Forum OSKKO - wątek

TEMAT: klasy łączone
strony: [ 1 ]
keczewo20-04-2005 19:14:16   [#01]
W tym roku łączę oddział "O" i I klasę. Czy ktoś ma w ten sposó połączone oddziały? Proszę o radę.
asik20-04-2005 21:27:22   [#02]
U mnie istnieje takie połączenie od 4 lat i narazie nie jest źle.
Konto zapomniane21-04-2005 08:14:00   [#03]
U mnie również są ale wcale dobrze nie jest.Ciężka praca dla nauczyciela a dzieci?Klasa 0 to wciąż więcej zabawy niż nauki , klasa I odwrotnie.Czasami trudno pogdodzić.
asik21-04-2005 11:47:56   [#04]

klaryssa

wypełniałaś już SIO i pozycję: Uczniowie?
Konto zapomniane22-04-2005 08:12:53   [#05]

asik

Tak wypełniłam.Klasa I oddzielnie klasa 0 do oddziału pezedszkolnego.Nie wiem czy o to chodziło?
asik23-04-2005 14:30:00   [#06]

klaryssa

Do oddziału przedszkolnego tj. tabela U 3.3 prawda? Tylko, że u mnie się ona nie pojawia. Odział klasy I wpisałaś 0,5?
Jersz23-04-2005 17:20:22   [#07]

A gdzie znajdę podstwę prawną do łączenia oddziału przedszkolnego z oddziałem klasy I ?!!

Leszek23-04-2005 18:21:46   [#08]

nie znajdziesz...

pozdrawiam

Jersz23-04-2005 22:47:17   [#09]
No właśnie. Jęśli brak podstawy prawnej do łączenia oddziału przedszkolnego (zwyczajowo nazywanego zerówką - wprowadza to tylko zamieszanie ponieważ zbyt często mylona jest z klasami 0) to nie jest to możliwe.
Konto zapomniane24-04-2005 20:11:20   [#10]

do Leszka i nie tylko

Podstawa istnieje - co widać na załączonym wyciągu:


Dz.U.01.61.624 z późn. zmianami.

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ

z dnia 21 maja 2001 r.

w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół.

(Dz. U. z dnia 19 czerwca 2001 r.)

ZAŁĄCZNIK Nr 2(11)

RAMOWY STATUT PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ

 

§ 5. 1. Podstawową jednostką organizacyjną szkoły jest oddział.

2. Liczba uczniów w oddziale szkoły integracyjnej oraz w oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej powinna wynosić od 15 do 20, w tym od 3 do 5 uczniów niepełnosprawnych.

3. Liczba uczniów w oddziale szkoły specjalnej oraz w oddziale specjalnym w szkole ogólnodostępnej powinna wynosić:

  1)  w szkole (oddziale) dla uczniów niesłyszących i słabo słyszących - od 6 do 8,

  2)  w szkole (oddziale) dla uczniów niewidomych i słabo widzących - od 8 do 10,

  3)  w szkole (oddziale) dla uczniów z chorobami przewlekłymi - od 10 do 16,

  4)  w szkole (oddziale) dla uczniów z zaburzeniami psychicznymi - od 6 do 8,

  5)  w szkole (oddziale) dla uczniów z niepełnosprawnością ruchową - od 8 do 12,

  6)  w szkole (oddziale) dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim - od 10 do 16,

  7)  w szkole (oddziale) dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym - od 6 do 8,

  8)  w szkole (oddziale) dla uczniów z autyzmem i z niepełnosprawnościami sprzężonymi - od 2 do 4,

  9)  w szkole (oddziale) dla uczniów niedostosowanych społecznie, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, zagrożonych uzależnieniem lub z zaburzeniami zachowania - od 10 do 16.

4. W przypadku gdy u co najmniej jednego ucznia w oddziale występują niepełnosprawności sprzężone, określoną w ust. 3 liczbę uczniów w oddziale można obniżyć o 2.

5. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą organu prowadzącego szkołę, liczba uczniów w oddziale może być niższa od liczby określonej w ust. 3 i 4.

6. W szkole mogą być tworzone oddziały przedszkolne realizujące program wychowania przedszkolnego.

7. W szkołach działających w szczególnie trudnych warunkach demograficznych lub geograficznych dopuszcza się organizację nauczania w klasach łączonych, w tym połączenie zajęć prowadzonych w oddziale przedszkolnym dla dzieci 6-letnich i zajęć prowadzonych w klasie I.

 

Jersz24-04-2005 20:58:17   [#11]
dzięki Tak coś mi sie po głowie kołatało, że było ale wiosenne ciepełko wywołało moje lenistwo. ;-)
Leszek24-04-2005 21:49:50   [#12]

no popatrz, ujednolicasz i ujednolicasz, a czasami pomijasz...

dzięki za wyszukanie...

pozdrawiam

Joanna Berdzik25-04-2005 09:32:02   [#13]

precyzyjny zapis- nie sądzicie?

