE :-)

beera15-09-2008 22:29:47   [#16]

mnie wiecznie interesuje odpowiedź na pytanie kiedy wreszcie MEN się zainteresuje nauczaniem nauczycieli

albo niech przejmie uczelnie pedagogiczne, albo niech zacznie wpływac na to KTO I JAK kształci nauczycieli

interesuje mnie także kiedy w Polsce zacznie obowiazywac, tak jak we świecie, system kształcenia dyrektorów szkól

 

 

Ala15-09-2008 22:35:14   [#17]

było już i co?  nic!

ponawiam pytanie o to, kiedy pomocą socjalną dla uczniów zaczną się zajmować ci co powinni? w okresach składania wniosków i rozliczania stypendiów szkolnych, pedagogów nie widać spod tony papierów! a co roku coraz to więcej zaświadczeń wymagają

paranoja! do wniosku który składany jest do UM potrzebne jest zaświadczenie wydane przez UM

Marek Pleśniar15-09-2008 22:35:43   [#18]

to pytanie mamy od zawsze

i od zawsze brakuje odpowiedzi

beera15-09-2008 22:35:59   [#19]
a to nie jest w tej zmianie UoSO?
cynamonowa15-09-2008 22:36:58   [#20]

albo niech zacznie wpływac na to KTO I JAK kształci nauczycieli......

Dziś moje prywatne dziecię odwiedziło mnie w szkole. Zastanowiło mnie pytanie mojego syna: mamo, dlaczego u mnie w szkole nigdy nie było żadnego praktykanta a u Ciebie na korytarzu minęliśmy już kilkunastu?  ( ON 3 klasa technikum...w dużej szkole)

---

Nie wim czy to lokalna "przypadłość" ale po dłużysz zastanowieniu się stwierdziłam , że to prawda.....

Marek Pleśniar15-09-2008 22:37:13   [#21]
moje było do kształcenia nauczycieli:-)
Adaa15-09-2008 22:38:13   [#22]

a rodzice juz ogłupieli całkiem... juz im sie stypendium z wyprawką i zasiłkiem szkolnym całkiem wymieszały

jedno skladaja tu, drugie tam..lataja po kwity, wypełniaja te same prawie wnioski

nie rozumieja, że jak spełniaja kryterium na stypendium to po jaka cholere wypelniac na wyprawkę

śmieszno i straszno

 

AnJa15-09-2008 22:39:43   [#23]
jest cofka co do opiniowania

u nas mało które OP zauwazyło zmianę- więc kreskuję

stypendia daje UM- zasadniczo więc potwierdzamy jedynie bycie uczniem

możliwe, ze w Krakowie jest z innych funduszy - u nas przy PGR mozna ocipieć
rzewa15-09-2008 22:41:18   [#24]
O!
to już chyba lokalny koloryt - w moim mieście wypełnia się tylko na stypendium i rodzinne - wyprawka jest razem z rodzinnym przyznawana :-)

(od tego roku szk. podobno wszystko na jednym ale nie wiem na pewno, bo mi już nie przysługuje :-))
cynamonowa15-09-2008 22:42:10   [#25]
Adoo- niektórzy rzeczywiście ogłupieli....ale są i tacy, co prawdziwymi specjalistami w tej dziedzinie są....( z powodzeniem mogliby wykładać na kursach " Jak np. zdobywać fundusze unijne). I nie chcę tu oczywiście obrazić tych, którym pomoc oczywiście się nalezy.
Maelka16-09-2008 23:47:01   [#26]

Jeśli lista pytań i problemów miałaby powstać, bardzo proszę o przekazanie pani minister informacji, że język angielski w NZ w szkołach dla niesłyszących (i dzieci autystycznych - ktoś zgłaszał na forum ten problem) to wielkie nieporozumienie. Pani minister otrzymała przynajmniej dwa niezależne pisma w tej sprawie  od dyrektorów placówek, niestety, nie wzięto pod uwagę merytorycznych argumentów (główny - dzieci nie znają na tym etapie żadnego języka).

Sygnalizuję problem, jeśli będzie trzeba, zredaguję zgrabniej pytanie.

Wdzięczna będę, jesli ktoś pomógłby nam zainteresować tym tematem panią Hall.

 

winona17-09-2008 08:36:13   [#27]
Moje pytanie:
Od kiedy i czy w ogóle przewiduje się zdawanie egzaminów z przygotowania zawodowego dla uczniów Technikum w klasie III. Na razie słychać jakieś pogłoski, prosimy o konkret- tak, czy nie. To jest ważne dla planowania realizacji zajęć w poszczególnych latach.

