Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Wydłużenie czasu egzaminu gimnazjalnego
strony: [ 1 ]
jagodast16-01-2005 18:19:00   [#01]
Dobry wieczór!! Bardzo proszę o wyjaśnienie mi pewnej wątpliwej mi rzeczy. A mianowicie....mój wychowanek został przebadny w poradni pp w klasie pierwszej gimnazjum, bo miał trudności z nauką. Okazało się, że są pewne braki rozwojowe 2 - 3 lata w stosunku do normy wiekowej. Jedyną dysfunkcją jest dysgrafia. Według dyrekcji dziecko powinno mieć wydłużony czas na egzaminie gimnazjalnym, ale rodzice byli tak zapracowani,  że nie zrobili tego. A komu się oberwało - oczywiście wychowawcy. Czy dyrekcja ma rację?? Czy faktycznie są podstawy do wydłużenia egzaminu u takiego ucznia??
Tara16-01-2005 18:45:07   [#02]

Mnie ostatnio

uczono ze jesli PPP w opinii pisze o wydłuzonym czasie to wydłuzam jesli nie to nie.
cynamonowa16-01-2005 18:45:07   [#03]
 to nie moze być wg dyrekcji to ma byż wg warunków okreslonych przez poradnię.dziecko powinno być przebadane przez poradnię. Nie rozumiem, oberwałaś od dyrekcji czy od rodziców, którzy też powinni pilnować terminów
jagodast16-01-2005 19:15:38   [#04]
Oberwałam od dyrekcji, bo wg niej ten uczeń musi mieć wydłużony czas egzaminu. Mój argument jest taki - dziecko ma braki z podstawówki, nauczyciele starają się mu pomóc, ale on nie korzysta a tej pomocy (godziny konsultacji podczas których mogły być wyrównywane braki z podstawówki), więc wydłużony czas nie da mu nic (napisze to samo podczas standardowego czasu ile by napisał poodaczas wydłużonego).
rzewa16-01-2005 19:16:49   [#05]
nie rozumiem problemu... O wydłużeniu czasu decyduje dyrekcja, więc?... ?
cynamonowa16-01-2005 19:36:59   [#06]

 rzewo?

 Wydłużenie czasu to jeden z warunków przystąpienia do sprawdzianu lub egzaminu. warunek ten ustala poradnia a nie dyrekcja. Dyrekcja musi sie do niego zastosować i stworzyć dziecku takie możliwości

rzewa16-01-2005 19:50:15   [#07]

§38 ust 1 pkt 7 rozporządzenia

oczywiście robi to na podstawie opinii ppp

Kropka17-01-2005 09:56:31   [#08]

jagodast...

czego nie zrobili rodzice tego ucznia ? Jeżeli złożyli Wam opinię dziecka to po to, byście wykorzystywali ją do pracy z dzieckiem.
 Co do wydłużenia czasu - nie zawsze w opinii PPP znajduje się jasne stwierdzenie, że uczniowi należy dać takie właśnie udogodnienie; na podstawie treści opinii decyduje o tym dyrektor /przewodniczący SZE/. Jeżeli ten uczeń - według dyrektora - ma do tego prawo, to nic straconego. Nie zaznacza się w Hermesie wszystkich takich przypadków, tylko te,które dotyczą dyleksji, w związku z czym poinformujcie ucznia i rodziców i dostosujcie warunki na kwietniowym egzaminie.
 Dokładnie przeczytajcie opinię, jeżeli jedynym problemem jest dysgrafia wtedy udogodnienia są nieco inne.
sts17-01-2005 10:46:57   [#09]

 w/g OKE Kraków, cytuję: Podajemy, w jakich przypadkach należy w programie Hermes 2005 zaznaczyć informację o dysleksji.
 

Występujące trudności

Sposób dostosowania warunków egzaminacyjnych

Zaznaczenie w Hermesie 2005

Problemy z czytaniem
i rozumieniem czytanego tekstu (dysleksja).

Pisanie sprawdzianu w oddzielnej sali, w której członek komisji egzaminacyjnej na początku jeden raz głośno odczyta instrukcję, tekst wstępny oraz treść zadań, a uczniowie będą mogli równocześnie śledzić wzrokiem tekst zapisany w arkuszu więcej...

nie

Wolne tempo pisania i czytania.

Wydłużenie czasu pisania sprawdzianu do 50% (czas przeznaczony na jednorazowe głośne odczytanie, na początku sprawdzianu, instrukcji, tekstu wstępnego oraz poleceń nie będzie wliczany do czasu rozwiązywania zadań).

nie

Niski poziom graficzny pisma (dysgrafia).

Pisanie samodzielnie formułowanych odpowiedzi do zadań drukowanymi literami, co zwiększa czytelność pisma.

nie

Dysortografia. Problemy:

  1. ze stosowaniem zasad ortografii i interpunkcji (mimo ich opanowania),
  2. z uwzględnianiem struktury różnych form wypowiedzi,
  3. z prawidłowością graficzną zapisu obliczeń,
  4. z zachowaniem orientacji przestrzennej,
  5. błędy w zapisywaniu liczb (mylenie niektórych cyfr, mylenie licznika z mianownikiem, umieszczanie w nieodpowiednim miejscu przecinka w liczbach.

Ocenianie zadań otwartych za pomocą kryteriów dostosowanych do dysfunkcji uczniów.

tak

Głęboka dysleksja.

  1. Możliwość zaznaczenia przez ucznia odpowiedzi do pytań zamkniętych bezpośrednio na arkuszach. Przy sprawdzaniu prac egzaminatorzy przeniosą na karty odpowiedzi odpowiednie zaznaczenia uczniów.
  2. Ocenianie zadań otwartych za pomocą kryteriów dostosowanych do dysfunkcji uczniów.

tak

Tomasz Osiński17-01-2005 14:14:10   [#10]
O wydłużeniu czasu pisania egzaminu decyduje dyrektor na podstawie opinii własciwej poradni. Jednak rodzice powinni złożyć do dyrekcji podanie o wydłuzenie, ponieważ wcale tego nie muszą chcieć. Termin składania podań jest określony, o ile pamiętam, w rozporządzeniu. Pewnie dlatego jest mowa o "zawaleniu" przez nich sprawy.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]