Forum OSKKO - wątek
ulis | 09-03-2005 18:59:24 [#01] |
---|
Czy według Was uczeń może zakwestionować ocenę np. ze sprawdzianu jeżeli w opinii o dostosowaniu wymagań ma wpis, że na roziązywanie zadań należy pozostawić mu więcej czasu, zadań miał tyle samo co inni i te same a nauczyciel twierdzi, że miał jeszcze przerwę |
Magosia | 09-03-2005 19:07:30 [#02] |
---|
Moim zadaniem , tak na pierwszy rzut oka - tak jeśli uczeń ma mieć dostosowane warunki pisania do swoich możliwości to powinien dostać nieco inny test- czyli na przykład jedno zadanie mniej . Przerwa nie sprzyja skupieniu, poza tym stawia się dzieciaka w sytuacji tego gorszego, którego się zostawia dłużej- mnie się to nie podoba. Oczywiście sprawa może mieć drugie dno, ale w tym przypadku, moim zdaniem , nauczyciel nie postąpił właściwie. |
Doris | 09-03-2005 19:07:31 [#03] |
---|
jchyba tak Jeśli nie miał więcej czasu, to powinien mieć mniej zadań, albo łagodniejsze kryteria oceniania. Skąd ten uczeń zna zalecenia PP? |
Magosia | 09-03-2005 19:13:04 [#04] |
---|
Doris -a dlaczego miałby nie znać? |
Majka | 09-03-2005 19:17:39 [#05] |
---|
A ile tej przerwy?
Bo jesli np. 20 minut i siedział sam w cichej klasie...... |
beera | 09-03-2005 19:40:07 [#06] |
---|
hm... Jeśli uczeń sięga w argumentacji do opinii PPP, to cos nie jest OK, bo: Dla ucznia sa wiążące ustalenia nauczyciela, a te wynikają z : § 6. 1. Nauczyciel jest obowiązany, na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, dostosować wymagania edukacyjne, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1, do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3. ' i teraz- n-l powinien był dostosować wymagania edukacyjne. Moim zdaniem powinien był informację o dostosowaniu podać początku roku, bo:
§ 4. 1. Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o: 1) wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania;
i teraz -jeśli n-l podał wymagania edukacyjne dla ucznia- inne , to jak mogł przeprowadzając pracę klasową taką samą dla wszystkich uczniów i w tym samym czasie ocenić tego ucznia zgodnie ze stworzonym przez siebie poziomem wymagań? |
ulis | 09-03-2005 20:34:13 [#07] |
---|
Dzieki za głosy w dyskusjiUczeń zna opinię PPP bo przecież ma ją w domu iwspólnie z rodzicami dokładnie ją przestudiował. I bardzo dobrze. Co chodzi o przerwę to ja uważam, że przerwa słuzy regeneracji sił każdego ucznia a zwłaszcza ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Asia czyli według Ciebie nauczyciel powinien na początku roku określić inne wymagania wobec tej grupy uczniów i wtedy będzie spokojniej z uzyskaniem wyższych ocen, bo tym dziecim trudno wyjść poza dopuszczający. A czy zrobić to głośno na forum klasy, bo co potem z dyskusjami wsród uczniów. |
sts | 09-03-2005 21:22:38 [#08] |
---|
nie tylko określić inne wymagania ale i złożyć u dyr stosowną dokumentację odnośnie odrębnych kryteriów oceniania. test tej samej treści co dla ogółu nie wykazuje zbytnirj gorliwości n-la dobrze jest obok wszystkich rozpisów materiału, planów wynikowych czy jak ich tam zwał polecić sprecyzowanie w/w wymagań |
rzepek | 10-03-2005 20:06:34 [#09] |
---|
Nam wręcz ON nakazał stworzenie systemu oceniania dla uczniów z dysfunkcjami, żeby nie było żadnych wątpliwości. Jest też zamieszczony w statucie i nikt go nie może podważyć ani dyskutować - wszyscy uczniowie w klasie wiedzą, że "oni" są inaczej oceniani i mają inne prawa. |
Gaba | 10-03-2005 20:49:30 [#10] |
---|
rzepek, no to super! Ja po prostu nie wierzę - jestem za wydłużeniem, za dobraniem ćwiczeń na miarę... ale kiedy jest ocenianie sumatywne - muszę to zrobić identycznym róznicujacym narzędziem! A czy my na pewno wiemy, że nie ma identycznej, o jednakowym przebiegu np. dysleksji? Czy ilu dyslektyków tyle programów, u mnie w szkole na 160 uczniów kl. III jest dys. 40! Do roboty lenie, do roboty! |
rzepek | 10-03-2005 21:00:21 [#11] |
---|
Oczywiscie,że ten system jest bardzo ogólny - dotyczy np obniżonej punktacji ze sprawdzianów, możliwości korzystania z podręcznika, itd. Ale każdy uczeń ma swój własny system oceniania, w zależności od dysfunkcji ,zaleceń poradni i oczywiście mądrości nauczyciela. Chodzi tylko o to, żeby w ogóle było coś na temat inności tych uczniów - i żeby nikt się nie czepiał. Nie da się przecież wrzucić wszystkich "nie takich" do jednego wora! |
ulis | 10-03-2005 22:12:12 [#12] |
---|
gaba chyba u was jest rzeczywiście trochę dużo dys., szacuje się, że 10-15% populacji to uczniowie z dysfunkcjami. ale wydaje mi się, że rzepek ma rację i chyba w tym kierunku należy iść. r |
Majka | 10-03-2005 23:12:12 [#13] |
---|
A na maturze - ciach po łbie. Bo czasu tyle samo, zadan tyż i punktacja jedna....
I menis : "nie wszyscy musza iść na studia". | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|