7. W szkołach działających w szczególnie trudnych warunkach demograficznych lub geograficznych dopuszcza się organizację nauczania w klasach łączonych, w tym połączenie zajęć prowadzonych w oddziale przedszkolnym dla dzieci 6-letnich i zajęć prowadzonych w klasie I.

 

Co to są szczególnie trudne warunki demograficzne bądź geograficzne?

jakiś standardzik na to?

;-)

Konto zapomniane25-04-2005 11:10:48   [#14]

standardu specjalnego nie znajdziesz, dla wszystkich jednakowo.Klasy tak łączone mam od kilku lat.Na początku był bunt ,jak to przecież tak się nie da, to niemożliwe ?!OP - poradzicie sobie , tak mało dzieci to przecież prawie nauczanie indywidualne.Jeden etat mniej a dla  OP oszczędność.Wiem jedno jest to zły pomysł .Dzieci z klasy pierwszej muszą nauczyć się przede wszystkim podstaw : czytania, pisania .Ze względu na łączenie nauczyciel ma dla nich mniej czasu a dalej to już się ciągnie...wiele można by tu jeszcze pisać..., no tak trochę sobie nadadałam , jedno mi się marzy obejrzeć jedną a może kilka zajęć  prowadzonych w takich łączeniach przez autorów tego pomysłu zapraszam.

Joanna Berdzik25-04-2005 11:14:33   [#15]

no...

wiem, ze standardu nie ma

na to nie ma- ale standardy oceny- i owszem ;-)

( mialam łączenia w filiach, to swoje wiem;-)

keczewo25-04-2005 12:17:34   [#16]
Może ktos mi podpowie ile ma mieć klasa I godzin rozłącznych, 1/4 wszystkich godzin a reszta łączonych?Czy są na to uregulowania?
Joanna Berdzik25-04-2005 12:20:48   [#17]

nie ma

na to uregulowań- decyduje jst

tak samo o tym od ilu osob w oddziale klasy się łączy.

( znam przypadek, gdy w klasach łączonych uczyło się 34 dzieci)

 

( byla kiedyś stara ramówka -tam były ilości godzin w klasach łączonych, często jst wzorują się na niej)

Konto zapomniane25-04-2005 15:10:13   [#18]
Jeżeli wzorują się na starych ramówkach to jest nieżle, przynajmniej kilka godzin oddzielnie to już jest coś.U nas wszystkie razem, decyduje OP kuratorium popiera.
Joanna Berdzik25-04-2005 15:14:28   [#19]

wszystkie razem??

to jakiś koszmar!!!

Tu u nas łączenia tylko na ruchowych i artystycznych.

Konto zapomniane25-04-2005 18:41:17   [#20]
Też tak uważam, ale nic nie możemy zrobić.Na początku walczyliśmy, rodzice, nauczyciele ale OP nieugięty , daje pieniądze, decyduje. Dzieci się nie liczą, przecież to mała garstka na  wsi, ważniejsze było nowe gimnazjum w gminie.Ale żeby zakończyć, wszystkim, którzy znaleźli się w podobnej  sytuacji życzę dużo wytrwałości, cierpliwości, walczcie o każdą godzinę .To przecież dla dobra dzieci.
kawka26-04-2005 16:41:01   [#21]
W roku 2005/2006 czeka mnie łączenie 0 i kl. I. Jak traktować nauczycielA pracującego w takiej klasie , co z wynagrodzeniem, bo przecież inny wymiar godzin w zerówce a inny w I klasie.
rzewa26-04-2005 16:47:52   [#22]

decyzję w tej sprawie

powinien podjąć OP.

Zapytaj się.

Jeśli OP się nie wypowie traktuj go wg "starych przepisów" - daj korzystniejsze pensum tj. 18

kawka26-04-2005 16:54:22   [#23]
A co zrobić z pozostałymi 7 godzinam,i? Czy mogę jednej nauczycielce dać 18 w klasie łączonej, a tej drugiej pozostałe 7 i np. zajęcia wyrównawcze w kl I i II? W ten sposób zapewnię jej pół etatu
ESKA26-04-2005 17:20:01   [#24]

podstawa do połaczenia wf

Mój organ nadzoru pedagogicznego nie zatwierdza łaczeń kl. III i IV - i to rozumiem bo inny typ kształcenia na kazdym etapie.
ALE:jezeli wychowanie fizyczne jest wydzielone w nauczaniu zintegrowanym a w kl IV jest wiadomo przedmiotem to uważam że bez szkody dla uczniów mozna wf połączyć- wfu uczy  w całej szkole 1 nauczyciel./ to samo dotyczy religii/
Czy ktos moze zna podstawę prawną ,że tak mozna jak ja  proponuję, a być moze taka jednak nie istnieje :((
Pomożcie
kawka26-04-2005 21:20:17   [#25]
Wiem, że to się praktykuje, ale na raszie nie wiem na jakiej podstawie.
beera26-04-2005 21:26:32   [#26]

podstawy nie ma

najwyżej zdrowy rozsądek- a takie Twoje rozwiązanie ESKO  moim zdaniem samo się uzasadnia.

kawka26-04-2005 21:33:51   [#27]
A czy spotkałyście się z podziałem godzin pomiędzy dwiema nauczycielkami w klasie łączonej ) i I kl.?
beera26-04-2005 21:39:17   [#28]

yhm

i owszem- inaczej nie da się łączeń

Twierdzą niektorzy, ze jako, że nie ma przedmiotow a NZ powinno się to robić niezależnie  od nich właśnie.

