wielkopolskie (od wizytatora)
Załącznik 7a
Spis treści raportu dyrektora szkoły lub placówki
Część pierwsza
A.1. Informacja o szkole ( do 0,5 strony)
B.1. Procedura mierzenia (do 1 strony)
C.1. Ocena jakości pracy szkoły (do 3 stron)
Dział I.
Standard I.1.
Standard I.2.
Standard I.3.
( )
Dział II
Standard II.1.
( )
Dział III
( )
Dział IV
( )
D.1. Podsumowanie (do 0,5 stron)
Część druga
A.2. Informacja o zagadnieniach wynikających z programu rozwoju szkoły (do 0,5 strony)
B.2. Procedury mierzenia ( do 1 strony)
C.2. Ocena realizacji planowanych działań szkoły wynikających z programu rozwoju (do 1 strony)
D.2. Podsumowanie (do 1 strony)
E. Załączniki (zbiorcze wyniki ankiet i analiz, które nie są ujęte w poprzednich rozdziałach)
Raport nie może przekraczać 10 stron a jego optymalna objętość powinna wynosić 6-8 stron bez załączników.
załącznik nr 7
RAPORT Z WEWNĘTRZNEGO MIERZNIA JAKOŚCI
SZKOŁY/PLACÓWKI
………………………………………………………………………………………………………………
(nazwa szkoły lub placówki)
w roku szkolnym ........................
CZĘŚĆ PIERWSZA
(odnosi się do wybranych standardów oceny pracy szkoły)
A.1. INFORMACJA O SZKOLE
(tekst, tabele)
B.1. PROCEDURA MIERZENIA JAKOŚCI PRACY SZKOŁY
Tekst powinien zawierać ogólny opis organizacji procesu mierzenia, stosowanych procedur, technik i narządzi, opis doboru badanych uczniów, rodziców.
C.1. OCENA JAKOŚCI PRACY SZKOŁY
Należy umieścić opis trzech standardów wyznaczonych w danym roku szkolnym.
DZIAŁ I-KONCEPCJA PRACY SZKOŁY LUB PLACÓWKI |
{nazwa działu)
Standard L.1: Zarządzanie strategiczne
(nazwa standardu)
mocne strony |
komentarz |
■ |
|
■ |
|
■ |
|
■ |
|
■ |
|
■ |
|
(do mocnych stron pracy szkoły lub placówki zaliczane są oceny 4 i 5)
słabe strony |
komentarz |
■ |
|
■ |
|
■ |
|
■ |
|
■ |
|
■ |
|
(do słabych stron pracy szkoły lub placówki zaliczane są oceny 1 i 2)
Dodatkowo należy zamieścić tekst opisujący poziom pracy szkoły lub placówki oceniony jako 3-wystarczający.
Standard 1.2: - Wewnątrzszkolny system zapewniania jakości
(nazwa standardu)
(tak jak w przypadku standardu LI.- tabele mocne i słabe strony, komentarz, tekst opisujący poziom wystarczający)
Standard (nr) - (nazwa standardu)
(tak jak w przypadku standardu LI. - tabele mocne i słabe strony, komentarz, tekst opisujący
poziom wystarczający)
Należy postępować analogicznie do wyczerpania wszystkich standardów w danym dziale.
DZIAŁ II-ZARZĄDZANIE I ORGANIZACJA |
Należy opisać kolejne standardy podobnie jak w dziale L.
(lub PROGRAMY EDUKACYJNE ILCH REALLZACJA dla placówek)
Podobnie jak w działach poprzednich należy opisać kolejne standardy.
DZIAŁ IV- WYCHOWANIE I OPIEKA |
Podobnie jak w działach poprzednich należy opisać kolejne standardy.
D.1. PODSUMOWANIE
Tekst powinien zawierać wnioski, a także oceną postępu w pracy szkoły lub placówki.
CZĘŚĆ DRUGA
(odnosi się do działań wynikających z programu rozwoju szkoły)
A.2. INFORMACJA O ZAGADNIENIACH WYNIKAJĄCYCH
Z PROGRAMU ROZWOJU SZKOŁY (w roku szkolnym 2004-2005)
Opis powinien zawierać wykaz zagadnień. Mogą być one sformułowane w postaci problemów, własnych standardów lub wskaźników uzupełniających standardy MENiS i dostosowanych do specyfiki szkoły lub placówki, np. do szkoły zawodowej.
B.2. PROCEDURY MIERZENIA JAKOŚCI
Zwięzły opis stosowanych procedur/sposobów dokonywania oceny poziomu realizacji działań.
WYNIKAJĄCYCH Z PROGRAMU ROZWOJU
Rozdział ten zawiera oceną realizacji zagadnień wymienionych w punkcie A. 2. części drugiej. Proponuje się opis w kategoriach słabych i mocnych stron lub w dowolnej formie zawierającej ocenę.
D.2. PODSUMOWANIE
Tekst powinien zawierać wnioski, a także ocenę postępu pracy szkoły w odniesieniu do zagadnień wymienionych w punkcie A. 2.
E. ZAŁĄCZNIKI
(spis tytułów załączników + załączniki) |