Pytanie 2:
Jakie są plany ministerstwa na formę awansu zawodowego nauczycieli- czy pozostanie on jeszcze w obecnym kształcie, czy też przewidywane są zmiany. Ostatnia zmiana w zasadzie obciążyła dodatkowo dyrektora, nie tylko pracą ale również odpowiedzialnością. W zasadzie dyrektor staje się korektorem oceniającym i zatwierdzającym. To bardzo niezdrowa sytuacja.
Wiele mówi się o zaletach egzaminowania zewnętrznego- dlaczego takiej formy nie można przyjąć również w przypadku młodych nauczycieli- kontraktowych i stażystów?
Wymagania na nauczyciela stażystę są zbyt małe.
bogna17-09-2008 08:44:42   [#28]

marzymy o powrocie do egzaminów z przygotowania zawodowego:)

ale pogłoski dotyczyły egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe

 

winona17-09-2008 09:20:06   [#29]
No właśnie, to tez nie jest do końca jasne- jaki egzamin i w jakiej formie- a najważniejsze- kiedy, na jakim etapie kształcenia.
Elsad17-09-2008 09:43:53   [#30]
Dobry pomysł, oby tylko Pani Minister konkretnie odpowiadała:
Pytanie 1:
W projekcie nowelizacji KN jest propozycja zmiany pensum. Czym kieruje się MEN różnicując pensum w stosunku do n-li przedszkoli, SP i gimnazjów oraz szkół średnich? W opinii wielu osób (też do nich należę), im niżej, tym trudniej się uczy, a nie odwrotnie.
Pytanie 2:
MEN proponuje podwyżkę od 1.09.2009 dla n-li o 5%, ale jednocześnie zwyżkę godzin w etacie o 1 godzinę. Czy to aby jest podwyżka (1 godz./18 g. = 5,6%)?

Pozdro :))
Adaa17-09-2008 09:50:24   [#31]

jak znajdę chwilke czasu to pozbieram te pytania i wkleję w jednym poscie - byscie mieli podgląd co do zakresu proponowanych pytań

a swoja drogą, za pomoca tych pytań sama sie uczę, bo na niektóre sprawy nie zwróciłam uwagi jako sp

...............

aha...wpisanie tu pytania nie oznacza, że tego  nie bedzie  go mozna zadac Pani minister

o ile starczy czasu, to nawet trzeba

 

rzewa17-09-2008 09:50:40   [#32]
Elsad - wychodzi mi, że kasą - im wyższy poziom kształcenia tym liczniejsze klasy, więc, przy liczeniu kasy na ucznia, n-l może mieć niższe pensum tam ;-))

a można by, unikając tego typu pytań, zwiększyć po prostu pensum tym n-lom, którzy maja komfort pracować w mało licznych klasach...
Elsad17-09-2008 10:08:20   [#33]
Rzewa, myślę, że w SP i gimnazjach są klasy bardziej i mnie liczne, ale, gdyby nawet przyjąć Twój argument, to i tak łatwiej pracować z liczniejszą grupą starszą, aniżeli z mniej liczną grupą młodszą - (SP, nie mówiąc już o problemach z młodzieżą gimnazjalną). Ale, to taka mała polemika. Sądzę, że dyskusja powinna pójść w stronę zmiany pensum w zależności od nauczanego przedmiotu (kiedyś był taki pomysł, np. j.polski - 18g., historia - 20g., WF - 24g.,...)
:)
AnJa17-09-2008 10:12:18   [#34]
też tak uważam- że jednak w tą stronę

co do poziomów szkól- na pewno przedmioty maturalne wymagają znacznie większej "pracy domowej" nauczyciela- zwłaszcza tego uczącego rozszerzeń niż np. nauczyciela sp

ale już np. wf w lo to luzik w porównaniu z gimnazjum

podobnie szkoły zasadnicze z przedmiotów ksztalcenia ogólnego - praktyczne zero odpowiedzialności za cokolwiek, tylko kwestie wychowawcze
Elsad17-09-2008 10:29:23   [#35]
No to co, jakby jeszcze trochę osób podzieliło ten pogląd, to ewentualnie możnaby się pokusić o jakieś stanowisko dyrektorów? (nie śmiem twierdzić, że stanowisko OSKKO, ale może...)
:-))
Nassssy17-09-2008 15:52:18   [#36]
W imieniu tych co nie będą na kongresie bo ich organ nie puści:

