Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Protokoły
strony: [ 1 ]
aga230707-02-2005 20:50:00   [#01]

Kochani! Jak wygląda u was protokołowanie posiedzeń RP? Kto powinien to robić? Czy piszecie wg. ustalonego porządku tzn, każdy nauczyciel po kolei, czy może inaczej. Czy protokolarz zabieracie do domu? A może odrazu sporządzacie protokół podczas posiedzenia. Jeśli tak, to czy jest możliwe zapisanie każdego słowa podczas posiedzenia.

Dyr. zbeształ koleżankę bo opuściła pewien drobny fragment wypowiedzi.

lunani07-02-2005 21:13:35   [#02]

Protokolarza pod żadnym pozorem nie wolno wynosić ze szkoły. Mówią o tym przepisy.

Wybraliśmy jednego protokolanta, którego zawsze ktoś wspomaga. Przed naradą zwracam mu uwagę na to co najważniejsze. Stosujemy zapis elektroniczny i wydruk, który potem oprawiamy.

Plan narady jest znany co najmniej na tydzień przed i każdy przygotowuje swój głos na dyskietce lub na piśmie, więc mało jest do pisania na bieżąco.

Protokół powinien zawierać wszystko co najważniejsze lub streszczenie i materiały w postaci załącznika.

Nie muszę mieć racji, ale tak u siebie robię. Pozdrawiam.

Wertykal07-02-2005 21:26:36   [#03]

Protokol to nie stenogram!

Jesli ktos chce by jego wypowiedz zostala dokladnie zacytowana w protokole, powinien to jednoznacznie zaznaczyc (po swojej wypowiedzi zwrocic sie do protokolanta: prosze to zaprotokolowac).

Od lat protokol pisza u mnie nauczyciele zmieniajac sie co rok. Jest kilku protokolantow, ktorzy zmieniaja sie lub osobno protokoluja posiedzenia zespolow RP.

Marek

Uśka07-02-2005 23:13:59   [#04]

lunani

czy oprawiasz u introligatora? Jeżeli tak, to przecież narusza się tajemnicę posiedzenia rady.

Proszę też o radę:

Czy bindowanie protokołów jest rozwiązaniem problemu?

Wertykal07-02-2005 23:42:06   [#05]

Notatnik akademicki, dwie dziurki, sznurek i lak wystarczaja ;-)

W szkolnym archiwum jest takich kilka...dziesiat..?

Duzo!

Marek

aga230707-02-2005 23:53:16   [#06]

a jeśli piszecie komputerowo to gdzie umieszczacie kartki? Czy może to być segregator? U nas od zarania dziejów piszemy odręcznie i to zajmuje kupę czasu.

Wertykal08-02-2005 00:01:52   [#07]

Szukaj w "szukaju".

Byla taka dyskusja np. tu:

http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=4395&fs=0&st=0

Marek

aga230708-02-2005 00:19:26   [#08]
dzięki
Macia10-02-2005 10:20:56   [#09]

jak wyglada protokół

gdzie znajdę informacje dotyczące pisania protokołu? Od lat mam z nim do czynienia i spotkałam się z róznymi rozawiązaniami a ciekawa jestem jaki sposób jest własciwy. Chodzi mi o to które informacje zamieszczać i gdzie a które nie (np. osoby obecne lub nieobecne, czy porządek powinni zaakceptować obecni i takie tam różne bzdurki).
rzewa10-02-2005 12:56:50   [#10]

właściwy sposób

to sposób przyjęty regulaminem danej rp - ważniejsze jest by wszystkie protokoły były pisane w ten sam sosób niż sam sposób
Uśka10-02-2005 19:07:47   [#11]
dzięki Marku:)
jzzg10-02-2005 20:25:45   [#12]

Może się to komu przyda albo może ktoś to ulepszy:

Protokołowanie posiedzeń RP

 

  1. Protokolantem jest nauczyciel wyznaczony przez dyrektora szkoły.
  2. W  protokole zamieszcza się zwięzły i zgodny z porządkiem obrad opis omawianych spraw, podjętych ustaleń (uchwał) i wniosków wynikających z przebiegu zebrania.
  3. Integralną częścią protokołu jest lista obecności członków RP i zaproszonych gości oraz załączniki.
  4. Załącznikami mogą być sprawozdania nauczycieli, oświadczenia, dłuższe wystąpienia, sprawozdania i referaty oraz zestawienia i wykresy.
  5. Wymienione w punkcie 40 załączniki mogą być po wygłoszeniu na posiedzeniu RP złożone sekretarzowi do protokołu na nośnikach elektronicznych.
  6. Protokół powinien być sporządzony jednolitą techniką komputerową, a jego kartki powinny być ponumerowane i każda winna być podpisana przez przewodniczącego i protokolanta.
  7. Protokół podpisuje przewodniczący obrad i protokolant.
  8. Protokół zostaje wyłożony do wglądu w sekretariacie szkoły.
  9. Członkowie Rady powinni w terminie do 14 dni od sporządzenia protokołu zapoznać się z jego treścią i zgłosić ewentualne poprawki przewodniczącemu obrad. Rada na następnym posiedzeniu decyduje o wprowadzeniu zgłoszonych poprawek do protokołu.
  10. Fakt zapoznania się z treścią protokołu członkowie RP potwierdzają podpisem.
  11. Na kolejnym posiedzeniu zatwierdza się protokół z poprzedniego posiedzenia.
  12. Protokoły z danego roku szkolnego poprzedzone rejestrem protokołów przechowywane są w odpowiednio opisanym segregatorze.
  13. Protokoły zespołów sporządza się taką samą techniką jak protokoły posiedzeń RP i zamieszcza się poprzedzone rejestrem w tym samym segregatorze.

 

 

Wzory uchwał

 

Uchwała nr  ... /2004/2005

Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej ....................................

z dnia ......

 

w sprawie wyników klasyfikacji uczniów za 1 okres roku szkolnego 2004/2005  // i promocji uczniów za rok szkolny 2004/2005

 

Podstawa prawna:

-          Rozporządzenie MEN z 21 marca 2001 roku w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów (...) (Dz.U. z 2001r nr 29 poz 323 ze zm)

-          Regulamin klasyfikacji

 

1.       W związku z zakończeniem 1 okresu zajęć dydaktycznych w roku szkolnym 2004/2005 Rada Pedagogiczna klasyfikuje w normalnym trybie ..... uczniów szkoły.

2.       Nie są klasyfikowani uczniowie:

Lp

Nazwisko i imię

Klasa

Przedmiot

Przyczyna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.       Stopień niedostateczny otrzymują uczniowie:

Lp

Nazwisko i imię

Klasa

Przedmiot

Poprawka/Powt. roku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.       Następującym uczniom wyznaczono egzamin klasyfikacyjny, który zostanie przeprowadzony po odpowiednich uzgodnieniach:

Lp

Nazwisko i imię

Klasa

Przedmiot

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.       Zestawienia ocen i wykazy uczniów uzyskujących promocję z wyróżnieniem są załączone do protokołu

6.       Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

Wzór uchwały zmieniającej

 

Uchwała nr  ... /2004/2005

Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej ............................

z dnia ......

 

w sprawie zmian w ....

 

Na podstawie art. 52 ust. 2 ustawy OSO wprowadza się następujące zmiany:

1.    Rozdział 5 „.......” zawierający § 21 – 29 traci ważność.

2.    Wprowadza się Rozdział 5 „.........” zawierający § 21 – 31.

3.    Dotychczasowe § 30 – 60 otrzymują numerację 32 – 62.

4.    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Przewodniczący RP (dyr. szk.)

 

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]