Forum OSKKO - wątek

TEMAT: jakośc pracy szkoły a awans
strony: [ 1 ]
alfa3624-02-2005 15:07:38   [#01]
Szukam wiadomości na temat: wpływ awansu zawodowego nauczycieli na jakość pracy szkoły.
Majka24-02-2005 15:33:35   [#02]
Tak nie całkiem serio, to bardzo podnosi:)

Nauczyciele ucza się posługiwac nowomową , tworzyć dokumentację, ewaluować - co okazuje się niezbędną umiejętnością w pracy wszelkich zespołów "do spraw zapewnienia jakości pracy szkoły" ;)
Szczególnie nowomowa jest ważna, bo rozumieją , o co ich pyta wizytator w czasie mierzenia jakości;)))))
Kropka24-02-2005 15:42:35   [#03]
Takie badania przeprowadzało, w tym roku szkolnym, lubelskie KO w wybranych szkołach. Nie widziałam opublikowanych wyników, być może nie są jeszcze opracowane.
Renatka24-02-2005 20:36:53   [#04]
 U NAS 8 NAUCZYCIELI W PLACÓWCE W TYM 5 DYPLOMOWANYCH A OP NA INFORMACJĘ O TYM,ŻE NIE WYSTARCZA ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA PŁACE OŚWIADCZA TO PANI PODPISYWAŁA ZGODĘ NA AWANSE I ZALICZAŁA STAŻE   O CZYM W TAKIM RAZIE MÓWIMY.....
Klemens Stróżyński25-02-2005 12:40:08   [#05]

analogie

1. Nauczyciel Aleksandra Macedońskiego, skądinąd znana postać, nie był nawet mianowany, ale zaledwie kontraktowy.
2. Wojsko Polskie ma najwyższy odsetek generałów i wyższych oficerów w całym Pakcie Atlantyckim.

I teraz trzeba na tej podstawie wnioskować o jakości.

A teraz poważnie: na jakość ma wpływ system awansu. Porównajcie ten system w armii Napoleona i armii cesarsko-królewskiej Austrii. Wtedy da się sensownie mówić o naszej oświacie.

beera25-02-2005 12:44:07   [#06]

mówiąc o jakości

właśnie czytam materiał o projektach edukacyjnych

ich  zastosowanie ma wpływ na jakośc pracy w szkole :-)

Bardzo mi się przydał- we wtorek zaczynamy szkolenie na-li  w zakresie używania tej metody

Marek Pleśniar26-02-2005 19:36:00   [#07]

skoro jakość to to o co spytają wizytatorzy i inspektorzy to nauczyciel musi umieć i robić to o co spytają wizytatorzy i inspektorzy. I to jest włąsnie oznaka jakości - umiejętność udzielenia pozytywnych odpowiedzi na pytania wizytatorów i inspektorów. Zaś awans bardzo jest związany z jakością - bo szczególnie awansujący potrafią się wykazać umiejętnością pozytywnych odpowiedzi na ww. pytania;-)

Rónież dyrektor powinien umieć doprowadzać do sytuacji gdy pytania do szkoły spełniały potrzeby pytających o szkołę wizytatorów i inspektorów oraz dawały dobre wyniki w ankietach. I to jest własnie szkoła jakości.

A tak poważnie to siedząc na konferencji i słuchając o jakości, OECD, testach itp wynikach pracy szkoły poczułem zniechęcenie.

Bo istnieje jedyny sposób prawdziwego sprawdzenia czy szkoła pozytywnie dla ucznia działa.

Wymyslić sposób dokładnego sledzenia losów poszkolnych danej populacji. Badać ciągle jak te losy się toczą. Ilu uczniów podstawówki zdaje na studia. Ilu ma kiedyś tam pracę.

Czyli - czy przygotowaliśmy ich do życia.

I tego jednego nie sprawdzają testy oraz ankiety badaczy.

Ponadto do tego trzeba ciągłości systemu edukacji na lata. Bo bada się to latami.

Za to każdy potrafi się zachłystywać jednorazowym pozytywnym wynikiem badań PISA. Jakby wiedzieli czy to przypadek czy nie.

Jakby już od 10 lat co roku to badali i znali trendy w tym

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]