Forum OSKKO - wątek

TEMAT: uprawniania OP - wg czego
strony: [ 1 ]
L Olga10-03-2005 00:01:04   [#01]

nasz Op kontrolując placówki zaczął szaleć, podważa kompetencje, kontroluje wnikliwiej niż PIP i finansowka razem wzieci. KOntroluje to co wg mnie do niego nie nalezy . Wymaga cudow na kijkach  . Czy ktos z Was orientuje sie wg jakich przepisow dziala OP. Jakie moze meic wymogi i wg jakiego rozporzadzenia. Gdzie tego szukac. Nie moge sobie pozwolic na uleglosc calkowita, bo kolejnym razem wejda mi na glowe i narobia na nia. Musze miec jakis punkt zaczepienia.

Akuch10-03-2005 00:32:35   [#02]

dużo

tego, ale podstawowe to: Ustawa o systemie oswiaty - tam masz podział na kompetencje rady i burmistrza, ustawa o finansach publicznych, ustawa o rachunkowości. Oczywiście jeszcze Karta Nauczyciela.

To podstawowe. Ważna jest tematyka kontroli, bo moze tu wejść jeszcze np. prawo budowlane. Zacząć jednak musisz od Ustawy o systemie i KN.

urzędniczka10-03-2005 11:55:06   [#03]

art. 34a OSO - Organ prowadzący szkołę sprawuje nadzór nad jej działalnością w zakresie spraw finansowych i administracyjnych, z uwzględnienie odrębnych przepisów, jego nadzorowi podlega w szczególności:

1) prawidłowość dysponowania przyznanymi szkole środkami budżetowymi oraz pozyskanymi z innych źródeł, a także gospodarowania mieniem, 2) przestrzeganie obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników i uczniów, 3) przestrzeganie przepisów dotyczących organizacji pracy szkoły.

Do wykonania nadzoru stosuje się odpowiednio przepisy art. 33 ust. 3 pkt 1 i 2 oraz ust 4-6 oso, czyli:

 1) OP ma prawo wstępu na teren szkoły, 2) ma prawo wglądu do prowadzonej przez szkołę dokumentacji, 3) może wydawać doraźne zalecenia, zgłaszać uwagi i wnioski. Dyrekor szkoły w ciągu 7 dni od otrzymania uwag, zaleceń lub wniosków może zgłosić wobec nich zastrzeżenia. W przypadku nieuwzględnienia zatrzeżeń przez OP dyrektor jest obowiązany powiadomić ten organ o ich realizacji w terminie 30 dni.

I jeszcze najważniejwe - art. 34b oso OP może ingerować w działalność szkoły wyłącznie w zakresie i na zasadach określonych w tej ustawie.

Pozdrawiam

Marek Pleśniar10-03-2005 11:57:16   [#04]

a co oznacza "KOntroluje to co wg mnie do niego nie nalezy "

??

gdyby to były sprawy pedagogiczne to fakt - nie należy:-)

INA0710-03-2005 16:39:45   [#05]
Marku  piszesz :

"gdyby to były sprawy pedagogiczne to fakt - nie należy:-)" . Nasz OP powiadomił nas ,że bedzie kontrolował wszystko łącznie z dokumentacją pedagogiczną ( nawet miesięczne plany pracy wych. - dydakt. nauczycieli). Pocieszamy się jednak tym ,że wsród osób kontrolujacych nie ma takich , które się znają na sprawach pedagogicznych - niemniej jednak to chyba nie jest w porządku.

L Olga10-03-2005 16:47:58   [#06]

No wlasnie sprawy pedagogiczne programy, innowacje  plany miesieczne, sprawozdania. prace rady pedagogicznej, rady szkoly.

jzzg10-03-2005 16:52:00   [#07]
Czasem bardziej trzeba się bać tych, co się nie znają, a rozsadza ich władza. Niechcący mi się rymnęło. Jeżeli Olga nie chce się poddać bez walki, niech poprosi o tematykę kontroli i podstawę prawną. Ode mnie też OP chciał pięcioletni plan rozwoju szkoły. Napisałem tylko o remontach. Potem po wymianie zdań dali sobie spokój.
ewa10-03-2005 17:26:02   [#08]

w sprawie kontroli..

wkleję co pisała kiedyś rzewa (wiem,że nie ma dostępu do kompa, a pewnikiem by się odzewała tu  :-)

"Organ może skontrolować, co uważa ale musi zrobić to w sposób formalny - co za tym idzie z upoważnieniem, określonym celem i zakresem kontroli.
Do kontroli upoważniona jest rada gminy i wójt (burmistrz, prezydent) lub rada i zarząd powiatu (województwa) i starosta (marszałek) w ramach przyznanych kompetencji ustawą zgodnie z trybem kontroli określonym w kpa lub innych przepisach ogólnych.
Organ może kontrolować dokumenty osobowe n-li - poziom wykształcenia, ustalenie wynagrodzenia itp. oraz dokumentację czasu pracy (dzienniki).
W przyp. dzienników może chodzić też o inne rzeczy - np. ilość uczniów w oddziale z podziałem na płcie, ruch uczniów w czasie roku szkolnego itp.
Ale organ powinien określić po co dokonuje kontroli, co i kiedy będzie sprawdzał, kto będzie to robił oraz na jakiej podstawie kontroli dokonuje, jakie uczynił ustalenia i co w związku z nimi zaleca podając podstawę prawną tychże. A także do kiedy należy usunąć nieprawidłowości. Ma później prawo do rekontroli - sprawdzenia czy zalecenia zostały wykonane.
Z doświadczenia wiem, że o wiele lepiej od "wysyłania na drzewo" sprawdza się "zmuszenie" by organ zastosował się do wszelkich wymagań formalnych kontroli. Można zrobić to skutecznie, a jednocześnie "w białych rękawiczkach".
Natomiast wynik właściwie przeprowadzonej kontroli bez problemu można odwrócić na swoja korzyść - upiec przy okazji dodatkową pieczeń.
Po paru latach takich podchodów organ doszedł do wniosku, że zbyt częsta i zbyt szczegółowa kontrola mu sie nie opłaca... "

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]