Forum OSKKO - wątek

TEMAT: minimum programowe
strony: [ 1 ]
jmz11-01-2005 21:30:02   [#01]
Czy jeszcze funcjonuje pojęcie minimum programowego? Czy poprawny jest argument "uczeń otrzymał ocenę niedostateczną, bo nie spełnił wymagań minimum programowego"?
beera11-01-2005 21:35:31   [#02]

mamy

podstawę programową

a uczeń, ktory otrzymal ndst- to jak rozumiem nie opanował wymagań okreslonych przez n-la na ocenę dopuszczającą

Gaba12-01-2005 01:00:02   [#03]

1. owszem funkcjonuje - w głowach nauczycieli, nie zauwazyli zmiany prawnej i filozofii oceniania...

2. Niepoprawny - choć w dalszym ciągu takie wyjaśnienie pojawia się u nauczycieli i nie tylko...

gosienka28-01-2005 21:05:56   [#04]

minimum programowe w przedszkolu?????

Nie jestem z przedszkola i nie znam się na tej robocie. Natomiast zaciekawiło mnie coś co jest związane z tym watkiem. Przeczytałam niedawno gdzieś takie zdanie " udokumentowane osiagnięcia w pracy z dziećmi, które mają trudności z opanowaniem minimum programowego"  Dziewczyny z przedszkoli, jak poprawnie powinno brzmieć to zdanie / a tak na marginesie to jak sprawdzić, udokumentować to u 3 latka???????????/
Benigna29-01-2005 09:55:36   [#05]

W przedszkolu, jak wszędzie, pracujemy realizując podstawę programową. Nie ma czegoś takiego , jak minimum. Chyba, że potraktujemy to jako skrót myślowy dotyczący organizacji pracy przedszkola - czyli 5 godzin pracy przedszkola przewidzianych na realizację podstawy - rodzice nie płacą za pobyt dziecka w przedszkolu w tych godzinach opłaty stałej.

Dokumentowanie osiągnięć trzylatka w takim kontekście jest - dla mnie - nieporozumieniem.

Kasia6629-01-2005 21:37:59   [#06]

w szkole podst.

W uzasadnieniach wystawionej oceny niedostatecznej piszą  u nas mniej więcej tak: Nie opanował umiejętności  z poziomu podstawowego zawartych w podstawie programowej i okreslonych programem nauczania (tu przedmiot i klasa). A dalej jeszcze trochę szczegółów dotyczących właśnie umiejętnosci przedmiotowych i wywiązywania się z obowiązków zapisanych w PSO (prace domowe, itp).

O minimum programowym zapomnij! Już dawno!

gosienka29-01-2005 21:39:29   [#07]
Stąd podniesienie tego wątku Kasiu, bo ja już dawno zapomniałam , inni jak widać nie :-))))))
beera29-01-2005 21:45:54   [#08]

nie chcę się przyczepiać, ale...

Nie opanował umiejętności  z poziomu podstawowego zawartych w podstawie programowej i okreslonych programem nauczania (tu przedmiot i klasa).

Poziom podstawowy jest na ocenę dostateczną, a wszystkie tresci okreslone programem nauczania sa na oceną bardzo dobrą- jak sadzę...

Jesli już uzasadniać- choc tu mam poważne watpliwosci, to zapis przez Ciebie proponowany budzi moje zastrzeżenia.

Nie opanował podstawy programowej- to spokojnie dopuszczający.
Nie opanował tresci programu- to już nie wiem co..

..

lepiej- nie osiągnął poziomu umożliwiajacego mu edukację na dalszym etapie, nie sprostał wymaganiom koniecznym... no cos w tym rodzaju ( jesli już)

Kasia6629-01-2005 22:07:16   [#09]

Asiu...

Przecież w  podstawie programowej są umiejętności na poziomie podstawowym (na dop. i dst) i ponadpodstawowym (db. i wyżej), a programach nauczania są przecież treści z podstawy, jak również  wykraczające poza podstawę programową. Nie mówiłam, że "nie opanował treści programu", tylko "umiejętności określonych...". Tu należy sprecyzować, jakich, tych koniecznych właśnie.

Z wymaganiami koniecznymi się zgodzę, ale "nie osiągnął poziomu umozliwiającego mu edukację na dalszym etapie" ma tylko sens, gdy nie promujemy, a tu chodzi o ocenę śródroczną (tak sądzę). I co to znaczy "nie osiągnął poziomu"? Jakiego?

zgredek29-01-2005 22:10:07   [#10]
ej, Kasiu - gdzie w podstawie programowej są takie umiejętności?
Kasia6629-01-2005 22:15:19   [#11]
Uuuuu.... która godzina? Są treści...
Małgoś29-01-2005 22:53:59   [#12]

jedna z propozycji:

ocena ndst wtedy, gdy osiągnięcia ucznia ..nie dają nadziei na opanowanie podstaw ;-)

czyli inaczej mówiąc uczeń nie osiągnął większej części poziomu podstawowego - w/g J. Ochenduszko uczeń nie zdobył przynajmniej 3/4 umiejetności i wiedzy określonych jako wymagania podstawowe w danym okresie czasu (pólroczu, roku)

beera29-01-2005 23:01:15   [#13]

kasiu

 skrótu myslowego często czlowiek dokonuje pisząc na forum :-)

.......

Zaś co to znaczy nie "osiągnął poziomu umozliwiającego" jakiego poziomu- no wlasnie umożliwiającego mu ...


Nie pisalam uzasadnień do klasyfikacji śródrocznej, rocznej- podawalam alternatywy

( swoją drogą generalnie nie jestem za pisaniem tych uzasadniń)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]