W związku z planowanym poszerzeniem kompetencji organu prowadzącego. Jakie przewiduje się procedury zabezpieczające przed nadużywaniu tych kompetencji w imię oszczędności,źle pojętego doraźnego interesu, czy ludzkiej nieżyczliwości. A jeżeli ten SYSTEM będzie istniał to czy przewiduje wzmocnienie statusu dyrektora, czy jego osłabienie? Pytanie dotyczy rozwiązań systemowych uniezależniających polską oświatę od kalendarzy wyborczych.
Magosia17-09-2008 21:41:02   [#37]
Nassssy - nie będzie Cię???? :-(((
grzezale17-09-2008 23:07:43   [#38]
Asia #16. Fakt, kształcenie na uczelniach nauczycielskich nijak ma się do rzeczywistości. Jestem za tym pytaniem. Ale mam i kolejne swoje: Kiedy i jak MEN zajmie się sprawą oceny na egz i spr uczniów z orzeczeniami o dostosowaniu wymagań edukacyjnych. W małych szkołach (20 i mniej zdajacych) wystarczy 1 lub 2 takich uczniów i całość wyników szkoły pada.
AnJa17-09-2008 23:10:57   [#39]
wg mnie MEN do tego nic nie ma

egzamin zewnętrzny to wynik ucznia

wynik szkoly czy klasy to już kwestia interpretatorów wyników
Marek Pleśniar18-09-2008 00:17:59   [#40]
Magosia 17-09-2008 21:41:02   [#37]
Nassssy - nie będzie Cię???? :-(((

 

włąsnie?

Nassssy19-09-2008 07:28:51   [#41]
Nie wiem czy powinienem odpowiadać na tym wątku aby nie zostać posądzonym o coś tam...
odpowiem skoro się ze szczytów pochylono: Ja niestety będę, ale podobnoż inny piotr nie :-(
Marek Pleśniar19-09-2008 08:18:44   [#42]
no własnie podobnoż
Marek319-09-2008 09:12:44   [#43]
Zapytajcie Panią minister kiedy raczy podpisać rozporządzenie w sprawie kwalifikacji nauczycieli. 1 września dawno minął, czas robić aneksy a nowego rozporządzenia nie ma. Wielu dyrektorom ułatwiłoby ono życie (uprawnienia do pracy w świetlicy).
izagim19-09-2008 19:31:37   [#44]

Kiedy muzyka i plastyka wrócą do łask Sz.P. i wielce możnego ministerstwa, kiedy w Polsce zaczniemy dbać o kulturę, w obecnej sytuacji, trzy godziny na cykl w gimnazjum to żenada, a w projekcie planuje się zmniejszenie wymiaru jeszcze o godzinę! jak dlugo jeszcze mam prowadzić społecznie koła zainteresowań, realizując m.in. ministerialne priorytety ( to z ubiegłego r. szk.)? Kiedy Pani planując zadania dla nauczycieli pomyśli również o mozliwości ich realizacji?

Jak się ma program tani podrecznik do corocznie wprowadzanych zmian w podstawie, które powoduja zmiany w programach, a te oczywiście zmiany w podrecznikach i ćwiczeniach? Efekt, uczniowie najpierw kupuja stare podreczniki, a potem jeszcze komplet nowych, ( patrz pierwszy z biurka mojej córki matematyka z plusem????)

some21-09-2008 13:28:28   [#45]
Kiedy zapadnie konkretna decyzja - i jaka - w sprawie dzieci przedszkolnych : co z 6 latkami, co z 5 latkami. Jest to także kwestia nauczycieli - kto zajmie sie 6 latkami w szkole, co nauczycielami wychowania przedszkolnego ?
Magosia21-09-2008 13:35:58   [#46]

Proszę ( w imieniu szkól , do ktorych chodza dzieci uchodźców i inne "problematyczne"na przyklad wracające zza granicy ) o :

uregulowanie następujących kwestii : -

  • mozliwość zwolnienia z egzaminu/sprawdziany uczniow- dzieci uchodźców, którzy przychodzą do szkół bez znajomości języka i uczą sie rok- dwa w Polsce.

 

  • obowiązek zatrudniania nauczyciela wspierajacego w klasach , w których liczba dzieci obcokrajowcow wynosi 4-5 lub więcej- porównywalnie jak w klasach integracyjnych.
grażka21-09-2008 13:57:04   [#47]

Jak zostanie zagwarantowana postulowana w projekcie podstawy programowej liczebność klas - maksymalnie 25 dzieci - w KZ po wejściu 6 latków do szkoły?

Czy dotyczyć to będzie całej szkoły podstawowej czy też po ukończeniu klasy III będzie możliwość łączenia klas w liczniejsze?

cynamonowa23-09-2008 19:11:05   [#48]
z łączeniem i rozdzielaniem klas- mam zawsze bardzo niemiłe i stersujące wspomnienia:(
Adaa26-09-2008 20:47:50   [#49]

My pytania do Pani Hall, a D.Chetkowski do nas :

http://chetkowski.blog.polityka.pl/?p=558

 

beera26-09-2008 20:51:31   [#50]

chłop będzie z nas zyć do końca swiata;)

jedzenie było nienajgorsze;)

 

strony: [ 1 ][ 2 ]