Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
skala staninowa = hit oświatowy |
Małgoś | 13-01-2005 22:37:29 [#01] |
---|
Czy jest sens sporządzania skali staninowej dla ...6 wyników? |
OlaM | 13-01-2005 22:40:02 [#02] |
---|
a czemu nie:-))))))))) Jakie to fajne:-)))))))) |
beera | 14-01-2005 11:05:11 [#03] |
---|
a... modalną dla 20 osobowej grupy??? modalną mi tworzy dwie osoby :-)) |
miro | 14-01-2005 11:26:25 [#04] |
---|
jak ją stworzyć Zdania do sensu skali są podzielone. Np. OKE w Krakowie ją kocha. Ale miałem w szkole kurs z pomiaru dydaktycznego i usłyszałem, że skala ta nie ma sensu dla pojedynczej szkoły.
Próbowałem ją stworzyć dla egzaminu próbnego i poddałem się. Może ktoś ma bliższe dane, jak należy ją policzyć? |
Maryśka2 | 14-01-2005 11:39:41 [#05] |
---|
Takie mądrości znalazłam... ...i szczerze mówiąc też nie widzę sensu jej obliczania dla szczególnie małej szkoły.
Modalna Mo (dominanta D, moda, wartość najczęstsza) - jest to wartość cechy statystycznej, która w danym rozdziale empirycznym występuje najczęściej Dla szeregów szczegółowych oraz szeregów rozdzielczych punktowych modalna odpowiada wartości cechy o największej liczebności (częstości).
W szeregach rozdzielczych z przedziałami klasowymi bezpośrednio można określić tylko przedział, w którym modalna występuje, jej przybliżoną wartość wyznacza się graficznie z histogramu liczebności (częstości) lub ze wzoru interpolacyjnego:
gdzie:
m - numer przedziału (klasy), w którym występuje modalna,
- dolna granica przedziału, w którym występuje modalna,
nm - liczebność przedziału modalnej, tzn. klasy o numerze m,
nm-1; nm+1 - liczebność klas poprzedzającej i następnej, o numerach m – 1 i m + 1,
hm - rozpiętość przedziału klasowego, w którym występuje modalna. |
AnJa | 14-01-2005 12:20:55 [#06] |
---|
:-) Subwencję wolę liczyc - jakoś ten wzór bardziej przyjazny.
A jesłi nawet nie to bardziej przydatny.
Przydatna znaczy - subwencja.Od staniny. A nawet staniny modalnej. |
Maryśka2 | 14-01-2005 12:26:23 [#07] |
---|
;-) Powiedz po prostu, że wolisz forsę liczyć... ;-) |
AnJa | 14-01-2005 13:11:38 [#08] |
---|
Lubię wydawać:-) |
Klemens Stróżyński | 14-01-2005 13:49:43 [#09] |
---|
O czym wy tu piszecie? To chyba jakieś nieporozumienie - pomysł budowania skal róznicowych dla klasy czy szkoły. Wynik ucznia lokujecie na skali staninowej zbudowanej dla populacji ogólnopolskiej lub regionalnej - i tyle. Tu nie ma miejsca na tłumaczenie zastosowania skal różnicowych, jednak wymyślono je dla grup wielotysięcznych, kiedy wyniku nie da się inaczej "ogarnąć". Można poczytać: B. Niemierko, Pomiar wyników kształcenia. |
AnJa | 14-01-2005 15:35:47 [#10] |
---|
Mnie wszystko jedno - jak każą to i dla ucznia z nauczaniem indywidualnym zbuduję.
Własnie zamierzam w niedziele między 15(wczesniej egzaminy w zaocznym) a 16 (serial w TV) wieloletni plan rozwoju napisać (dopasowujac do istniejącego rocznego planu pracy).
Jak KO chce - to bedzie miało.
Ta stanina to na kiedy? Bo Gumisi nie oglądam i od 19 do ok. 20 mam czas. |
acha | 14-01-2005 15:54:25 [#11] |
---|
Moim zdaniem staniny są tylko po to, by porównac wyniki szkoły, lub uczniów na tle innych np. w okręgu, czy województwie. Niedawno pytałam nauczycieli tu na forum, czy liczą staniny dla szkoły po egzaminie gimnazjalnym. Dwie osoby napisały, że tak. I nikt więcej nic. Może teraz tu się dowiem, czy to ma sens ? Jesli tak, to jaki ? |
krystyna | 14-01-2005 16:54:01 [#12] |
---|
ja też odpowiedziałam krótko - tak, bo takie było pytanie.... Natomiast przyznaję, że wyniki uczniów w poszczególnych oddziałach klas III odnoszą się jak najbardziej do wyników uzysknych w szkole, powiecie, woj. oraz w całej OKE. Taką analizę robimy korzystając z materiałów OKE Kraków. Po tegorocznym próbnym, gdzieś tak ok. !8 stycznia też coś tam mają dać. Ciekawie wygląda też analiza wyników w skali staninowej porównująca oceny roczne z przedmiotów objętych egzaminem a wynikiem egzaminu ... W tym właśnie sensie napisałam wtedy "tak". |
Elusia | 14-01-2005 19:22:16 [#13] |
---|
AnJa Gumisiów już nie ma. Zastąpiła je Maja. I mój ukochany Gucio... |
AnJa | 14-01-2005 19:27:51 [#14] |
---|
Oczywiście Przeciez napisałem, że nie oglądam:-) |
Elusia | 14-01-2005 19:46:48 [#15] |
---|
Ale może pszczółki lubisz, to 20 minut zajęte ;-) |
beera | 17-01-2005 08:54:02 [#16] |
---|
Klemensie oczywiscie, ze nie ma stąd podszyte ironię pytanie o modalne w 20sto osobvowej grupie. I porównywanie modalnych z dwoch kolejnych lat- na podstawie takiej samej maciusiej grupy badawczej... | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|