Praktycznie zrobić się tego nie ma

i:
n-lka klasy I miala edukację polonistyczną i matematyczną ( tak to nazwijmy) w tym czasie n-lka OP miala jakies tam nauki w OP, a reszta razem była.

Lub jedna to prowadziła- rano OP, potem razem, potem klasa I

takie mialam tu kiedyś w filiach rozwiązania

kawka26-04-2005 21:47:13   [#29]
ale czy teraz coś takiego może przejść i gdzie tego szukać?
beera26-04-2005 21:51:53   [#30]

może przejść

dobrze uargumentuj

Konto zapomniane26-04-2005 21:58:09   [#31]
nie ma na to żadnej podstawy, wszystko zależ od OP i od stanowiska kuratorium- wizytatora, są rejony gdzie taki wariant przechodzi i takie gdzie nie ma o tym mowy.
ESKA27-04-2005 09:37:04   [#32]
W naszej szkole wchodzi 4 nauczycieli do klasy zintegrowanej łączonej:
1 ma matematykę - to mozna wydzielic z zajęc zintegrowanych
2 ma wych fiz.  to tez mozna wydzielić
3 ma pozostałe zajęcia
4 - katecheta
z tym nigdy nie buło pgoblemu - było zatwierdzane.
Natomiast martwi mnie ta nieugietość kuratorium, jezeli chodzi o łaczenia , o których pisałam.
Logika wskazuje,ze mozna a prawo sobie.
Zebym chociaż znalazła podstawę ,że tak nie można ( wf III kl z Wf IV kl)
Martuś27-04-2005 23:09:13   [#33]
 W sposób łączenia ingeruje mi tylko KO. U nas w nauczaniu zintegrowanym nie przejdzie wydzielanie jakichkolwiek przedmiotów czy edukacji / z wyjątkiem religii/.
rzepek28-04-2005 18:06:10   [#34]

keczewo

Wszystkie te sprawy łączeń powinny być zawarte w uchwale OP, na sesji. U nas uchwalono tak, że łączyć można tylko niektóre przedmioty /WF,religia, muzyka, plastyka/ ale w klasach I-III osobno, a w IV-VI osobno. Praktycznie więc łączy się IIz III i IV z V. Natomiast O jest połączone w całości z I, bo jest malutko dzieci / też uchwała gminy - od ilu dzieci można łączyć/. Uchwała też mów, że w przypadku łączenia 0-I obie klasy mają tyle samo godzin, co I, nauczyciel ma pensum 18, a pensję normalną, bez dodatku za łączenie / bo mało dzieci/. W naszej 0-I uczy też kilku nauczycieli - od religii, WF, osobno matematyka, osobno j.polski - jakoś dało się, choć ciężko. Natomiast w łączeniach II-III jest 14 godz. oddzielnie i 10 łączonych / oddzielnie głównie zintegrowane, potem 4 zintegrowane łączone i reszta zajęć- plastyka, środowisko, itp - łączone/.
mika28-04-2005 18:31:04   [#35]
Keczewo, czy to to Keczewo na Mazowszu ma takie kłopoty?
Jolabj01-05-2005 23:17:16   [#36]

Łączenia klas ciąg dalszy...

Czy napewno sprawa łączenia klas musi być załatwiona na szczeblu Rady Gminy? Czy nie jest to tylko decyzja administracyjna?

Jesteśmy pierwszą szkołą w gminie, która ma mieć łączone klasy i nikt z nas nie ma pojęcia jak to ma być zorganizowane. Nie dostałam żadnych wskazówek jak zrobić arkusz organizacyjny na takie klasy. Czy powinnam dostać taki "rozkaz" na piśmie?. Już teraz rodzice zarówno przyszłej kl.I jak i kl.II straszą, że zabiorą dzieci do innej szkoły i w ogóle grożą najazdem na OP(czytaj: prezydenta miasta).Przy zapisywaniu dzieci do szkoły żądali ode mnie pisma OP w tej sprawie.

W związku ze zmniejszoną ilością oddziałów w szkole mam zwolnić też jednego pracownika obsługi.Czy powinnam mieć jakiś regulamin,czy jakieś kryteria opracowane -jak zwalniać pracowników niepedagogicznych? Może ktoś ma taki dokument i mógłby mi "podrzucić", abym miała się na czym wzorować przy tworzeniu swojego. Z góry dziękuję.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]