Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
minimum programowe |
jmz | 11-01-2005 21:30:02 [#01] |
---|
Czy jeszcze funcjonuje pojęcie minimum programowego? Czy poprawny jest argument "uczeń otrzymał ocenę niedostateczną, bo nie spełnił wymagań minimum programowego"? |
beera | 11-01-2005 21:35:31 [#02] |
---|
mamy podstawę programową a uczeń, ktory otrzymal ndst- to jak rozumiem nie opanował wymagań okreslonych przez n-la na ocenę dopuszczającą |
Gaba | 12-01-2005 01:00:02 [#03] |
---|
1. owszem funkcjonuje - w głowach nauczycieli, nie zauwazyli zmiany prawnej i filozofii oceniania... 2. Niepoprawny - choć w dalszym ciągu takie wyjaśnienie pojawia się u nauczycieli i nie tylko... |
gosienka | 28-01-2005 21:05:56 [#04] |
---|
minimum programowe w przedszkolu????? Nie jestem z przedszkola i nie znam się na tej robocie. Natomiast zaciekawiło mnie coś co jest związane z tym watkiem. Przeczytałam niedawno gdzieś takie zdanie " udokumentowane osiagnięcia w pracy z dziećmi, które mają trudności z opanowaniem minimum programowego" Dziewczyny z przedszkoli, jak poprawnie powinno brzmieć to zdanie / a tak na marginesie to jak sprawdzić, udokumentować to u 3 latka???????????/ |
Benigna | 29-01-2005 09:55:36 [#05] |
---|
W przedszkolu, jak wszędzie, pracujemy realizując podstawę programową. Nie ma czegoś takiego , jak minimum. Chyba, że potraktujemy to jako skrót myślowy dotyczący organizacji pracy przedszkola - czyli 5 godzin pracy przedszkola przewidzianych na realizację podstawy - rodzice nie płacą za pobyt dziecka w przedszkolu w tych godzinach opłaty stałej. Dokumentowanie osiągnięć trzylatka w takim kontekście jest - dla mnie - nieporozumieniem. |
Kasia66 | 29-01-2005 21:37:59 [#06] |
---|
w szkole podst. W uzasadnieniach wystawionej oceny niedostatecznej piszą u nas mniej więcej tak: Nie opanował umiejętności z poziomu podstawowego zawartych w podstawie programowej i okreslonych programem nauczania (tu przedmiot i klasa). A dalej jeszcze trochę szczegółów dotyczących właśnie umiejętnosci przedmiotowych i wywiązywania się z obowiązków zapisanych w PSO (prace domowe, itp). O minimum programowym zapomnij! Już dawno! |
gosienka | 29-01-2005 21:39:29 [#07] |
---|
Stąd podniesienie tego wątku Kasiu, bo ja już dawno zapomniałam , inni jak widać nie :-)))))) |
beera | 29-01-2005 21:45:54 [#08] |
---|
nie chcę się przyczepiać, ale... Nie opanował umiejętności z poziomu podstawowego zawartych w podstawie programowej i okreslonych programem nauczania (tu przedmiot i klasa). Poziom podstawowy jest na ocenę dostateczną, a wszystkie tresci okreslone programem nauczania sa na oceną bardzo dobrą- jak sadzę... Jesli już uzasadniać- choc tu mam poważne watpliwosci, to zapis przez Ciebie proponowany budzi moje zastrzeżenia. Nie opanował podstawy programowej- to spokojnie dopuszczający. Nie opanował tresci programu- to już nie wiem co.. .. lepiej- nie osiągnął poziomu umożliwiajacego mu edukację na dalszym etapie, nie sprostał wymaganiom koniecznym... no cos w tym rodzaju ( jesli już) |
Kasia66 | 29-01-2005 22:07:16 [#09] |
---|
Asiu... Przecież w podstawie programowej są umiejętności na poziomie podstawowym (na dop. i dst) i ponadpodstawowym (db. i wyżej), a programach nauczania są przecież treści z podstawy, jak również wykraczające poza podstawę programową. Nie mówiłam, że "nie opanował treści programu", tylko "umiejętności określonych...". Tu należy sprecyzować, jakich, tych koniecznych właśnie. Z wymaganiami koniecznymi się zgodzę, ale "nie osiągnął poziomu umozliwiającego mu edukację na dalszym etapie" ma tylko sens, gdy nie promujemy, a tu chodzi o ocenę śródroczną (tak sądzę). I co to znaczy "nie osiągnął poziomu"? Jakiego? |
zgredek | 29-01-2005 22:10:07 [#10] |
---|
ej, Kasiu - gdzie w podstawie programowej są takie umiejętności? |
Kasia66 | 29-01-2005 22:15:19 [#11] |
---|
Uuuuu.... która godzina? Są treści... |
Małgoś | 29-01-2005 22:53:59 [#12] |
---|
jedna z propozycji: ocena ndst wtedy, gdy osiągnięcia ucznia ..nie dają nadziei na opanowanie podstaw ;-) czyli inaczej mówiąc uczeń nie osiągnął większej części poziomu podstawowego - w/g J. Ochenduszko uczeń nie zdobył przynajmniej 3/4 umiejetności i wiedzy określonych jako wymagania podstawowe w danym okresie czasu (pólroczu, roku) |
beera | 29-01-2005 23:01:15 [#13] |
---|
kasiu skrótu myslowego często czlowiek dokonuje pisząc na forum :-) ....... Zaś co to znaczy nie "osiągnął poziomu umozliwiającego" jakiego poziomu- no wlasnie umożliwiającego mu ... Nie pisalam uzasadnień do klasyfikacji śródrocznej, rocznej- podawalam alternatywy
( swoją drogą generalnie nie jestem za pisaniem tych uzasadniń) | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|