Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
własne programy nauczania |
sarna | 27-02-2005 15:36:21 [#01] |
---|
Coraz częściej nauczyciele opracowują własne programy nauczania . Praca ta jest na pewno twórcza , a jej efekty odczuwają i uczniowie i sami nauczyciele . Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie dopuszczania do użytku szkolnego programów wychow........ ..program nauczania ogólnego opracowany przez nauczyciela może zostać dopuszczony do uzytku w danej szkole i włączony do szkolnego zestawu programów po uzyskaniu pozytywnej opinii nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego , posiadającego wykształcenie wyższe w zakresie zgodnym z zakresem treści nauczania , które program obejmuje . Jak ma wyglądać taka opinia ? czy jest jakaś forma ustalona i ogólnie stosowana ? Czy nauczyciel: wykszt. wyższe j. polski po studiach podyplomowych z historii może opiniować program do historii? Czy nauczyciel: wykszt.wyższe muzyka po studiach podyplomowych z informatyki może opiniować program do informatyki ? |
AnJa | 27-02-2005 15:44:15 [#02] |
---|
Pewnie taka w szkole forma powinna być, formalnie jednak wystarczy:pozytywnie opiniuję.
N-l po studiach podyplomowych z historii ma kwalifikacje do nauczania historii, więc chyba i w zakresie zgodnym z tymi treściami też wykształcenie posiada, czyli jeśli ma min. mianowanego to może. |
Anka L | 27-02-2005 19:58:10 [#04] |
---|
sarna nauczyciele z naszej szkoły dają programy do oceny metodykom nie jest to wymóg rozporządzenia, ale recenzja napisana na firmowym papierze i poparta pieczątkami CEN ładnie się prezentuje w dokumenatcji :) |
Anka L | 27-02-2005 20:01:34 [#05] |
---|
wzór recenzji programu wg tego wzoru nauczyciele piszą swoje recenzje (niestety nie pamiętam źródła) 1. Autor programu....... 2.Przeznaczenie programu: klasy IV -VI szkoły podstawowej, w ilości 1 godzina tygodniowo, 3 godziny w cyklu kształcenia 3.Opis programu: Program jest zgodny z podstawą programową dla informatyki dla szkół podstawowych i rozporządzeniem MEN i S w sprawie ramowych planów nauczania szkół publicznych. Zawiera treści, propozycje działań nauczyciela i ucznia dobrane pod katem osiągania sformułowanych celów i osiągnięć pracy uczniów. Posiada jasną i czytelna konstrukcję. Znajduje się tu odpowiedzi na zasadnicze pytania: Po co uczyć? Czego uczyć? Jak uczyć? Jak oceniać? Jest dostosowany do możliwości i poziomu rozwoju ucznia. 4.Przydatność dydaktyczna i poprawność merytoryczna: Program nauczania informatyki pozwala na rozwój ucznia w trzech obszarach ? umiejętności, wiedzy i kształtowanych postaw. Zawiera szczegółowy plan nauczania z podziałem na jednostki tematyczne, dobrane do nich cele, metody sprawdzania osiągnięć uczniów, kształtowane standardy wymagań egzaminacyjnych, treści ścieżek edukacyjnych oraz kształtowane postawy i w miarę możliwości korelację z innymi przedmiotami. Realizacja programu pozwoli wdrożyć dzieci do podstawowej wiedzy z zakresu posługiwania się komputerem oraz ukształtować nawyki prawidłowej eksploatacji sprzętu komputerowego i wykorzystania oprogramowania. Autorka proponuje skuteczną i atrakcyjną formę pracy z uczniem ? samodzielną lub w parach (w zależności od liczebności grup) pracę z kartą czy instrukcja pracy. Rola nauczyciela sprowadza się do roli koordynatora nadzorującego pracę uczniów. Dobrą strona programu jest stopniowanie trudności przy wprowadzaniu ucznia w nowe zagadnienia. 5.Ocena poprawności merytorycznej i językowej: Zagadnienia, tematy opracowanego programu są poprawne pod względem rzeczowym i językowym. Autor posługuje się właściwą terminologią i językiem przedmiotu.
6. Podpis i dane recenzenta: jego wykształcenie, stopien awansu zawodowego, zatrudnienie |
sarna | 01-03-2005 09:15:49 [#07] |
---|
dzięki Bardzo dziękuję za przedstawione propozycje . Są wyczerpujące i bardzo sensowne. Jednak nadal pytam, czy osoba tylko po studiach podyplomowych , a nie wyższych kierunkowych może taki program opiniować ? Czy wyższe to dyplomowe? - dla mnie wyższe to mgr lub licencjat. Np.Czy osoba po politechnice wydz. mechaniczy posiadająca st. podyplomowe z matematyki jest uznawana za osobę z wyższym kierunkowym czyli matematyką? Oczywiście ma kwalifikacje do nauczania na mocy przepisów oświatowych. Czy osoba po muzyce (mgr) i podyplomowe z informatyki ma wyższe kierunkowe czyli informatyczne ? Jest to problem , który dotyczy innych dziedzin życia. W ogłoszeniach o pracę często pracodawca wymaga osób z wyższym , a więc po czym tak naprawdę ? z pozdrowieniami | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|